ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, 65-в
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 травня 2009 р. Справа № 2а- 1936/09/0870 12 год. 00 хв.
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Каракуша С.М.
при секретарі Святенко О.В.
за участю прокурора Романова Р.О.
представника позивача Альохіна О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу
за позовом:Запорізького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, поданим Мелітопольським міжрайонним прокурором до:Відкритого акціонерного товариства «Мелітопольське автотранспортне підприємство 12356" про:стягнення суми фінансових санкцій
ВСТАНОВИВ:
Мелітопольський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Запорізького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі за текстом Запорізьке ТУ ДКЦПіФР) звернувся з позовною заявою до відкритого акціонерного товариства «Мелітопольське автотранспортне підприємство 12356»(далі ВАТ «Мелітопольське АТП 12356»про стягнення з відповідача 1 700 грн. штрафних санкцій, посилаючись на вимоги ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», ч. 3 ст. 155 Цивільного кодексу України та зазначають, що відповідачем допущено порушення законодавства про цінні папери, а саме: ухилення ВАТ» «Мелітопольське АТП 12356»від виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 13.05.2008 р. № 89-ЗП, відповідно до якого відповідач у термін до 13.08.2008 р. повинен був усунути порушення ч. 3 ст. 155 Цивільного кодексу України. Позивачем за порушення законодавства про цінні папери відносно відповідача було складено Акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.09.2009 року № 246 - ЗП, винесена постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 30.09.2008 р. № 252-ЗП про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в розмірі 1 700 грн. Станом на час розгляду справи в суді сума штрафу відповідачем не сплачена. На підставі викладеного, просять суд позов задовольнити та стягнути з відповідача 1 700 грн. штрафних санкцій за порушення на ринку цінних паперів.
Представник позивача та прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили їх задовольнити та дали пояснення в обґрунтування позову аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином, про причини неявки до суду не повідомив, у зв'язку з чим суд розглянув справу на підставі наявних доказів.
06.04.2009 року до суду надійшло клопотання про закриття справи у зв'язку з тим, що відповідач оплатив суму штрафу відповідно до платіжного поручення № 419 від 18.02.2009 року.
Вислухавши пояснення прокурора та представника позивача, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Правові засади регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР.
Контроль за випуском та обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, за винятком приватизаційних, здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку і її територіальні відділення на місцях.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про Запорізьке територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке є позивачем у справі, зазначене територіальне управління входить до системи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і реалізує в м. Запоріжжі і Запорізькій області завдання, покладені на Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку у сфері забезпечення реалізації єдиної державної політики в регіоні щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних відповідно до визначених повноважень.
Відповідно до ч. 3 ст. 155 Цивільного кодексу України (надалі ЦК України), якщо після закінчення другого та кожного наступного фінансового року вартість чистих активів акціонерного товариства виявиться меншою від статутного капіталу, товариство зобов'язане оголосити про зменшення свого статутного капіталу та зареєструвати відповідні зміни до статуту у встановленому порядку. Якщо вартість чистих активів товариства стає меншою від мінімального розміру статутного капіталу, встановленого законом, товариство підлягає ліквідації.
Судом встановлено, що згідно даних, наведених у формі річного звіту ВАТ «Мелітопольське автотранспортне товариство 12356»за 2006 рік «Розрахунок вартості чистих активів закритими акціонерними товариствами за станом на кінець звітного 2006 року»вартість чистих активів товариства станом па 31.12.2006 року становила від'ємне значення 539,4 тис. грн., а розмір зареєстрованого статутного капіталу товариства станом на 31.12.2006 року складав 856,8 тис. грн. Отже розмір чистих активів ВАТ «Мелітопольське автотранспортне товариство 12356»на кінець звітного 2006 року був менший від розміру його зареєстрованого статутного капіталу на цю ж дату. Товариство не здійснило дій щодо зменшення статутного капіталу або ліквідації, що є порушенням вимог ч. 3 ст. І 55 ЦК України.
З метою усунення зазначених вище порушень законодавства, начальником Запорізького ТУ ДКЦПіФР 13.05.2008 року, відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій (затверджені рішенням ДКЦПіФР від 11.12.2007 №2272), було винесено розпорядження № 89-ЗП про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким відповідач був зобов'язаний у термін до 13.08.2009 р. усунути порушення ч. 3 ст. 155 ЦК України в спосіб, визначений чинним законодавством, а також письмово проінформувати Запорізьке ТУ ДКЦПФР про виконання зазначеного розпорядження. Одним з пунктів цього розпорядження було передбачено, що у випадку ухилення від виконання або несвоєчасного виконання зазначеного розпорядження Запорізьким ТУ ДКЦПФР до ВАТ «Мелітопольське АТП 12356»будуть застосовані санкції згідно із Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
У встановлений розпорядженням № 89-ЗП строк ВАТ «Мелітопольське АТП 12356», виявлені порушення законодавства усунуто не було, про виконання розпорядження позивача також проінформовано не було, жодних доказів його виконання позивачу не надало.
Згідно із п.1 розділу ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом ДКЦПіФР від 11.12.2007 року № 2272, у випадку наявності ознак правопорушення порушується справа про правопорушення на ринку цінних паперів, про що виноситься постанова про порушення справи.
26.08.2009 року Запорізьким ТУ ДКЦПіФР відносно ВАТ до ВАТ «Мелітопольське АТП 12356»було винесено постанову про порушення справи про порушення на ринку цінних паперів, а саме: за ухилення від виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 13.05.2008 року № 89-ЗП, відповідно до якого ВАТ «Мелітопольське АТП 12356»у строк до 13.08.2008 року повинно було виконати вимоги ч. 3 ст. 155 ЦК України.
Пунктом 14 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб.
Відповідно до ст. 11 цього Закону, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів Державна комісія з цінних паперів накладає штраф у розмірі до 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються в судовому порядку.
Згідно з ч. 1 ст. 12 та ч. 5 ст. 12 «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», штрафи, передбачені с. 11 цього Закону, накладаються (...) начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів які засвідчують факт правопорушення. (...) Рішення про накладання штрафу оформлюється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф.
Запорізьким територіальним управлінням ДКЦПФР про порушення законодавства про цінні папери складено акт №246-ЗП, за результатами розгляду якого згідно абз. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України», начальником Запорізького територіального управління ДКЦПФР винесена постанова від 30.09.2008 року за №252-ЗП про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якою ВАТ «Мелітопольське автотранспортне підприємство 12356»за допущені порушення на ринку цінних паперів зобов'язане сплатити передбачений законом штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн.
Вищезазначена постанова була направлена на адресу відповідача супровідним листом за вих. від 30.09.2008 р. № 04/42/2298. Докази направлення (фінансові чеки та реєстр відправлених листів) знаходяться в матеріалах справи.
Відповідач суму штрафу в добровільному порядку не сплатив, позивача про сплату штрафу не повідомив, постанову в судовому порядку не оскаржив доказів чому в ході розгляду справи в суді суду не надав.
Проаналізувавши наведенні вище факти, дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку про те, що відповідач доказів виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 13.05.08 № 89-ЗП або сплати санкцій не надав. Посилання відповідача на те, що він вже оплатив суму боргу 18.02.2009 року, суд не бере до уваги, тому що відповідно до платіжного доручення № 418 від 18.02.2009 року в «призначенні платежу»значиться «сплата боргу згідно з виконавчим листом по справі № 17/383/08 від 13.11.2008 р.», тобто це платіжне доручення підтверджує сплату боргу по іншій справі, а не за даним позовом.
За таких обставин, заявлені прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах -Запорізького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку вимоги про стягнення з ВАТ «Мелітопольське АТП 12356»штрафних санкцій в сумі 1 700 грн. за ухилення від виконання розпорядження про усунення порушень на ринку цінних паперів суд визнає обґрунтованими, підтвердженими зібраними в справі доказами та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Мелітопольське автотранспортне
підприємство 12356»(72311, Запорізька область, м. Мелітополь, Каховське шосе, 3, код ЄДРПОУ
03116909) в доход Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 21081100 на
рахунок № 31111106700013 в Управлінні Держказначейства в Запорізькій області, МФО 813015,
одержувач: державний бюджет м. Мелітополь Запорізької області, код ЄДРПОУ 34676932) -1700
(одну тисячу сімсот) грн. 00 коп. штрафу.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова , якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови, а у разі складання постанови в повному обсязі -з дня складання в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанову виготовлено в повному обсязі 08 травня 2009 року.
Суддя С.М. Каракуша
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2009 |
Оприлюднено | 14.04.2015 |
Номер документу | 43470903 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні