Рішення
від 30.03.2015 по справі 914/394/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ   30.03.2015 р.                                                                      Справа№ 914/394/15 За позовом: Прокурора м. Борислава, в інтересах держави – уповноваженого органу місцевого самоврядування в особі Бориславської міської ради Львівської області, м. Борислав до відповідача: Публічного акціонерного товариства «УКРНАФТА», м. Київ про: внесення змін до договору оренди землі від 4 жовтня 2010 року №04.10.439.00131.                                                                                                    Суддя Долінська О.З. При секретарі Вашкевич Н. За участю представників: прокурор: Леонтьєва Н.Т. – Наказ №108к від 22.01.2015 позивача: не з'явився, відповідача: не з'явився.      Учасникам судового процесу роз'яснено права та обов'язки передбачені ст.ст. 20, 22, 29 ГПК України. Заяв про відвід судді не подавалось. Клопотань про технічну фіксацію судового процесу не поступало.     На розгляд господарського суду Львівської області поступив позов Прокурора м. Борислава, в інтересах держави – уповноваженого органу місцевого самоврядування в особі Бориславської міської ради Львівської області до Публічного акціонерного товариства «УКРНАФТА» про:    1) Внесення змін до Договору оренди землі від 04.10.2010 р., який зареєстровано у Бориславському міському відділі Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» 24 грудня 2010 року за №04.10.439.00131 шляхом викладення п.5 Договору наступній редакції: « п. 5 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 22840,64 грн., відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого Управлінням Держкомзему у м. Бориславі Львівської області від 14.02.2012 р. №644». 2) Внесення змін до Договору оренди землі від 04.10.2010 р., який зареєстровано у Бориславському міському відділі Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» 24грудня 2010 року за №04.10.439.00131 шляхом викладення п.9 Договору в наступній редакції: «п. 9 Орендна плата  згідно рішення Бориславської міської ради  від 17.11.2011 р. №420 становить 12% (дванадцять) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і вноситься орендарем в грошовій формі, що складає  2740,88 грн. в рік (дві тисячі сімсот сорок гривень 88 копійок), або 228,41 грн. (двісті двадцять вісім гривень 41 копійка) в місяць, щомісячними платежами на розрахунковий рахунок №33210812700012 в УДКСУ у м. Бориславі Львівської області, код ЗКПО 37942974, код платежу 13050200, отримувач Бориславська міська рада».         Ухвалою від 09.02.2015 р. порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 19.02.2015р.   Розгляд справи відкладався з підстав, наведених в ухвалах суду, які містяться в матеріалах справи. В судове засідання 30.03.2015 р. прокурор з'явився, позов підтримав, із підстав викладених у позовній заяві, вимоги ухвали суду від 05.03.2015 року виконав. В судове засідання 30.03.2015 р.  представник позивача не з'явився, через канцелярію суду 30.03.2015 року за вх. №13062/15 подав заяву, в якій позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглядати справу у відсутності представника позивача, вимоги ухвали суду від 05.03.2015року виконав. В судове засідання 30.03.2015 р.  представник відповідача не з'явився, через канцелярію суду 30.03.2015 року за вх. №13095/15 надійшло електронне повідомлення  в якому представник відповідача просить розглядати дану справу без участі представника відповідача позовні вимоги не підтримує з підстав зазначених у відзиві на позовну заяву. Вимоги ухвали суду від 05.03.2015р. виконав частково.     В судовому засіданні 30.03.2015 р. судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.           Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, повно та всебічно з'ясувавши усі обставини справи в їх сукупності, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оглянувши оригінали документів, судом встановлено таке. 04.10.2010 р. між Позивачем та Відповідачем (попереднє найменування якого, ВАТ “Укрнафта”, що вбачається із поданих установчих документів, що містяться в матеріалах справи), укладено Договір оренди землі, (надалі Договір), який зареєстровано у Бориславському міському відділі Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» 24грудня 2010 року за №04.10.439.00131. Згідно з умовами даного Договору Орендодавець на підставі рішення сесії  Бориславської міської ради Львівської області від 25 лютого 2010 р. за №1107 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,0239 га земель промислового призначення для обслуговування свердловини №815 НГВУ «Бориславнафтогаз» ВАТ «Укрнафта», що знаходиться на території Бориславської міської ради, Львівської області (п. 1 та п. 2 Договору). Відповідно до п. 5 даного Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на час укладення Договору становить 13196,69грн. (тринадцять тисяч сто дев'яносто шість грн. 69 коп.). Згідно п.9 Договору: «Орендна плата за використання земельної ділянки, згідно рішення Бориславської міської ради від 06.03.2008 р. за №568 становить 3% від нормативно-грошової оцінки і вноситься орендарем та розмірі 32,99 грн. (тридцять дві гривні 99 коп.) щомісячними платежами на розрахунковий рахунок №33210812700012 в УДК у Львівській області, м. Львів, ЗКПО 22402093, код платежу 130560200, отримувач Бориславська міська рада». Договір оренди земельної ділянки укладено на строк 25 років. (п.8 Договору). Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №644 від 14.02.2012 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 239 кв. м., що передана в оренду відповідачу по договору оренди землі №01.10.439.00131 від 04.10.2010 року станом на 14.02.2012 року складає 22    840,64 грн. 23.09.2011 року Бориславською міською радою було прийнято рішення № 373 “Про затвердження грошової оцінки земель міста Борислава”, відповідно до якого затверджено нормативно грошову оцінку земель м. Борислава. Дана грошова оцінка вводиться у дію з 01.01.2012 року. (п.2 рішення). Рішенням Бориславської міської ради від 17.11.2011 р. №420 внесено доповнення до п.п. 2.4 п. 2 “Положення про порядок визначення і справляння орендної плати за земельні ділянки несільськогосподарського призначення в м. Бориславі”, затвердженого рішенням міської ради від 28.02.2003 № 109 і вставлено ставки орендної за земельні ділянки у розмірі: 12% від грошової оцінки земельної ділянки, для суб'єктів підприємницької діяльності, які не зареєстровані у виконавчому комітеті Бориславської міської ради; 12% від  грошової оцінки земельної ділянки для обслуговування свердловини з видобудку нафти та газу, об'єктів інфраструктури, які належать до нафтогазової галузі. Відповідно до п. 2  даного Положення, управлінню земельних ресурсів у м. Бориславі вирішено внести зміни у договори оренди земельних ділянок, згідно встановленої  ставки орендної плати. Це рішення набрало чинності з 01.01.2012 року. Бориславська міська рада направила відповідачу пропозицію у вигляді листів з повідомленням про зміну річної суми податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки комунальної власності та звернулась до відповідача з пропозицією укласти додаткову угоду до зазначеного вище договору оренди землі. Позивач листами № 3-21/1877 від 31.07.2012 року та № 3-18/3076 від 28.11.2012 року повідомив Відповідача про необхідність внесення змін до Договору та направив відповідачу підготовлену угоду до Договору оренди землі для укладення. У відповіді на наведену пропозиції укласти Додаткову угоду Бориславська міська рада  отримала лист від відповідача в якому за вих. №04-146 від 07.12.2012 р. йшлося про надання згоди на укладення Додаткової угоди до Договору за умови, що річний розмір орендної плати за земельну ділянку становитиме 3%. У відповідь, Бориславською міською радою листом від 14.12.2012 р. за вих. №3-18/3255  у прийнятті вказаних умов відмовлено та повторно направлено відповідачу пропозицію укласти Додаткову угоду до Договору на попередніх умовах. Однак, відповіді на наведену пропозицію укласти Додаткову угоду Бориславська міська рада не отримала, отже, між міською радою та відповідачем не досягнуто згоди щодо встановлення нового розміру орендної плати відповідно до вимог закону. Оскільки, сторонами не внесено зміни  в добровільному порядку в п. 5 та п. 9 договору оренди землі від 04.10.2010 року № 04.10.439.00131, позивач звернувся до суду із відповідним позовом.      Заперечуючи позовні вимоги відповідач посилається на п. 13 договору, відповідно до якого сторони погодили підстави та умови перегляду розміру орендної плати, серед яких відсутня така підстава як затвердження рішенням орендодавця нової нормативної грошової оцінки земель та/або нових ставок з орендної плати. Згідно з нормою ст. 144 Конституції України, зазначені Рішення Позивача є обов'язковими до виконання відповідними суб'єктами, що зумовило необхідність внесення змін до Договору оренди землі, при укладенні якого Сторони керувались чинною на той час нормативною грошовою оцінкою (розмір якої був меншим, ніж розмір нової нормативної грошової оцінки). Зміна розміру нормативної грошової оцінки землі та, відповідно, розміру орендної плати, зумовила необхідність приведення умов Договору у відповідність до вимог ст. 288 (п. 288.5) Податкового кодексу України, якою встановлено межі річної суми орендної плати: не менше трикратного розміру земельного податку (визначеного ПКУ) та не більше 12% нормативної грошової оцінки землі. При прийнятті рішення суд виходив з наступного. Згідно з ч.1 ст.36-1 Закону України “Про прокуратуру” представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами  від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави (ч.3 ст.36-1 Закону України “Про прокуратуру”). Формами представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб (ч.2 ст.36-1 Закону України “Про прокуратуру”). Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999р. у справі № 1-1/99 з урахуванням того, що “інтереси  держави” є оціночним поняттям, прокурор у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній  заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносин. Державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних,  економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист  суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як  національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.           Даний позов заявлено прокурором м. Борислава Львівської області в межах наданих йому законодавством повноважень в інтересах держави в особі Бориславської міської ради для захисту її прав, передбачених Законом України “Про місцеве самоврядування” та Податковим кодексом України, а тому суд вважає, що прокурором доведено підставність звернення з відповідним позовом. Відповідно до ч. 9 ст. 16 ГПК України справи у спорах, передбачених пунктом 6 частини першої статті 12 цього Кодексу, розглядаються господарським судом за місцезнаходженням об'єктів земельних відносин або основної їх частини, за винятком справ, передбачених частиною четвертою цієї статті. Згідно п. 6 ч. 1 ст. 12 ГК України господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів.           Відповідно до ст.792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом. Орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (ст.1 Закону України “Про оренду землі”). Згідно з п.14.1.125 ст.14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок – це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.           Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України “Про оцінку земель” нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.           Згідно з п.2 ч.1 ст.13 Закону України “Про оцінку земель” нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.           Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: щодо земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення – не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення – не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення – не рідше ніж один раз на 7-10 років (ст.18 Закону України “Про оцінку земель”).           Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України “Про оцінку земель” дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.        Розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка знаходиться на території Бориславської міської ради Львівської області, що є об'єктом договору, внесення змін до якого є предметом позовних вимог позивача, становить 22840,64 грн., що підтверджується витягом з технічної документації управління Держкомзему у м. Бориславі Львівської області №644 від 14.02.2012р.           Згідно з ч.1 ст.23 Закону України “Про оцінку земель” технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.           Відповідно до ч.4 ст.23 Закону України “Про оцінку земель” рішення рад щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України.           Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі, норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п.271.1 ст.271 Податкового кодексу України).           Згідно статті 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду. Бориславською міською радою 23.09.2011р. було прийнято рішення № 373 “Про затвердження грошової оцінки земель міста Борислава”, яке у відповідності до п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України набрало чинності та підлягає застосуванню до бюджетного періоду, в межах якого спір розглядається судом. Відповідно до п. 13 Договору, розмір орендної плати переглядається 1 (один) раз на рік у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку (п. 36 договору). Згідно ст. 30 Закону України “Про оренду землі”, зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку. Відповідно до ст. 651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (ст. 188 ГК України). Так, Бориславською міською радою пропозицію у вигляді листів з повідомленням про зміну  річної суми податкового зобов'язання по земельному податку та орендні плати за земельні ділянки комунальної власності та пропозицію укласти Додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки було направлено на адресу відповідача листами від 31.07.2012 р. №3-21/1877, від 28.11.2012 р. №3-18/3076, від 14.12.2012 р. №3-18/3255. Однак відповідач не погодився на пропозицію міської ради щодо внесення змін до договору оренди землі, доводи не спростував. Частиною 4 ст. 188 ГК України передбачено, що у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Отже діючим законодавством України передбачено, що сторона за договором може звернутися до суду з вимогою щодо внесення змін до діючого договору за умови, якщо  сторони не дійшли згоди про внесення відповідних змін у договірному порядку. Відповідно до ч. 3. ст. 653 ЦК України, у разі зміни або розірвання договору, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту  досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішення суду про зміну або розірвання договору законної сили. Оскільки сторони в договорі оренди передбачена можливість перегляду розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регулюванню ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору, згідно ст. 632 ЦК України. Така ж позиція висловлена в Постанові Верховного суду України від 28.12.2010 р. №27/15-106 «Сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому  законодавча зміна граничного розміру цієї плати є постановою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору». Пленум Вищого господарського суду України висловився аналогічно: «Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є  підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору» (п.2.19. Постанови Пленуму ВГСУ від 17.05.2011 р. №6). До того ж, необхідно зауважити, що рішення Бориславської міської ради від 23.09.2011 р. №373 та від 17.11.2011 р. №420 є чинним, та відповідно до ст. 73 ЗУ «Про місцеве самоврядування в України», є обов'язковим для виконання всіма розташованими на території міста органами виконавчої влади,  об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на території міста. Згідно ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступне. Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002р. № 15-рп-2002 (справа № 1-2/2002 про досудове врегулювання спорів) право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист. Верховний Суд України у постанові від 20.11.2012р. (справа №28/5005/640/2012) наголошує, що обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує. Отже, надсилання відповідачу пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання позивачем вимог ч.2 ст.188 ГК України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору. Аналогічна правова позиція про те, що недотримання позивачем вимог ч.2 ст.188 ГК України не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача та вирішити спір в судовому порядку, викладено у постанові Вищого господарського суду України від 12 червня 2012 року у справі №17/5005/8502/2011. З огляду на зазначене, у суду відсутні підстави вважати, що переданий йому на розгляд спір не підлягає вирішенню у судовому порядку.         Враховуючи наведене та беручи до уваги, що рішення Бориславської міської ради № 373 від 23.09.2011р. “Про затвердження грошової оцінки земель міста Борислава” набрало чинності та не скасовано, суд вважає за необхідне позовні вимоги прокурора задоволити повністю та: -  внести зміни до Договору оренди землі від 04.10.2010 р., який зареєстровано у Бориславському міському відділі Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» 24грудня 2010 року за №04.10.439.00131 шляхом викладення п.5 Договору наступній редакції: « п. 5 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 22840,64 грн., відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого Управлінням Держкомзему у м. Бориславі Львівської області від 14.02.2012 р. №644»; - внести зміни до Договору оренди землі від 04.10.2010 р., який зареєстровано у Бориславському міському відділі Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» 24грудня 2010 року за №04.10.439.00131 шляхом викладення п.9 Договору в наступній редакції: «п. 9 Орендна плата  згідно рішення Бориславської міської ради  від 17.11.2011 р. №420 становить 12% (дванадцять) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і вноситься орендарем в грошовій формі, що складає  2740,88 грн. в рік (дві тисячі сімсот сорок гривень 88 копійок), або 228,41 грн. (двісті двадцять вісім гривень 41 копійка) в місяць, щомісячними платежами на розрахунковий рахунок №33210812700012 в УДКСУ у м. Бориславі Львівської області, код ЗКПО 37942974, код платежу 13050200, отримувач Бориславська міська рада». Частиною 2 ст.34 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Згідно з ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до ч.1 ст.49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у спорах, що виникають при укладенні, зміні та розірванні договорів покладаються на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін.         Оскільки прокуратура м. Борислава Львівської області звільнена від сплати судового збору, з врахуванням того, що спір виник з вини відповідача, то судові витрати стягуються з останнього в дохід Державного бюджету України.           На підставі викладеного та керуючись ст.ст.3,12,29,33,34,44,49,82– 85,116 Господарського процесуального кодексу України,  суд -    В И Р І Ш И В : 1.  Позов задоволити повністю. 2. Внести зміни до Договору оренди землі від 04.10.2010 р., який зареєстровано у Бориславському міському відділі Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» 24грудня 2010 року за №04.10.439.00131  шляхом викладення п.5 Договору наступній редакції:      « п. 5 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 22840,64 грн., відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого Управлінням Держкомзему у м. Бориславі Львівської області від 14.02.2012 р. №644». 3. Внести зміни до Договору оренди землі від 04.10.2010 р., який зареєстровано у Бориславському міському відділі Львівської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» 24грудня 2010 року за №04.10.439.00131  шляхом викладення п.9 Договору в наступній редакції:      «п.9 Орендна плата  згідно рішення Бориславської міської ради  від 17.11.2011 р. №420 становить 12% (дванадцять) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і вноситься орендарем в грошовій формі, що складає  2740,88 грн. в рік (дві тисячі сімсот сорок гривень 88 копійок), або 228,41 грн. (двісті двадцять вісім гривень 41 копійка) в місяць, щомісячними платежами на розрахунковий рахунок №33210812700012 в УДКСУ у м. Бориславі Львівської області, код ЗКПО 37942974, код платежу 13050200, отримувач Бориславська міська рада». 3. Стягнути з Публічного акціонерного товариства „УКРНАФТА” (04053, провул. Несторівський, б.3-5, 04053, м. Київ; ідент. код 00135390) у доход Державного бюджету України судовий збір у сумі 1    218,00 грн. 4. Наказ видати відповідно до ст. 116 ГПК України. Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст. ст. 91- 93 Господарського процесуального кодексу України. Повний текст рішення виготовлено та підписано 31.03.2015 р.                                                      Суддя                                                                                                 Долінська О.З.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення30.03.2015
Оприлюднено02.04.2015
Номер документу43340511
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/394/15

Ухвала від 19.02.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 05.03.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Постанова від 26.05.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 14.05.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 29.04.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 16.04.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Рішення від 30.03.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 09.02.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні