Постанова
від 03.04.2015 по справі 809/1070/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" квітня 2015 р. справа № 809/1070/15

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі

судді Могили А.Б.

за участі:

секретаря судового засідання Житняк Л.М.

представника відповідача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області до Приватної агрофірми "Обертинська" про стягнення заборгованості в сумі 2151,88 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі звернулося в суд із адміністративним позовом до Приватної агрофірми "Обертинська" про стягнення заборгованості в сумі 2151,88 грн.

Позов мотивовано тим, що за рахунок коштів Пенсійного фонду України виплачено пільгові пенсії ОСОБА_2, яка працювала у Приватній агрофірмі "Обертинська". Фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій становлять загальну суму 2151,88 грн. Агрофірмі вчасно направлено розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених згідно ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подавши суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. В минулому судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених в адміністративному позові.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав з підстав викладених в письмовому запереченні відповідача. Додатково суду вказав, що ОСОБА_2 пільгова пенсія призначена не за професійну роботу в шкідливих умовах праці, а як багатодітній матері, що не пов'язано із сільськогосподарським виробництвом. Відповідачем відкликані довідки про нарахування даній громадянці пенсії, з приводу чого остання не заперечила. Вважає позовні вимоги безпідставними. Просив в їх задоволенні відмовити.

Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши в сукупності письмові докази, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги, а відповідач їх заперечує суд зазначає наступне.

Приватна агрофірма "Обертинська" 24.01.2000 року зареєстрована як юридичною особою, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 23.02.2015 року №20149972 (а.с.6-7). Крім того, відповідач взятий на облік управлінням Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі та є платником єдиного внеску НП загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

В Законі України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначені принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню; перелік платників страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків; стягнення заборгованості за цими внесками. Статтею 5 вказаного Закону його дію поширено на регулювання відносин, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.

З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно з Прикінцевих та Перехідних положень Закону з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Частиною 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: особам, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1, встановлює обов'язок підприємств здійснювати відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Відповідачу в 2014 році було надано статус платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Згідно ст. 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції станом на 01.04.2014 року) платників фіксованого сільськогосподарського податку було виключено з числа платників такого збору.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих акиів України щодо податкової реформи" (набрав чинності з 01.01.2015 року) виключено з податкового кодексу України главу 2 "Фіксований сільськогосподарський податок".

Як вбачається з довідки відповідача №215 від 07.07.2004 року, ОСОБА_2 перебувала членом агрофірми "Обертинська" і була зайнята на постійній роботі в сільському господарстві з 16.01.2004 року і працювала членом ланки Приватної агрофірми "Обертинська". В довідці також зазначено право ОСОБА_2 на пільгову пенсію згідно ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення"(а.с.8).

Керівником Приватної агрофірми "Обертинська" ОСОБА_1 03.03.2015 року направлено на адресу управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі заяву про відкликання вищевказаної довідки та подання №34 від 30.07.2004 року з приводу нарахування пенсій ОСОБА_2 за неможливості відшкодовувати витрати на доставку пільгової пенсії. (а.с.19).

В матеріалах справи також наявна заява ОСОБА_2 в якій вона погоджується на нарахування їй пільгової пенсії не відповідачем, а відповідно до набутого стажу на попередніх роботах -колгоспі імені Руднєва чи спілці селян "Пролісок" (а.с.20).

На дане звернення управлінням Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі направлено ОСОБА_2 лист від 13.03.3015 року №24/Г-15, за змістом якого вбачається, що останній призначено з 07.07.2004 року пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до пункту «ж» ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.1992 року №224 як жінці, яка зайнята на постійній роботі в сільськогосподарському виробництві. Визначення розміру пенсії проведено з врахуванням до страхового стажу періоду роботи як в колгоспі імені Руднєва та спілці селян "Пролісок", так і в Приватній агрофірмі "Обертинська".

Щодо відкликання керівником Приватної агрофірми "Обертинська" довідки від 07.07.2004 року та подання №34 від 30.07.2004 року, зазначено, що законодавством не визначено можливості відкликання документів, щодо призначення пенсії (а.с.28).

Керівнику Приватної агрофірми "Обертинська" з приводу неможливості відкликання документів, щодо призначення пенсії ОСОБА_2, позивачем направлено відповідь від 13.03.3015 року №855/03.

В даному листі також звернуто увагу на обов'язок Агрофірми відшкодовувати Пенсійному фонду суми фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах пенсіонеру ОСОБА_2.(а.с.29).

Позивачем 19.04.20015 року направлено відповідачу розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної ОСОБА_2 відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених згідно ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 2015 року, який ним отримано 22.01.2015 року (а.с.10). Згідно цього розрахунку місячний розмір таких витрат склав 1075, 94 грн., який слід відшкодовувати відповідачем з січня 2015 року.

За період з січня до березня 2015 року позивач нарахував відповідачу заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної ОСОБА_2 на пільгових умовах у сумі 2151, 88 грн. (а.с.11).

Проте, суд не погоджується з такою позицією управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі з врахуванням наступного.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.1992 року №244 "Про призначення пенсії на пільгових умовах жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей" жінкам, які працюють в сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей до 14-річного віку, в тому числі усиновлених, пенсії на пільгових умовах призначаються незалежно від віку та наявного трудового стажу.

Пунктом "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" встановлено, що право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи мають жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, незалежно від віку і трудового стажу в порядку, що визначаються Кабінетом Міністрів України.

В пункті 2 Розділу ХV Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в"-"е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.

З врахуванням того, що з 07.07.2004 року ОСОБА_2 призначено пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до пункту "ж" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.1992 року №224 як жінці, яка зайнята на постійній роботі в сільськогосподарському виробництві, у відповідача відсутні зобов'язання щодо відшкодування коштів понесених Пенсійним фондом, як витрати на виплату і доставку пільгової пенсії ОСОБА_2, оскільки виплата такої пенсії здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення нею пенсійного віку, передбаченого ст. 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з Приватної агрофірми "Обертинська" фактичних витрат на виплату та доставку пільгової пенсії ОСОБА_2, призначеної відповідно пункту «ж» ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.1992 року №224 в загальній сумі 2151,88 грн. задоволенню не підлягають.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

Постанова складена в повному обсязі 08.04.2015 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2015
Оприлюднено15.04.2015
Номер документу43501206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1070/15

Постанова від 16.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Постанова від 03.04.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 03.04.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні