Постанова
від 10.04.2015 по справі 235/6333/14-а
КРАСНОАРМІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер № 235/6333/14-а

Провадження № 2а/235/7/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2015 року Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

у складі : головуючої - судді Корнєєвої І.В.

секретаря Марченко Т.В.

розглянувши у відкритому судовому провадженні в залі суду у м.Красноармійську Донецької області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м.Донецьку ради про визнання неправомірними дій, про стягнення сумм,зобов'язання здійснити перерахунок допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,

В С Т А Н О В И В:

19 серпня 2013 р. позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м.Донецьку ради про визнання неправомірними дій, про стягнення сумм,зобов'язання здійснити перерахунок допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,зазначивши, що вона є матір`ю дитини ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1. , перебуває на обліку у відповідача та отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 130 грн. на місяць.Позивач вважає, що вказаний розмір допомоги за січень 2012 р. - липень 2013 р. не відповідає чинному законодавству , незаконно занижений відповідачем та має бути перерахований та на користь позивача повинні бути здійснені відповідні доплати. Позивач ,як не застрахована особа в системі загальнообов'язкового державного страхування відповідно до вимог ст.. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» має право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ,у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років за період 01.03.2012 р. по 31.07.2013 р. В наслідок чого відповідачем за зазначений період не доплачена позивачу допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку на загальну суму 3701,14 грн.(з 01.03.2012 р. по 31.12.2012 р. ) та 3165,28 грн.(з 01.01.2013 р. по 31.07.2013 р.) грн.Позивач просить визнати неправомірними дії відповідача по нарахуванню та виплаті позивачу сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку на дочку ОСОБА_3,ІНФОРМАЦІЯ_1 за 2012 - 2013 роки, стягнути з відповідача на користь позивача суму недоотриманої позивачем допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2012 р. - 3701,14 грн., за 2013 р. - 3165,28 грн., зобов'язати відповідача зробити перерахунок ,сплатити заборгованість та сплачувати позивачу відповідно ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку , починаючи з 01 серпня 2013 р. у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років щомісяця , до закінчення строку ,передбаченої законом виплати, стягнути з відповідача всі понесені позивачем судові витрати , пов'язані з розглядом цієї справи.

Ухвалою Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 21 листопада 2014 р. позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Кіровської районної у м.Донецьку ради про визнання неправомірними дій, про стягнення сумм,зобов'язання здійснити перерахунок допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 2012 р. по 15 лютого 2013 р. включно залишено буз розгляду у зв'язку з пропуском строку на звернення до адміністративного суду .

Відповідач Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м.Донецьку ради позовні вимоги не визнав,надав заперечення проти позову , зазначивши, що згідно Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» розмір державної допомоги сім'ям з дітьми визначається Верховною Радою України і Законі про Державний бюджет України на відповідний рік у відсотковому відношенні до прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку з поступовим наближенням до прожиткового мінімуму .Відповідно до ч.2 ст.4 Бюджетного кодексу України при здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовується лише в частині , в якій вони не суперечать положенням Конституції ,Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України.Виплата допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в 2013 р. здійснювалася відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 р.»,який не визнано неконституційним , а саме ,що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом,встановленим для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім'ї ,в розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців ,але не менше 130 грн.Таким чином ,мінімальний розмір допомоги залишиться незмінним -130 грн.Просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог(а.с.41-42).Представник відповідача до судового засідання не з»явився , про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином .

Оцінивши повідомлені позивачем ,відповідачем обставини та перевіривши їх наданими сторонами доказами, суд приходить до висновку , що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що позивач ОСОБА_1 є матір'ю малолітньої дочки ОСОБА_3 ,ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтверджується копією свідоцтва про народження дитини (а.с.19).

В судовому засіданні встановлено , що відповідач виплачував позивачу , як не застрахованій особі в системі загальнообов'язкового державного страхування, допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку протягом 2012 р. та січень 2014 р. по 130 грн. щомісячно на підставі Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» , Порядку призначення і виплати державної допомоги сім»ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751, зі змінами та доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 04.02.2009 р. № 59 та від 18.02.2009 р. №98 (а.с.41-42,21).

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісяця з дня призначення допомоги по догляду за дитиною по день досягнення дитиною вказаного віку включно.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ , в редакції ,яка діяла до 01.01.2008 р., допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надавалася особам , які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування , у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму дітей віком до 6 років.

Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18 січня 2001 року , відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей. Статтею 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», визначено , що дія зазначеного Закону розповсюджується на застрахованих осіб в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, та допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі , що встановлюється правлінням Фонду , але не менше прожиткового мінімуму ,встановленого законом .

Пунктами 23,25 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-VI від 28 грудня 2007 р. внесено зміни до:- Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ, зокрема дію ст.. 13 зазначеного Закону поширено на застрахованих осіб , -статті 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18 січня 2001 року та виключено пункти 3, 4 статті 34, статті 40-44 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» № 2240-III від 18 січня 2001 року.

Положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-VI від 28 грудня 2007 року, в т.ч. й пункт 25 розділу ІІ , рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).

Пунктом 2 розділу ІІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 107-VI від 28 грудня 2007 року, визначено, що розділ ІІ цього Закону , діє до 31 грудня 2008 р.

Тобто, з 22 травня 2008 року відновлена дія норм статті 1, пунктів 3, 4 статті 34, статей 40-44 Закону № 2240 в редакції, яка діяла до внесення змін Законом № 107-VI від 28 грудня 2007 року, а також з 01 січня 2009 р. відновили свою дію ст.. 13,15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ.

Рішенням Конституційного Суду України від 25.01.2012 р. № 3-рп/2012 визначено право Кабінету Міністрів України встановлювати розміри соціальних виплат ,які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України на основі і на виконання Закону України «Про Державний бюджет України» на відповідний рік .

Але Законом України «Про Державний бюджет України на 2012 р.»,Законом України «Про Державний бюджет України на 2013 р.»,Законом України «Про Державний бюджет на 2014 р.» не було встановлено , що положення ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ,застосовуються у порядку та розмірах ,встановлених Кабінетом Міністрів України ,виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного Фонду України на відповідні роки.

Кабінетом Міністрів України відповідних постанов з цього питання на 2013,2014 рр. не приймав.

На підставі викладеного , суд приходить до висновку , що відповідач , виплачуючи позивачу допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 16.02.2013 р. включно по 130 грн. щомісячно ,тобто у розмірі , визначеному Порядком призначення і виплати державної допомоги сім»ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751, зі змінами та доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 04.02.2009 р. № 59 та від 18.02.2009 р. №98, діяв неправомірно у порушення вимог чинного законодавства , внаслідок чого позивач ,як незастрахована особа в системі соціального загальнообов'язкового державного страхування, відповідно до вимог ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-ХІІ, має право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років за період з 12.09.2013 р. включно.

Згідно ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органу державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Враховуючи, що відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний суд може лише визнавати дії суб'єктів владних повноважень незаконними та покласти обов'язок на відповідача провести нарахування та виплату належних сум відповідно до закону за відповідний рік , і не є уповноваженим органом провадити розрахунок суми заборгованості по соціальним виплатам .

В межах Кодексу адміністративного судочинства України захисту підлягає порушене право позивача, внаслідок чого стягнення з відповідача на користь позивача конкретних сум допомоги , є безпідставним.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень , суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 14 ,15 Закону України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми», ст. ст. 2-154, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167,183-2, 185-186 Кодексу адміністративного судочинства України,суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м.Донецьку ради про визнання неправомірними дій, про стягнення сумм,зобов'язання здійснити перерахунок допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку задовольнити частково .

Визнати неправомірними дії Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м.Донецьку ради (ЄДРПОУ 25968263) щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_1 ,ІНФОРМАЦІЯ_2,ідентифікаційний номер НОМЕР_1,державної допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_3 ,ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення нею трирічного віку за період з 16 лютого 2013 р. відповідно до положення ст.. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років щомісячно.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної у м.Донецьку ради (ЄДРПОУ 25968263) провести нарахування та виплату на користь ОСОБА_1 ,ІНФОРМАЦІЯ_2,ідентифікаційний номер НОМЕР_1,допомоги по догляду за дитиною ОСОБА_3 ,ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення нею трирічного віку за період з 16 лютого 2013 р. відповідно до положення ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, щомісячно з урахуванням фактично виплачених сум та у відповідності до змін у законодавстві .

Стягнути з Державного бюджету на користь ОСОБА_1 ,ІНФОРМАЦІЯ_2,ідентифікаційний номер НОМЕР_1,витрати по сплаті судового збору у сумі 73 грн. 08 коп.(сімдесят три грн. 08 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Красноармійський міськрайонний суд Донецької області протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі , обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя:

Дата ухвалення рішення10.04.2015
Оприлюднено21.04.2015
Номер документу43570240
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —235/6333/14-а

Ухвала від 21.11.2014

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Корнєєва І. В.

Ухвала від 21.11.2014

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Корнєєва І. В.

Постанова від 10.04.2015

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Корнєєва І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні