ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" березня 2015 р. Справа № 809/1087/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.,
за участю секретаря: Гринчишин Х.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Прикарпаття-СІМ" про стягнення штрафу в розмірі 3 400 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
12.03.2015 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до Кредитної спілки "Прикарпаття-СІМ" (далі - відповідач) про стягнення штрафу в розмірі 3 400 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно в порушення норм Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги не сплатив у добровільному порядку штрафні санкції у розмірі 3 400 гривень, застосовані до нього постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за №46/15/3 від 05.11.2014 року та постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за №58/15/3 від 21.01.2015 року. Вважає, що заявлена сума підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку.
Позивач в судове засідання не з'явився, його представником направлено клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Відповідач в судове засідання не з'явився, без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений, а тому, у відповідності до положення частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд робить висновок, що даний адміністративний позов підставний та підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що 27.09.2006 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Кредитної спілки "Прикарпаття-СІМ". Обрано вид діяльності за КВЕД 64.92 Інші види кредитування (основний). Внесена до Державного реєстру фінансових установ та є суб'єктом фінансового нагляду.
05.11.2014 року постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за №46/15/3, на підставі акта про правопорушення законодавства про фінансові послуги кредитною спілкою «Прикарпаття-СІМ» від 17.10.2014 року за №46/15/3_АП, застосував до відповідача штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1 700 гривень.
21.01.2015 року постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за №58/15/3, на підставі акта про правопорушення законодавства про фінансові послуги кредитною спілкою «Прикарпаття-СІМ» від 25.12.2014 року за №58/15/3_АП, застосував до відповідача штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1 700 гривень.
Кредитною спілкою «Прикарпаття-СІМ» застосований позивачем вказаними постановами штраф в загальному розмірі 3 400 в добровільному порядку не сплачений.
Указом Президента України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» за №1070/2011 від 23.11.2011 року, на виконання Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Згідно пунктів 1, 2 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».
Метою цього Закону є створення правових основ для захисту інтересів споживачів фінансових послуг, правове забезпечення діяльності і розвитку конкурентоспроможного ринку фінансових послуг в Україні, правове забезпечення єдиної державної політики у фінансовому секторі України.
Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Відповідно пункту 10 частини 1 статті 28 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Частинами 1, 2 статті 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Статтею 40 цього Закону визначені види заходів впливу, зокрема Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може, серед іншого, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Згідно пункту 3 частини 1 статті 41 даного Закону національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до суб'єктів підприємницької діяльності штрафні санкції за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушень щодо надання фінансових послуг - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.
Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку (частина 3 статті 41).
Відповідно частини 1 статті 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються головою, іншими членами Комісії, а також уповноваженими національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за №2319 від 20.11.2012 року затверджено Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, яке розроблене відповідно до Законів України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", "Про страхування" , "Про кредитні спілки" , "Про недержавне пенсійне забезпечення" , інших законів та Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, з метою встановлення порядку та умов застосування заходів впливу за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - заходи впливу), та забезпечення захисту прав споживачів фінансових послуг.
Це Положення визначає порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - справи про правопорушення), механізм прийняття рішень Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) про застосування заходів впливу та їх оскарження.
Згідно пункту 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно пункту 2.4 розділу ІІ Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.
Як встановлено судом, відповідач не оскаржував постанови про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за №46/15/3 від 05.11.2014 року та за №58/15/3 від 21.01.2015 року, вказані постави набрали законної сили та є обов'язковими до виконання.
Як наслідок, суд робить висновок, що підлягає стягненню в судовому порядку в дохід Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», (символ звітності 106) штраф в розмірі 3 400 гривень визначений постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за №46/15/3 від 05.11.2014 року та постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг за №58/15/3 від 21.01.2015 року.
За таких обставин, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки "Прикарпаття-СІМ" (індекс 76018, вулиця Галицька, будинок 10, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 34622944) в дохід державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», (символ звітності 106) штраф в розмірі 3 400 (три тисячі чотириста) гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 31.03.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2015 |
Оприлюднено | 07.04.2015 |
Номер документу | 43385134 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні