Постанова
від 30.03.2015 по справі 815/1406/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1406/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2015 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Марин П.П., розглянувши у порядку скороченого провадження в м. Одесі адміністративну справу за позовом Заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства БМУ Висотбуд про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100,00 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Заступник прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Закритого акціонерного товариства БМУ Висотбуд про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100,00 грн. Свої вимоги прокурор обґрунтовує тим, що відповідач, в порушення вимог Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів не подав до Територіального управління річної інформації про емітента за 2013 рік не пізніше 01 червня року, наступного за звітним, не розкрив річну інформацію про емітента за 2013 рік шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань ВРУ, КМУ або Комісії, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним та не розкрив річну інформацію про емітента за 2013 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня наступного за звітним, у зв'язку з чим позивачем порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів. За результатами розгляду справ про правопорушення, Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 539-ПУ-1-Е, №540-ПУ-1-Е та №541-ПУ-1-Е від 11.09.2014 року, якими до відповідача застосовані фінансові санкції у вигляді накладення штрафу у розмірах 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян по кожній із вищенаведених постанов, що становить 5100,00 гривень.

Відповідач копію ухвали про відкриття скороченого провадження отримав 18.03.2015 року, в установлений судом строк заперечення на позов до суду не подав.

Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Постановами від 06.08.2014 року №724-ПУ-Е-1, №725-ПУ-Е-1 та №726-ПУ-Е-1, у зв'язку із достатністю даних, які вказують на наявність правопорушення, уповноваженою особою позивача порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Закритого акціонерного товариства БМУ Висотбуд та керівнику підприємства визначено з'явитись 19.08.2014 року о 10 годині 10 хвилин до позивача для підписання акту про правопорушення та надання письмових пояснень (а.с.11-13).

19.08.2014 року, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено факти порушення Закритим акціонерним товариством БМУ Висотбуд вимог підпункту 4 пункту 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням №2826 від 03.12.2013 року, в частині не подання до Територіального управління річної інформації про емітента за 2013 рік не пізніше 01 червня року, наступного за звітним, в частині не розкриття річної інформації про емітента за 2013 рік шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань ВРУ, КМУ або Комісії, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним та в частині не розкриття річної інформації про емітента за 2013 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня наступного за звітним, про що складено відповідні Акти №613-ПУ-1-Е, №614-ПУ-1-Е та №615-ПУ-1-Е від 19.08.2014 року.

22 серпня 2014 року, постановами про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, розгляд справи у відношенні Закритого акціонерного товариства БМУ Висотбуд призначено на 11.09.2014 р. на 10-35 год., які направлено відповідачу поштою, що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції наявної в матеріалах справи (а. с. 21).

За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів 11.09.2014 року позивачем прийнято постанови № 539-ПУ-1-Е, №540-ПУ-1-Е та №541-ПУ-1-Е від 11.09.2014 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якими до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадня, що становить у гривневому еквіваленті 1700 грн. 00 коп. по кожній постанові та складає 5100,00 грн. в загальному розмірі (а.с. 22-24). Дані постанови направлено на адресу відповідача відповідно до наявного у матеріалах справи реєстру №1 від 17.09.2014 року (а.с.25), але Закритим акціонерним товариством БМУ Висотбуд не виконані вимоги Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та зазначена сума штрафу в дохід Державного бюджету України не перерахована.

Відповідно до п. 5 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та п. 1.5 Розділу XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 № 2272 (зі змінами), передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно п. 6 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та п. 1.6 Розділу XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

П. 7 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та п. 1.7 Розділу XVII Правил розгляду справ про правопорушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як встановлено судом, за наслідками розгляду справи позивачем прийнято постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.09.2014 року. Вказані постанови у встановленому законом порядку не оскаржені, фінансові санкції відповідачем не сплачені. Відповідно до Положення "Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій", юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).

Відповідачем на момент розгляду адміністративної справи штрафну санкцію не сплачено, рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не оскаржено.

Частиною 1 ст. 24 Закону України "Про господарські товариства" встановлено, що акціонерним визнається товариство, яке має статутний (складений) капітал, поділений на визначену кількість акцій рівної номінальної вартості, і несе відповідальність за зобов'язаннями тільки майном товариства.

Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України "Про господарські товариства", до акціонерних товариств належать: відкрите акціонерне товариство, акції якого можуть розповсюджуватися шляхом відкритої підписки та купівлі-продажу на біржах; закрите акціонерне товариство, акції якого розподіляються між засновниками і не можуть розповсюджуватися шляхом підписки, купуватися та продаватися на біржі.

Статтею 29 Закону України "Про господарські товариства" встановлено, що при створенні акціонерного товариства акції можуть бути розповсюджені шляхом відкритої підписки на них (у відкритих акціонерних товариствах) або розподілу всіх акцій між засновниками (у закритих акціонерних товариствах).

Для створення акціонерного товариства засновники повинні зробити повідомлення про намір створити акціонерне товариство, здійснити підписку на акції, провести установчі збори і державну реєстрацію акціонерного товариства.

Статтею 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено, що розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Додаткові вимоги до розкриття інформації емітентами цінних паперів, які пройшли процедуру лістингу на фондовій біржі, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Частина 1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначає, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно вимог п.4 ч.1 та ч.2 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Суд може розглядати в порядку скороченого провадження адміністративні справи щодо вимог, передбачених частиною першою цієї статті, якщо такі вимоги не стосуються прав, свобод, інтересів та обов'язків третіх осіб.

Положеннями ч. 3 та 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Враховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги позов Заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку обґрунтованими, підтвердженими доказами, відповідаючими чинному законодавству, що є підставою для їх задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 159 - 163, 167, 183-2, 254, 256 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства БМУ Висотбуд про стягнення штрафних санкцій у сумі 5100,00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства БМУ Висотбуд (код ЄДРПОУ 01271936) до Державного бюджету України 5100 /п'ять тисяч сто/ грн. 00 коп. штрафних санкцій на р/р 31114106700008, МФО 828011, код ЄДРОПУ 37607526 ГУДКСУ в Одеській області.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому та скороченому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2015
Оприлюднено06.04.2015
Номер документу43355327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1406/15

Постанова від 30.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 04.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні