Рішення
від 09.04.2015 по справі 904/1565/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06.04.15р. Справа № 904/1565/15

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЗИТИВ-ПЛЮС", м.Дніпропетровськ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок "АМСТОР", м.Дніпропетровськ

про стягнення 2106789,53 грн.

Суддя Кеся Н.Б.

При секретарі судового засідання Хавіна О.С.

Представники:

Від Позивача: представник Кулієв М.К., довіреність № б/н від 10.10.2014 р.

Від Відповідача: представник Борисенко А.О., довіреність № 1745 від 25.02.2015 р.

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЗИТИВ-ПЛЮС" (далі-Позивач) звернулось з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок "АМСТОР" (далі-Відповідач), в якому просить господарський суд стягнути з Відповідача на свою користь суму основного боргу у розмірі 2106789,53 грн. та судові витрати по справі.

Позивач обґрунтовує свої позовні вимоги наявністю невиконаних Відповідачем грошових зобов'язань за договором №167 від 18.03.2011р. та додаткових угод.

В підтвердження обґрунтованості позовних вимог Позивач надав до позову:

- обґрунтований розрахунок суми, що стягується;

- оригінал платіжного доручення №229 від 24.02.2015р. про сплату судового збору у розмірі 42135,79 грн.;

- довіреність б/н від 10.10.2014р.;

- копію виписки Позивача з ЄДРЮОФОП;

- копію свідоцтва про державну реєстрацію Позивача;

- копію довідку про включення до ЄДРПОУ Позивача;

- копію статуту Позивача;

- копію договору №167 від 18.03.2011р. з додатками;

- копію розгорнутого акту звірки взаємних розрахунків за період з 01.03.2014р. до 13.02.2015р. до Договору №167 від 18.03.2011р., докази надсилання (фіскальний чек і опис вкладення поштового відправлення) двох примірників акту звірки разом з супровідним листом Відповідачу та повідомлення про вручення поштового відправлення;

- копії видаткових накладних згідно з Реєстром та Реєстр видаткових накладних;

- відомості з ЄДРЮОФОП про Відповідача станом на 26.02.2015р.;

- докази надсилання Відповідачу копії позовної заяви і доданих до неї документів (фіскальний чек і опис вкладення поштового відправлення).

На виконання вимог ухвали суду від 23.03.15р. Позивач подав довідку вих.№06/04-01 від 06.04.2015р. про стан заборгованості Відповідача (а.с. 14 Т.4).

Під час судового засідання представник Відповідача надав пояснення стосовно позовних вимог та просив суд відкласти розгляд справи для підготовки відзиву на позов, що відхилено судом з огляду на те, що, починаючи з 02.03.2015року у Відповідача було достатньо часу для підготовки та надання будь-яких доказів до справи, поважних причин для відкладення слухання справи Відповідач не навів, наявні матеріали справи є достатніми для вирішення спору.

В судовому засіданні 06.04.2015р. оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення в порядку ст. 85 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи та враховуючи пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд -

ВСТАНОВИВ:

Між Товариством з обмеженою відповідальністю "ПОЗИТИВ-ПЛЮС" (далі-Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок "АМСТОР" (далі - Покупець) 18.03.2011р. був укладений договір (далі - Договір) (а.с. 42-45 Т.1).

Відповідно до частини 1 Договору Постачальник зобов'язався поставити товар на умовах СІР (рампа торгівельного центру в місті поставки - згідно замовлення Покупця), а Покупець зобов'язався прийняти товар та сплатити його вартість відповідно до умов Договору. Товар, що підлягає поставці за цим Договором, визначається Специфікацією (Додаток №3), яка є невід'ємною частиною цього Договору. Покупець зобов'язується надавати Постачальнику послуги в порядку та згідно умов, визначених у Додатку №2, а Постачальник зобов'язався своєчасно сплатити їх вартість.

Постачальник зобов'язується прийняти від Покупця замовлення (Додаток №1) на постачання товару та здійснити постачання товару на умовах СІР (в редакції Інкотермс 2000) з вивантаженням товару на рампу в місті поставки, за адресою, вказаною в замовленні, своїми транспортними засобами та за свій рахунок. Замовлення Покупця повинне містити асортимент та кількість товару, код (артикул) постачальника, код (артикул) виробника, код товару та надсилатись попередньо не менш ніж за 12 годин до постачання товару. Замовлення Покупця надсилається Постачальнику системою документообігу електронними засобами обміну інформацією (системи ЕDІ) або на е-mаіl або по факсу (з підтвердженням про отримання) (п.п. 2.1, 2.2 Договору).

Додатковими умовами від 18.03.2011р. до Договору №167 від 18.03.2011р. (а.с. 49-51 Т.1) сторони узгодили окремі послуги.

30.12.2011 року між Сторонами було підписано Додаткову угоду до Договору №167 від 18.03.2011 року, (а.с. 69-70 Т.1), відповідно до умов якої сторони узгодили умови поставки. 30.12.2011 року сторони уклали Додаткові умови до Договору №167 від 18.03.2011р. (а.с. 71-73 Т.1).

27.12.2012 року між сторонами укладена Додаткова угода до Договору №167 від 18.03.2011р. та Додаткові умови до Договору №167 від 18.03.2011р. (а.с. 74-76 Т.1).

28.12.2012 року між сторонами укладена Додаткова угода до Договору №167 від 18.03.2011р. (а.с. 77-78 Т.1), відповідно до умов якої, сторони змінили пункт 5.6 Договору, зокрема:

« 5.6. Покупець зобов'язаний здійснювати оплату за поставлений товар за вирахуванням сум, які передбачені даним Договором, не пізніше 73 (сімдесяти трьох) календарних днів з дати поставки товару, шляхом перераховування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. Покупець здійснює оплату товарів два рази на тиждень по робочих вівторках та четвергам (в день, який настане раніше після спливу строку оплати).

Строк платежу за товари, які поставлені до нововідкритого торговельного центру починає перебіг з дати початку Покупцем торговельної діяльності в нововідкритому торговельному центрі.

Оплата за договором здійснюється за умови надання Постачальником належним чином оформлених документів, надання яких є необхідним згідно цього договору та чинного законодавства України, шляхом перераховування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника, зазначений в п. 12 Договору.

Якщо Постачальник не надасть вчасно документи, передбачені п. 2.5, 3.2, 4.15, 5.12 Договору, перебіг строку виконання зобов'язання Покупцем з оплати поставлених товарів зупиняється.

Платіж не здійснюється у випадку, якщо податкова накладна не відповідає вимогам податкового законодавства України, або податкова накладна надається без товарної накладної, в якій вказано прийнятий товар, або якщо в товарних накладних чи в податкових накладних, одержаних від Постачальника, виявлені не виправлені помилки та/або якщо відповідні відкориговані товарні/податкові накладні не було надано, до моменту надання належних документів.

У разі наявності з боку Постачальника простроченої дебіторської заборгованості за Договором, Покупець має право відстрочити виконання зобов'язань до повного погашення заборгованості з обов'язкових платежів Постачальника за цим Договором».

Додатковою угодою до Договору №167 від 18.03.2011р. (а.с. 79-80 Т.1) сторони доповнили пункт 5.6 Договору, а саме:

"5.6. Покупець зобов'язаний здійснювати оплату за поставлений товар, за вирахуванням сум, які передбачені даним Договором, які настануть після спливу 73 (сімдесят три) календарних днів з моменту постачання товару, шляхом перераховування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. Покупець здійснює оплату товарів два рази на тиждень по робочих вівторках та четвергам (в день, який настане раніше після спливу строку оплати).

Строк платежу за товари, які поставлені до нововідкритого торговельного центру починає перебіг, з дати початку Покупцем торговельної діяльності в нововідкритому торговельному центрі.

Оплата за договором здійснюється за умови надання Постачальником належним чином оформлених документів, надання яких є необхідним згідно цього договору та чинного законодавства України, шляхом перераховування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника, зазначений в п. 12 Договору.

Якщо Постачальник не надасть вчасно документи, передбачені п. 2.5, 3.2, 4.15, 5.12 Договору, перебіг строку виконання зобов'язання Покупцем з оплати поставлених товарів зупиняється.

Платіж не здійснюється у випадку, якщо податкова накладна не відповідає вимогам податкового законодавства України, або податкова накладна надається без товарної накладної, в якій вказано прийнятий товар, або якщо в товарних накладних чи в податкових накладних, одержаних від Постачальника, виявлені не виправлені помилки та/або якщо відповідні відкориговані товарні/податкові накладні не було надано, до моменту надання належних документів.

У разі наявності з боку Постачальника простроченої дебіторської заборгованості за Договором, Покупець має право відстрочити виконання зобов'язань до повного погашення заборгованості з обов'язкових платежів Постачальника".

08.04.2013 року між сторонами укладена Додаткова угода до Договору №167 від 18.03.2011р. (а.с. 82 Т.1).

07.11.2013 року між сторонами укладена Додаткова угода до Договору №167 від 18.03.2011р. (а.с. 85-86 Т.1).

27.12.2013 року між сторонами укладена Додаткова угода до Договору №167 від 18.03.2011р. (а.с. 87-88 Т.1), відповідно до умов якої, сторони змінили абзац 1 п. 5.6 Договору, у наступній редакції:

"5.6. Покупець зобов'язаний здійснювати оплату за поставлений товар, за вирахуванням сум, які передбачені даним Договором, не пізніше 73 (сімдесяти трьох) календарних днів з моменту постачання товару, шляхом перераховування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. Покупець здійснює оплату товарів по робочих вівторках та четвергам (в день, який настане раніше після спливу строку оплати)".

Так, на виконання вимог договору, в період з 03.03.2014р. по 28.11.2014р. Постачальник здійснив поставку Товару на загальну суму 2106789,53 грн. з ПДВ, що підтверджується видатковими накладними, перелік та копії яких наявні в матеріалах справи (а.с. 105-250 Т.1, 1-250 Т.2, 1-279 Т.3). Накладні мають підписи з боку Позивача та Відповідача та скріплені печатками обох підприємств.

Відповідач свої зобов'язання по повній та своєчасній оплаті отриманого товару не здійснив, внаслідок чого заборгованість останнього на момент вирішення спору складає 2106789,53 грн. основного боргу. Розрахунок суми, що стягується (а.с.10-27 т.1), визначений Позивачем у відповідності з умовами п.5.6 договору щодо виникнення грошового зобов'язання з урахуванням додаткових угод до договору, оскільки враховує дату прийому документів з боку Відповідача, про що зроблений у видаткових накладних відбиток штампу Відповідача, а також графік оплати Покупця (по робочих вівторках та четвергах).

Заперечення Відповідача про те, що Позивачем не надано доказів надання разом із товаром усіх документів, які передбачені п.2.5 договору, судом відхилюється з огляду на те, що вказаним пунктом договору також передбачено: якщо ці документи (чи один із них) не будуть надані разом з товаром або будуть надані в неналежному вигляді чи не в повному обсязі, то Покупець має право не приймати такий товар або відстрочити дату розрахунку з Постачальником на строк затримки оформлення (надання) необхідних документів. Статтею 666 ЦК України також передбачено: якщо продавець не передає покупцеві приналежності товару та документи, що стосуються товару та підлягають переданню разом з товаром відповідно до договору купівлі-продажу або актів цивільного законодавства, покупець має право встановити розумний строк для їх передання. Якщо приналежності товару або документи, що стосуються товару, не передані продавцем у встановлений строк, покупець має право відмовитися від договору купівлі-продажу та повернути товар продавцеві.

Водночас, в матеріалах справи відсутні обставини відмови Покупця від товару або встановлення ним строку для надання відсутніх документів. Отже, заперечення Відповідача не доводяться матеріалами справи.

Зважаючи на встановлені обставини, суд задовольняє позов з таких підстав.

Правовідносини сторін ґрунтуються на договорі поставки, який регулюється статтями 264-271 Господарського кодексу України.

Так, відповідно до ст.265 ГК України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до статті 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно з частинами 1 і 7 ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору; а одностороння відмова від виконання зобов'язань не допускається крім випадків, передбачених законом.

В силу статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ч.1 счт.530 ЦК України).

Згідно зі ст.610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Статтею 611 ЦК України встановлено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема:

1) припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору;

2) зміна умов зобов'язання;

3) сплата неустойки;

4) відшкодування збитків та моральної шкоди.

В силу положень ст. 16 ЦК України та ст. 20 ГК України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів, зокрема, шляхом присудження до виконання обов'язку в натурі, стягнення збитків та застосування штрафних санкцій.

Враховуючи наведені норми чинного законодавства, а також встановлений судом факт поставки та його несплату в обумовлені договором строки Відповідачем, суд задовольняє позовні вимоги Позивача на суму 2106789,53 грн. основного боргу.

За результатами розгляду справи судові витрати у справі покладаються на Відповідача в порядку ст. 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 4, 32-34, 36, 43, 44, 49, 82-85, 111-28, 116-117 ГПК України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок "АМСТОР" (49038, м.Дніпропетровськ, вул.Ленінградська, буд. 27, код ЄДРПОУ 32516492) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЗИТИВ-ПЛЮС" (юридична адреса: 49000, м.Дніпропетровськ, вул.Червонопартизанська, буд. 1; адреса для листування: вул.Панікахи, 2, корпус 1, поверх 7-й , код ЄДРПОУ 37375009) суму основного боргу у розмірі 2106789,53 грн. та судові витрати по справі у розмірі 42135,79 грн.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання його повного тексту і може бути оскаржено протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя Н.Б. Кеся Повне рішення складено-14.04.15р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення09.04.2015
Оприлюднено21.04.2015
Номер документу43587537
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/1565/15

Рішення від 09.04.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 23.03.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 02.03.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні