Постанова
від 06.04.2015 по справі 819/301/15-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/301/15-a

06 квітня 2015 р.м. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючого судді Баб'юка П.М.

при секретарі судового засідання Косюк О.П.

за участю представників: позивача Кузло О.Ф., відповідача Катюк У.Т., третьої особи - Світлика О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Комунального підприємства «Великоглибочецьке» до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Тернопільському районі про визнання дій протиправними та скасування рішень про застосування фінансових санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство "Великоглибочецьке" (надалі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області (надалі - відповідач, ТОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області), третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Тернопільському районі про визнання дій протиправними та скасування рішень про застосування фінансових санкцій.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцію Головного управління ДФС у Тернопільській області прийняті рішення, якими на підставі частини 10 та пункту 2 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" до КП "Великоглибочецьке" застосовано фінансові санкції та нараховано пеню на загальну суму 16316,75 грн. Однак, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" № 406-\ТІ від 04.07.2013, який набрав чинності 11.08.2013 року, внесено зміни до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", зокрема, було змінено орган на який покладено завдання щодо адміністрування єдиного соціального внеску з органів Пенсійного фонду України на органи виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну податкову і митну політику.

Фінансові санкції до КП "Великоглибоцецьке" застосовані за період з 04.09.2012 року. Повноваження ТОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області щодо адміністрування єдиного внеску набули лише після 11.08.2013 року, а в період до 11.08.2013 року адміністрування єдиного внеску забезпечували органи Пенсійного фонду України, а тому, позивач вважає, що ТОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області не вправі застосовувати до страхувальників фінансових санкцій за несвоєчасну сплату єдиного внеску по зобов'язаннях зі сплати єдиного внеску які виникли до 11.08.2013 року, а відтак, вказані рішення про застосування фінансових санкцій просить скасувати.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, надавши пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві, просила позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, просила відмовити в задоволенні позову, пояснила, що рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені прийняті Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцію Головного управління ДФС у Тернопільській області за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску позивачем. За рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. Платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок. Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" № 406-\ТІ від 04.07.2013 на орган доходів і зборів покладено ряд функцій та повноважень щодо контролю за сплатою єдиного соціального внеску. На підставі викладеного, вважає, що рішення контролюючого органу винесені у відповідності до норм закону та є правомірними.

Представник третьої особи в судовому засіданні підтримав позицію представника відповідача та вказав, що заявлений позов задоволенню не підлягає. Зокрема, зазначив, що з 11.08.2013 повноваження щодо адміністрування єдиного внеску, в тому числі накладення санкцій та нарахування пені, перейшли до податкового органу, а тому, санкції застосовано ТОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області в межах визначеної законом компетенції.

Заслухавши пояснення осіб які брали участь у справі, дослідивши подані суду письмові докази, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

05 лютого 2015 року Тернопільською об'єднаною державною податковою інспекцію Головного управління ДФС у Тернопільській області за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) КП "Великоглибоцецьке" єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 04.09.2012 року по 04.11.2014 року винесені рішення №0010331703, №0010341703, №0010351703, №0010361703, №0010371703, №0010381703, №0010391703, №0010401703, №0010411703, №0010421703, №0010431703, №0010441703, №0010451703, №0010461703, №0010471703, №0010481703, №0010491703, №0010541703, №0010561703, №0010571703 про застосування до КП "Великоглибочецьке" штрафних санкцій та нарахування пені на загальну суму 16316,75 грн., з них: 2377,38 грн. - штрафи, 13939,37 грн. - пеня.

Вважаючи вищезазначені рішення протиправними позивач звернувся з позовом до суду про їх скасування.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

11 серпня 2013 року набрали чинність Закони України від 04.07.2013 №404-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" та №406-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи".

Відповідно до вказаних нормативно-правових актів функцію з адміністрування єдиного соціального внеску покладено на Міндоходів України.

Крім цього, відповідно до пункту 3 розділу II Прикінцевих положень Закону України від 04.07.2013 № 406-VІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи в Україні", процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.

Заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи".

Організаційні та правові засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначається Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VI).

При цьому, відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до пункту 5 статті 7 цього Закону. єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того чи виплачені такі суми фактично після їх зарахування до сплати.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Згідно частини 8, частини 12 статті 9 Закону № 2464-VI, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Так, згідно вищезазначеного Закону за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно несплачених сум.

Відповідно статті 25 Закону № 2464-VI, одночасно на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Крім того, дані норми також кореспондуються з нормами Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 455.

Зокрема, п. 7.2 Розділу VII Інструкції №455 передбачено, що за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.

На суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (п. 7.5 Розділу VII).

При цьому, суд звертає увагу на ту обставину, що Законом не передбачені обставини, які виключають фінансову відповідальність особи за порушення строків сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Крім цього, позивач не заперечує факт несвоєчасного перерахування сум єдиного внеску.

Таким чином, суд дійшов висновку, що при винесенні оскаржених рішень про застосування штрафних санкцій відповідач діяв в межах повноважень та в правовому полі.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги про скасування рішень про застосування фінансових санкцій посилаючись на відсутність у відповідача відповідного обсягу повноважень, є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини першої статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Згідно до ч. 1 ст. 87 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

У відповідності до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", (ставки судового збору), за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

Мінімальну заробітну плату встановлено Законом України "Про Державний бюджет України на 2015 рік", яка на перше січня 2015 року становить 1218,0 грн. (1,5 розміру якої становить 1827,00 грн.).

Беручи до уваги сплачений позивачем судовий збір в розмірі 182,70 гривень, що складає 10% розміру ставки судового збору за поданим позовом, враховуючи положення ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", з позивача належить стягнути залишок суми судового збору в розмірі 1644,30 гривень. (1827,0 грн. - 182,70 грн.).

Керуючись ст.ст. 86, 94, 158-167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства "Великоглибочецьке" до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Тернопільському районі про визнання дій протиправними та скасування рішень про застосування фінансових санкцій, - відмовити в повному обсязі.

Стягнути з Комунального підприємства "Великоглибочецьке" (і.к.33916197) в користь Державного бюджету України (отримувач коштів УДКСУ у м. Тернополі, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37977726, банк отримувача ГУДКСУ у Тернопільській області, код банку отримувача (МФО) 838012, рахунок отримувача 31216206784002, код класифікації доходів бюджету 22030001) решту суми судового збору в розмірі 1644,30 грн. (одну тисячу шістсот сорок чотири гривні тридцять копійок).

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

В повному обсязі постанова складена 10 квітня 2015 року.

Головуючий суддя Баб'юк П.М.

копія вірна

Суддя Баб'юк П.М.

Дата ухвалення рішення06.04.2015
Оприлюднено17.04.2015
Номер документу43556072
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/301/15-а

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 17.03.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Постанова від 06.04.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

Ухвала від 24.02.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні