Постанова
від 27.02.2015 по справі 804/1848/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2015 р. Справа № 804/1848/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді при секретарі Тулянцевої І.В. Ломідзе Д.Г. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом ТОВ "ТК "Вітол" до Західно-Донбаської ОДПІ ГУМ у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

27.01.2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ТК «Вітол» (далі - позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Західно-Донбаської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - відповідач) з позовом про визнання протиправним та скасування податного повідомлення-рішення від 13.01.2015 року №000001413 про нарахування штрафу за порушення термінів сплати податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 3996,21 грн.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що висновки Західно-Донбаської ОДПІ (Тернівським відділенням) ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, викладені в Акті перевірки від 25.12.2014 № 65/15-08-33322571 про порушення граничного строку сплати грошового зобов'язання з податку на прибуток за 3 кварталт 2014 року на один день є безпідставними, оскільки підприємством своєчасно до контролюючого органу подано податкову декларацію з податку на прибуток в якій задекларовано податок на прибуток у розмірі 51509,00 грн. Сплата податку на прибуток за 3 квартал 2014 року була здійснена за Реєстрами висновків за платежами, належними державному бюджету від 14.11.2014 року № 593 (сума 9999,00 грн.), від 19.11.2014 р. № 609 (сума 40000,00 грн.) та платіжним дорученням № 397 від 19.11.2014 р. (сума 1510,00 грн.). Реєстри висновків за платежами, належними державному бюджету № 593 і № 609 були своєчасно передані до Державної казначейської служби України 18.11.2014 р. і 19.11.2014 р. відповідно, у зв'язку із чим, несвоєчасне перерахування казначейством коштів на інші рахунки у рахунок сплати податку на прибуток, задекларованого підприємством, відбулось не з вини позивача, тому, застосування податковим повідомленням - рішенням від 13.01.2015 року №000001413 до підприємства штрафних санкцій, є протиправним.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити із викладених у позові підстав.

Відповідач - Західно-Донбаська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області проти позову заперечував, подав до суду письмові заперечення, які приєднані до матеріалів справи (а.с. 37-40). З наданих заперечень вбачається, що під час проведення перевірки, складення акту перевірки та винесення оскаржуваного рішення контролюючий орган діяв у межах чинного законодавства України, однак, у зв'язку із тим, що платником податків не було забезпечено своєчасне перерахування сум задекларованого податку на прибуток до бюджету, штрафні санкції, передбачені ст. 126 Податкового кодексу України, застосовані відповідачем правомірно і підстави для задоволення позову відсутні.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився та подав клопотання про розгляд справи за його відсутністю. Просив у задоволенні позову відмовити з підстав, викладених у запереченнях проти позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 122, ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України справу розглянуто за відсутністю представника відповідача.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 25.12.2014 року Західно-Донбаською ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ «ТК «Вітол» (код за ЄДРПОУ 33322571) з податку на прибуток за звітний податковий період: 3 квартали 2014року. За результатами перевірки складено Акт від 25.12.2014 № 65/15-08-33322571, згідно з висновками якого встановлено порушення термінів сплати ТОВ «ТК «Вітол» узгоджених сум грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств (код бюджетної класифікації 11021000) протягом строків, визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України (а.с. 9).

На підставі Акта перевірки від 25.12.2014 № 65/15-08-33322571 ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 13 січня 2015 року № 000001413 про застосування штрафних санкцій відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України в розмірі 3996,21 грн. (а.с. 6).

Не погоджуючись із винесеним податковим повідомленням - рішенням позивач звернувся до суду.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість вказаних висновків відповідача і винесеного на підставі висновку спірного акту індивідуальної дії на відповідність вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, проаналізувавши положення законодавчих актів, якими врегульовані спірні правовідносини, суд зауважує на наступному.

Як було з'ясовано судом, підставою для винесення податкового повідомлення-рішення від 13 січня 2015 року № 000001413 явились ті обставини, що контролюючим органом було встановлено, що у порушення строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, позивачем узгоджені суми грошових зобов'язань з податку на прибуток приватних підприємств за 3 квартали 2014 року в сумі 51509,00 грн. (граничний термін сплати - 19.11.2014 року) були фактично сплачені 20.11.2014 року, тобто із затримкою на 1 день. Відповідно до положень п. 126.1 ст. 126 ПК України за вказані правопорушення передбачено фінансову відповідальність за що до позивач були застосовані штрафні санкції (штраф) у розмірі 10% від суми непогашеного податкового боргу - 3996,21 грн.

Суд зазначає, що правовідносини з приводу подання податкової звітності до контролюючих органів та строків сплати податкових зобов'язань платниками податків врегульовані ст. 49 та ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755- VI (далі - ПК України).

Згідно з п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 490 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

З аналізу наведених норм свідчить, що податкова декларація з податку на прибуток приватних підприємств за 3 квартали 2014 року повинна була бути подана ТОВ «ТК «Вітол» у строк до 09.11.2014 року, а самостійно нараховані податкові зобов'язання з податку на прибуток повинні бути сплачені підприємством у строк до 19.11.2014 року.

Судом встановлено, що 19.11.2014 року засобами електронного зв'язку позивачем на адресу Західно - Донбаської ОДПІ було направлено уточнюючу податкову декларацію з податку на прибуток приватних підприємств за 3 квартали 2014 року, що підтверджується квитанцією № 2 про отримання податкової звітності. Самостійно нарахований податок в розмірі 51509,00 грн. визначено в рядку 16 (а.с. 11-12).

11.11.2014 року на адресу контролюючого органу надійшла заява TOВ «ТК Вітол» за вих. № 28 в якій позивач просить переплату коштів (авансові платежі) по коду 11024000 у сумі 9 999,00 грн. перерахувати у рахунок сплати податку на прибуток - код 11021000 у сумі 9999,00 грн. (а.с. 41).

14.11.2014 року контролюючим органом було складено Висновок № 1361 про повернення надміру сплачених авансових внесків ТОВ «ТК «Вітол» з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 9999,00 грн. та зарахування цієї суми на до бюджету для погашення грошового зобов'язання платника (а.с. 42).

14.11.2014 року відповідачем було складено та видано ТОВ «ТК «Вітол» Реєстр за платежами, належними державному бюджету № 593 на суму 9999,00 грн., яке було пред'явлено позивачем до Державної казначейської служби України 18.11.2014 р. для виконання (а.с. 13).

12.11.2014 року на адресу контролюючого органу надійшла заява ТОВ «ТК Вітол» за вих. № 29 в якій позивач просить переплату коштів (авансові платежі) по коду 11024000 у сумі 40000,00 грн. перерахувати у рахунок сплати податку на прибуток - код 11021000 у сумі 40000,00 грн. (а.с. 44).

19.11.2014 року контролюючим органом було складено Висновок № 1380 про повернення надміру сплачених авансових внесків ТОВ «ТК «Вітол» з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 40000,00 грн. та зарахування цієї суми на до бюджету для погашення грошового зобов'язання платника (а.с. 43).

19.11.2014 року відповідачем було складено та видано ТОВ «ТК «Вітол» Реєстр за платежами, належними державному бюджету № 609 на суму 40000,00 грн., яке було пред'явлено позивачем до Державної казначейської служби України 19.11.2014 р. для виконання (а.с. 14).

19.11.2014 року платіжним дорученням № 397 ТОВ «ТК «Вітол» до державного бюджету було перераховано податок на прибуток у розмірі 1510,00 грн. (а.с. 15), що разом із сумами, визначеними в Висновках № 1361 та № 1380 складають загальну суму грошового зобов'язання позивача з податку на прибуток за 3 квартал 2014 року - 51509,00 грн.

Відповідно до висновків Акта перевірки від 25.12.2014 № 65/15-08-33322571, фактичною датою сплати грошового зобов'язання в сумі 40000,00 грн., що є частиною загальної суми грошового зобов'язання (51509,00 грн.) є 20.11.2014 року, що позивачем не оскаржується.

Позивач в судовому засіданні зазначив, що ним терміни сплати узгодженого грошового зобов'язання не були порушені, оскільки 19.11.2014 року, тобто в останній день граничного терміну сплати грошового зобов'язання, Реєстр за платежами, належними державному бюджету № 609 на суму 40000,00 грн. було пред'явлено до Державної казначейської служби України для виконання. Та обставина, що Державна казначейська служба України своєчасно не перерахувала кошти у розмірі 40000,00 грн. на інший рахунок для зарахування їх у рахунок погашення податку на прибуток, не свідчить про несвоєчасне перерахування коштів підприємством і тому, штрафні санкції застосовані до позивача протиправно.

Між тим, суд не погоджується із такими твердженнями позивача та зазначає наступне.

Наказом Міністерства доходів і зборів України та Міністерства фінансів України від 30.12.2013 року № 882/1188 затверджено Порядок взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань.

Пунктом 5 даного Порядку визначено, то повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум з податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом Міндоходів на підставі зданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути надана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Орган Міндоходів на підставі даних особових рахунків платників готує висновок за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, два примірники Реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, та три примірники Реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.

Контроль за прийняттям/передаванням висновків органи Міндоходів, місцеві фінансові органи, органи Казначейства проводять шляхом проставляння на відповідних примірниках Реєстрів відміток про надходження документів до установи у порядку, визначеному Типовою інструкцією з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року N 1242.

За платежами, належними державному бюджету, орган Міндоходів у строк не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчений двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви передає висновки згідно з Реестром висновків за платежами, належними державному бюджету, для виконання відповідному органу Казначейства, (п.7 Порядку).

На підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку (п.7 Порядку).

Тобто, з наведених норм свідчить, що для складання Висновку для перерахування надміру сплачених платником податків сум грошових зобов'язань та передачі платнику Реєстру за платежами, належними державному бюджету, органам Міндоходів надається термін - не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчений двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви про перерахування коштів на інші рахунки.

Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 року № 787 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів.

Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Подання подається до органу Казначейства за формою, передбаченою нормативно-правовими актами з питань повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі на офіційному бланку установи за підписом керівника установи (його заступника відповідно до компетенції), скріпленим гербовою печаткою (у разі наявності) або печаткою із найменуванням та ідентифікаційним кодом установи, з обов'язковим зазначенням такої інформації: обгрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб'єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, реєстраційний помер облікової картки платника податків ідентифікаційний номер) або серія та помер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), сума платежу, що підлягає поверненню, дата та номер документа на переказ, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету (П.5 Порядку).

Пунктом 13 даного Порядку визначено, що органи Казначейства здійснюють процедури із забезпечення виконання документів, зазначених у пунктах 5-8 цього розділу, в такому порядку:

1) за наявності поточних надходжень на відповідних рахунках за надходженнями орган казначейства протягом п'яти робочих днів після дня отримання подання (заяви та подання) перераховує кошти на рахунок одержувача одноразово на загальну суму або частковими сумами;

2) у разі недостатності або відсутності поточних надходжень на відповідних рахунках за надходженнями для здійснення повернення відповідний орган Казначейства не пізніше ніж через п'ять робочих днів після отримання подання (заяви та подання) надсилає звернення для підкріплення коштами цих рахунків.

Тобто, виходячи із вказаних норм, органи Державної казначейської служби України зобов'язані були здійснити перерахування коштів (авансових платежів позивача з податку на прибуток), що знаходились на розрахункових рахунка казначейства за кодом класифікації 11024000 на інший рахунок (код класифікації 11021000) в рахунок погашення грошового зобов'язання за 3 квартали 2014 року протягом 5 робочих днів з дня отримання реєстру за платежами, належними державному бюджету.

Як було з'ясовано судом та не заперечувалось позивачем, до Державної казначейської служби України Реєстр за платежами, належними державному бюджету №609 на суму 40000,00 грн. підприємством було подано 19.11.2014 року (а.с. 14). Тобто, підприємством не було враховано термінів, встановлених законодавством для виконання казначейством відповідних дій по перерахуванню надміру сплачених коштів з одного рахунку на інший.

Між тим, саме на платника податку, відповідно до норм п. 57.1 ст. 57 ПК України, покладається обов'язок своєчасної сплати самостійно узгоджених грошових зобов'язань.

За таких обставин, суд зазначає, що позивач, звертаючиь до органів Міндоходів і Державної казначейської служби України із заявами про перерахування у рахунок сплати податкових зобов'язань за рахунок надмірно сплачених авансових платежів, повинен був бути обізнаним про терміни, які встановлені законодавством для виконання відповідних процедур вказаними органами. Оскільки, позивачем звернення з Реєстром за платежами, належними державному бюджету № 609 на суму 40000,00 грн. відбулось в останній день сплати грошових зобов'язань (19.11.2014 р.), а датою сплати узгоджених грошових зобов'язань являється дата їх зарахування на відповідні рахунки Державної казначейської служби України, суд вважає, що зарахування частини податкових зобов'язань на після спливу граничного терміну їх сплати свідчить про порушення підприємством правил їх сплати.

Відповідно до п.126.1 ст. 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

З урахуванням наведено, суд вважає, що відповідачем обгрунтовано було зроблено висновок про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «ТК «Вітол» строків перерахування податку на прибуток, у зв'язку із чим, ним правомірно були застосовані штрафні санкції, встановлені ст. 126 ПК України.

Відповідно до положень ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. У адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оскільки в ході розгляду справи не було встановлено порушень прав та інтересів позивача, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Розподіл судових слід здійснити відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ТК «Вітол» до Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТК «Вітол» на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1644,3 грн. (одна тисяча шістсот сорок чотири грн. 30 коп.).

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2015
Оприлюднено06.04.2015
Номер документу43359418
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1848/15

Ухвала від 28.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Постанова від 27.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні