cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
01032, м. Київ, вул. С. Петлюри (Комінтерну), 16 тел. 235-24-26
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" березня 2015 р. Справа № 911/65/15
Господарський суд Київської області у складі судді Лутак Т.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Прокурора Рокитнянського району Київської області в інтересах держави в особі Рокитнянської селищної ради Київської області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Графоліт»
про внесення змін до договору
Представники:
від прокуратури: не з'явилися
від позивача: Мосейчук М.В.
від відповідача: Вірич О.О.
суть спору:
Прокурор Рокитнянського району Київської області звернувся до господарського суду Київської області в інтересах держави в особі Рокитнянської селищної ради Київської області з позовом про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, а саме: доповнити договір оренди земельної ділянки від 10.03.2004, укладений між Рокитнянською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Графоліт», який зареєстровано у реєстрі за № 31 від 10.03.2004 у Рокитнянському районному відділі Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», пунктом 1.2, виклавши його в наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 457 604, 19 грн. (чотириста п'ятдесят сім тисяч шістсот чотири грн. 19 коп.)»; внести зміни до пункту 3.1 договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004, укладеного між Рокитнянською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Графоліт», який зареєстровано у реєстрі за № 31 від 10.03.2004 у Рокитнянському районному відділі Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», виклавши його в наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 22 800, 21 грн. (двадцять дві тисячі вісімсот гривень 21 коп.) на рік, що становить 5 % від нормативної грошової оцінки».
В обґрунтування позовних вимог, прокурор посилається на зміну нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки та необхідність приведення умов договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004 до вимог чинного законодавства.
Ухвалою господарського суду Київської області від 12.01.2015 порушено провадження у даній справі та призначено її розгляд у судовому засіданні на 29.01.2015.
До господарського суду Київської області від відповідача надійшло клопотання б/н від 29.01.2015 (вх. № 2011/15 від 29.01.2015) про відкладення розгляду справи № 911/65/15 на іншу дату з метою підготовки до участі у вказаній справі.
29.01.2015 через канцелярію господарського суду Київської області від позивача надійшов лист № 3-18-41 від 29.01.2015 (вх. № 2014/15 від 29.01.2015), у якому він просить суд розглядати дану справу без участі його представника та зазначає про те, що позов прокурора підтримує.
До господарського суду Київської області від прокуратури надійшов супровідний лист б/н б/д (вх. № 2015/15 від 29.01.2015), до якого додано документи по справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 29.01.2015, за клопотанням представника відповідача, продовжено строк розгляду спору у справі № 911/65/15 на п'ятнадцять днів та відкладено розгляд справи на 02.03.2015 у зв'язку з нез'явленням у судове засідання представника позивача та неналежним виконанням сторонами вимог суду.
26.02.2015 через канцелярію господарського суду Київської області від позивача надійшли письмові пояснення по справі № 3-18/68 від 24.02.2015 (вх. № 4335/15 від 26.02.2015).
До господарського суду Київської області від відповідача надійшло клопотання б/н від 02.03.2015 (вх. № 4622/15 від 02.03.2015) про долучення до матеріалів справи витребуваних судом документів та відзиву на позовну заяву.
Ухвалою господарського суду Київської області від 02.03.2015 розгляд справи відкладено на 19.03.2015 у зв'язку з нез'явленням у судове засідання представника позивача та невиконанням прокуратурою і позивачем вимог суду.
Присутній у судовому засіданні 19.03.2015 представник відповідача надав суду документи по справі (вх. № 6376/15 від 19.03.2015) та заявив усне клопотання про відкладення розгляду справи з метою мирного врегулювання спору шляхом укладення мирової угоди між сторонами.
Ухвалою господарського суду Київської області від 19.03.2015 розгляд справи відкладено на 26.03.2015 у зв'язку з заявленим клопотанням представника відповідача про відкладення розгляду справи, нез'явленням у судове засідання представника прокуратури та невиконанням прокуратурою і позивачем вимог суду.
Присутній у судовому засіданні 26.03.2015 представник позивача повністю підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити з підстав викладених у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні 26.03.2015 проти задоволення позову заперечив з підстав викладених у його відзиві на позовну заяву.
Представник прокуратури, належним чином повідомлений про час, дату і місце розгляду справи, у судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.
Враховуючи, що неявка представника прокуратури в судове засідання не перешкоджає розгляду спору по суті та зважаючи на обмежені ст. 69 Господарського процесуального кодексу України строки вирішення спору, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за відсутності представника прокуратури за наявними в ній матеріалами.
У судовому засіданні 26.03.2015, відповідно до ч. 2 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, присутніх у судовому засіданні, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд
встановив:
09.12.2003 Рокитнянською селищною радою Київської області прийнято рішення № 661 «Про передачу в оренду земельної ділянки ТОВ «Графоліт», яким: затверджено, розроблену ТОВ «Земля і ринок», технічну документацію з укладання договору оренди земельної ділянки, яка передається в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Графоліт» для обслуговування нежитлової будівлі; вирішено передати в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Графоліт» земельну ділянку площею 0,1513 га забудованих земель терміном на 49 років для обслуговування нежитлової будівлі; встановлено розмір орендної плати за оренду земельної ділянки площею 0,1513 га забудованих земель в сумі 3 406, 52 грн. за 1 рік оренди; доручено заступнику голови Рокитнятської селищної ради Ручку М.С. укласти від імені Рокитнятської селищної ради договір оренди земельної ділянки згідно чинного законодавства.
На підставі та на виконання вищезазначеного рішення, 10.03.2004 між Рокитнянською селищною радою Київської області (орендодавець - позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Графоліт» (орендар - відповідач) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого позивач надає, а відповідач приймає у строкове, платне володіння і користування земельну ділянку загальною площею 0,1513 га, забудованих земель для обслуговування нежитлового приміщення, що знаходиться за адресою: смт. Рокитне, пров. Круговий, 14.
Відповідно до п. 2.1 договору термін дії цього договору становить 49 років з дати його державної реєстрації.
Згідно з п. 3.1 договору розмір орендної плати за земельну ділянку, що є предметом договору оренди складає 3 406, 52 грн. (три тисячі чотириста шість гривень 52 копійки) за один рік оренди земельної ділянки загальною площею 0,1513 га.
Пунктом 3.2 договору передбачено, що орендна плата сплачується відповідачем на користь позивача щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового місяця) в рівних частках.
Відповідно до п. 3.3 договору сплата орендної плати здійснюється виключно в грошовій формі шляхом безготівкового перерахунку на відповідний рахунок позивача.
Згідно з п. 3.4 договору обов'язкова індексація платежу проводиться щорічно за офіційними річними показниками інфляції.
Пунктом 3.5 договору передбачено, що умови даного договору оренди про розмір орендної плати можуть переглядатись за взаємною згодою сторін.
Відповідно до п. 5.1 договору після підписання сторонами цього договору земельна ділянка вважається переданою в оренду відповідачу з дати проведення його державної реєстрації, про що складається відповідний акт приймання-передачі об'єкта оренди.
Згідно з п. 9.1 договору дія цього договору припиняється у разі закінчення терміну його укладення або у разі викупу земельної ділянки у власність відповідача.
Пунктом 9.2 договору передбачено, що зміна, припинення, поновлення, розірвання цього договору проводяться відповідно до умов цього договору та вимог Закону України «Про оренду землі».
Невід'ємною частиною договору є план (схема) земельної ділянки, копія якого залучена до матеріалів справи.
Даний договір зареєстровано 10.03.2004 Державним підприємством «Київський регіональний центр державного земельного кадастру» за № 31.
16.02.2012 Рокитнянською селищною радою Київської області прийнято рішення № 505 «Про внесення змін в договір оренди земельної ділянки б/н від 10.03.2004 (реєстр. № 31 від 10.03.2004), укладений між Рокитнянською селищною радою та ТОВ «Графоліт», яким вирішено внести зміни в договір оренди землі б/н від 10.03.2004 (реєстр. № 31 від 10.03.2004), укладений між Рокитнянською селищною радою та ТОВ «Графоліт»: пункт 3.1 договору викласти в редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 22 800, 21 грн. (двадцять дві тисячі вісімсот гривень 21 коп.) на рік, що становить 5 % від нормативної грошової оцінки землі»; доповнити договір п. 1.2 наступного змісту: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 457 604, 19 гривень (чотириста п'ятдесят сім тисяч шістсот чотири грн. 19 коп.)».
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, наданого Управлінням Держкомзему у Рокитнянському районі, нормативна грошова оцінка земельної ділянки під забудовою, цільове призначення - комерційне використання, місцезнаходження - смт. Рокитне, пров. Круговий, 14, користувачем якої є Товариство з обмеженою відповідальністю «Графоліт», становить 457 604, 19 грн.
З матеріалів справи вбачається, що позивач листом № 2-42-412 від 20.08.2012 звертався до відповідача з вимогою щодо необхідності внесення змін до умов договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004. Копія зазначеного листа залучена до матеріалів справи.
В свою чергу, відповідач у відповідь на вищезазначений лист позивача направив останньому лист № 3/1-10 від 05.09.2012, у якому зазначив про те, що підприємство не має коштів, щоб оплатити нові ставки по оренді.
Оскільки, сторонами так і не було внесено змін до договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004, прокурор звернувся з даним позовом до суду та просить доповнити договір оренди земельної ділянки від 10.03.2004, укладений між Рокитнянською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Графоліт», який зареєстровано у реєстрі за № 31 від 10.03.2004 у Рокитнянському районному відділі Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», пунктом 1.2, виклавши його в наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 457 604, 19 грн. (чотириста п'ятдесят сім тисяч шістсот чотири грн. 19 коп.)», а також внести зміни до пункту 3.1 договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004, укладеного між Рокитнянською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Графоліт», який зареєстровано у реєстрі за № 31 від 10.03.2004 у Рокитнянському районному відділі Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», виклавши його в наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 22 800, 21 грн. (двадцять дві тисячі вісімсот гривень 21 коп.) на рік, що становить 5 % від нормативної грошової оцінки».
Відповідач, заперечуючи проти задоволення позову, стверджує, що обставини, на які посилається прокурор в обґрунтування заявленого позову не свідчать про наявність допущених відповідачем істотних порушень умов договору чи про істотну зміну обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, а тому не є підставами для внесення змін до договору. Так, відповідач вважає, що наведені прокурором обставини у якості підстави для внесення змін до договору оренди є необґрунтованими та такими, що не передбачені ані умовами договору, ані положеннями законодавства, що у свою чергу унеможливлює внесення запропонованих позивачем змін до договору оренди за відсутності згоди іншого учасника договірних відносин. Крім того, відповідач стверджує, що вимога прокурора щодо внесення змін до договору на підставі норм нового Податкового кодексу є безпідставною так як договір був укладений у відповідності до норм діючого на той час законодавства.
Оцінюючи подані сторонами докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом ст. 12 Земельного кодексу України розпорядження землями територіальної громади на території сіл, селищ, міст належить до повноважень сільських, селищних, міських рад та здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно з ст. 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Однією з істотних умов договору оренди є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди. Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може перевищувати 10 відсотків їх нормативної грошової оцінки. У разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати (статті 15, 21 Закону України «Про оренду землі» в редакції на час укладення договору).
Статтею 2 Закону України «Про плату за землю» (в редакції на час укладення договору) встановлено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про плату за землю» (в редакції на час укладення договору) грошова оцінка земельної ділянки проводиться Державним комітетом України по земельних ресурсах за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України. Грошова оцінка земельної ділянки щороку станом на 1 січня уточнюється на коефіцієнт індексації, порядок проведення якої затверджується Кабінетом Міністрів України.
У зв'язку із введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011 Закон України «Про плату за землю» втратив чинність. Питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою з 01.01.2011 регулюється виключно Податковим кодексом України.
Статтею 288 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Згідно з ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Правові засади проведення оцінки земель в Україні визначені Законом України «Про оцінку земель».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно з ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Статтею 13 Закону України «Про оцінку земель» передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру земельного податку та визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.
Згідно з ст. 20 Закону України «Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до ст. 271 Податкового кодексу України базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
З матеріалів справи вбачається, що Рокитнянською селищною радою було затверджено нову грошову оцінку земель селища Рокитне, що вступила в силу з 01.04.2010.
Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, наданого Управлінням Держкомзему у Рокитнянському районі, нормативна грошова оцінка земельної ділянки під забудовою, цільове призначення - комерційне використання, місцезнаходження - смт. Рокитне, пров. Круговий, 14, користувачем якої є Товариство з обмеженою відповідальністю «Графоліт», становить 457 604, 19 грн.
Відповідно до вимог ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно з пунктами 34, 35 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин та затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.
Пунктом 2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 № 6 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» передбачено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Судом встановлено, що рішення Рокитнянської селищної ради № 505 від 16.02.2012, яким внесено зміни до договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004, прийняте Рокитнянською селищною радою Київської області в межах наданої чинним законодавством компетенції, станом на день прийняття рішення у даній справі не скасовано та в судовому порядку неоспорене.
Згідно зі ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Статтею 188 Господарського кодексу України регулюється порядок зміни та розірвання господарських договорів і передбачено право заінтересованої сторони передати спір на вирішення суду у разі, якщо сторони договору не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу.
Таким чином, чинним законодавством передбачено можливість зміни умов договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.
Оскільки сторонами в договорі оренди земельної ділянки від 10.03.2004 (пункти 3.5, 9.2 договору) передбачена можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. Такої ж правової позиції дотримується Верховний Суд України у постанові від 06.12.2010 у справі № 3-50гс10, у постанові від 23.05.2011 у справі № 3-42гс11, у постанові від 04.07.2011 у справі № 3-66гс11.
Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати. Така правова позиція підтверджується судовою практикою Верховного Суду України при розгляді аналогічних спорів (постанова від 20.08.2013 у справі № 3-34гс13, постанова від 03.12.2013 у справі № 3-21гс13).
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для зміни договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004, а відтак і наявність у позивача права вимагати від відповідача приведення цього договору у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового як для позивача так і відповідача.
Відповідно до ч. 3 ст. 653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Статтею 33 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Згідно зі ст. 34 Господарського процесуального кодексу України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Доводи відповідача, які зазначені ним в заперечення позову, не спростовують заявлені до нього позовні вимоги та не відповідають встановленим фактичним обставинам справи.
Посилання відповідача на постанову Верховного суду України від 27.02.2012 у справі № 3-9гс12 не беруться судом до уваги, оскільки предметом спору у вказаній справі було дострокове розірвання договору оренди нерухомого майна на підставі ст. 652 Цивільного кодексу України.
Враховуючи вищезазначене, суд вважає, що вимоги прокурора та позивача про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004 в частині визначення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та орендної плати є правомірними, обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судовий збір, відповідно приписів ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, покладається судом на відповідача та підлягає стягненню в дохід Державного бюджету України.
Керуючись статтями 32-34, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ :
1. Позовні вимоги Прокурора Рокитнянського району Київської області в інтересах держави в особі Рокитнянської селищної ради Київської області задовольнити повністю.
2. Доповнити договір оренди земельної ділянки від 10.03.2004, укладений між Рокитнянською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Графоліт», який зареєстровано у реєстрі за № 31 від 10.03.2004 у Рокитнянському районному відділі Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», пунктом 1.2, виклавши його в наступній редакції:
«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 457 604, 19 грн. (чотириста п'ятдесят сім тисяч шістсот чотири грн. 19 коп.)».
3. Внести зміни до пункту 3.1 договору оренди земельної ділянки від 10.03.2004, укладеного між Рокитнянською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Графоліт», який зареєстровано у реєстрі за № 31 від 10.03.2004 у Рокитнянському районному відділі Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», виклавши його в наступній редакції:
«Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 22 800, 21 грн. (двадцять дві тисячі вісімсот гривень 21 коп.) на рік, що становить 5 % від нормативної грошової оцінки».
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Графоліт» (09600, Київська область, Рокитнянський район, селище міського типу Рокитне, провулок Круговий, будинок 14, ідентифікаційний код - 02467127) в доход Державного бюджету України 1 218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору.
5. Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
Дане рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржене в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Повне рішення складено: 31.03.2015.
Суддя Т.В. Лутак
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2015 |
Оприлюднено | 10.04.2015 |
Номер документу | 43440768 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Лутак Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні