Ухвала
від 02.04.2015 по справі 276/1682/14-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Мельник М.Л.

Суддя-доповідач:Кузьменко Л.В.

УХВАЛА

іменем України

"02" квітня 2015 р. Справа № 276/1682/14-а

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Кузьменко Л.В.

суддів: Зарудяної Л.О.

Іваненко Т.В.,

при секретарі Білоцькій А.В. ,

за участю позивача ОСОБА_3, представника позивача ОСОБА_4,

від відповідача: не з'явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Володарсько-Волинському районі Житомирської області на постанову Володарсько-Волинського районного суду Житомирської області від "20" січня 2015 р. у справі за позовом ОСОБА_3 до Управління Пенсійного фонду України в Володарсько-Волинському районі Житомирської області про визнання протиправними дій ,

ВСТАНОВИВ:

Позивачка звернулась в суд зданим позовом, в якому просить суд визнати протиправними дії відповідача щодо не призначення їй пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "ж" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення"; зобов'язати відповідача призначити та нарахувати їй пільгову пенсію відповідно до п. "ж" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та провести перерахунок пенсії з часу її звернення з заявою про призначення пільгової пенсії.

Постановою Володарсько-Волинського районного суду Житомирської області від 20 січня 2015 року визнано протиправними дії управління Пенсійного фонду України у Володарсько-Волинського району Житомирської області щодо не призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. "ж" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" ОСОБА_3.

Зобов'язано управління Пенсійного фонду України у Володарсько-Волинському районі Житомирської області призначити та нарахувати ОСОБА_3 пільгову пенсію відповідно до п. "ж" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 02 квітня 2014 року.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Управління Пенсійного фонду України в Володарсько-Волинському районі Житомирської області оскаржила його в апеляційному порядку, вважає, що судом неповно з'ясовано обставини справи, які мають істотне значення для правильного вирішення спору, а постанова винесена з порушенням норм матеріального права.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача та її представника, дослідивши наявні в справі матеріали та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.

Судами встановлено, що ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 народила та виховує шестеро дітей: ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_9 ІНФОРМАЦІЯ_7, ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_6, п'ятьом з яких виповнилось 14 років. Указом Президента України від 07 травня 2011 року ОСОБА_3 присвоєно почесне звання "Мати-героїня".

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, згідно записів трудової книжки позивачка протягом 1983-2004 років працювала в колгоспі ім.. Горького, КСП "Діброва", ПСП "Діброва". З 15.03.2011 року по даний час позивачка працює робітницею в підрозділі забійного цеху сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Старинська птахофабрика". Згідно довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Старинська птахофабрика" здійснює діяльність по розведенню свійської птиці, вирощуванню зернових та бобових культур, насіння олійних культур, розведення інших тварин, виробництво м'яса свійської птиці, тобто є сільськогосподарським підприємством. Із довідок Старинської птахофабрики слідує, що ОСОБА_3 працює робітницею забійного цеху та виконує роботи по забою птиці.

02.04.2014 року позивачка звернулась до відповідача із заявою про призначення їй пенсії, надавши трудову книжку, свідоцтва про народження дітей, довідки сільської ради, довідки про характер роботи, та інші документи, необхідні для призначення їй пенсії відповідно до п "ж" ст. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення".

Рішенням комісії з розгляду питань, пов'язаних з призначенням та виплатою пенсії УПФУ у Володарсько-Волинському районі 15.08.2014 р. позивачці відмовлено у призначенні пенсії, згідно п. "ж" ст. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" посилаючись на те, що ОСОБА_3, працюючи робітницею забійного цеху та виконуючи роботи по забою птиці, займалась переробкою та обвалкою продукції, тобто у виробництві сільськогосподарської продукції не задіяна.

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що позивачка має право на призначення їй пенсії згідно ст.13 п. "ж" ЗУ "Про пенсійне забезпечення".

Колегія суддів погоджується з даним висновком з огляду на наступне.

Відповідно до п. "ж" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" право на пільгову пенсію мають жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою КМ України від 16 травня 1992 року №244 "Про порядок призначення пенсій на пільгових умовах жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей" визначено, що жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей до 14 - річного віку, в тому числі усиновлених, пенсії на пільгових умовах призначаються незалежно від віку та наявного трудового стажу. Право на пенсію на вказаних у п.1 цієї постанови пільгових умовах мають жінки, які зайняті на постійній роботі у сільськогосподарському виробництві у колгоспах, державних господарствах, міжгосподарських підприємствах, кооперативах, орендних колективах, а також фермерських та інших господарствах незалежно від форм власності та господарювання.

Відповідно до Закону України "Про стимулювання розвитку сільського господарства на період 2001 - 2004 роки" від 18.01.2001 року сільське господарство (сільськогосподарське виробництво) - вид господарської діяльності з виробництва продукції, яка пов'язана з біологічними процесами її вирощування, призначеної для споживання в сирому і переробленому вигляді та для використання на нехарчові цілі.

Сільськогосподарський товаровиробник-фізична або юридична особа, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції, переробкою власно виробленої сільськогосподарської продукції та її реалізації.

Відповідно до Закону України "Про сільськогосподарський перепис" від 23.09.2008 року виробники сільськогосподарської продукції - це юридичні особи всіх організаційно - правових форм господарювання, які займаються сільськогосподарською діяльністю, передбаченою класифікацією видів економічної діяльності, мають у володінні, користуванні або розпорядженні землі сільськогосподарського призначення чи сільськогосподарську худобу і птицю.

З аналізу вказаних правових норм можна дійти висновку, що для призначення пенсії на пільгових умовах за п.ж ст.13 вказаного Закону позивач повинна народити та виховати п"ятеро і більше дітей до досягнення 14 річного віку та працювати у сільськогосподарському виробництві.

В судовому засіданні в суді апеляційної інстанції представник позивача надав суду виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, видане Державною реєстраційною службою України з якої слідує, що назва товариства: "Сільськогоспадарське товариство з обмеженою відповідальністю "Старинська птахофабрика"" індентифікаційний код 30925770, місцезнаходження Київська область, Бориспільський район, село Мирне, вулиця Леніна, буд.1.

Також апеляційному суду був наданий для долучення до матеріалів справи атестат №9985 про присвоєння суб'єкту племінної справи у тваринництві відповідного статусу, виданий Міністерством аграрної політики та продовольства України, в якому зазначено, що відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Національної академії аграрних наук України від 11 вересня 2014 року №344/197 сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю "Старинська птахофабрика" присвоюється статус племінний птахорепродуктор ІІ порядку з розведення м'ясних курей.

Крім того зі змісту приєднаної до справи відповіді Товариства "Старинська птахофабрика" від 27.03.2015 року №097 на адвокатський запит від 21.03.2015 року за №30 вбачається, що СТОВ "Старинська птахофабрика" входить в групу підприємств ПАТ "Миронівський хлібопродукт" і основним видом господарської діяльності є розведення свійської птиці (КВЕД - 01.47 розведення свійської птиці), а саме - розведення птиці для отримання інкубаційного яйця (яйця курячі інкубаційні), підприємство має статус племінного птахорепродуктора ІІ порядку з розведення м'ясних курей кросу "КОББ-500", за КВЕД -01.47 розведення свійської птиці входить в секцію А - сільське господарство, група - тваринництво, клас - розведення свійської птиці.

Також, СТОВ "Старинська птахофабрика" зазначає, що у структурі підприємства є структурні підрозділи, як забійний цех та цех переробки. В той й же час зазначено, що СТОВ "Старинська птахофабрика" не проводить роздрібної торгівлі м'ясною продукцією, яка отримується у вищезазначених цехах. Дана продукція відправляється на інші підприємства групи ПАТ "Миронівський хлібопродукт" і незначна кількість продукції реалізується працівникам товариства, що свідчить про те, що забійний цех та цех переробки використовується виключно для внутрішніх господарських потреб.

Таким чином, враховуючи вищевикладені докази, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що ОСОБА_3 зайнята на постійній роботі у сільськогосподарському виробництві, відтак, має право на призначення пенсії на пільгових умовах за п.ж ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

За таких обставин, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу потрібно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Володарсько-Волинському районі Житомирської області залишити без задоволення, а постанову Володарсько-Волинського районного суду Житомирської області від "20" січня 2015 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Л.В. Кузьменко

судді: Л.О. Зарудяна

Т.В. Іваненко

Повний текст cудового рішення виготовлено "03" квітня 2015 р.

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу: ОСОБА_3 с.Іванівка,Володарсько - Волинський район, Житомирська облас,12100

3-представник позивача: ОСОБА_2.АДРЕСА_1.

4- відповідачу: Управління Пенсійного фонду України в Володарсько-Волинському районі Житомирської області вул.Леніна, 1,смт. Володарськ-Волинський,Володарсько - Волинський район, Житомирська облас,12100

- ,

Дата ухвалення рішення02.04.2015
Оприлюднено10.04.2015
Номер документу43443855
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій

Судовий реєстр по справі —276/1682/14-а

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Постанова від 20.01.2015

Адміністративне

Володарсько-Волинський районний суд Житомирської області

Мельник М. Л.

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Володарсько-Волинський районний суд Житомирської області

Мельник М. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні