КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/91/15 Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В. Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 квітня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого - судді Літвіної Н.М.
Суддів Коротких А.Ю.
Хрімлі О.Г.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 лютого 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Адреналін бразерс філмс» до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з позовом до ДПІ у у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 лютого 2015 року адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправними дії ДПІ у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві щодо внесення до автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» коригувань показників податкових декларацій з податку на додану вартість та додатку 5 до них «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» на підставі довідки № 541/26-58-22-07-17/38420167 від 03 червня 2014 року про проведення зустрічної звірки ТОВ «Адреналін бразерс філмс» (код за ЄДРПОУ 38420167) щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ «Альфа-Київбуд»(код ЄДРПОУ 38098173) за січень 2014 року.
Зобов'язано ДПІ у Солом'янському районі головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві відновити в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» задекларовані ТОВ «Адреналін бразерс філмс» показники податкових декларацій з податку на додану вартість та додатку 5 до них - «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)».
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою в якій просить в задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
У зв'язку з неприбуттям жодної з осіб, які беруть участь у справі у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ДПІ у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві проведено зустрічну звірку ТОВ «Адреналін бразерс філмс» щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ «Альфа-Київбуд» за січень 2014 року.
За наслідками зустрічної звірки складено довідку № 541/26-58-22-07-17/38420167 від 03 червня 2014 року «Про проведення зустрічної звірки ТОВ «Адреналін бразерс філмс» (код за ЄДРПОУ 38420167) щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ «Альфа-Київбуд» (код ЄДРПОУ 38098173) за січень 2014 року».
Контролюючим органом на підставі зазначеної довідки № 541/26-58-22-07-17/38420167 від 03 червня 2014 року внесено коригування до автоматизованих інформаційних систем податкового обліку щодо задекларованих ТОВ «Адреналін бразерс філмс» сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість.
Позивач вважає протиправними дії ДПІ у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві щодо проведення зустрічної звірки, оскільки вони вчинені з порушенням встановленого порядку.
Колегія суддів погоджується з доводами позивача, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 73.5 ст. 73 ПК України - з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначає Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27 грудня 2010 року.
Відповідно до п. п. 2-4 Порядку - зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Згідно до п. п. 6, 7 Порядку - у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Отже, проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка.
При цьому заходи, спрямовані на проведення зустрічної звірки, тобто, спрямовані на вчинення дій щодо співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, однак без фактичного здійснення таких дій, не можуть вважатись діями по проведенню зустрічної звірки.
Як вбачається зі змісту довідки № 541/26-58-22-07-17/38420167 від 03 червня 2014 року «Про проведення зустрічної звірки ТОВ «Адреналін бразерс філмс» (код за ЄДРПОУ 38420167) щодо підтвердження господарських відносин із ТОВ «Альфа-Київбуд» (код ЄДРПОУ 38098173) за січень 2014 року» контролюючий орган зазначає про непідтвердженість задекларованого ТОВ «Адреналін бразерс філмс» податкового кредиту за наслідками взаємовідносин із ТОВ «Альфа-Київбуд» у січні 2014 року.
Зі змісту довідки вбачається, що підставою для висновків про відсутність реальних взаємовідносин між позивачем та ТОВ «Альфа-Київбуд» став акт державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у Київській області «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Альфа-Київбуд».
При цьому рух активів в процесі здійснення господарських взаємовідносин між позивачем та ТОВ «Альфа-Київбуд» відповідачем не досліджувався та не перевірявся.
Таким чином, ДПІ у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві зустрічної звірки ТОВ «Адреналін бразерс філмс» не проводило, дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача не здійснювало, .
Крім того, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідно до ст. 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.
А тому, сама по собі здійснена податковим органом кваліфікація операцій за відсутності відмінності між задекларованими показниками податкової звітності контрагентів не може слугувати підставою для внесення змін до Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України.
Таким чином, висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.
Виходячи із вимог ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 157, 160, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів у м. Києві - залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 лютого 2015 року - без змін .
Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, встановлені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Літвіна Н.М.
Судді Коротких А.Ю.
Хрімлі О.Г.
Головуючий суддя Літвіна Н. М.
Судді: Хрімлі О.Г.
Коротких А. Ю.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2015 |
Оприлюднено | 07.04.2015 |
Номер документу | 43393966 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Літвіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні