ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 квітня 2015 року Справа № 803/435/15-a
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Плахтій Н.Б.,
при секретарі Головатій І.В.,
за участю представника позивача Хмілевської А.В.,
представника відповідача Ходорчука В.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ківерцівському районі Волинської області до Сільськогосподарського приватного підприємства «Відродження» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Ківерцівському районі Волинської області (далі - УПФУ в Ківерцівському районі, позивач) звернулось з адміністративним позовом до Сільськогосподарського приватного підприємства «Відродження» (далі - СГПП «Відродження», відповідач) про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з січня по лютий 2015 року в сумі 1831,22 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» СГПП «Відродження» не відшкодувало (не покрило) УПФУ в Ківерцівському районі фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених на підставі статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», в сумі 1831,22 грн. Просить стягнути з СГПП «Відродження» на користь УПФУ в Ківерцівському районі заборгованість на загальну суму 1831,22 грн., яка виникла в результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з січня по лютий 2015 року.
В судовому засіданні представник позивача Хмілевська А.В. позовні вимоги підтримала з підстав, викладених в позовній заяві, просила їх задовольнити. Додатково зазначила, що до 2015 року відповідач був платником фіксованого сільськогосподарського податку. З прийняттям Закону України від 28.12.2014 року від 28.12.2014 року №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» виключено фіксований сільськогосподарський податок з загальнодержавних податків та зборів, хоча зміни до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» з цього приводу не внесені. З прийняттям Закону України від 28.12.2014 року №71-VІІІ у відповідача виник обов'язок щодо відшкодування виплати та доставки пільгових пенсій, в зв'язку з чим просить задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні. Зазначив, що до 2015 року СГПП «Відродження» було платником фіксованого сільськогосподарського податку. У зв'язку з внесеними до законодавства змінами вирішується питання про повернення пільг платникам фіксованого сільськогосподарського податку щодо звільнення від обов'язку сплачувати Пенсійному фонду пільгові пенсії. Фактично підприємство продовжує бути на фіксованому податку, тому не повинно нести обов'язок по відшкодуванню позивачу витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що СГПП «Відродження» зареєстроване як юридична особа 31.03.2000 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с.15), Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.21-22). Відповідач перебуває на обліку в УПФУ в Ківерцівському районі як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Статтею 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Стаття 4 цього Закону визначає, що розмір збору по фактичних витратах на виплату та доставку пільгових пенсій становить 100% від об'єкта оподаткування.
Судом встановлено, що за відповідачем рахується пенсіонер-пільговик ОСОБА_3, якому пенсія призначена і виплачується відповідно до пункту «в» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», що підтверджується розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.8), протоколом про призначення пенсії (а.с.10).
У відповідності до частини другої розділу XV Прикінцеві положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди:
1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, пільгові пенсії призначаються відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Згідно з пунктом 6.7 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за №64/8663, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
З 01 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 року №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок та установлено, що його платники є платниками єдиного податку четвертої групи. Суд звертає увагу відповідача на те, що чинним законодавством не передбачено виключень щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, для платників єдиного податку. Відповідно, з 01 січня 2015 року у вказаної категорії платників, в тому числі і в відповідача, виникає обов'язок відшкодування пільгових пенсій.
Як вбачається з матеріалів справи, УПФУ в Ківерцівському районі надсилався 19.01.2015 року за №295/03-29 (а.с.9) та був вручений відповідачу 20.01.2015 (а.с.7) розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій з 2015 року (а.с.8).
Судом встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пункту «в» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за період з січня по лютий 2015 року в сумі 1831,22 грн., про що свідчать розрахунок суми позову (а.с.5), картка особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.12-13). Доказів добровільної сплати заборгованості відповідачем суду не надано.
З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з СГПП «Відродження» заборгованості за період з січня по лютий 2015 року в сумі 1831,22 грн. підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст.11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», Закону України «Про пенсійне забезпечення», Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути із Сільськогосподарського приватного підприємства «Відродження» (45215, Волинська область, Ківерцівський район, село Берестяне, вулиця Жовтнева, будинок 51, код ЄДРПОУ 03735831) на користь Управління Пенсійного фонду України в Ківерцівському районі Волинської області (45200, Волинська область, місто Ківерці, вулиця Жовтнева, 3А, код ЄДРПОУ 20124833) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з січня по лютий 2015 року в сумі 1831,22 грн. (одна тисяча вісімсот тридцять одна грн. 22 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій
Постанова в повному обсязі складена 14 квітня 2015 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2015 |
Оприлюднено | 20.04.2015 |
Номер документу | 43563641 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні