Справа № 815/1327/15
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 березня 2015 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Марина П.П.
за участю секретаря Борцової С.І.
за участю сторін:
від позивача: Сахно Л.В. (за довіреністю);
від відповідача: Корнишин Ю.О. (за довіреністю);
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з додатковою відповідальністю «Чорноморсантехмонтаж» до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з додатковою відповідальністю «Чорноморсантехмонтаж» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що 22.01.2014 року відповідачем встановлено порушення Товариством з додатковою відповідальністю «Чорноморсантехмонтаж» вимог п.3 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 року №737, у зв'язку з чим Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято рішення №98 від 22.01.2014 року, яким позивача, як правонаступника ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж» зобов'язано у строк до 22.03.2014 року усунути вказані порушення. На виконання вказаного рішення позивачем було виконано всі можливі дії, оскільки виправити помилки та знов провести збори акціонерів у відповідності із діючим законодавством на теперішній час неможливо, а ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж» не існує і чинним законодавством не передбачено порядку проведення підприємством - правонаступником зборів акціонерів для подальшого скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію їх випуску, але розпорядженнями №36-КФ-В від 25.03.2014 року та №62-КФ-В від 13.05.2014 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж». Позивач вважає, що ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» вжито усіх передбачених законодавством заходів для виконання рішення, а тому, оскільки уповноваженою особою Комісії не враховано всіх обставин, викладених позивачем, постанова №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, прийнята у зв'язку з невиконанням ТДВ «Чорноморсантехмонтаж п. 1 рішення №98 від 22.01.2014 року, підлягає скасуванню.
Представник позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила суд задовольнити його у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві та поясненнях, наданих у судовому засіданні.
Представник відповідача - Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, посилаючись на обставини, викладені у запереченнях на позов (а.с. 69-73) та зазначив, що відповідач при прийнятті оскаржуваної постанови діяв в межах компетенції та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, не порушував інтересів держави, прав та інтересів позивача, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мали значення для прийняття постанови №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року, а тому позовні вимоги ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, встановив наступні факти та обставини.
Товариство з додатковою відповідальністю «Чорноморсантехмонтаж» створене і засноване шляхом перетворення Закритого акціонерного товариства «Чорноморсантехмонтаж» (код ЄДРПОУ 01415884, зареєстроване Виконавчим комітетом Центральної районної ради народних депутатів м. Одеси за № 01415884 від 29.08.1994 року) у Товариство з додатковою відповідальністю «Чорноморсантехмонтаж» та є його правонаступником.
04 червня 2010 року, на загальних зборах акціонерів, ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж» прийнято рішення, оформлене відповідним протоколом, про проведення реорганізації ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж» шляхом перетворення в ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» та зборами обрано комісію по припиненню акціонерного товариства із затвердженням умов викупу акцій у акціонерів, які не голосували за прийняте рішення про перетворення ЗАТ, порядок та умови обміну акцій ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж» на частки в статутному фонді ТДВ. Відповідно до вказаних порядку та умов передбачено обмін акцій акціонерів на частки в статутному капіталі ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» пропорційно кількості акцій, що належать акціонеру, який подав заяву та отримав письмові гарантії на обмін акцій на частки в статутному капіталі.
Листом № 2 від 14.06.2010 року пакет документів на зупинення обігу акцій направлено до ОТУ ДКЦПФР.
В подальшому, на загальних зборах акціонерів Закритого акціонерного товариства «Чорноморсантехмонтаж» 26.08.2010 року затверджено результати перетворення та обміну акцій ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж» на долі в статутному фонді ТДВ «Чорноморсантехмонтаж», затверджено відповідний Передавальний акт, затверджено Статут підприємства та обрані органи управління.
Державна реєстрація скасування юридичної особи ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж» та реєстрації ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» проведена 09.09.2010 року.
Листом № 2/56 від 14.09.2010 року позивач направив до ОТУ ДКЦПФР пакет документів для скасування реєстрації випуску акцій ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж», однак, розпорядженнями № 35-В від 01.07.2010 року та № 57-В від 30.09.2010 року ОТУ ДКЦПФР відмовлено спочатку ЗАТ, а в подальшому ТДВ у зупиненні обігу акцій та скасуванні реєстрації випуску акцій ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж».
20 вересня 2013 року розпорядженням Одеського територіального управління НКЦПФР № 35-ОД-1-З зупинено обіг акцій Закритому акціонерному товариству «Чорноморсантехмонтаж».
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів» № 98 від 22.01.2014 року зобов'язано, зокрема, ТДВ «Чорноморсантехмонтаж», як правонаступника Закритого акціонерного товариства «Чорноморсантехмонтаж», у строк до 22.03.2014 року усунути порушення вимог пункту 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.04.2013 р. № 737, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.05.2013 р. за № 822/23354 (пункту 3.1 глави 3 розділу III Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 р. № 222, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.03.1999 р. за № 180/3473), а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення (а.с.74-75).
На виконання вищевказаного рішення, ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» 27.02.2014 року направило до НКЦПФР заяву про скасування реєстрації випуску акцій з додатками та пояснення до наданих документів.
За результатами розгляду заяви, 25 березня 2014 року НКЦПФР прийнято Розпорядження № 36-КФ-В про відмову ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «Чорноморсантехмонтаж», у зв'язку з невідповідністю наданих документів вимогам чинного законодавства (а.с.16-17).
В подальшому, на виконання Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів» № 98 від 22.01.2014 року, позивачем повторно з виправленням направлено до НКЦПФР заяву про скасування реєстрації випуску акцій з додатками.
Розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР від 13 травня 2014 року №62-КФ-В, на підставі документів на скасування реєстрації випуску акцій Закритого акціонерного товариства "Чорноморсантехмонтаж" та згідно з підпунктами "а", "в" пункту 5 розділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням НКЦПФР від 23 квітня 2013 року №737, відмовлено ТДВ "Чорноморсантехмонтаж" в скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій Закритого акціонерного товариства "Чорноморсантехмонтаж".
Не погоджуючись з прийнятими розпорядженнями, позивач оскаржив їх до суду.
Поряд з цим, у зв'язку з наявністю у діянні позивача ознак правопорушення, що підтверджується Рішенням НКЦПФР від 22.01.2014 року №98, постановою Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.07.2014 року №428-ПУ-1-Е порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.76).
30.07.2014 року відповідачем у відношенні ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №416-ПУ-1-Е, з яким ознайомлено під розпис представника позивача (а.с.78).
Постановою №355-ПУ-1-Е від 05 серпня 2014 року, розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 14.08.2014 року на 10-50 год., яка направлена позивачу поштою, що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції (а. с. 81-82).
14.08.2014 року, у зв'язку з наданням представником позивача письмових пояснень, відповідно до яких останнім повідомлено Південно-Українське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про оскарження розпорядження НКЦПФР від 25.03.2014 року №36-КФ-В, відповідачем прийнято постанову про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів №84-ПУ-1-Е до набрання законної сили постанови окружного адміністративного суду м. Києва по справі №826/6305/14 від 11.06.2014 року (а.с.88).
Постановою окружного адміністративного суду м. Києва по справі №826/6305/14 від 11.06.2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 23.09.2014 року, у задоволенні позову ТДВ "Чорноморсантехмонтаж" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування розпорядження № 36-КФ-В від 25.03.2014 року та зобов'язання вчинити певні дії відмовлено повністю (а.с.19-35).
Постановою окружного адміністративного суду м. Києва по справі №826/8978/14 від 05.08.2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29.10.2014 року, у задоволенні позову ТДВ "Чорноморсантехмонтаж" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування розпорядження № 62-КФ-В від 13.05.2014 року та зобов'язання вчинити певні дії відмовлено повністю (а.с.38-50).
Судом встановлено, що 06.01.2015 року на адресу відповідача від НКЦПФР надійшов лист члена Комісії від 29.12.2014 року №16/01/25084/НК, відповідно до якого визначено, що у разі надання товариством у строк до 22.03.2014 року документів для скасування реєстрації випуску акцій відповідно до Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів» № 98 від 22.01.2014 року, але за наслідком розгляду пакету документів йому було відмовлено у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, таке Рішення НКЦПФР є невиконаним (а.с.98-98з/б).
Постановою від 29.01.2015 року №13-ПУ-1-Е, провадження про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТДВ «Чорноморсантехмонтаж» відновлено у зв'язку зі з'ясуванням обставин, які спричинили його зупинення та призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на 05.02.2015 року (а.с.99).
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, у зв'язку з невиконанням позивачем п.1 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2014 року № 98 «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів», 05.02.2015 року Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17000 грн. 00 коп. (а.с. 101-102). Дана постанова направлена на адресу відповідача відповідно до наявного у матеріалах справи реєстру №1 від 12.02.2015 року (а.с.103).
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно ч.1 ст.7 Закону, основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; 4) захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; 5) сприяння розвитку ринку цінних паперів; 6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Відповідно до п.8 ст.11 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що у зв'язку з невиконанням позивачем п.1 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2014 року № 98 «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів», 05.02.2015 року Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17000 грн. 00 коп. (а.с. 101-102).
Слід зазначити, що згідно постанови окружного адміністративного суду м. Києва по справі №826/6305/14 від 11.06.2014 року, залишеної без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 23.09.2014 року, судом встановлено, що невиконання акціонерним товариством, яке прийняло рішення про припинення діяльності шляхом його реорганізації вимог, передбачених розділом І Порядку №737, вважається підставою для відмови у скасуванні реєстрації випуску акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій (а.с.34)
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відповідно до ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
З урахуванням наведеного, суд не приймає до уваги посилання позивача на неможливість виконати вимоги п.1 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2014 року № 98 «Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів» як підставу для скасування постанови №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, оскільки невиконання позивачем вимог, передбачених законом, при здійсненні реорганізації, не може бути підставою для скасування рішення, прийнятого у зв'язку з встановленням такого порушення.
Отже, постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року відповідачем прийнято в межах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством України.
Відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України: з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
За таких обставин, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Судові витрати розподілити відповідно до ст.94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з додатковою відповідальністю «Чорноморсантехмонтаж» до Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови №33-ПУ-1-Е від 05.02.2015 року - відмовити повністю.
Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю «Чорноморсантехмонтаж» (код 01415884) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1644,30 грн. на р/р № 31212206784005, отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський район, код отримувача 38016923, банк отримувача - ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код класифікації доходів бюджету 22030001.
Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 03 квітня 2015 року.
Суддя П.П.Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2015 |
Оприлюднено | 09.04.2015 |
Номер документу | 43435766 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні