ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 квітня 2015 року № 826/2573/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомМіжнародної громадської організації «Міжнародна ліга захисту прав громадян України» до провідного інспектора Управління контролю за благоустроєм Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської державної адміністрації Божко Володимира Анатолійовича провизнання протиправним та скасування припису від 03.02.2015р., ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Міжнародна громадська організація «Міжнародна ліга захисту прав громадян України» (далі по тексту - позивач) звернулась з позовом до провідного інспектора Управління контролю за благоустроєм Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської державної адміністрації Божко Володимира Анатолійовича (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування припису №1500984 від 03.02.2015р. щодо встановлення порушення правил благоустрою м. Києва п. 13.2.5 за адресою: Деснянський район, вул. Братиславська ріг бульвар Шолом - Алейхема (під мостом), щодо громадянина ОСОБА_2 (податковий номер: НОМЕР_1) та Міжнародної громадської організації «Міжнародна ліга захисту прав громадян України» (код ЄДРПОУ 25958359).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваний припис відповідачем винесено протиправно та з порушенням норм чинного законодавства.
Відповідач проти позову заперечив з тих підстав, що оскаржуваний припис винесено правомірно.
Ухвалою суду від 24.03.2015р. позовну заяву в частині позовних вимог ОСОБА_2 залишено без розгляду у зв'язку з повторною неявкою позивача в судове засідання.
В судовому засіданні 24.03.2015р. суд по справі перейшов в письмове провадження на підставі статті 128 КАС України.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
03 лютого 2015 року провідним інспектором Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Божком Володимиром Анатолійовичем складено припис №1500984 від Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яким встановлено порушення ОСОБА_2 та Міжнародною громадською організацією «Міжнародна ліга захисту прав громадян України» п. 13.2.5 Правил благоустрою міста Києва та запропоновано: надати дозвільні документи на розміщення тимчасової споруди (ТС) у 1-денний термін. В разі їх відсутності - демонтувати ТС у 1-денний термін. В разу не виконання припису будуть вжиті заходи відповідно до законодавства. Про виконання припису повідомити за телефоном - 489 33-53.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним не було порушено вимог п. 13.2.5 Правил благоустрою міста Києва, який передбачає, що КП "Київпастранс" як перевізник пасажирів на маршрутах громадського транспорту загального користування в звичайному режимі руху:
- залежно від пасажиропотоку за погодженням з Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) визначає перелік зупинок, на яких необхідно встановити кіоски з продажу проїзних документів, поповнення засобів електронної оплати за проїзд;
- перевіряє облаштування зупинок громадського транспорту;
- у разі виявлення зупинок, на яких встановлені тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності та малі архітектурні форми з порушенням законодавства та цих Правил, надає інформацію до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районних в місті Києві державних адміністрацій для відповідного реагування;
- забезпечує моніторинг порядку облаштування та утримання зупинок громадського транспорту відповідними суб'єктами господарювання відповідно до пункту 13.2 цих Правил та надає інформацію до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і районних в місті Києві державних адміністрацій для відповідного реагування.
В судовому засіданні представник позивача пояснив, що замість п. 13.2.5 Правил благоустрою міста Києва, мало бути визначено інший пункт, а саме п. 13.2.3 Правил благоустрою міста Києва. Крім того, ні ОСОБА_2 ні Міжнародній громадській організації «Міжнародна ліга захисту прав громадян України» вказана ТС не належить. Відповідач не є працівником Головного контролю за благоустроєм, а є уповноваженим працівником Управління контролю за благоустроєм Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища.
Відповідач проти позовних вимог заперечив з тих підстав, що ним було допущено описку в оскаржуваному рішенні в частині визначення пункту порушення Правил благоустрою міста Києва, замість п. 13.2.5 треба було зазначити: п. 13.2.3 Правил благоустрою міста Києва.
Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до п. 13.1.1 Правил благоустрою міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 25.12.2008р. №1051/1051 розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності проводиться відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.94 N 198, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року N 244 "Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за N 1330/20068, інших нормативно-правових актів, а також рішень Київської міської ради та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Відповідно до пункту 13.2.3. Правил благоустрою: „Самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об'єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об'єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). У разі якщо власник малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об'єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об'єкта здійснюється в порядку, встановленому пунктом 13.3 цих Правил".
Пунктом 13.3. Правил благоустрою визначено порядок демонтажу малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності.
Відповідно до пункту 13.3.1. Правил благоустрою: У разі виявлення самовільно встановлених малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вноситься припис його власнику (особі, яка здійснила встановлення) з вимогою усунення порушень шляхом демонтажу об'єкта протягом семи робочих днів, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, на демонтаж яких надається один робочий день.
Власник (особа, яка здійснила встановлення) проводить демонтаж з обов'язковим відновленням благоустрою території.
Відповідно до пункту 13.3.2. Правил благоустрою: Якщо власники (особи, які здійснили встановлення) об'єктів, зазначених у пункті 13.3.1 цих Правил, ухиляються від демонтажу в строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), демонтаж, перевезення, зберігання таких об'єктів здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районними в місті Києві державними адміністраціями на підставі рішень, зазначених в пункті 13.3.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з подальшим відшкодуванням усіх витрат власником (особою, яка здійснила встановлення) тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства або малої архітектурної форми, винним у порушенні благоустрою.
Пунктом 19.2. Правил благоустрою визначено повноваження наглядових та контролюючих органів щодо здійснення контролю за виконанням Правил благоустрою.
Відповідно до пункту 19.2.1. Правил благоустрою: Уповноважені працівники Головного управління контролю за благоустроєм мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України „Про благоустрій населених пунктів" і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Уповноважені працівники районних управлінь (відділів) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій) мають право вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України „Про благоустрій населених пунктів" і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення. 1
Пунктом 20.2. Правил благоустрою визначено обов'язки та повноваження посадової особи контролюючого органу (тобто обов'язки та повноваження Відповідача).
Відповідно до пункту 20.2.1. Правил благоустрою: Якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов'язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об'єктів благоустрою. У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою території. Припис підписується особою, яка його склала, і особою, на яку він складений. У разі відмови особи отримати припис в графі „Припис одержав" робиться про це запис. У разі виявлення тимчасової споруди (малої архітектурної форми), встановлений (або невстановлений) власник (користувач) якої створив причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис з дотриманням вимог цього Положення. У такому випадку одна копія припису наклеюється на тимчасову споруду (малу архітектурну форму) поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності) або на фронтальній частині такої тимчасової споруди (малої архітектурної форми), а ще одна копія вручається особисто присутньому власнику (користувачу), надсилається власникові тимчасової споруди (малої архітектурної форми) поштою (цінним листом з описом вкладення) за адресою, зазначеною в Ордері на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності). Посадова особа, яка винесла припис, здійснює фотофіксацію наклеєного припису поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми) у випадку його наявності або на фронтальній частині тимчасової споруди (малої архітектурної форми). При цьому щонайменше на одній з фотографій має бути чітко та розбірливо видно інформацію про номер та дату складення припису. Матеріали фотофіксації долучаються до припису, про що в приписі робиться відповідний запис, а власник (користувач) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) вважається повідомленим про винесення припису належним чином. Тимчасова споруда (мала архітектурна форма), власник (користувач) якої не встановлений, вважається знахідкою. Посадова особа контролюючого органу, яка знайшла таку тимчасову споруду (малу архітектурну форму), повідомляє про знахідку міліцію протягом трьох днів з моменту виявлення такої споруди.
Відповідно до пункту 20.2.10. Правил благоустрою: Головне управління контролю за благоустроєм здійснює заходи щодо проведення демонтажу самовільно розміщених тимчасових споруд (малих архітектурних форм) та елементів благоустрою на території міста Києва на підставі заявок балансоутримувачів об'єктів благоустрою, рішень комісії з питань впорядкування розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм) на території міста Києва, створеної розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також приписів прокурора та рішень суду за рахунок коштів міського бюджету з наступним відшкодуванням усіх витрат власником тимчасової споруди, винним у порушенні благоустрою. Демонтаж тимчасових споруд (малих архітектурних форм) та елементів благоустрою на підставі заявок власника цієї споруди здійснюється за рахунок останнього. У разі виявлення силами Головного управління контролю за благоустроєм самовільно розміщених тимчасових споруд (малих архітектурних форм) та елементів благоустрою, його власнику вноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення їх демонтажу протягом трьох робочих днів. Внесення припису з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу та демонтаж тимчасових споруд (малих архітектурних форм) здійснюється у порядку, передбаченому розділом XIII цих Правил з дотриманням Положення про порядок розміщення тимчасових споруд у м. Києві, затвердженого у встановленому порядку Київською міською радою.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень не надано доказів того, що ТС за адресою: Деснянський район, вул. Братиславська ріг бульвар Шолом - Алейхема (під мостом) належить ОСОБА_2 та Міжнародній громадській організації «Міжнародна ліга захисту прав громадян України».
Крім того, відповідачем не надано доказів в обґрунтування заперечень проти позовних вимог в частині прийняття ним рішення щодо виправлення описки в пункті встановленого порушення Правил благоустрою міста Києва.
Разом з тим, відповідачем не надано пояснень на підставі чого провідним інспектором КП «Київблагоустрій» виконавчого органу КМР (КМДА) Божком В.А. складено припис №1500984 на бланку Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу КМР (КМДА).
Крім того, Правилами благоустрою міста Києва передбачено форму Припису, з якого судом вбачається, що він містить графу «Припис одержав», проте в оскаржуваному приписі відсутня дана графа «Припис одержав», замість нього графа: «Виконавець».
Отже, на підставі всього вищевикладеного, враховуючи те, що відповідачем не доведено правомірності прийняття ним оскаржуваного припису від 03.02.2015р. №1500984, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Міжнародної громадської організації «Міжнародна ліга захисту прав громадян України».
Таким чином, судом досліджено всі аргументи позивача та відповідача щодо суті спору та надано їм належну оцінку в мотивувальній частині судового рішення. Суд не приймає мотиви провідного інспектора Управління контролю за благоустроєм Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської державної адміністрації Божко Володимира Анатолійовича у зв'язку з їх необґрунтованістю.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Міжнародної громадської організації «Міжнародна ліга захисту прав громадян України» задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати припис №1500984 від 03.02.2015р.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2015 |
Оприлюднено | 03.04.2015 |
Номер документу | 43360927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні