Ухвала
від 18.03.2015 по справі 911/1084/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 239-72-81

У Х В А Л А

"18" березня 2015 р.                                                             Справа № 911/1084/15

Господарський суд Київської області в складі судді Скутельника П.Ф., розглянувши матеріали

за позовом приватного акціонерного товариства "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ПЕРША", ідентифікаційний код: 31681672, місцезнаходження: 03118, м. Київ, просп. Червонозоряний, буд. 150,

до відповідача 1 - публічного акціонерного товариства "РАДИКАЛ БАНК", ідентифікаційний код: 36964568, місцезнаходження: 08130, Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Леніна, буд. 2-В,

та відповідача 2 - Відділу державної виконавчої служби Голосіївського районного управління юстиції у м. Києві, місцезнаходження: 03022, м. Київ, вул. Ломоносова, 22/15, в особі державного виконавця Проца Віктора Степановича,

про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

16.03.2015 року до господарського суду Київської області звернулось приватне акціонерне товариство "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ПЕРША" з позовною заявою від 05.03.2015 року №1001/С (вх. №1123/15 від 16.03.2015 року) до публічного акціонерного товариства "РАДИКАЛ БАНК" та Відділу державної виконавчої служби Голосіївського районного управління юстиції у м. Києві в особі державного виконавця Проца Віктора Степановича про зобов'язання вчинити певні дії.

У вказаній позовній заяві Позивачем заявлено вимоги: встановити хто з відповідачів у справі порушує норми чинного законодавства, що перешкоджає скасуванню арешту з коштів Позивача; зобов'язати відповідача-порушника усунути недотримання ним норм чинного законодавства, яке перешкоджає скасуванню арешту з коштів Позивача; зобов'язати Відповідача 1 скасувати арешт суми грошових коштів загальним розміром 25 159,29 грн. на відкритих Позивачем у ПАТ "РАДИКАЛ БАНК" банківських рахунках, в межах якої такий арешт було накладено в рамках виконавчого провадження №39113768.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 06.06.2014 року Відповідачем 2 було винесено постанову про скасування арешту коштів боржника. 21.01.2015 року у відповідь на лист Позивача від Відповідача 1 надійшов лист, у якому Відповідач 1 повідомляв про те, що не вбачає підстав для зняття арешту із відкритих рахунків у зв'язку з тим, що надіслана йому постанова про скасування арешту коштів боржника не затверджена начальником відділу та вказував, що закінчено виконавче провадження по стягненню заборгованості у розмірі 5447,75 грн., тоді як згідно постанови про арешт коштів боржника від 15.04.2014 року арешт накладено у межах суми 25159,29 грн.

Детально дослідивши позовну заяву від 05.03.2015 року №1001/С та додані до неї документи, судом встановлено наступне.

У вказаній позовній заяві Позивачем заявлено позовні вимоги до органу виконавчої влади - Відділу державної виконавчої служби Голосіївського районного управління юстиції у м. Києві, як до одного з відповідачів.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», місцеві господарські суди розглядають справи, що виникають із господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені процесуальним законом до їх підсудності.

Згідно ч. 1 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, господарським судам підвідомчі: справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім: спорів про приватизацію державного житлового фонду; спорів, що виникають при погодженні стандартів та технічних умов; спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконання робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені за угодою сторін; спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів; інших спорів, вирішення яких відповідно до законів України та міжнародних договорів України віднесено до відання інших органів; справи про банкрутство; справи за заявами органів Антимонопольного комітету України, Рахункової палати з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції; справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між юридичною особою та її учасниками (засновниками, акціонерами, членами), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами, членами) юридичної особи, пов'язаними із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності такої особи, крім трудових спорів; справи у спорах щодо обліку прав на цінні папери; справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів; справи у спорах з майновими вимогами до боржника, стосовно якого порушено справу про банкрутство, у тому числі справи у спорах про визнання недійсними будь-яких правочинів (договорів), укладених боржником; стягнення заробітної плати; поновлення на роботі посадових та службових осіб боржника, за винятком спорів, пов'язаних із визначенням та сплатою (стягненням) грошових зобов'язань (податкового боргу), визначених відповідно до Податкового кодексу України, а також справ у спорах про визнання недійсними правочинів (договорів), якщо з відповідним позовом звертається на виконання своїх повноважень контролюючий орган, визначений Податковим кодексом України; справи за заявами про затвердження планів санації боржника до порушення справи про банкрутство.

Відповідно до п.п. 3, 3.1., 3.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам» від 24.10.2011 року №10, у вирішенні питання про те, чи є правовідносини господарськими, а спір - господарським, слід виходити з визначень, наведених у статті 3 Господарського кодексу України. Господарський спір підвідомчий господарському суду, зокрема, за таких умов: участь у спорі суб'єкта господарювання; наявність між сторонами, по-перше, господарських відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства, і, по-друге, спору про право, що виникає з відповідних відносин; наявність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення спору господарським судом; відсутність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення такого спору судом іншої юрисдикції. Таким чином, господарські суди на загальних підставах вирішують усі спори між суб'єктами господарської діяльності, а також спори, пов'язані з: приватизацією державного та комунального майна (крім спорів про приватизацію державного житлового фонду), в тому числі спори про визнання недійсними відповідних актів органів місцевого самоврядування та органів приватизації, а також спори зі справ, що виникають з корпоративних відносин.

Відповідно до п.п. «б» п. 17 постанови Пленуму Вищого господарського суду України “Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам” від 24.10.2011 року № 10, до компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах: про оскарження суб'єктом господарювання дій (бездіяльності) органу державної влади, органу місцевого самоврядування, іншого суб'єкта владних повноважень, їхньої посадової чи службової особи, що випливають з наданих їм владних управлінських функцій, якщо ці дії (бездіяльність) не пов'язані з відносинами, у сфері господарювання.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Як вбачається з позовної заяви від 05.03.2015 року №1001/С, Позивач звернувся до суду з позовом до Відповідача 2 не з підстав наявності між Позивачем та Відповідачем 2 спору, що випливає з господарських відносин, а як до органу державної влади щодо оскарження його дій, вчинених при виконанні ним повноважень, наданих Законом.

За таких обставин, суд приходить до висновку про те, що позов до Відповідача 2 про зобов'язання вчинити певні дії є публічно-правовим, оскільки виник за участю суб'єкта владних повноважень.

Згідно абз. 2 п. 14 постанови Пленуму Вищого господарського суду України “Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам” від 24.10.2011 року № 10, необхідно мати на увазі, що ГПК не передбачено можливості об'єднання в одне провадження вимог, що підлягають розгляду за правилами різних видів судочинства. Тому в разі подання позову, в якому такі вимоги об'єднано, господарський суд приймає позовну заяву в частині вимог, що підлягають розглядові господарськими судами, а в іншій частині з посиланням на пункт 1 частини першої статті 62 ГПК - відмовляє у прийнятті позовної заяви. Якщо у розгляді справи буде встановлено, що провадження у відповідній частині порушено помилково, господарський суд припиняє провадження у справі в цій частині згідно з пунктом 1 частини першої статті 80 ГПК.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 62 Господарського процесуального кодексу України визначено, що суддя відмовляє у прийнятті позовної заяви, якщо: заява не підлягає розгляду в господарських судах України.

На підставі вищевикладеного, у зв'язку з тим, що позовна заява від 05.03.2015 року №1001/С в частині вимог до Відповідача 2 не підлягає розгляду в господарських судах України, суд, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 62 Господарського процесуального кодексу України, дійшов висновку про відмову у прийнятті позовної заяви від 05.03.2015 року №1001/С в частині вимог до Відповідача 2.

Поряд з цим, суд вважає за необхідне звернути увагу Позивача не те, що у випадку незгоди з діями органу Державної виконавчої служби щодо примусового виконання судового рішення, Позивач має право оскаржити відповідні дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби в порядку ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу України.

Дослідивши позовну заяву від 05.03.2015 року №1001/С в іншій частині вимог, судом встановлено наступне.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 57 Господарського процесуального кодексу України, до позовної заяви додаються документи, які підтверджують: сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

Детально дослідивши позовну заяву та додані до неї документи судом встановлено, що за подання позовної заяви від 05.03.2015 року №1001/С Позивачем сплачено судовий збір у сумі 1 827,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 06.02.2015 року №3.

Як встановлено судом, у вказаній позовній заяві Позивачем заявлено вимоги: встановити хто з відповідачів у справі порушує норми чинного законодавства, що перешкоджає скасуванню арешту з коштів Позивача; зобов'язати відповідача-порушника усунути недотримання ним норм чинного законодавства, яке перешкоджає скасуванню арешту з коштів Позивача; зобов'язати Відповідача 1 скасувати арешт суми грошових коштів загальним розміром 25 159,29 грн. на відкритих Позивачем у ПАТ "РАДИКАЛ БАНК" банківських рахунках, в межах якої такий арешт було накладено в рамках виконавчого провадження №39113768.

Відповідно до абз. 1 п. 2.11. постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» від 21.02.2013 року №7, якщо в позовній заяві об'єднано дві або більше вимог немайнового характеру, пов'язаних між собою підставами виникнення або поданими доказами, судовий збір сплачується окремо з кожної з таких вимог.

Підпунктом 2 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» встановлено ставку судового збору за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру у розмірі 1 мінімальної заробітної плати.

Згідно абз. 2 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», установити у 2015 році мінімальну заробітну плату у місячному розмірі: з 1 січня - 1218 гривень.

Таким чином, враховуючи те, що у позовній заяві від 05.03.2015 року №1001/С Позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру, суд дійшов висновку, що за подання позовної заяви від 05.03.2015 року №1001/С сума судового збору складає 3 654,00 грн.

Як встановлено судом, Позивачем до позовної заяви не додано належних доказів сплати судового збору у встановленому розмірі.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України, суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо не подано доказів сплати судового збору у встановлених порядку та розмірі.

Таким чином, враховуючи те, що Позивачем при поданні позовної заяви від 05.03.2015 року №1001/С не дотримано вимог п. 3 ч. 1 ст. 57 Господарського процесуального кодексу України, суд, на підставі п. 4 ч. 1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України, дійшов висновку про повернення позовної заяви від 05.03.2015 року №1001/С приватному акціонерному товариству "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ПЕРША" без розгляду.

Керуючись ст. 22 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», ст. ст. 12, 57, 62, 63, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд –

УХВАЛИВ:

1.          Відмовити у прийнятті позовної заяви приватного акціонерного товариства "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ПЕРША" від 05.03.2015 року №1001/С (вх. №1123/15 від 16.03.2015 року) в частині вимог до Відділу державної виконавчої служби Голосіївського районного управління юстиції у м. Києві в особі державного виконавця Проца Віктора Степановича.

2.          Позовну заяву приватного акціонерного товариства "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ПЕРША" від 05.03.2015 року №1001/С (вх. №1123/15 від 16.03.2015 року) в частині вимог до публічного акціонерного товариства "РАДИКАЛ БАНК" повернути позивачу без розгляду.

3.          Копію ухвали надіслати позивачу та відповідачам; позовну заяву від 05.03.2015 року №1001/С з додатками та конверт, у якому надійшла позовна заява, всього на 15 (п'ятнадцять) арк. надіслати приватному акціонерному товариству "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ПЕРША".

Повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення допущенного порушення.

Суддя                                                             П.Ф. Скутельник                    

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення18.03.2015
Оприлюднено14.04.2015
Номер документу43473633
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1084/15

Ухвала від 30.03.2015

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

Ухвала від 18.03.2015

Господарське

Господарський суд Київської області

Скутельник П.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні