ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/2113/11
03 квітня 2015 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, суддя Осташ А.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління ДФС у Тернопільській області
до суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1
про стягнення фінансових санкцій в сумі 6 800 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Регіональне управління Департаменту САТ ДПА України в Тернопільській області (надалі по тексту - позивач) звернулося до суду з позовом до суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 (надалі по тексту - відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 6 800 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав через канцелярію суду клопотання, в якому просить замінити сторону позивача з РУ Департаменту САТ ДПА України в Тернопільській області на ГУ ДФС у Тернопільській області, розглядати справу без його участі та вказує, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 вересня 2011 року № 981 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» Державну податкову адміністрацію України у Тернопільській області реорганізовано у Державну податкову службу України у Тернопільській області.
Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 229 «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом реорганізації (приєднання) до відповідних органів Міністерства доходів і зборів територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби. Так, Державну податкову службу у Тернопільській області та Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС у Тернопільській області реорганізовано в Головне управління Міндоходів у Тернопільській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність деяких актів Кабінету Міністрів України» Головне управління Міндоходів у Тернопільській області реорганізовано у Головне управління ДФС у Тернопільскій області.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку щодо необхідності здійснити процесуальне правонаступництво та замінити неналежного позивача - Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Тернопільській області на належного - Головне управління ДФС у Тернопільській області.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 серпня 2011 року зупинено провадження в адміністративній справі № 2-а1970/2113/11 до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 2-а-1970/2218/11 за позовом суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 до регіонального управління Департаменту САТ ДПА України в Тернопільській області про визнання незаконним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 10 травня 2011 року та розпорядження про анулювання ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями від 10 травня 2011 року.
Ухвалою суду від 19 березня 2015 року провадження у даній справі було поновлено, оскільки відпали обставини, які були підставою для зупинення провадження.
Як вбачається з матеріалів справи, позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно припису першого заступника прокурора Тернопільської області №07/3-844 від 22.04.2011 року, РУ Департаменту САТ ДПА у Тернопільській області, отримано копії матеріалів, відповідно до яких, 18.02.2011 року громадянка ОСОБА_2, продавець магазину «ІНФОРМАЦІЯ_1» приватного підприємця ОСОБА_1 у АДРЕСА_1, реалізувала неповнолітнім особам слабоалкогольні напої «Ром Кола» за ціною 6,50 грн. за пляшку, чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст. 156 КУпАП, про що працівниками відділу кримінальної міліції у справах дітей Бучацького РВ УМВС України в Тернопільській області складено протокол про адміністративне правопорушення № 064060 від 18.02.2011 року.
На підставі даного факту, начальником РУ Департаменту САТ ДПА України у Тернопільскій області було прийнято рішення від 10 травня 2011 року № 190406 про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 6 800 грн. за продаж алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років. Відповідач фінансові санкції добровільно не сплатив. Позивач просить стягнути з відповідача фінансові санкції в розмірі 6 800 грн.
Відповідач в судове засідання не з'явився, незважаючи на те, що належним чином був повідомлений про день та час слухання справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 46). Будь-яких клопотань про відкладення розгляду справи чи слухання справи за відсутності відповідача не поступило.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевикладені обставини та положення ч.6 ст.128 КАС України, суд прийшов до переконання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав .
Судом встановлено, що підставою для прийняття позивачем рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 6 800,00 грн. є порушення ним вимог статті 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо заборони продажу алкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років.
Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону - 6800 гривень.
Із протоколу про адміністративне правопорушення за № 064060 від 18.02.2011 року вбачається, що 18.02.2011 року о 18:45 год. ОСОБА_2, продавцем магазину «ІНФОРМАЦІЯ_1» приватного підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1), продано слабоалкогольні напої "Ром Кола" за ціною 6,50 грн. за пляшку неповнолітнім особам.
В підтвердження вищенаведеного у матеріалах адміністративної справи наявні письмові пояснення неповнолітніх ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 18.02.2011 року (а.с.10-11) та продавця ОСОБА_2 від 18.02.2011 року (а.с.9).
У своїх поясненнях продавець ОСОБА_2 підтвердила факт продажу слабоалкогольних напоїв та вказала, що не запитувала вік покупців та не вимагала документів, які б його підтверджували.
Статтею 15-3 Закону України від 19 грудня 1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» визначено, що забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.
Згідно п.5 Постанови Кабінету Міністрів України № 790 від 02.06.2003 року, Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»,- підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Згідно п.10 постанови КМУ від 02.06.2003 року № 790 «Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (із змінами і доповненнями) у разі не виконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання, сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
З врахуванням зазначених вище фактів та згідно припису першого заступника прокурора Тернопільської області № 07/3-844 від 22.04.2011 року, 10 травня 2011 року начальником регіонального управління Департаменту САТ ДПА України в Тернопільській області прийнято рішення №190406 про застосування фінансових санкцій за продаж алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років - 6800 грн. до суб'єкта господарювання ОСОБА_1.
Рішення про застосування фінансових санкцій від 10 травня 2011 року № 190406 було оскаржене відповідачем до Тернопільського окружного адміністративного суду.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2011 року у справі №2-а-1970/2218/11 у задоволенні адміністративного позову суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 до регіонального управління Департаменту САТ ДПА України в Тернопільській області про визнання незаконним та скасування рішення від 10.05.2011 року, відмовлено повністю.
Зазначена постанова була оскаржена відповідачем до Львівського апеляційного адміністративного суду, однак ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 03 березня 2015 року постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2011 року у справі №2-а-1970/2218/11 залишено без змін.
Частина 2 статті 14 КАС України встановлює, що постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Згідно із частиною 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Оскільки рішення РУ Департаменту САТ ДПА України у Тернопільській області від 10 травня 2011 року № 190406, яким встановлено правомірність застосування до відповідача фінансових снакцій, у встановленому законом порядку не скасоване, відповідач суму штрафу добровільно не сплатив, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення фінансових санкцій в розмірі 6 800 грн. підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з суб'єкта господарювання ОСОБА_1 (код НОМЕР_1, юр.адреса: с.Скоморохи, Бучацький р-н) фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 6 800 гривень до державного бюджету на р/р 31111106700076 ОКПО 23588195 код 21081100 ГУДКУ у Тернопільській області.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Осташ А. В.
копія вірна
Суддя Осташ А. В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2015 |
Оприлюднено | 14.04.2015 |
Номер документу | 43471542 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні