ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/637/15
16 березня 2015 року 12год. 35хв. м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Костопільському районі Рівненської області доПСП "Костопільптахопром" в особі голови ліквідаційної комісії ПСП "Костопільптахопром" Лазарчука Бориса Миколайовича про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ :
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Костопільському районі Рівненської області звернулось до суду з адміністративним позовом до ПСП "Костопільптахопром" в особі голови ліквідаційної комісії ПСП "Костопільптахопром" Лазарчука Бориса Миколайовича про стягнення капіталізованих платежів у сумі 44555,01 грн.
Позовні вимоги обґрунтувані тим, що на обліку у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань перебувають гр. ОСОБА_2 і гр. ОСОБА_3, які отримали трудове каліцтво під час роботи на ПСП "Костопільптахопром". У зв'язку з ліквідацією відповідача позивач звернувся до нього з вимогою здійснити капіталізацію платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань даного суб'єкта господарювання щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю і здоров'ю вказаних громадян. Проте, відповідач у добровільному порядку грошові вимоги позивача не визнав, що стало підставою для звернення до суду з адміністративним позовом про їх стягнення.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав клопотання, в якому просив здійснювати розгляд справи за його відсутності.
Відповідач в судове засідання не прибув, до початку розгляду справи по суті подав письмове клопотання, в якому просив розгляд справи здійснити без його участі.
Відповідно до ч. 3 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, на основі наявних у справі доказів.
Дослідивши в порядку письмового провадження подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Судом встановлено, що гр. ОСОБА_2 і гр. ОСОБА_3, перебувають на обліку у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань як потерпілі, які отримали трудове каліцтво внаслідок нещасного випадку на виробництві, що стався з ними під час роботи на ПСП "Костопільптахопром" та отримують щомісячні страхові виплати з 01.03.2014 безстроково (а.с. 10,14).
У зв'язку з ліквідацією ПСП "Костопільптахопром" Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Костопільському районі Рівненської області направило йому розрахунок по капіталізації платежів, необхідних для проведення страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та членам їх сімей по вказаних працівниках на загальну суму 44555,01 грн. та заяву від 04.02.2015 №04/153 про визнання кредитором на дану суму (а.с. 11,22-23).
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 112 Цивільного кодексу України, в разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.
Згідно з ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
Частиною 2 статті 1205 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом. У разі відсутності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для капіталізації платежів, які підлягають сплаті, обов'язок щодо їх капіталізації покладається на ліквідаційну комісію на підставі рішення суду за позовом потерпілого.
На час виникнення спірних правовідносин правову основу, економічний механізм та організаційну структуру страхування громадян від нещасного випадку на виробництві було визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23.09.1999 №1105-XIV.
В силу вимог абзацу 3 частини 2 статті 46 даного Закону, фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснювалася, в тому числі, за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
З 01.01.2015 правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання регулюються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-XIV.
Відповідно до п. 4 Прикінцевих та Перехідних положень цього Закону вирішено утворити Фонд соціального страхування України, реорганізувавши шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, а також робочі органи виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши шляхом злиття відповідних робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та його відділень.
Разом з тим, згідно з п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-XIV, до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
В свою чергу, абзацом 2 частини 1 статті 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-XIV передбачено, що в разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації матеріальне забезпечення за страховими випадками, які настали до їх ліквідації (реорганізації), виплачується застрахованим особам їх правонаступником, а в разі відсутності правонаступника - робочим органом Фонду соціального страхування України за місцем здійснення обліку ліквідованого підприємства, установи, організації як страхувальника.
Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-XIV також встановлено, що одним із джерел формування коштів Фонду соціального страхування України є капіталізовані платежі, які надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
В силу вимог пунктів 1, 3 Постанови Кабінету Міністрів України "Про реалізацію статей 45 і 92 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 06.05.2000 №765, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством. Капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Суд приходить до висновку, що зазначені норми Цивільного кодексу України та законодавства у сфері соціального страхування від нещасних випадків на виробництві, які були чинними як на час виникнення спірних правовідносин, так і на час вирішення даної адміністративної справи судом встановлюють обов'язок страхувальника у всіх випадках своєї ліквідації, а не лише у разі ліквідації підприємства-банкрута, проводити капіталізацію платежів для продовження здійснення страхових виплат потерпілим особам на майбутнє.
За наведених обставин, позовні вимоги є належними та обґрунтованими та підлягають до задоволення повністю.
Як передбачено статтею 94 КАС України, судові витрати зі сторін не стягуються.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного сільськогосподарського підприємтсва "Костопільптахопром" (код ЄДРПОУ 30537531) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Костопільському районі Рівненської області капіталізацію платежів у розмірі 44555,01 грн.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Сало А.Б.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2015 |
Оприлюднено | 09.04.2015 |
Номер документу | 43435807 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Сало А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні