Справа № 815/7288/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 березня 2015 року 11 год.54 хв. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Корой С.М.
секретар судового засідання Філіппова Ю.В.
за участю сторін:
представника позивача - Волкова О.Г. (за довіреністю)
представник третьої особи - Асауленко Ю.С. (за довіреністю)
представника відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - Товариства з обмеженою відповідальністю «Мастер-проект», Одеської міської ради про визнання протиправними дій та скасування реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт і декларації на початок будівельних робіт, -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_3 до Департаменту Державної архітектурної будівельної інспекції в Одеській області (далі - Департамент ДАБІ в Одеській області), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ "Мастер-проект", Одеська міська рада, в якому позивач, з урахуванням уточнень до адміністративного позову від 14.02.2015 року (а.с.88-92), просила суд:
- визнати протиправними дії Департаменту Державної архітектурної будівельної інспекції в Одеській області щодо реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт ОД 010143420641 від 09.12.2014р., декларації на початок будівельних робіт ОД№083150210275від 21.01.2015р. щодо будівництва одноповерхової торгово-офісної будівлі за адресою: АДРЕСА_1.
- скасувати реєстрацію повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт ОД 010143420641 від 09.12.2014р., декларації на початок будівельних робіт ОД№083150210275від 21.01.2015р. щодо будівництва одноповерхової торгово-офісної будівлі за адресою: АДРЕСА_1, зареєстрованих Департаментом Державної архітектурної будівельної інспекції в Одеській області;
- зобов'язати Департамент Державної архітектурної будівельної інспекції в Одеській області подати інформацію про скасування реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт ОД від 09.12.2014р., декларації на початок будівельних робіт ОД№083150210275від 21.01.2015р. щодо будівництва одноповерхової торгово-офісної будівлі за адресою: АДРЕСА_1. до єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт.
В обґрунтування позовних вимог позивач ОСОБА_3 зазначила, що реєстрація Департаментом Державної архітектурної будівельної інспекції в Одеській області вказаного повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт та Декларації про початок будівельних робіт здійснює перешкоди для реалізації її права користуватися своїм майном та містить недостовірні відомості, а тому, підлягає скасуванню. Так, ОСОБА_3 зазначила, що вона є власницею нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_1 на підставі Договору купівлі-продажу від 13.03.2013р. укладеного з ТОВ «Еквенто», розташованого в офісному центрі за адресою: АДРЕСА_1. Позивач зазначила, що офісний центр по АДРЕСА_1 загальною площею 457,3 кв.м. було збудовано замовником будівництва ТОВ «Мастер-проект» та введено в експлуатацію розпорядженням Київської районної адміністрації Одеської міської ради №2173 від 24.12.2002р. на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1, яка була надана ТОВ «Мастер-проект» в оренду відповідно до договору оренди земельної ділянки від 25.02.2012р. для будівництва та експлуатації цього офісного центру. За таких обставин позивач вважає, що ТОВ «Мастер-проект» розпочав незаконне нове будівництво торгово-офісної будівлі на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1, що не була відведена для цієї мети. Отже, на думку, позивача, Департаментом Державної архітектурної будівельної інспекції в Одеській області не перевірено той факт, що нове будівництво одноповерхової торгово-офісної будівлі планується будувати на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1, яка не була надана для цієї мети. Таким чином, позивач вважає, що до вказаних повідомлення та декларації про початок виконання будівельних робіт внесено недостовірні дані, а тому їх реєстрація повинна бути скасована.
Представник відповідача Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області заперечував проти задоволення позовних вимог ОСОБА_3 посилаючись на їх необґрунтованість. Представник відповідача зазначав, що відповідно до ст.ст. 34,36,39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №466 від 13.04.2011р., передбачено, що Інспекція перевіряє протягом п'яти робочих днів з дати подання (надходження) до неї повідомлення повноту даних, зазначених у ній, та реєструє. У разі коли повідомлення подане чи оформлене з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає його на доопрацювання з обґрунтуванням підстав повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Представник відповідача стверджував, що надане ТОВ «Мастер-проект» повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за адресою: АДРЕСА_1, реєстрацію якого оскаржує позивач, було належним чином заповнене, а тому Департамент ДАБІ в Одеській області не мав підстав для його повернення. Також, представник Департаменту ДАБІ в Одеській області вважав, що оскільки відповідно до діючого законодавства, під час реєстрації повідомлення про початок виконання підготовчих робіт достовірність даних, внесених замовником будівництва не перевіряється, то у діях Інспекції відсутні ознаки протиправності щодо його реєстрації. Крім того, на думку відповідача, відсутні і підстави для скасування реєстрації вказаного повідомлення, оскільки відповідно до ст.39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено право Інспекції скасувати реєстрацію повідомлення за умови виявлення внесення до неї недостовірних даних, що дозволяють вважати об'єкт самочинним будівництвом, а саме: відсутність дозволу на виконання будівельних робіт, відсутність проектної документації, відсутність належним чином відведеної земельної ділянки для будівництва, однак, всі необхідні дані ТОВ «Мастер-проект» були зазначені (письмові заперечення а.с.81-83).
Представник ТОВ «Мастер-проект» також заперечувала проти задоволення адміністративного позову ОСОБА_3, посилаючись на те, що вказані позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими і не підлягають задоволенню. На думку представника ТОВ «Мастер-проект», позивач не довела того, що реєстрацією Департаментом ДАБІ в Одеській області повідомлення ТОВ «Мастер-проект» про початок виконання підготовчих робіт за №ОД010143420641 та декларації про початок виконання будівельних робіт 21.01.2015р. за №ОД083150210275 були порушені її права, свободи чи інтереси в публічно-правових відносинах. Представник ТОВ «Мастер-проект» зазначила, що користуючись земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_1 на підставі договору оренди земельної ділянки від 25.02.2002р. укладеного з Одеською міською радою (який зареєстрований за №551/53), ТОВ «Мастер-проект» вирішив реалізувати своє право на будівництво. У зв'язку із зазначеним ТОВ «Мастер-проект» отримало в Управлінні архітектури та містобудування Одеської міської ради 06.11.2014р. за №01-06/684 Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 та на виконання вимог ст.ст.34-36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» і Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою КМУ України від 13.04.2011р. №466, подало до Департаменту ДАБІ в Одеській області повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт та Декларацію про початок будівельних робіт. Департаментом було перевірено повноту даних і внаслідок відсутності недоліків та підстав для їх повернення, були зареєстровані Повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт за №ОД01013420641 від 08.12.2014р. та Декларація про початок будівельних робіт за №ОД083150210275 від 21.01.2015р. Також, представник ТОВ «Мастер-проект» зазначала, що відповідно до договору оренди землі від 25.02.2002р. ТОВ «Мастер-проект» надано у строкове, платне володіння та користування земельну ділянку площею 1600 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1, у тому числі земельну ділянку площею 596 кв.м. для будівництва, експлуатації та обслуговування офісного центру. При цьому, представник ТОВ «Мастер-проект» вважає, що відсутня зміна цільового використання вказаної земельної ділянки у зв'язку із новим будівництвом будівлі офісного призначення, оскільки відповідно до договору оренди землі від 25.02.2002р. відсутні обмеження щодо кількості будівель офісного центру, які можуть бути розмішені на даній земельній ділянці. За таких обставин, на думку представника ТОВ «Мастер-проект», прийняте Департаментом ДАБІ в Одеській області рішення про реєстрацію повідомлення про початок будівельних робіт №ОД 010143420641 від 08.12.2014р. та декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД083150210275 від 21.01.2015р відповідає вимогам закону, прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а самі документи не містять недостовірних даних та не
порушують прав позивача (письмові заперечення а.с.116-120)..
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Одеської міської ради в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно, що підтверджується наявними в матеріалах справи письмовими доказами (а.с. 131), представник третьої особи не звертався до суду з клопотаннями про розгляд справи за його відсутності, не повідомив суд про причини свого не прибуття у судове засідання.
Суд, заслухавши осіб, що з'явились в судове засідання, дослідивши доводи адміністративного позову, заперечень проти нього, пояснення сторін, наявні матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив наступне.
Позивач ОСОБА_3 є власником нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_1 на підставі Договору купівлі-продажу від 13.03.2013р. укладеного з ТОВ «Еквенто», розташованого в офісному центрі за адресою: АДРЕСА_1. Зазначений офісний центр по АДРЕСА_1 загальною площею 457,3 кв.м. було збудовано замовником будівництва ТОВ«Мастер-проект» та введено в експлуатацію розпорядженням Київської районної адміністрації Одеської міської ради №2173 від 24.12.2002р. на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1, яка була надана ТОВ «Мастер-проект» в оренду для будівництва, експлуатації та обслуговування офісного центру відповідно до договору оренди земельної ділянки від 25.02.2012р., укладеного з Одеською міською радою (а.с.12-13, 97,137-139, 142-145).
Як свідчать матеріали справи, ТОВ «Мастер-проект» відповідно до договору оренди земельної ділянки від 25.02.2002р., укладеного з Одеською міською радою, зареєстрованого у книзі записів договорів на право тимчасового користування землею 11.03.2002р. за №551/53, отримано у володіння та користування, земельну ділянку, загальною площею 1600 кв.м., у тому числі земельну ділянку площею 596 кв.м. для будівництва, експлуатації та обслуговування офісного центру за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.141-145). У зв'язку із прийнятим рішення щодо будівництва другої будівлі офісного центру на вказаній земельній ділянці, ТОВ «Мастер-проект» було отримано в Управлінні архітектури та містобудування Одеської міської ради Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 від 06.11.2014р. за №01-06/684 (а.с. 121-122) Також, ТОВ«Мастер-проект» було подано до Департаменту ДАБІ в Одеській області Повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт, яке зареєстровано Департаментом ДАБІ в Одеській області 08.12.2014р. за №ОД01013420641 (а.с.146-147) та Декларація про початок будівельних робіт, яка була зареєстрована Департаментом ДАБІ в Одеській області 21.01.2015р. за №ОД083150210275 (а.с. 148-150)
Вирішуючи питання щодо правомірності дій відповідача з реєстрації вказаних повідомлення та декларації, суд виходить з наступного.
Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011р. встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності. Відповідно до п.2 ч.1 ст.34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право виконувати будівельні роботи, зокрема, після: реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності.
Частиною 2 ст. 34 вказаного Закону передбачено, що зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Відповідно до ч.1. ст.35 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" після набуття права на земельну ділянку замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, державними стандартами і правилами, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Відповідно до ч.2 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводять відповідні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації. Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється. За наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.
Відповідно до ч.3 ст. 36 зазначеного Закону форма декларації про початок виконання будівельних робіт, порядок її подання та реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.
Процедура виконання підготовчих і будівельних робіт визначена Порядком виконання підготовчих і будівельних робіт, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. №466 .
Відповідно до Порядку виконання підготовчих робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. №466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», повідомлення про початок виконання підготовчих робіт надсилається подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом чи через електронну систему здійснення декларативних процедур у будівництві до територіального органу Держархбудінспекції за місцезнаходженням об'єкта будівництва не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих робіт.
При цьому, при прийнятті на реєстрацію повідомлення про початок виконання підготовчих робіт Державна архітектурно-будівельна інспекція не уповноважена здійснювати контроль достовірності даних, зазначених в повідомленні. При реєстрації повідомлення Інспекцією перевіряється виключно повнота її заповнення у відповідності до форми, затвердженої в додатку № 1 до Порядку виконання підготовчих робіт.
Постановою Кабінету Міністрів України №466 затверджено також Порядок виконання будівельних робіт, додатком 2 до якого затверджено форму декларації про початок виконання будівельних робіт.
Судом встановлено, що у наданому ТОВ «Мастер-проект» до Інспекції повідомленні про початок виконання підготовчих робіт замовником заповнено всі графи цієї декларації та зазначено, що земельна ділянка використовується для будівництва на підставі договору оренди земельної ділянки №551/53. (а.с.146-147)
ТОВ «Мастер-проект» було заповнено та подано до Департаменту ДАБІ в Одеській області декларацію про початок виконання будівельних робіт щодо нового будівництва одноповерхової торгово-офісної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 категорія складності - ІІІ, яка була зареєстрована Департаментом ДАБІ в Одеській області 21.01.2015р. за №ОД083150210275 (а.с.148-150).
Як встановлено судом, у вказаній декларації про початок виконання будівельних робіт замовником заповнено усі графи. Зокрема, у відповідних графах декларації зазначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради № 01-06/684 від 06.11.14р. та земельна ділянка використовується для будівництва на підставі договору оренди земельної ділянки від 25.02.2002р., зареєстрованого в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди) за № 551/53, кадастровий номер: НОМЕР_1, НОМЕР_2
Відповідно до п.п.8-11 Порядку виконання будівельних робіт реєстрація даних документів здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності". Декларація приймається у дозвільному центрі за місцезнаходженням об'єкта. Замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних процедур у будівництві до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 2. Один примірник після проведення реєстрації повертається замовнику, другий - залишається в Інспекції, яка її зареєструвала. Замовник згідно із законом відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації. Інспекція протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та вносить їх до єдиного реєстру. У разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її замовнику з обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації.
Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" інспекції державного архітектурно-будівельного контролю відмовляють у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням встановлених вимог.
Тобто, декларація про початок виконання будівельних робіт за своєю, правовою природою є документом встановленої форми та змісту, який після реєстрації територіальною інспекцією надає право на початок будівництва об'єктів, віднесених до І-ІІІ категорії складності. Функція інспекції ДАБК під час проведення такої реєстрації, як вбачається з вищенаведених норм, полягає у перевірці повноти даних, зазначених у декларації та, як наслідок, прийняття рішення або проведення реєстрації декларації у встановлений для цього строк, якщо заявник виконав усі вимоги належним чином, або ж про її повернення, якщо така декларація оформлена з порушенням встановлених норм.
Таким чином, Департамент ДАБІ відповідно до вимог діючого законодавства надано право перевіряти повноту заповнення граф декларації, занесення інформації з декларації до Єдиного реєстру, утримувачем якого є ДАБК України та реєструвати декларацію, або повертати її замовнику з обґрунтуванням причин повернення для їх усунення.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що Департамент ДАБІ в Одеській області мав всі підстави для реєстрації вказаних повідомлення та декларації про початок виконання будівельних робіт, отже вказані дії відповідача є правомірними, а позовні вимоги ОСОБА_3 щодо визнання протиправними дій відповідача з їх реєстрації задоволенню не підлягають.
Водночас, вирішуючи питання щодо наявності підстав для скасування реєстрації зазначених повідомлення та декларації, суд виходить з наступного.
Частиною 2 статті 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Відповідно до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №466, у разі виявлення Інспекцією недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації повідомлення чи декларації інформація, яка зазначалася в них, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у повідомленні чи декларації), наведених у зареєстрованих повідомленні чи декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню Інспекцією.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає помилковим посилання позивача на те, що реєстрація вказаних повідомлення про початок виконання підготовчих робіт та декларації про початок виконання будівельних робіт підлягає скасуванню у зв'язку із внесенням до них недостовірних даних щодо земельної ділянки, на якій розпочато будівництво і яка не була відведена для цієї мети.
Так, зазначені твердження позивача спростовуються наданими ТОВ «Мастер-проект» до суду договором оренди земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, від 25.02.2002р., укладеним між ТОВ «Мастер-проект» та Одеською міською радою, зареєстрованим у книзі записів договорів на право тимчасового користування землею 11.03.2002р. за №551/53 (а.с.141-145) і Містобудівними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, виданими Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради від 06.11.2014р. за №01-06/684 (а.с. 121-122).
За вказаним договором оренди ТОВ «Мастер-проект» надано у строкове, платне володіння та користування земельну ділянку площею 1600 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1, в тому числі земельну ділянку площею 596 кв.м. для будівництва, експлуатації та обслуговування будівлі офісного центру. При цьому, позивач в обґрунтування позовних вимог посилалася на порушення ТОВ «Мастер-проект», у зв'язку з будівництвом на вказаній земельній ділянці нової будівлі офісного центру, вимог розділу 4 Договору оренди щодо обмеження по використанню земельної ділянки та розділу 1, згідно якого земельна ділянка надається ТОВ «Мастер-проект» для будівництва офісного центру, будівля якого вже ТОВ «Мастер-проект» збудована. Як свідчать матеріали справи, згідно з п.п.1.1 та 1.4 п.4.1. розділу 4 зазначеного договору встановлено обмеження на зміну цільового використання земельної ділянки та заборона будівництва інших об'єктів, однак, в контексті усього розділу 1 та 4 Договору оренди вбачається, що на даній земельній ділянці можливе лише будівництво будівель офісного призначення, а будівництво інших об'єктів неприпустимо. Крім того, відповідно до п.п.3.3.2. п.3.3 Договору оренди зазначено, що Орендар - ТОВ «Мастер-проект» має право самостійно визначати напрями своєї господарської діяльності відповідно до призначення земельної ділянки та умов договору. Також, зазначеним договором не обмежена кількість будівель, з яких має складатися офісний центр, для будівництва якого була надана земельна ділянка.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що на момент розгляду справи відсутні передбачені діючим законодавством підстави для скасування реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт, що, як встановлено у ході офіційного з'ясування обставин справи було зареєстровано Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області 08.12.2014р. за №ОД 010143420641, та декларації на початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 21.01.2015р. за №ОД083150210275.
При цьому, у ході судового розгляду справи судом не встановлено порушення відповідачем прав ОСОБА_3
У зв'язку із тим, що суд вважає такими, що не підлягають задоволенню позовні вимоги ОСОБА_3 про визнання протиправними дій Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області щодо реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт ОД 010143420641 від 08.12.2014р., декларації про початок будівельних робіт ОД№083150210275 від 21.01.2015р. та їх скасування, не підлягають задоволенню і позовні вимоги ОСОБА_3 про зобов'язання відповідача подати інформацію про скасування реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних і декларації про початок будівельних робіт до Єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, оскільки вони є похідними від зазначених позовних вимог.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані сторонами у справі докази у сукупності, суд вважає, що адміністративний позов ОСОБА_3 задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-72, 86, 94, 158-163, 167,186, 254 КАС України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними дій, скасування реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт ОД 010143420641 від 08.12.2014р., декларації про початок будівельних робіт ОД№083150210275 від 21.01.2015р. та зобов'язання подати інформацію про скасування реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт ОД010143420641 від 08.12.2014р. і декларації про початок будівельних робіт ОД№083150210275 від 21.01.2015р. до Єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт - відмовити.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 03.04.2015 року.
Суддя С.М. Корой
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними дій, скасування реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт ОД 010143420641 від 08.12.2014р., декларації про початок будівельних робіт ОД№083150210275 від 21.01.2015р. та зобов'язання подати інформацію про скасування реєстрації повідомлення про початок підготовчих будівельних робіт ОД010143420641 від 08.12.2014р. і декларації про початок будівельних робіт ОД№083150210275 від 21.01.2015р. до Єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт - відмовити.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 03.04.2015 року.
Суддя С.М. Корой
03 квітня 2015 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2015 |
Оприлюднено | 08.04.2015 |
Номер документу | 43410707 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні