Справа № 2-а-454/08
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 травня
2008 року
Красилівський районний суд
Хмельницької області в складі: головуючого - судді Красняка В.І.,
суддів Святецького В.В. і Вознюка Р.В. ,
при секретарі Федченко Л.В. , розглянувши у
відкритому судовому засіданні в
місті Красилові адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 до Міністерства фінансів України, Державного казначейства
України, Міністерства праці та соціальної політики України, управління праці та соціального захисту
населення Красилівської районної державної адміністрації про стягнення суми
недоплаченої разової щорічної грошової допомоги,
в с т а н о в и в:
позивачка звернулася до відповідачів з позовом про
зобов'язання виплатити суми недоплаченої разової щорічної грошової допомоги за
2004 - 2007 роки.
В обґрунтування позовних вимог позивачка вказує на те, що
вона відповідно до посвідчення серії
НОМЕР_1, виданого управлінням праці та
соціального захисту населення Красилівської районної державної адміністрації
Хмельницької області, є учасником війни.
Відповідно до вимог ч.5 ст.14 Закону України «Про статус ветеранів
війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 року вона має право на
щорічну разову грошову допомогу у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком,
яка повинна виплачуватись до 5 травня.
Проте, всупереч вимогам вказаного Закону, разова грошова допомога за
2004-2007 роки їй була призначена і виплачена не в повному обсязі, а саме: в
2004 році не виплачувалася взагалі, в
2005 -2006 роках в розмірі по 50 гривень
щорічно, в 2007 році-55 гривень.
Позивачка в судове засідання не з'явилася, подала заяву
про розгляд справи за її відсутності, в якій
підтримала позовні вимоги.
Представники
Міністерства фінансів України та
управління праці та соціального захисту населення
Красилівської РДА в судове засідання не з'явилися, подали заяву
про розгляд справи за їх відсутності , позов не визнали. В заперечення проти
позову вказали на те, що разова грошова допомога позивачці за 2004-2007 роки була призначена і виплачена відповідно до Законів України „Про Державний
бюджет України” на 2004-2007 роки. Крім
того, зазначили, що позивачка пропустила
річний строк для звернення до
адміністративного суду за захистом своїх
прав, просили з цих підстав відмовити в
позові.
Представники Державного казначейства України
та Міністерства праці та соціальної політики України в суд не з'явилися, про день та час слухання
справи були належним чином повідомлені.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд
дійшов висновку, що позов підлягає
частковому задоволенню виходячи з
наступного.
Частиною
2 статті 99 КАС України встановлено, що для звернення до адміністративного суду
за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який,
якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна
була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Тобто, про
порушення своїх прав на отримання щорічної разової грошової допомоги у розмірі,
встановленому Законом України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту” позивач мав би дізнатися при отриманні зазначеної допомоги
до 5 травня відповідного року та звернутися до суду на протязі року - до 5 травня наступного року. В 2004-2006
роках позивачка при отриманні зазначеної допомоги до 5 травня відповідного
року дізналася, що її їй виплатили з
порушеннями вимог Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту”, проте в суд не
зверталася. Згідно ч.1 ст. 100 КАС
України пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні
адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.
3
В зв'язку з вищевикладеними обставинами у позові в
частині стягнення щорічної разової грошової допомоги за 2004 - 2006 роки слід відмовити.
Згідно
посвідчення, що надане позивачкою, вона є учасником війни, і на неї розповсюджується дія норм Закону України
„Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, який
надає їй право на щорічну разову грошову допомогу у розмірі трьох мінімальних
пенсій за віком, яка повинна виплачуватись до 5 травня.
У Конституції України Україну
проголошено демократичною, соціальною, правовою державою, визнано, що найвищою
соціальною цінністю в Україні є людина, її права і свободи та їх гарантії
визначають зміст і спрямованість діяльності держави, а їх утвердження і
забезпечення є головним обов'язком держави. Статті 21 та 22 Конституції України
закріпили, що права та свободи людини є невідчужуваними та непорушними, а при
прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається
звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Зупинення дії положень законів,
якими визначено права і свободи громадян, їх зміст та обсяг, є обмеженням прав
і свобод і може мати місце лише у випадках передбачених Основним Законом
України. Зокрема ст.64 визначено вичерпний перелік випадків щодо обмеження
встановлених прав і свобод людини із зазначенням строку дії цих обмежень, а
саме: в умовах воєнного або надзвичайного стану.
Встановлення окремими законами
України певних пільг, компенсацій і гарантій є складовою конституційного права
на соціальний захист, а тому, відповідно до ч.6 ст.6. ч.2 ст.19, ч.1 ст.68
Конституції України, вони є загальнообов'язковими, однаковою мірою мають
додержуватися органами державної влади, місцевого самоврядування, їх посадовими
особами.
Відповідно до ст. 2 Закону України
„Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” права та пільги
для ветеранів війни і членів їх сімей, встановлені раніше законодавством
України і законодавством колишнього Союзу РСР, не можуть бути скасовані без їх
рівноцінної заміни, а нормативні акти органів державної влади і органів
місцевого самоврядування, які обмежують права і пільги ветеранів війни,
передбачені цим законом, є недійсними.
Натомість, відповідно до ст.95
Конституції України від 28.06.1996 року виключно законом про Державний бюджет
України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір
і цільове спрямування цих видатків.
В силу
викладеного, позивачці у 2007 році були виплачені кошти щорічної разової
грошової допомоги в обсягах, встановлених
Законом України «Про державний бюджет України на 2007 рік», що
підтверджується довідкою управління
праці та соціального захисту населення Красилівської районної державної
адміністрації.
Статтею 17 ч.1 Закону України „Про
статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” передбачено, що фінансування витрат,
пов'язаних із введенням в дію цього закону здійснюється за рахунок коштів
державного чи місцевого бюджетів.
Рішенням Конституційного суду
України у справі №1-29/2007 від 09.07.2007 року визнано таким, що не
відповідають Конституції України (є
неконституційними), положення ст.29 Закону України "Про Державний
бюджет України на 2007 рік" №489-V від 19.12.2006 року,
за якою у 2007 році виплата щорічної разової допомоги відповідно до Закону
України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" повинна
здійснюватись у таких розмірах:
учасникам війни - 55 гривень.
За таких обставин, а також
враховуючи положення до ч.2 ст.152 Конституції України від 28.06.1996 року,
відповідно до якої закони, інші правові акти або їх окремі положення, що
визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним
Судом України рішення про їх неконституційність, при обрахуванні розміру та
встановленні порядку відшкодування щорічної
разової грошової допомоги, що підлягає виплаті до 5 травня 2007 року слід
керуватися нормами Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту» .
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет
України на 2007 рік" позивачці були частково виплачені кошти щорічної
разової грошової допомоги у обсягах, визначених ст.29 цього Закону, а саме в
сумі 55 гривень. З врахуванням отриманої позивачкою разової грошової допомоги за 2007 рік у розмірі 55
гривень, суд вважає необхідним стягнути на її користь
3
недоплачену разову грошову допомогу за вказаний період в
розмірі 1175,18 гривень (410,06х3 -55).
На підставі викладеного,
керуючись ст.95 Конституції України від 28.06.1996 року, Рішення
Конституційного суду України у справі №1-29/2007 від 09.07.2007 року, ч.5
ст.51, ст.23 Бюджетного кодексу України, ст.14 Закону України «Про статус ветеранів
війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 року, ст.29 Закону
України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" №489-V від 19.12.2006 року, ст.ст.7, 71, 86, 100, ст.122, 158-163
КАС України, суд, -
постановив:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.
Стягнути
з Державного Бюджету України в особі Державного Казначейства України на користь
ОСОБА_1 1175 (одну тисячу сто сімдесят
п'ять) гривень 18 копійок
недоплаченої одноразової грошової
допомоги за 2007 рік .
В решті позову
відмовити.
Постанова
може бути оскаржена до Львівського адміністративно апеляційного суду через
Красилівський районний суд протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом
подання заяви про апеляційне оскарження і після цього протягом 20 днів шляхом
подання апеляційної скарги або в порядку
ч.5 ст.186 КАС України.
Повний
текст постанови виготовлений 21 травня
2008 року.
Головуючий
Судді
Суд | Красилівський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2008 |
Оприлюднено | 17.08.2009 |
Номер документу | 4339224 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Красилівський районний суд Хмельницької області
Красняк В.В.
Адміністративне
Великоновосілківський районний суд Донецької області
Єфименко В.І.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні