Ухвала
від 06.04.2015 по справі 817/3402/14
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Гломб Ю.О.

Суддя-доповідач:Франовська К.С.

ПОСТАНОВА

іменем України

"06" квітня 2015 р. Справа № 817/3402/14

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Франовської К.С.

суддів: Бондарчука І.Ф.

Моніча Б.С.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Центральної виборчої комісії України на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "19" листопада 2014 р. у справі за позовом Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області до Рівненської районної виборчої комісії Рівненської області про припинення юридичної особи ,

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2014 року Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області (далі- ДПІ у м.Рівному, позивач) ) звернулась до суду з адміністративним позовом, у якому просила припинити юридичну особу - Рівненську районну виборчу комісію Рівненської області.

Позов мотивований тим, що відповідач не подає до податкового органу фінансову звітність та податкові декларації, що є підставою для припинення юридичної особи.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2014 року позов задоволено. Припинено юридичну особу - Рівненську районну виборчу комісію Рівненської області.

Не погоджуючись з судовим рішенням, його оскаржила Центральна виборча комісія України. В апеляційній скарзі ЦВК України порушує питання про скасування постанови з прийняттям нової про відмову у позові з підстав невідповідності судового рішення нормам матеріального та процесуального права.

Зокрема, зазначається в апеляційній скарзі, виборча комісія є суб'єктом виборчого процесу, на неї розповсюджуються особливості щодо створення та припинення, передбачені виборчим законодавством, тому до виборчої комісії неможливо застосовувати загальні підстави для припинення юридичних осіб.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, а оскільки відповідач більше року не подавав звітності до органів доходів і зборів, є правові підстави для припинення юридичної особи відповідача.

Такі висновки суду першої інстанції, на думку колегії суддів, не відповідають нормам матеріального права.

Як встановив суд, Рівненська районна виборча комісія Рівненської області зареєстрована, як юридична особа 31.01.2006 року (а.с.3) та перебуває на обліку у ДПІ у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області як платник податків з 06.02.2006 року (а.с.5).

Також встановлено, що впродовж останнього календарного року відповідач у встановленому порядку перед органами доходів і зборів не звітувався, податкові декларації, звіти та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків, не подавав (а.с.13).

Виборче законодавство, на підставі якого було створено юридичну особу відповідача у 2006р. на сьогодні втратило чинність. Порядок створення і припинення виборчої комісії регулюється наступними нормами.

Статтею 38 Закону України, від 17.11.2011р. № 4061-VI "Про вибори народних депутатів України" передбачено, що набуття та припинення окружною виборчою комісією статусу юридичної особи здійснюється в порядку, передбаченому законами України, з особливостями, встановленими цим Законом. Окружна виборча комісія набуває статусу юридичної особи з моменту внесення запису про включення відомостей про комісію до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Статус окружної виборчої комісії як юридичної особи припиняється шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи. Не пізніш як через п'ять днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів депутатів голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності - заступник голови, звертається особисто до органу реєстрації із письмовим повідомленням про дату припинення комісії. На підставі повідомлення, зазначеного в частині шостій цієї статті, у Бюлетені державної реєстрації друкується інформація про дату припинення окружної виборчої комісії, що є підставою для пред'явлення комісії претензій за борговими зобов'язаннями.

Статтею 20 Закону України, від 10.07.2010р. № 2487-VI "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" визначено статус виборчих комісій, так згідно ч.1 ст. 20 Закону № 2487-VI, виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Частиною 3 ст. 20 Закону № 2487-VI визначено, що територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії.

Частинами 5,6,7 ст.20 Закону № 2487-VI визначено, що територіальна виборча комісія є юридичною особою. Територіальна виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією. Повноваження дільничної виборчої комісії починаються з дня прийняття рішення про її утворення і закінчуються через чотирнадцять днів після дня голосування, крім випадків, передбачених цим Законом. Дільничні виборчі комісії підпорядковуються територіальним виборчим комісіям з відповідних місцевих виборів. Дільнична виборча комісія не є юридичною особою. Дільнична виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.

Також статус виборчих комісій визначений Законом України від 05.03.1999р. № 474-XIV "Про вибори Президента України" (далі - Закон № 474-XIV ).

Територіальні виборчі комісії формуються за поданнями місцевих організацій представлених у Верховній Раді України поточного скликання політичних партій, а не відповідно до порядку, встановленого Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», як це зазначив позивач в адміністративному позові.

Повноваження комісій починаються з дня прийняття рішення про їх утворення і закінчуються після голосування, в строки та порядку, зазначеному саме в Законі України «Про вибори депутатів Верховної ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Із аналізу зазначених правових норм вбачається, що виборча комісія є суб'єктом виборчого процесу, на неї розповсюджуються особливості щодо створення та припинення, передбачені виборчим законодавством, а саме Законами "Про вибори народних депутатів України", "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", "Про вибори Президента України".

Саме тому, позивач прийшов до помилкового висновку, що відповідач повинен до податкового органу подавати податкові декларації, зазначені в п. 97.2 ст. 67 Податкового Кодексу України, і що неподання податкової звітності відповідно до п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст 16 Податкового Кодексу України та абз. 5 п. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» є підставою для припинення підприємницької діяльності виборчої комісії, так як це не передбачено Законом України «Про вибори депутатів Верховної ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Вимоги п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст 16 Податкового Кодексу України не передбачені Законом України «Про вибори депутатів Верховної ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» щодо міських територіальних виборчих комісій.

Відтак, колегія суддів приходить до висновку про те, що висновки суду першої інстанції нормам матеріального права не відповідають.

Відповідно до п.3, 4 ст.202 КАС України підставою для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що оскаржувана постанова підлягає скасуванню, оскільки вона прийнята з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а висновки суду не відповідають обставинам справи.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Центральної виборчої комісії України задовольнити, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "19" листопада 2014 р. скасувати.

Прийняти нову постанову, якою у позові Державній податковій інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області до Рівненської районної виборчої комісії Рівненської області про припинення юридичної особи, - відмовити.

Постанова набирає чинності з моменту її постановлення і оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя К.С. Франовська

судді: І.Ф.Бондарчук

Б.С. Моніч

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області вул. Відінська,8,м.Рівне,33023

3- відповідачу/відповідачам: Рівненська районна виборча комісія Рівненської області вул.Соборна,195 кім.57,м.Рівне,33000

4- особі, що подала апеляційну скаргу -Центральна виборча комісія України, пл.Лесі Українки,1, м.Киїів, 01196 - ,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2015
Оприлюднено15.04.2015
Номер документу43502914
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/3402/14

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенда О.В.

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 26.03.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 11.03.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Постанова від 19.11.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні