ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2011 року Справа № 2а/0370/2793/11
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ковальчука В.Д.,
при секретарі судового засідання Курбаю О.В.,
за участю представника позивача Потурай С. І,
представника відповідача Ковальчук Л. В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "СМП" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
ВСТАНОВИВ:
Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (Фонд) звернулося з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "СМП" (ТзОВ "СМП") про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог частини 1 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875-ХІІ (Закон № 875-ХІІ) відповідачем не забезпечено норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 особа. За невиконання в 2010 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 особа ТзОВ "СМП" нарахована адміністративно-господарська санкція в сумі 17 630 грн. 00 коп. та пеня в сумі 957 грн. 49 коп. Позивач просить стягнути з ТзОВ "СМП" на користь Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів в доход державного бюджету адміністративно-господарські санкції в сумі 17 630 грн. 00 коп. та пеня в сумі 957 грн. 49 коп.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримала з підстав викладених у позовній заяві.
Відповідач в письмових запереченнях проти адміністративного позову від 26.10.2011 року № 577 та представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила та пояснила, що працевлаштуванню інвалідів передує їх звернення безпосередньо до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості, на яку покладено обов'язок реєстрації бажаючих працювати інвалідів та здійснювати пошук підходящої роботи для них, однак, протягом 2010 року безпосереднього звернення інвалідів до ТзОВ "СМП" з метою працевлаштування не було. Крім того, ТзОВ "СМП" здійснювало заходи для працевлаштування інвалідів, а саме, подавалася інформація в Нововолинський міський центр зайнятості про потребу в працівниках-інвалідах. Однак, робочі місця залишилися вакантними у зв'язку з не направленням для працевлаштування інваліда уповноваженими органами. Враховуючи викладене відповідач просить в задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов є підставним та підлягає до повного задоволення із наступних підстав.
Згідно із частиною 2 статті 17 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.
Частиною 1, 2 статті 19 Закону № 875-ХІІ встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Відповідно до частини 1, 2 статті 20 Закону № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Судом встановлено, що 28.02.2011 року ТзОВ "СМП" було подано до Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік за формою № 10-ПІ, порядок подачі якого встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно поданого відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік за формою № 10-ПІ, при середньообліковій кількості штатних працівників облікового складу 10 чол., середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, складала 0 чол. Відповідно до статті 19 Закону № 875-ХІІ, норматив для працевлаштування відповідачем інвалідів складає 1 чол., який підприємством не виконаний.
У зв'язку з невиконанням відповідачем нормативу щодо кількості працевлаштування інвалідів у 2010 році у кількості визначеної законодавством, Волинським обласним відділенням фонду соціального захисту інвалідів були нараховані адміністративно-господарські санкції та пеня в розмірі 18 587 грн. 49 коп., в тому числі сума адміністративно-господарських санкцій за 1 не створене робоче місце для працевлаштування інвалідів у 2010 році становить 17 630 грн. 00 коп. (352 600 грн. 00 коп. - фонд оплати праці згідно коду рядка 04 звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік : 10 чол. - середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу згідно коду рядка 01 Звіту) та сума пені, яку необхідно сплатити, становить 957 грн. 49 коп. за період з 16.04.2011 року по 13.10.2011 року, що підтверджується розрахунком вартості робочого місця, розміру суми адміністративно-господарських санкцій і пені.
Як вбачається з листа від 21.03.2011 року № 06/01-19/29 Фондом було направлено відповідачу повідомлення про заборгованість та про необхідність її сплати в термін до 15.04.2011 року.
Відповідачем в добровільному порядку не було сплачено нараховані адміністративно-господарські санкції та пеню в розмірі 18 587 грн. 49 коп.
Відповідно до частини 1 статті 18 Закону № 875-ХІІ забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Суд не бере до уваги твердженнями представника відповідача, що ТзОВ "СМП" здійснювало заходи для працевлаштування інвалідів, оскільки товариством не представлено доказів про створення робочого місця для інваліда та письмових доказів щодо проведення відповідних заходів для працевлаштування інвалідів. Відповідачем подавалася інформація в Нововолинський міський центр зайнятості про потребу в працівниках-інвалідах 15 грудня 2010 року, тобто в кінці року, а тому суд вважає, що товариством проведений захід для працевлаштування інвалідів на 2011 рік.
Частиною 3 статті 18 Закону № 875-ХІІ встановлено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 3 статті 19 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
В порушення вказаної норми відповідачем не було виконано заходи по створенню робочих місць для інвалідів та їх працевлаштуванню та не дотримано вимог, встановлених статтею 19 Закону № 875-ХІІ, а саме не було в 2010 році створено 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів, Нововолинському міському центру зайнятості направлялась інформація у формі звітів № 3-ПН щодо наявної вакансії для працевлаштування осіб, яким встановлена інвалідність лише 15.12.2010 року, тому ТзОВ "СМП" нарахована адміністративно-господарська санкція за невиконання нормативу створення робочого місця для інвалідів та пеня за несвоєчасну їх сплату у відповідності до чинного законодавства.
Отже, суд вважає, що позов слід задовольнити, стягнути з ТзОВ "СМП" адміністративно-господарську санкцію та пеня за невиконання нормативу створення робочого місця для працевлаштування інвалідів в доход державного бюджету міста Нововолинська.
Керуючись частиною 3 статті 160, статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "СМП" в користь державного бюджету міста Нововолинська, код платежу 50070000, номер рахунку 31210230700005, ідентифікаційний код 21740497, банк ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014 адміністративно-господарські санкції в сумі 17 630 (сімнадцять тисяч шістсот тридцять) грн. 00 коп., пеня в сумі 957 (дев'ятсот п'ятдесят сім) грн. 49 коп., а всього 18 587 (вісімнадцять тисяч п'ятсот вісімдесят сім) грн. 49 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі 01 листопада 2011 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий В. Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2011 |
Оприлюднено | 23.04.2015 |
Номер документу | 43651761 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні