ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2015 року м. Львів Справа № 876/31/14
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Рибачука А.І.,
суддів - Багрія В.М., Старунського Д.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Малого приватного підприємства «Кардинал» на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2013 року по справі № 803/2191/13-а за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів і зборів у Волинській області до Малого приватного підприємства «Кардинал» про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міністерства доходів і зборів у Волинській області (далі - Луцька ОДПІ) звернулася до суду з адміністративним позовом до Малого приватного підприємства «Кардинал» (далі - МПП «Кардинал»), в якому просила припинити юридичну особу МПП «Кардинал» та зобов'язати державного реєстратора здійснити заходи, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та спрямовані на припинення вказаної юридичної особи.
Позовні вимоги обґрунтовувала посиланням на внесення 04 квітня 2013 року державним реєстратором у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформації щодо відсутності МПП «Кардинал» за вказаною адресою.
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2013 року вказаний позов задоволено повністю.
Вказана постанова мотивована тим, що відсутність МПП «Кардинал» за її місцезнаходженням є підставою для припинення вказаної юридичної особи.
Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, МПП «Кардинал» подало апеляційну скаргу, в якій покликається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Просить скасувати постанову суду першої інстанції і прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказує на те, що податковий орган не вправі звертатись до суду з вимогами про припинення юридичної особи у зв'язку з відсутністю такої юридичної особи за її місцезнаходженням, оскільки це виходить за межі його повноважень.
Оскільки апеляційну скаргу подано на постанову суду першої інстанції, яка прийнята в порядку скороченого провадження за результатами розгляду справи, передбаченої пунктом 2 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд відповідно до пункту 3 частини 1 статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України розглядає справу в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити з наступних підстав.
Як видно з матеріалів справи, МПП «Кардинал» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності 26 травня 2008 року з місцезнаходженням: 43000, Волинська область, м. Луцьк, проспект Соборності, 8/129.
Відповідач знаходиться на податковому обліку в Миколаївській ОДПІ та немає заборгованості по платежам до бюджету.
Підставою для звернення до суду Луцької ОДПІ із вказаним позовом став запис про відсутність МПП «Кардинал» за місцезнаходженням у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Частиною 2 статті 38 вказаного Закону передбачені підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, а саме: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Разом з тим, до функцій контролюючих органів, згідно з підпунктом 19-1.1.2 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України, належить контроль за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Отже, компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відносини в сфері оподаткування.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Враховуючи наведене, органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогами про припинення суб'єктів господарювання не в усіх випадках, визначених статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а лише в тих, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції. Тому органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання лише в разі, якщо підставою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством та здійснення юридичною особою діяльності, що заборонена законом.
Даний перелік підстав скасування державної реєстрації є вичерпним і не підлягає розширеному тлумаченню, що судом першої інстанції враховано не було.
Що стосується припинення юридичної особи з інших підстав, то відповідні позовні вимоги можуть пред'являтися не органами державної податкової служби, а іншими державними органами, уповноваженими здійснювати контроль за відповідними видами господарської діяльності.
Отже, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що позовні вимоги Луцької ОДПІ є необґрунтованими та такими, що не підтверджуються матеріалами справи.
За наведених обставин, суд приходить до висновку, що судом першої інстанції допущено порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, що відповідно до пункту 4 частини 1 статті 202 КАС України є підставою для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нової постанови про відмову в задоволенні позову.
Керуючись статтями 160, 183-2, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 254, 256 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Малого приватного підприємства «Кардинал» задовольнити.
Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 18 листопада 2013 року по справі № 803/2191/13-а - скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів і зборів у Волинській області до Малого приватного підприємства «Кардинал» про припинення юридичної особи.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та оскарженню не підлягає.
Головуючий: А.І. Рибачук
Судді В.М. Багрій
Д.М. Старунський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2015 |
Оприлюднено | 06.04.2015 |
Номер документу | 43381334 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Рибачук А.І.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні