Постанова
від 06.04.2015 по справі 804/3570/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2015 р. Справа № 804/3570/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Власенка Д.О.

при секретарі судового засідання Пасічнику Т.В.

без участі сторін

розглянувши у скороченому провадженні адміністративну справу за позовом Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач звернувся в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» про стягнення податкового боргу в розмірі 50 802,94 грн. В обгрунтування позовних вимог зазначає, що у відповідача склалася заборгованість зі сплати до бюджету податкового зобов'язання по миту на товари, що ввозяться (пересилаються) на територію України фізичними особами в сумі 42 335, 80 грн. та по податку на додану вартість в розмір 8 467,14 грн. Станом на день подання позову до суду заборгованість добровільно не погашена, а тому її слід стягнути примусово.

Судом на адресу відповідача було надіслано копію ухвали про відкриття скороченого провадження по справі, яка отримана ним 19 березня 2015 року, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення. Заперечення проти позову відповідач не надав.

Дослідивши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» 06 серпня 2014 року було зареєстроване виконавчим комітетом Криворізької міської ради Дніпропетровської області як суб'єкт підприємницької діяльності, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та з 16 серпня 2014 року перебуває на обліку в Криворізькій центральній обласній державній податковій інспекції.

Станом на 03 лютого 2015 року у відповідача виник податковий борг в сумі 50802,94 грн., а саме:

- з податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів суб'єктами підприємницької діяльності на загальну суму 8 467, 14 грн., у тому числі за основним зобов'язанням - 6 773, 71 грн., штрафні санкції - 1 693, 43 грн., що виникла 01 грудня 2013 року внаслідок несплати податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням від 23 червня 2011 року № 83, прийнятим на підставі акта перевірки від 25 травня 2011 року №12/11/110050000/0032975212.

- з мита на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності на загальну суму 42 335, 80 грн., у тому числі за основними зобов'язаннями - 33 868, 64 грн., та пеня - 8 467, 16 грн., що виникла 01 грудня 2013 року в наслідок не сплати податкових зобов'язань визначених податкових повідомлень від 23 червня 2011 року №82, прийнятий на підставі акта перевірки від 25 травня 2011 року № 12/11/110050000/0032975212.

Так, Дніпропетровською митницею 25 травня 2011 року проведено перевірку стану дотримання відповідачем законодавства України з питань митної справи за період з 01 червня 2008 року по 31 березня 2011 року. В ході перевірки було встановлено порушення вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання ринку автомобілів в Україні», що спричинило несплату належних бюджету податків і зборів у сумі 40 642, 35 грн.

Вищезазначені повідомлення були оскаржені Товариством з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» в судовому порядку. Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2011 року по справі №2а/0470/11631/11 в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» відмовлено. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного суду від 21 листопада 2013 року по справі № 2а/0470/11631/11 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» залишено без задоволення, постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2011 року по справі № 2а/0470/11631/1 залишено без змін.

На виконання вимог ст.59 Податкового Кодексу України позивачем 23 вересня 2011 року сформовано податкову вимогу № 357, яку 23 вересня 2011 року яку було направлено на адресу відповідача, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення.

Суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, повноваження і обов'язки посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755- VI.

Порядок надіслання органам державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків та інформації про скасування або зміну суми нарахованого грошового зобов'язання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. N 1237 визначає механізм надсилання контролюючим органом, який не є органом державної податкової служби (далі - контролюючий орган), подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків та інформації про скасування або зміну суми нарахованого грошового зобов'язання до органу державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на податковому обліку (далі - орган державної податкової служби).

У разі коли платник податків не сплачує в установлені строки узгоджену суму грошового зобов'язання, контролюючий орган складає подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків за встановленою формою. Подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків повинно містити інформацію, необхідну для формування податкової вимоги, і може складатися щодо одного платника податків або декількох платників податків за умови їх обліку в одному органі державної податкової служби. Подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків для направлення податкової вимоги надсилається органу державної податкової служби не пізніше ніж на п'ятий робочий день після закінчення встановленого законом граничного строку сплати узгодженої суми грошового зобов'язання ( п.2, 3 Порядку).

Відповідно до п. 6 Порядку орган державної податкової служби на підставі подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків, одержаного від контролюючого органу, здійснює передбачені законодавством заходи з погашення податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючий орган має право звернутись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:

платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;

дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;

згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;

рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;

дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;

результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковим боргом визнається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як свідчать матеріли справи, вимога № 357 від 23.09.2011 року була надіслана на адресу відповідача 23 вересня 2011 року та отримана його уповноваженою особою 08 вересня 2011 року, що підтверджується поштовим повідомленням.

Доказів оскарження податкової вимоги позивача відповідачем до суду не надано, а судом в порядку ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, не встановлено.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до п.87.1 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

В разі невиконання податкової вимоги орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу, зокрема шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків. Стягнення здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пп. 95.1, 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.п. 20.1.34 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п. 87.11 ст. 87 Податкового кодексу України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи.

Відповідно до п.п. 95.1, 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Оскільки визначені законом строки сплати підтвердженої матеріалами справи суми грошових зобов'язань спливли, а відповідачем доказів їх оплати або доказів відсутності в нього такого обов'язку до суду не подано, судом існування таких доказів не виявлено, суд доходить висновку, що вимога позивача про стягнення коштів за податковим боргом підлягає задоволенню.

Суд не конкретизує, з яких саме рахунків кошти підлягають стягненню з метою недопущення звуження прав податкової інспекції.

Контролюючі органи мають лише відомості стосовно тих рахунків, які взяті ними на облік, та не можуть гарантувати повноту та достовірність відомостей про банківські рахунки платників податків, тому що такі дані сформовані на підставі повідомлень про відкриття рахунків в установах банків самих платників податків та/або повідомлень установ банків, що надходили до податкових органів згідно чинного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не стягуються.

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути на користь бюджету України з Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» (ЄДРПОУ 32975212) з рахунків у банках, обслуговуючих Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко», податковий борг з податку на додану вартість з ввезених товарів на територію України суб'єктами підприємницької діяльності на загальну суму 8 467,14 грн. (вісім тисяч чотириста шістдесят сім гривень 14 копійок), у тому числі за основним зобов'язанням - 6 773, 71 грн., штрафні санкції - 1 693, 43 грн., нарахованих податковим повідомленням-рішенням від 23 червня 2011 року № 83.

Стягнути на користь бюджету України з Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко» (ЄДРПОУ 32975212) з рахунків у банках, обслуговуючих Товариства з обмеженою відповідальністю «Зетта і Ко», податковий борг з мита на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності на загальну суму 42 335, 80 грн. (сорок дві тисячі триста тридцять п'ять гривень 80 копійок), у тому числі за основним зобов'язанням - 33 868, 64 грн., пеня - 8 467,16 грн., нарахованих податковим повідомленням-рішенням від 23 червня 2011 року №82.

Судові витрати по справі не стягуються.

Відповідно до положень п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України постанова підлягає негайному виконанню відповідачем.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Д.О. Власенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2015
Оприлюднено20.04.2015
Номер документу43563655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3570/15

Постанова від 06.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні