Ухвала
від 07.04.2015 по справі 826/17939/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/17939/14 Головуючий у 1-й інстанції: Скочок Т.О. Суддя-доповідач: Межевич М.В.

У Х В А Л А

Іменем України

07 квітня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Межевича М.В., суддів Земляної Г.В. та Сорочка Є.О., за участю секретаря судового засідання Кучкарової Я.Д., представника позивача Замашнюк І.В., розглянувши у відкритому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОСПЕКТ УКРАЇНА" "PROSPECTS UKRAINE" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 лютого 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " ПРОСПЕКТ УКРАЇНА" "PROSPECTS UKRAINE" до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 лютого 2015 року у задоволенні позову відмовлено.

Позивач в апеляційній скарзі просить скасувати постанову, оскільки вважає, що суд неповно з'ясував обставини справи та не дослідив належним чином докази, що мають значення для справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, в період з 08.10.2014 року по 14.10.2014 року ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, згідно норм пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст. 82 Податкового кодексу України та на підставі наказу від 08.10.2014 року № 1774 та направлення на перевірку від 08.10.2014 року № 1726/26-57-22-06, була проведена документальна позапланова виїзна перевірка з питань дотримання ТОВ «Проспектс Україна» вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» (ідентифікаційний код 39088386) за травень 2014 року, за результатами якої складений Акт від 21.10.2014року № 497/26-57-22-06-10/24940305 (надалі - акт перевірки).

У тексті акта перевірки, копія якого наявна в матеріалах справи, містяться висновки контролюючого органу про завищення позивачем, в порушення норм п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.1 і п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-XIV і п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року № 168/704), податкового кредиту за травень 2014 року на суму податку на додану вартість 180 980,00 грн. Епізод даного податкового правопорушення відповідач пов'язує з фактом неправомірного віднесення ТОВ «Проспектс Україна» до складу податкового кредиту за травень 2014 року суми податку на додану вартість на підставі податкових накладних, що були виписані ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» згідно договору від 01.04.2014 року № 14/04-1. На думку перевіряючого, ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» взагалі не мало реальних можливостей для здійснення господарських операцій з надання послуг, передбачених договором від 01.04.2014 року № 14/04-1.

Відповідно до наданих позивачем до перевірки документів перевіряючим встановлено, що 01.04.2014 року між ТОВ «Проспектс Україна» і ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» був укладений договір за № 14/04-1, відповідно до якого ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» (Виконавець) мало надати на користь перевіряємого підприємства (Замовника) комплекс послуг за вичерпним переліком, що наведений в додатках до цього Договору (пакування призового фонду, адресні доставки, програми з логістики призового фонду по м. Києву та Україні, моніторинг зовнішнього ринку, контроль і моніторинг виконання бонусних програм за квітень і червень 2014 року). Всього за даними актів здачі-прийняття наданих послуг і звітів ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» надало послуги: з пакування товарно-матеріальних цінностей на суму 58 800,00 грн.; крім того ПДВ 11 760,00 грн. (акт від 30.05.2014року № 0530/14), послуги з логістики (доставки) призового фонду по м. Києві на суму 67 500,00 грн.; крім того ПДВ 13 500,00 грн. (акт 30.05.2014 року № 0530/15), послуги з логістики (доставки) призового фонду по Україні на суму 175 000,00 грн.; крім того ПДВ 35000,00 грн. (акт від 30,05.2014 року № 0530/16), послуги щодо моніторингу зовнішнього ринку на суму 246500,00 грн., крім того ПДВ 49300,00 грн. (акт від 30.05.2014 року № 0530/17), послуги з контролю та моніторингу виконання бонусної програми у квітні 2014 року на суму 83 100,00 грн.; крім того ПДВ 16 620,00 грн. (акт від 30.05.2014 року № 0530/18), та послуги з контролю та моніторингу виконання бонусної програми у травні 2014 року на суму 274 000,00 грн.; крім того ПДВ 54 800,00 грн. (при цьому перевіряючим помічено, що звіт про виконані роботи складався на підставі наданих баз даних Mastercard Rewards OKTELL Замовника за період березень-червень 2014 року. Тобто, у відповідності до акта від 30.05.2014 року № 0530/19 Виконавцем в травні 2014 року проаналізована інформація за наступний місяць року).

На підставі договору від 01.04.2014 року № 14/04-1 ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» виписало на адресу ТОВ «Проспектс Україна» податкові накладні від 30.05.2014 року за № 138, 139, 140, 141, 142 і № 143 на загальну суму 1 085 880,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 180 980,00 грн.), які були відображені у податковій звітності з ПДВ перевіряємого підприємства за травень 2014 року в повному обсязі.

При цьому, до перевірки не були надані первинні документи на підтвердження транспортування ТОВ «Проспектс Україна» ТМЦ (загальною вагою більше 1 тони) на адресу ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» з метою надання останнім послуг з пакування призового фонду.

Також, під час проведення документальної перевірки ТОВ «Проспектс Україна» працівником відповідача були враховані обставини та висновки, викладені в акті ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів Запорізької області від 15.09.2014 року № 224/08-27-2211/39088386 про неможливість проведення документальної позаплановій виїзної перевірки ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість період з 01.05.2014 року по 30.06.2014 pоку, яким документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин цього підприємства з контрагентами-постачальниками при придбанні товарів (послуг) та контрагентами-покупцями при поставці товарів. Зокрема, в цьому акті регіонального контролюючого органу зазначено наступне: 1) при виході за адресою місцезнаходження ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ»: м. Запоріжжя, вул. Ситова, 7, названого підприємства та/або його працівників, уповноважених представників не виявлено; 2) податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків податку, і сум утриманого з них податку (форми № 1ДФ) ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» за звітні періоди 1-й та 2-ий квартали 2014 року не подавались; 3) відсутня інформація щодо наявності у ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» необхідних умов для здійснення господарських операцій, основних фондів, виробничих активів, офісних та складських приміщень, транспортних засобів (зокрема, за направленими до Реєстраційної служби міського управління юстиції в Запорізькій області, ВРЕР ДАІ №3 ГУМВС України в Запорізькій області та ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» відповіді не надійшли); 4) згідно з податковою декларацією ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» з ПДВ за травень 2014 року до складу податкового кредиту контрагента позивача були включені суми ПДВ у розмірах 1 484 681,00 грн. при здійсненні фінансово-господарських відносин з ТОВ «Берналь», 680 706,04 грн. - ПП «Ексант», 444 068, 30 грн. - ТОВ «Бізнес-інформ акцент» (БІА), а також ТОВ «ТВ Холл», що не підтверджені документально.

На підставі вищевикладеного, ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві дійшла висновку про відсутність у ТОВ «Проспектс Україна» достатніх правових підстав для формування сум податкового кредиту з податку на додану вартість на підставі неналежних податкових накладних, оформлених за результатами правочинів з ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ», що не підтверджені документально зустрічними звірками.

За результатами проведеної документальної перевірки ТОВ «Проспектс Україна» податковий орган дійшов висновку про заниження позивачем податку на додану вартість за травень 2014 року на суму 180 980,00 грн. Крім того, в акті перевірки зафіксовані висновки про відсутність у ТОВ «Проспектс Україна» правових підстав для віднесення до складу валових витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, по взаємовідносинах з ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ», суму витрат 904 900,00 грн., без визначення розміру заниженого податку на прибуток.

31.10.2014 року ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві на підставі вказаного акта перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення (форми «Р») за № 0004742206, яким визначило ТОВ «Проспектс Україна» до сплати суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 226 225,00 грн., в т.ч. 180 980,00 грн. за основним платежем, 45 245,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи).

Вважаючи протиправними дії податкового органу, позивач подав позов до суду.

Суд першої інстанції дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Підпунктом 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України встановлено, що не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Згідно з абзацом 11 статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Витрати для цілей визначення податкового кредиту мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг. Положеннями п. 198.2 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов'язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями, що були включені отримувачем таких послуг до податкової декларації попереднього періоду.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно із п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Отже, податкова накладна є документом, який підтверджує факт сплати покупцем ПДВ у ціні товару.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування витрат та податкового кредиту з ПДВ наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів/робіт/послуг, що пов'язані з рухом активів, зміною зобов'язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, а не лише оформлення відповідних документів або рух грошових коштів на рахунках платників податку.

Згідно з матеріалами справи, 01 квітня 2014 року ТОВ «Проспектс Україна» (Замовник), в особі директора Аксьоми І.Г., уклало договір про надання послуг за № 14/04-1 з ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» (Виконавець), в особі директора Суздалєва О.Г.

Згідно з п. 1.1 цього Договору, Виконавець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених таким Договором і додатками до нього, та протягом строку дії даного Договору надавати платні послуги, визначені цим Договором та додатками до нього, власними силами або із залученням третіх осіб. Зокрема, п. 1.2 даного Договору передбачено, що Виконавець надає у визначені сторонами строки спектр послуг, в т.ч. - пакування призового фонду (Додаток № 1); адресну доставку, програму з логістики призового фонду по м. Києву (Додаток № 2); адресну доставку, програму з логістики призового фонду по м. Києву (Додаток № 3); моніторинг зовнішнього ринку (Додаток № 4); контроль та моніторинг виконання бонусної програми за квітень місяць 2014 року (Додаток № 5) та за травень місяць 2014 року (Додаток № 6).

Згідно з Додатком № 1 до Договору, Виконавець мав в строк до 30 травня 2014 року надати Замовнику послуги з пакування призового фонду (матеріальних цінностей, що передаються за актом приймання-передачі) за певними тарифами (в залежності від ваги та матеріалу пакування). Загальна вартість таких послуг складає 70 560,00 грн. (з ПДВ); Додатку № 2 - в строк до 30 травня 2014 року надати послуги адресної програми з логістики призового фонду по м. Києву за певними тарифами. Загальна вартість наданих послуг визначається у звіті Виконавця про виконання адресної програми у травні 2014 року; Додатку № 3 - в строк до 30 травня 2014 року надати послуги адресної програми з логістики призового фонду по Україні за певними тарифами. Загальна вартість наданих послуг визначається у звіті Виконавця про виконання адресної програми у травні 2014 року; Додатку № 4 - в строк до 30 травня 2014 року надати послуги з моніторингу зовнішнього ринку (а саме шляхом моніторингу цін продуктового рітейлу сегменту Преміум та Середній «+» шляхом аналізу даних із відкритих джерел (преса, інтернет-ресурси, статистичні дані Комітету статистики м. Києва) та шляхом аудиту цін в магазинах-конкурентах, вимірювання трафіку та візуальної оцінки споживчого кошику) за певними визначеними критеріями та схемою. Загальна вартість послуг складає 295 800,00 грн. (з ПДВ); Додатку № 5 - в строк до 30 травня 2014 року надати послуги з контролю та моніторингу виконання бонусної програми у квітні 2014 року на підставі бази даних за січень-лютий 2014 року Mastercard Rewards OKTELL Замовника (в т.ч. перевірити коректність переданої інформації на взаємозв'язок та взаємозалежність, підготовка зведеної інформації помісячно для подальшої обробки та аналітики в електронному вигляді, підготовка зведеної інформації на паперовому носії у вигляді звіту про надані послуги з контролю та моніторингу виконання бонусної програми в квітні 2014 року). Така база даних передається Виконавцю Замовником згідно акта приймання-передачі із зобов'язанням видалення таких даних з серверу Виконавця. Вартість послуг складає 23,5 євро на 1 годину за крос-курсом 16,00 грн. за 1 євро; Додатку № 6 - в строк до 30 травня 2014 року надати послуги з контролю та моніторингу виконання бонусної програми у травні 2014 року на підставі бази даних за березень-червень 2014 року Mastercard Rewards OKTELL Замовника. Така база даних передається Виконавцю Замовником згідно акта приймання-передачі із зобов'язанням видалення таких даних з серверу Виконавця. Вартість послуг складає 23,5 євро на 1 годину за крос-курсом 16,00 грн. за 1 євро.

Згідно з п. 3.1 - п. 3.2 зазначеного Договору, розрахунки між сторонами проводяться в безготівковій формі шляхом перерахування Замовником коштів на поточний рахунок Виконавця у банку, можливе виставлення Виконавцем рахунку на оплату, що надсилається Замовнику засобами факсимільного зв'язку або електронною поштою.

На підтвердження фактів отримання комплексу послуг від ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ», згідно договору від 01.04.2014 року № 14/04-1 та Додатків до нього, та проведення розрахунків за такі отримані послуги позивач надав до суду копії наступних документів:

- акта приймання-передачі матеріальних цінностей пакування призового фонду від 03.04.2014року, згідно якого Замовником (позивачем) передано Виконавцю (ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ») для пакування ТМЦ за переліком, всього 886 одиниць. Відповідно до письмових пояснень представника позивача, поданих до канцелярії суду 22.01.2015 року, відвантаження ТМЦ здійснювалося в приміщенні ТОВ «Проспектс Україна», а безпосередньо перевезення таких цінностей - транспортними засобами ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ»;

- актів приймання-передачі адресних даних отримувачів призового фонду по Києву та Україні від 03.04.2014 року;

- акта приймання-передачі бази даних січень-лютий 2014 року Mastercard Rewards OKTELL від 03.04.2014 року (на дисках);

- акта приймання-передачі бази даних березень-травень 2014 року Mastercard Rewards OKTELL від 15.05.2014 року (на дисках);

- рахунків-фактур від 30.05.2014 року № 0530/14, від 30.05.2014 року № 0530/15, від 30.05.2014 року № 0530/16, від 30.05.2014 року 3 0530/17, від 30.05.2014 року № 0530/18, від 30.05.2014 року № 0530/19;

- актів здачі-прийняття наданих послуг від 30.05.2014 року № 0530/14 на суму 70 560,00 грн. (з ПДВ), від 30.05.2014 року № 0530/15 на суму 81 000,00 грн. (з ПДВ), від 30.05.2014 року № 0530/16 на суму 210 000,00 грн. (з ПДВ), від 30.05.2014 року № 0530/17 на суму 295 800,00 грн. (з ПДВ), від 30.05.2014 року № 0530/18 на суму 99 720,00 грн. (з ПДВ) і від 30.05.2014 року № 0530/19 на суму 328 800,00 грн. (з ПДВ);

- звіту про пакування призового фонду, звітів про виконання адресної програми з логістики призового фонду по Києву та Україні в травні 2014 року, звітів про надані послуги з контролю та моніторингу виконання бонусної програми у квітні і травні 2014 року.

Слід зауважити, позивачем в ході судового розгляду в суді першої інстанції до матеріалів справи не був наданий звіт ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ», оформлений за результатами надання послуг з моніторингу зовнішнього ринку та/або письмові пояснення з питання наявності обґрунтованих причин відсутності такого документу.

- податкових накладних від 30.05.2014 року № 138 на суму 70 560,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 11 760,00 грн.), від 30.05.2014 року № 139 на суму 81 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 13 500,00 грн.), від 30.05.2014 року № 140 на суму 210 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 35 000,00 грн.), від 30.05.2014 року № 141 на суму 295 800,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 49 300,00 грн.), від 30.05.2014 року № 142 на суму 99 720,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 16 620,00 грн.), від 30.05.2014 року № 143 на суму 328 800,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 54 800,00 грн.);

- оборотно-сальдової відомості по рахунку бухгалтерського обліку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» відносно ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» за період з 01.01.2014 року по 24.12.2014 року по іншому договору, ніж вказаний вище;

- платіжних доручень ТОВ «Проспектс Україна» від 25.07.2014 року № 17186 та від 25.07.2014 року № 17190 з призначенням платежу «часткова оплата за пакування, згідно рах. № 0530/14 від 30.05.14 року» щодо перерахування ТОВ «Проспектс Україна» користь ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» безготівкових коштів на загальну суму 26 012,00 грн. (з ПДВ);

- договору про відступлення права вимоги від 31.08.2014 року за № 01082014, укладеного між ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» (Первісний кредитор) і ТОВ «Форт-Лабс» (Новий кредитор) щодо безоплатного відступлення Первісним кредитором на користь Нового кредитора права вимоги балансовою вартістю 105986,00 грн., належне Первісному кредиторові у відповідності із договором про надання послуг від 01.04.2014 року № 14/04-1;

- акта від 31.08.2014 року до договору про відступлення права вимоги за № 3108/14 від 31.08.2014 року, згідно якого ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» передало ТОВ «Форт-Лабс» право вимоги з визначеною балансовою вартістю 1 059 868,00 грн., що виникло на підставі договору від 01.04.2014 року № 14/04-1;

- листа ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» від 25.08.2014 року № 27/08/14, адресованого ТОВ «Проспектс Україна» з питання надання згоди на укладення договору про відступлення права вимоги, та листа-відповіді позивача від 27.08.2014 року № 27-1/08 (без документальних доказів надсилання та отримання таких листів у відповідних конвертах);

- повідомлення ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» від 02.09.2014 року № 29/09/14 про відступлення права вимоги;

- оборотно-сальдової відомості по рахунку бухгалтерського обліку 6852 «Розрахунки з іншими кредиторами» відносно ТОВ «Форт-Лабс» за період з 01.05.2014 року по 31.12.2014 року;

- платіжних доручень ТОВ «Проспектс Україна» від 02.09.2014 року № 17348, від 02.09.2014 року № 17347, від 04.09.2014року № 17378, від 08.09.2014 року № 17441 та від 11.09.2014 року № 17479 з призначенням платежу «сплата за послуги, згідно повідомлення до договору № 01082014 від 31.08.2014 року» щодо перерахування ТОВ «Проспектс Україна» користь ТОВ «Форт-Лабс» безготівкових коштів на загальну суму 1 059 868,00 грн. (без ПДВ).

Окрім того, позивач надав суду також наступні документи: оборотно-сальдові відомості по рахункам бухгалтерського обліку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» і 362 «Розрахунки з іноземними покупцями» за 1-е півріччя 2014 року; копії угоди про послуги постачальника для бонусної програми «Мастеркард», укладеної 01.11.2011 року між ТОВ «Проспектс Україна» (як Постачальником) і Бельгійським приватним ТОВ «МастерКард Юроп спрл» в особі Представництва щодо надання послуг, визначених згідно Додатку А до цієї Угоди.

Суд першої інстанції вказав, що наведений додаток А позивачем не був наданий, що в свою чергу унеможливило суд встановити характер, види та обсяг обумовлених зазначеною Угодою послуг.

- актів приймання-передачі від 14.03.2014 року № 14/03, від 11.04.2014 року № 11/04 та від 26.05.2014 року № 26/05 - щодо надання ТОВ «Проспектс Україна» послуг з проведення в Україні маркетингової компанії, спрямованої на підтримку гарячої лінії проекту, технічну підтримку, закупку та доставку подарунків проекту MasterСard Rewards в лютому - квітні 2014 року.

Суд першої інстанції в свому рішенні вказав, що документальних доказів на підтвердження отримання від Представництва іноземного підприємства та/або попереднього придбання у третіх осіб ТМЦ (об'єктів призового фонду) за дорученням такого Представництва, що згодом мали передаватися ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» по акту приймання-передачі матеріальних цінностей пакування призового фонду від 03.04.2014року позивач до суду не надав. Також, позивач не пред'явив суду жодних документальних доказів отримання від Представництва іноземного підприємства певних баз даних на відповідних носіях та письмових дозволів Замовника на передачу бази даних третім особам, як то визначено умовами Угоди. Слід зауважити, що таких документів апелянт не долучив і до апеляційної скарги.

- копії договору від 01.05.2013 року № 010513, укладеного між ТОВ «Проспектс Україна» (як Виконавцем) і ПП ТФ «Антошка» (Замовником) щодо надання за дорученням Замовника платних послуг з проведення маркетингових заходів (акцій, програм, проектів)(при цьому за умовами п. 1.2 цього Договору асортимент, кількість та вартість таких послуг в кожному конкретному випадку має визначитися Додатками до Договору, що є його невід'ємними частинами), додатку № 12 від 01.04.2014 року до вказаного Договору та акта приймання-здавання робіт від 08.05.2014 року - щодо виконання робіт у відповідності до вказаного Додатку № 12 (маркетингові послуги метою яких є підтримка обізнаності, поширення інформації про мережу, а також збільшення обсягів продажу товарів); копії генерального договору про надання послуг від 26.09.2011року, укладеного між ТОВ «Проспектс Україна» (як Агентством) і Компанією «Сандоз Фармасьютікалз д.д.» щодо надання послуг у відповідності до Додатків і технічних завдань до цього Договору по створенню співпраці з аптечними мережами та окремими аптечними закладами для ринкового визнання продуктів Компанії.

Водночас як вказано судом першої інстанції, жоден із додатків і технічних завдань до зазначеного Договору позивачем в суді не пред'явлено, що унеможливило суд встановити характер, види та обсяг обумовлених зазначеним Договором послуг - тобто, предмет Договору.

- акта здачі-прийомки робіт від 22.05.2014 року - щодо надання послуг щодо проекту «Бонусна система на користь Аптечних мереж» (без конкретизації характеру та видів таких наданих послуг); копії договорів зберігання від 01.01.2014 року за № 31.12.13/1 та від 01.01.2014 року № 31.12.13/2, укладених між ТОВ «Проспектс Україна» (як Виконавцем) і ТОВ «Гамма-Дніпро» щодо здійснення відповідального складського зберігання габаритного майна та інших супутніх послуг, актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), та ін.

Визначальною рисою господарської діяльності - є її направлення на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах.

Водночас якщо встановлено відсутність факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку, відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів».

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивач не надав належних і достатніх документальних доказів на підтвердження наявності у ТОВ «Проспектс Україна» економічної доцільності (ділової мети) на укладення з ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» договору від 01.04.2014 року № 14/04-1 , а також документів які б в дійсності підтверджували як факти реального надання ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» послуг на користь позивача, так і наявність зв'язку таких операцій з господарською діяльністю ТОВ «Проспектс Україна».

Водночас позивач надав суду апеляційної інстанції копію Звіту за результатами проведення моніторингу зовнішнього ринку. Проте, суд апеляційної інстанції вважає наданий Звіт недостатнім доказом для підтвердження реальності наданих послуг.

Окрім того, апелянт надав суду додаток А до Угоди від 01.11.2011 року, укладеної між позивачем та ТОВ «Проспектс Україна» та Бельгійським приватним ТОВ «МастерКард Юроп спрл», та додатки до договору від 01.05.2013 року № 010513, укладеного між ТОВ «Проспектс Україна» і ПП ТФ «Антошка».

Однак колегія суддів не бере до уваги подані докази, оскільки належного обгрунтування чому такі докази подані не були позивачем, апелянт не навів.

Таким чином, суд апеляційної інстанції вважає, що за відсутності належних документів ТОВ «ТД «СОФТ ТОРГ» не має права на формування витрат та податкового кредиту за укладеним договором, а тому податкове повідомлення-рішення від 31.10.2014 року № 0004742206 є правомірним, прийнятим в межах та на підставі закону.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права, при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, суд апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОСПЕКТ УКРАЇНА" "PROSPECTS UKRAINE" залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 лютого 2015 року - без змін.

Ухвала може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя М.В. Межевич

Суддя Г.В. Земляна

Суддя Є.О. Сорочко

Повний текст ухвали виготовлений 09.04.2015 року.

.

Головуючий суддя Межевич М.В.

Судді: Земляна Г.В.

Сорочко Є.О.

Дата ухвалення рішення07.04.2015
Оприлюднено16.04.2015
Номер документу43529390
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —826/17939/14

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 16.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 06.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 05.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 21.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні