Постанова
від 30.03.2015 по справі 804/3209/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2015 р. Справа № 804/3209/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіРябчук О.С. при секретаріСкупейко І.М. за участю: представника відповідача Мухи Р.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

25 лютого 2015 року Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» (далі - відповідач) з вимогами про стягнення з рахунків платника податків Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку», код ЄДРПОУ 02028072, в обслуговуючих банках коштів у розмірі 59 904,21грн. податкового боргу.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника. В обґрунтування позовних вимог в адміністративному позові зазначено наступне. Комунальне підприємство «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» станом на 14.02.2015 р. має податковий борг у загальному розмірі 59904,21грн., в т.ч. 50400,10грн. по податку на додану вартість та 9 503,51грн. - по земельному податку з юридичних осіб. Податковий борг первинно утворився внаслідок несплати грошових зобов'язань, самостійно визначених відповідачем у податкових деклараціях, борг збільшений у зв'язку з нарахуванням штрафних санкцій, про що відповідачу винесено податкові повідомлення-рішення. У зв'язку з несплатою до бюджету сум самостійно задекларованих зобов'язань боржнику вручено податкову вимогу про сплату боргу від 19.09.2014 р. №4380-25 на суму 19 419,50грн. Проте, сума боргу залишається не погашеною відповідачем. З урахуванням наведеного позивач наполягає на задоволенні позову.

Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову не заперечував, податковий борг з ПДВ та земельного податку визнав, просив суд надати можливість підприємству самостійно сплатити визначену суму боргу шляхом розстрочення її виплати рівними частками щомісячно з 30.04.2015 р. по 31.12.2016 р.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Комунальне підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» зареєстровано 23.06.2000 р. рішенням Виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради, про що 01.10.2008 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вчинено запис 1 223 120 0000 003904 про включення відомостей про юридичну особу; ідентифікаційний код 02028072.

Відповідач є платником податків та перебуває на обліку у Дніпродзержинській ОДПІ з 05.08.1991 р. за №95.

Відповідно до наданої позивачем довідки (а.с.5) станом на 14.02.2015 року за підприємством відповідача рахується недоїмка по податку на додану вартість (код бюджетної класифікації 14010100) у розмірі 50 400,70грн. та із земельного податку з юридичних осіб (код бюджетної класифікації 18010500) у розмірі 9 503,51грн.

Як встановлено матеріалами справи, податковий борг, що заявлений у даній справі до стягнення, виник у відповідача внаслідок несплати по строкам сплати узгоджених сум податкових зобов'язань, визначених платником самостійно в поданих деклараціях.

Так, податкова заборгованість КП «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» з ПДВ виникла внаслідок не сплати по строку сплати сум зобов'язань з ПДВ по:

- податковій декларації з ПДВ за липень 2014 року від 14.08.2014 р. №9046838820 по терміну сплати 30.08.2014 р. на суму 17 368,00 грн. (а.с.13-14),

- податковій декларації з ПДВ за серпень 2014 року від 16.09.2014 р. №9052991508 по терміну сплати 30.09.2014 р. на суму 17 662 грн. (а.с.15-16);

- податковій декларації з ПДВ за вересень 2014 року від 21.01.2015 р. №9078940313 по терміну сплати 30.10.2014 р. на суму 10 041 грн. (а.с.11-12);

- податковій декларації з ПДВ за грудень 2014 року від 12.12.2014 р. №9078822754 по терміну сплати 30.01.2015 р. на суму 4 216 грн. (а.с.9-10).

23 жовтня 2014 року фахівцем Дніпродзержинської ОДПІ було проведено камеральну перевірку податкової звітності КП «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» за вересень 2014 року.

За результатами перевірки складено Акт №4147/04-03-15-01-33/02028072 від 23.10.2014 р., за висновками якого відповідачем порушено пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасно подано податкову декларацію з ПДВ з вересень 2014 р.

На підставі Акту №4147/04-03-15-01-33/02028072 від 23.10.2014 р. Дніпродзержинською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 07.11.2014 р. №0018541501, згідно з яким збільшено грошове зобов'язання з ПДВ на суму штрафних санкцій на 1020грн.

Копія податкового повідомлення-рішення від 07.11.2014 р. №0018541501 направлена відповідачу супровідним листом від 10.11.2014 р. рекомендованим поштовим відправленням (а.с.17-18, 20).

За несвоєчасну сплату задекларованих податкових зобов'язань з ПДВ за період з 31.07.2014 - 30.11.2014 рр. нараховано пеню у розмірі 106,72грн.

Податкова заборгованість КП «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» із земельного податку з юридичних осіб виникла внаслідок несплати по строкам сплати самостійно задекларованих сум зобов'язань згідно:

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 12.02.2014 р. №9006636196, в якій самостійно визначено до сплати щомісячний розмір земельного податку; та

- уточненого розрахунку від 16.05.2014 р. №9027903414.

05 січня 2015 року фахівцем Дніпродзержинської ОДПІ було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань із земельного податку з юридичних осіб КП «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» по строку сплати за липень 2014 - 30.08.2014, за серпень 2014 - 30.09.2014, вересень 2014 - 30.10.2014 (а.с.27).

За результатами перевірки складено Акт №4/1/04-03-15-03-10/02028072 від 05.01.2015 р., за висновками якого відповідачем порушено п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, а саме: протягом граничного терміну несвоєчасно сплачено суму самостійно визначеного податкового зобов'язання по земельному податку за земельні ділянки державної та комунальної власності по уточненому звіту - податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 16.05.2014 р. №902790341.

На підставі Акту №4/1/04-03-15-03-10/02028072 від 05.01.2015 р. Дніпродзержинською ОДПІ винесено податкові повідомлення-рішення форми «Ш» від 17.01.2015 р.:

- №0000441503 про нарахування 194,71грн. штрафних санкцій, тобто у розмірі 10% суми грошового зобов'язання, погашеного із затримкою;

- №0000431503 про нарахування 403,48грн. штрафних санкцій, тобто у розмірі 20% суми грошового зобов'язання, погашеного із затримкою.

Копії податкових повідомлень-рішень від 17.01.2015 р. №0000441503 та №0000431503 вручені відповідачу (а.с.25-26).

За несплату узгоджених податкових зобов'язань із земельного податку з юридичних осіб відповідачу нараховано пеню у розмірі 111,44грн.

На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України позивачем сформовано та вручено відповідачу податкову вимогу №4380-25 від 19.09.2014 р. про сплату податкового боргу з ПДВ на суму 19419,50грн., отримання якої не заперечується відповідачем.

Згідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п. 36.1 - 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

За правилами ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За правилами п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаються відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями.

Згідно вимог п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частинами власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно до п.п. 129.1, 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направлено до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно п. 4 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Матеріалами справи встановлено, що відповідач несвоєчасно звітує, окрім того порушує строки сплати самостійно визначених грошових зобов'язань з податку на додану вартість (згідно податкових декларації з ПДВ від 14.08.2014 р. №9046838820, від 16.09.2014 р. №9052991508, від 21.01.2015 р. №9078940313, від 12.12.2014 р. №9078822754) та із земельного податку з юридичних осіб (згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 12.02.2014 р. №9006636196 та уточненого розрахунку від 16.05.2014 р. №9027903414).

Матеріалами справи підтверджено направлення та отримання відповідачем податкових повідомлень-рішень про нарахування відповідачу штрафних санкцій від 07.11.2014 р. №0018541501, від 17.01.2015 р. №0000441503 та №0000431503 (а.с.17-20, 25-26).

Податкові зобов'язання, визначені контролюючим органом податковими повідомленнями-рішеннями від 07.11.2014 р. №0018541501, від 17.01.2015 р. №0000441503 та №0000431503, є узгодженими, докази оскарження їх як в адміністративному так і в судовому порядку відсутні.

З урахуванням визнання відповідачем суми позову між сторонами відступній спір щодо правомірності нарахування пені на суму самостійно визначених платником зобов'язань.

Окрім того, матеріалами справи підтверджено отримання відповідачем податкової вимоги від 19.09.2014 р. №4380-25 на суму 19 419,50грн. (а.с.31).

Отже, сума податкового зобов'язання, що заявлена у позові, у розмірі 59 904,21грн. є саме податковим боргом відповідача.

Дніпродзержинською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області здійснені всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу.

Враховуючи викладене, а також визнання відповідачем суми боргу, з урахуванням встановленого Податковим кодексом України правила черговості вжиття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Дніпропетровській області до КП «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» про стягнення коштів за податковим боргом є обґрунтованими та підлягають задоволенню, а саме, кошти в розмірі 59 904,21грн. підлягають стягненню з рахунків відповідача в обслуговуючих банках.

Щодо заяви відповідача про визначення порядку виконання рішення у справі №804/3209/15 в порядку ч.1 ст.257 КАС України суд зазначає наступне.

Процесуальний порядок, пов'язаний з виконанням судових рішень в адміністративних справах, визначений Кодексом адміністративного судочинства України.

Так, згідно з частинами 1,2 ст. 257 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення. Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

За таких обставин, заява про визначення порядку виконання рішення суду - передчасна, постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.03.2015 р. у адміністративній справі №804/3209/15 не набула законної сили. Посилання ж відповідача на тяжке фінансове становище підприємства як на підставу розстрочення виконання судового рішення, не є винятковою обставиною в розумінні ст. 263 КАС України.

Керуючись ст. ст.ст.9, 11, 17, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» про стягнення коштів за податковим боргом - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з рахунків платника податків Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» (код ЄДРПОУ 02028072) в обслуговуючих банках кошти у розмірі 59 904,21 грн. (п'ятдесят дев'ять тисяч дев'ятсот чотири гривні 21 копійка) податкового боргу, з них:

- по земельному податку з юридичних осіб (код бюджетної класифікації 18010500) у розмірі 9 503,51грн.;

- по податку на додану вартість (код бюджетної класифікації 14010100) у розмірі 50 400,70грн.

В задоволенні заяви Комунального підприємства «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку» про визначення порядку виконання рішення суду по справі №804/3209/15 - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 02 квітня 2015 року

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 02.04.2015 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді О.С. Рябчук О.С.Рябчук М.М.Бухтіярова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2015
Оприлюднено15.04.2015
Номер документу43477737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3209/15

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 16.07.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 11.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Постанова від 30.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Постанова від 30.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 26.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні