Постанова
від 26.11.2014 по справі 200/19027/14-а
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 200/19027/14-ц

Провадження № 2а/200/575/2014

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2014 року Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська у складі: головуючого судді Єлісєєвої Т.Ю.

при секретарі Кузьминій С.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЛОФТ» до Дніпропетровської міської ради, Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

03 листопада 2014 року ОСББ «ЛОФТ» звернулося до суду з зазначеним позовом, в якому посилається на те, під час оформлення проектної документації на земельну ділянку по АДРЕСА_1 Управлінням Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області було відмовлено ОСББ «ЛОФТ» у погодженні цієї документації, оскільки в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки вказано категорію земельної ділянки за основним цільовим призначенням як «Землі житлової та громадської забудови», однак згідно рішення Дніпропетровської міської ради від 06.08.08 за № 157/35 ця земельна ділянка була віднесена за основним цільовим призначенням саме до категорії «Землі історико-культурного призначення». У зв'язку з чим позивач звернувся із заявою до Дніпропетровської міської ради в якій просить скасувати рішення Дніпропетровської міської ради від 06.08.08 за № 157/35.

29.10.2014 року позивачем було отримано відповідь від Дніпропетровської міської ради, в якій зазначається, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів. А віднесення ділянки по АДРЕСА_1 до відповідної категорії земель здійснювалося на підставі висновку Головного архітектурного-планувального управління Дніпропетровської міської ради про категорію землекористування земельної ділянки від 25.04.2007 року за № 10/1683.

Таким чином, позивач вважає, що рішення Дніпропетровської міської ради від 06.08.08 за № 157/35 є протиправним та підлягає частковому скасуванню.

Позивач ОСББ «ЛОФТ» в судове засідання не з'явився. Повідомлявся належним чином, причини неявку суду не повідомив. Надав до суду заяву, в якій просив слухати справу за їх відсутністю, обставини справи підтверджував, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник Дніпропетровської міської ради в судове засідання не з'явився. Повідомлявся належним чином, причини неявку суду не повідомив. Надав до суду заяву, в якій просив слухати справу без участі представника міської ради та прийняти рішення за матеріалами справи згідно з вимогами чинного законодавства.

Представник Управління Держземагенства в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області в судове засідання не з'явився. Повідомлявся належним чином, причини неявку суду не повідомив. Надав до суду клопотання, в якому просив слухати справу за їх відсутністю.

Відповідно до ч.6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про можливість повного задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно договору оренди земельної ділянки від 28.05.2009 року, Дніпропетровською міською радою було передано в оренду гр. ОСОБА_1 в строкове платне користування земельну ділянку по АДРЕСА_1, площею 0,1458 га, кадастровий номер НОМЕР_2. Підставою для укладання такого договору стало рішення Дніпропетровської міської ради від 06.08.08 за № 157/35 «Про передачу земельних ділянок по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, по фактичному розміщенню нежитлових будівель та для улаштування проїзду». Згідно п.2 означеного рішення міської ради, земельна ділянка віднесена за основним цільовим призначенням до категорії «Землі історико-культурного призначення».

Згідно договору купівлі-продажу нежитлового приміщення від 10.12.2014, посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Бондаренко Р.О., зареєстрованого в реєстрі за № 507, гр. ОСОБА_1 продав, а гр. ОСОБА_3 придбала вказане нерухоме майно.

Згідно декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої інспекцією Державного архітектурного контролю у Дніпропетровській області, було здійснено реконструкцію нежитлової будівлі в багатоквартирний житловий будинок.

На підставі протоколу установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЛОФТ» від 24.05.2014 року, створено ОСББ «ЛОФТ», що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, ЄДРПОУ 39233812.

Згідно рішення Дніпропетровської міської ради від 18.06.2014 року за № 197/5, позивачу було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку та споруд по АДРЕСА_1.

В процесі складання проекту землеустрою, Управлінням Держземагенства в м. Дніпропетровську за вих. № 27/520 від 16.10.2014 року на адресу позивача направлено лист, згідно якого, Управління Держземагенства в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області не вбачає можливості погодити проект землеустрою, оскільки в проекті щодо відведення земельної ділянки вказано категорію земельної ділянки за основним цільовим призначенням як «Землі житлової та громадської забудови», однак згідно рішенням Дніпропетровської міської ради від 06.08.08 за № 157/35 ця земельна ділянка була віднесена за основним цільовим призначенням саме до категорії «Землі історико-культурного призначення».

29.10.2014 року за вих. № 7/22-3545 на адресу позивача надійшла відповідь від Дніпропетровської міської ради, згідно якої вбачається, що віднесення ділянки по АДРЕСА_1 до відповідної категорії земель здійснювалося на підставі висновку Головного архітектурного-планувального управління Дніпропетровської міської ради про категорію землекористування земельної ділянки від 25.04.2007 року за № 10/1683. Зміна цільового призначення земельних ділянок, відповідно до ст. 20 Земельного Кодексу України здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Таким чином скасування рішення міської ради не відповідає вимогам чинного законодавства.

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідно до вимог ч.ч. 4 та 5 ст. 71 КАС України, суб'єкт владних повноважень повинен подати до суду усі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі, а якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів. Згідно з вимогами ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні; належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також допустимість та взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Так, відповідно до ст. 3 Закону України «Про охорону культурної спадщини», в редакції, що діяла на момент виникнення правовідносин, державне управління у сфері охорони культурної спадщини покладається на Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважені органи охорони культурної спадщини.

Згідно ст. 6 зазначеного Закону, до повноважень органів охорони культурної спадщини належить визначення меж територій пам'яток місцевого значення та затвердження їхніх зон охорони.

Згідно ст. 53 Земельного Кодексу України, до земель історико-культурного призначення належать землі, на яких розташовані пам'ятки культурної спадщини, їх комплекси (ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї-садиби.

При підготовці рішення № 157/35 від 06.08.2008 року, Дніпропетровською міською радою були здійснені порушення діючого на той момент законодавства, оскільки Головне архітектурно-планувальне управління Дніпропетровської міської ради не мало за законом повноважень щодо віднесення вказаної земельної ділянки за своїм цільовим призначенням до категорії «Землі історико-культурного призначення». Віднесення земельної ділянки до категорії земель «Землі історико-культурного призначення» повинно здійснюватися на підставі рішення уповноваженого органу охорони культурної спадщини.

Згідно наданих правовстановлюючих документів на нерухоме майно по АДРЕСА_1, на земельній ділянці за цією ж адресою не знаходиться історичних пам'яток. Віднесення земельної ділянки за своїм основним цільовим призначенням до категорії «Землі історико-культурного призначення» здійснено з порушенням вимог законодавства.

Таким чином суд погоджується з тим, що рішення Дніпропетровської міської ради від 06.08.08 за № 157/35 підлягає скасуванню в частині віднесення земельної ділянки за основним цільовим призначенням до категорії «Землі історико-культурного призначення» (п.2 рішення), як таке, що не відповідає вимогам Закону.

Згідно ст. 193 ЗК України, державний земельний кадастр - це єдина державна система земельно-кадастрових робіт, яка встановлює процедуру визнання факту виникнення або припинення права власності і права користування земельними ділянками та містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів.

Одним з призначень державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин (ст. 194 ЗК України), а одним з завдань ведення державного земельного кадастру є забезпечення повноти відомостей про всі земельні ділянки (ст. 195 ЗК України).

У зв'язку з чим, інформація про віднесення ділянок за основним цільовим призначенням до однієї або іншої категорії повинна бути також внесена до бази державного земельного кадастру.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст.11,12,158,159,160,163,183-2 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЛОФТ» - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Дніпропетровської міської ради «Про передачу земельних ділянок по АДРЕСА_1 в оренду гр. ОСОБА_1 по фактичному розміщенню нежитлових будівель та для улаштування проїзду» від 06.08.2008 р. № 157/35, в частині віднесення земельної ділянки за основним цільовим призначенням до категорії «Землі історико-культурного призначення» (пункт 2 рішення), як таке, що не відповідає вимогам Закону та порушує охоронювальні Законом інтереси ОСББ «ЛОФТ».

Визнати неправомірними дії Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області з приводу відмови у наданні погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, замовником якого є Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЛОФТ» по АДРЕСА_1 площею 0,1473 га.

Зобов'язати Управління Держземагенства в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області погодити, у відповідності до норм ст. 186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, замовником якого є Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЛОФТ» по АДРЕСА_1 площею 0,1473 га.

Визнати неправомірними дії Управління Держземагенства в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області з приводу відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, замовником якого є Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЛОФТ» по АДРЕСА_1 площею 0,1473 га.

Зобов'язати Управління Держземагенства в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області зареєструвати земельну ділянку на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, замовником якого є Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЛОФТ» по АДРЕСА_1 площею 0,1473 га.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку, на протязі 10 днів з дня отримання копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська.

Суддя Т.Ю. Єлісєєва

СудБабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення26.11.2014
Оприлюднено21.04.2015
Номер документу43567473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/19027/14-а

Постанова від 26.11.2014

Адміністративне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Єлісєєва Т. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні