Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
06 квітня 2015 р. № 820/3038/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Лук'яненко М.О.,
за участю секретаря судового засідання Звягіна Я.І.,
представників сторін:
прокурора - Горгуль Н.В.,
позивача - Бондаренко В.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Чугуївського міжрайонного прокурора Харківської області, за участю прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі східного територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "АСПЕКТ" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Чугуївський міжрайонний прокурор Харківської області, за участю прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі східного територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд: стягнути з приватного акціонерного товариства "АСПЕКТ" (63500, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Жадановського, 7, код ЄДРПОУ 33181112) до Державного бюджету України на рахунок УДКСУ у м. Чугуїв Харківської області № 31111106700020 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код УДКСУ 37792204, отримувач коштів - Чугуївське УК/мЧугуїв/21081100, банк отримувача - ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, штраф у розмірі 5100.00 (п'ять тисяч сто гривень нуль копійок) грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що приватне акціонерне товариство "АСПЕКТ" не виконало розпорядження від 13.11.2014 року №94-СХ-1-Е СТУ НКЦПФР про усунення порушень законодавства про цінні папери. За вищезазначене порушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача було розпочато справу про порушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду якої, на підставі п. 5-7 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" на ПАТ "АСПЕКТ" накладено штраф у розмірі 5100,00 грн. Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій передбачено, що юридичні особи сплачують штрафні санкції шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Прокурор в судовому засіданні підтримала позивні вимоги, просила позов задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в судовому засіданні підтримала позов, просила позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Відповідач, в судове засідання свого представника не направив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно, про причини своєї неявки суду не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи чи розгляд справи за його відсутністю не надавав.
Вислухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
Згідно з ч.4 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Частиною 6 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п.3 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826 зазначено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку в такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання); подання до Комісії. Емітенти цінних паперів до моменту подання Інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті (веб-сторінці) (далі - сторінка в мережі Інтернет) відповідно до вимог законодавства.
Згідно пунктів 7, 8, 9, 10 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826 зазначено, що емітент має надавати Інформацію для розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії до особи, уповноваженої на розміщення Інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії. Емітент при оприлюдненні Інформації на сторінці в мережі Інтернет забезпечує вільний доступ до такої Інформації, а також повідомляє на вимогу заінтересованих осіб адреси сторінок в мережі Інтернет, на яких здійснюється оприлюднення Інформації. До моменту розкриття регулярної та особливої інформації емітентом шляхом оприлюднення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії розкриття такої Інформації іншими шляхами, у тому числі шляхами, передбаченими цим Положенням, не допускається. У разі якщо емітент несвоєчасно розкриває Інформацію, розкриття якої є обов'язковим відповідно до законодавства, в тому числі нормативно-правових актів Комісії, емітент повинен письмово повідомити Комісію листом з обґрунтуванням причин, що призвели до несвоєчасного розкриття Інформації, складеним у довільному вигляді та засвідченим підписом керівника та відбитком печатки емітента.
Пунктом 5 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Відповідно до п. 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Пунктом 1 розділу ХІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери (далі - розпорядження про усунення порушень) виноситься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи про правопорушення одночасно з прийнятим рішенням у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.
Судовим розглядом встановлено, що у відношенні позивача за не розміщення регулярної річної інформації про емітента за 2013 рік порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, про що східним територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.09.2014 року №10/01/04/2016, №10/01/04/2017, №10/01/04/2018 та складено акти про порушення на ринку цінних паперів від 03.11.2014 року №451-СХ-1-Е, №452-СХ-1-Е, №453-СХ-1-Е (а.с. 19-21). Зазначені постанови та акти направлені поштою на адресу відповідача, що підтверджується реєстром поштових відправлень рекомендованих листів від 03.11.2014 року (а.с. 23).
13.11.2014 року позивачем винесено розпорядження №94-СХ-1-Е про усунення приватним акціонерним товариством "АСПЕКТ" порушень законодавства про цінні папери.
Пунктами 1, 2 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 зазначено, що уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Розділом VІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій зазначено, що уповноважена особа приймає рішення про застосування санкції протягом тридцяти робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення.
Пунктом 14 розділу ІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, зазначено, що начальник територіального органу Комісії розглядає справи про правопорушення та застосовує санкції до учасників ринку цінних паперів, що передбачені в пункті 1, в підпункті 2.1 пункту 2 розділу XVII цих Правил, а санкції, передбачені підпунктами 2.2 - 2.5 пункту 2 розділу XVII цих Правил, застосовує у межах повноважень, наданих Комісією.
На підставі вищевказаних положень діючого законодавства, начальником східного територіального управління НКЦПФР Степановою В.С. винесено ряд постанов про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів від 13.11.2014 року №451-СХ-1-Е, якою за порушення чинного законодавства України до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу в розмірі 100 (сто тисяч) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень) (а.с.24); від 13.11.2014 року №452-СХ-1-Е, якою за порушення чинного законодавства України до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу в розмірі 100 (сто тисяч) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень) (а.с.25); від 13.11.2014 року №453-СХ-1-Е, якою за порушення чинного законодавства України до відповідача застосована санкція у вигляді штрафу в розмірі 100 (сто тисяч) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень) (а.с.26). Зазначені постанови направлені поштою на адресу відповідача, що підтверджується реєстром поштових відправлень рекомендованих листів (а.с.28).
На момент розгляду справи в суді відповідачем вищевказані постанови позивача не оскаржувались, а сума штрафу у розмірі 5100 грн. в добровільному порядку не сплачена.
Частиною 6 ст.12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року №448/96-ВР встановлено, що юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції.
Суд зазначає, що постанова, на підставі якої позивачем заявлено вимогу про стягнення коштів, винесена в межах передбачених ч.6 ст. 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" трирічного строку.
Враховуючи викладене вище та беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факт усунення встановлених позивачем порушень та сплати штрафу, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.
Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача штрафу у розмірі 5100 грн. за порушення законодавства в галузі цінних паперів та фондового ринку.
Розподіл судових витрат здійснюється у відповідності до приписів статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст. 7-11, ч. 1 ст. 158, ст. 159, ч. ч. 1, 2 ст. 160, ст. 161, ч. 1 ст. 162, ст. 163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Чугуївського міжрайонного прокурора Харківської області, за участю прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі східного територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "АСПЕКТ" про стягнення штрафу - задовольнити частково.
Стягнути з приватного акціонерного товариства "АСПЕКТ" (63500, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Жадановського, 7, код ЄДРПОУ 33181112) до Державного бюджету України на рахунок УДКСУ у м. Чугуїв Харківської області № 31111106700020 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код УДКСУ 37792204, отримувач коштів - Чугуївське УК/мЧугуїв/21081100, банк отримувача - ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, штраф у розмірі 5100.00 (п'ять тисяч сто гривень нуль копійок) грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 09 квітня 2015 року.
Суддя М.О. Лук'яненко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2015 |
Оприлюднено | 16.04.2015 |
Номер документу | 43525862 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Лук'яненко М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні