Постанова
від 17.04.2015 по справі 815/7115/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7115/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2015 року

16год.00хв.

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Нерум" до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області про визнання недійсним акту та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Нерум", в якій позивач просить суд визнати недійсним Акт № 070/08-22-22-11/32428553 від 23.06.2014 року з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2013 р. по 30.04.2014 року та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000462201 від 14.07.2014 року щодо донарахування земельного податку в сумі тридцять дев'ять тисяч п'ятсот дев'ять гривень тридцять три копійки на земельну ділянку за адресою: Запорізька область, м.Бердянськ, вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ "Червона гвоздика").

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на відсутність в його діях порушень норм податкового законодавства, зазначених в оскарженому рішенні, посилаючись на наступне. Так, Бердянською ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області 23 червня 2014 року за результатами невиїзної документальної перевірки ТОВ «Нерум» складений Акт № 070/08-22-22- 11/32428553 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2013 р. по 30.04.2014 року, на підставі якого було винесене податкове повідомлення-рішення № 0000462201 від 14 липня 2014 року щодо донарахування земельного податку в сумі тридцять дев'ять тисяч п'ятсот дев'ять гривень тридцять три копійки на земельну ділянку за адресою: Запорізька область, м. Бердянськ, вул; Макарова (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»).Позивач не згоден з висновками акту перевірки та податковим повідомлення-рішенням, оскільки на підставі Договору про спільну діяльність від 30 квітня 2012 року, який укладено між КП БМР «Бердянське узбережжя» та Позивачем, ТОВ «Нерум» облаштовує майданчик на земельній ділянці КП БМР «Бердянське узбережжя» для проведення культурно-масових заходів відповідно до цільового призначення за Державним актом. Згідно вказаного договору сторони зобов'язались шляхом об'єднання зусиль, засобів, майна, спільно діяти без створення юридичної особи для досягнення наступної мети: облаштування і подальша експлуатація майданчику для проведення культурно-масових заходів на спеціально облаштованому майданчику. Відповідно по п. 2.1. даного договору Позивач компенсує КП БМР «Бердянське узбережжя» усі витрати, пов'язані з утримання земельної ділянки. Станом на даний час власником або землекористувачем земельної ділянки площею 0,5900 га Позивач не являється. На підставі Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою земельна ділянка за адресою: Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Макарова, перебуває на праві постійного користування у КП БМР «Бердянське узбережжя», що є постійним користувачем зазначеної ділянки. Разом з цим, в період з моменту укладення договору та до теперішнього часу позивач сплачує КП БМР «Бердянське узбережжя» витрати по утриманню земельної ділянки. Так, згідно довідки КП БМР «Бердянське узбережжя» від 15 жовтня 2014 року № 13436/10/08-22-25 у КП БМР «Бердянське узбережжя» відсутня заборгованість з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів. Тобто в даному випадку за період, вказаний у розрахунку до податкового повідомлення-рішення № 0000462201 від 14 липня 2014 року, КП БМР «Бердянське узбережжя» вже було сплачено податок на земельну ділянку за адресою: Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Макарова.

Позивач вважає висновки акту перевірки хибними, а податкове повідомлення-рішення протиправним.

Представник позивача 14.04.2015р.подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, в судовому засіданні 02.03.2015р. позовні вимоги підтримав.

Відповідач у письмових запереченнях проти позову з адміністративним позовом не погоджується та вважає його таким, що не підлягає задоволенню, посилаючись на правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, з огляду на наступне. На підставі наказу Бердянської ОДПІ на перевірку №1150 від 06.06.2014р. проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Нерум» з питання дотримання вимог податкового законодавства з плати за землю за період з « 01» липня 2013року по « 30» квітня 2014року по земельній ділянці площею 0,5900 га, розташованій за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»), за результатами якої складено акт невиїзної документальної перевірки № 070/08-22-22-11/32428553 від 23.06.2014 р. та винесено податкове повідомлення рішення від 14.07.2014 р. №0000462201 про сплату податкового зобов'язання з плати за землю в сумі 26112,81 грн. та штрафних санкцій в сумі 13396,41грн. за порушення позивачем ст.286 та ст.287 Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ «Нерум» занижено земельний податок на загальну суму 26112,81грн. вт.ч. по періодам: з 01.07.2013 р. по 31.12.2013 р. - 15502,25 грн., з 01.01.2014 р. по 30.04.2014 р. - 10610,56 грн., та встановлено порушення в частині не надання податкової декларації з плати за землю на 2013- 2014 роки.

Так, згідно рішення господарського суду Запорізької області від 26.08.2011 р. про визнання права власності на споруду сезонного глядацько-розважального атракціону - дельфінарію за ТОВ «Нерум», яка знаходиться на земельній ділянці за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова , 4-в (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика») ТОВ «Нерум» було відведено земельну ділянку площею 0,5900 га за вищезазначеною адресою. На підставі рішення суду Бердянською міською радою було прийнято рішення № 36 від 27.07.2012 р. «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок», в якому надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування споруди глядацько - розважального атракціону-дельфінарію.

Отже, за даним рішенням суду ТОВ «Нерум» є власником земельної ділянки, яка знаходиться на земельній ділянці за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова , 4-в (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика») і повинен сплачувати земельний податок згідно чинного законодавства, оскільки користування землею в Україні є платним.

Бердянська ОДПІ вважає, що податкове повідомлення-рішення від 14.07.2014 року №0000462201 є законним та обґрунтованим

Представник відповідача в судове засідання 14.04.2015р. не з'явився, був повідомлений належним чином та завчасно, тому справу розглянуто в письмовому провадженні згідно із ч.6 ст.128 КАС України, з поновленням провадження у справі, зупиненого ухвалою від 01.04.2015р.

Згідно ч.6 ст.128 КАС України справа закінчена розглядом в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що на підставі підпункту п.п.78.1.2 п. 78.1 ст.78 та п. 79.2 ст.79 Податкового Кодексу України згідно наказу Бердянської ОДПІ на перевірку №1150 від 06.06.2014р. фахівцями податкового органу проведено невиїзну документальну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Нерум» з питання дотримання вимог податкового законодавства з плати за землю за період з « 01» липня 2013року по « 30» квітня 2014року по земельній ділянці площею 0,5900 га. розташованій за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»).

За результатами вказаної перевірки ДПІ складений акт 070/08-22-22-11/32428553 від 23.06.2014 р. «Про результати невиїзної документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Нерум» з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині сплати земельного податку за період з 01.07.13 р. по 30.04.14 р. по земельній ділянці площею 0,5900 га, розташованій за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»).».

В висновках акту зазначено, що перевіркою встановлено порушення позивачем вимог ст.286 та ст.287 Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ «Нерум» занижено земельний податок на загальну суму 26112,81 грн. в т.ч. по періодам: з 01.07.2013 р. по 31.12.2013 р. - 15502,25 грн., з 01.01.2014 р. по 30.04.2014 р. - 10610,56 грн., та встановлено порушення в частині не надання податкової декларації з плати за землю на 2013- 2014 роки.

На підставі акту перевірки від 23.06.2014р податковим органом прийняте податкове повідомлення-рішення №0000462201 від 14 липня 2014 року про донарахування ТОВ «Нерум» земельного податку в сумі 26112,81 грн. та штрафних санкцій в сумі 13396,41грн.

Не погодившись з висновками акту перевірки від 23.06.2014 року та прийнятим на підставі вказаних висновків податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив їх до суду.

Суд частково погоджується з обґрунтованістю позовних вимог виходячи з наступного.

Як вбачається з акту перевірки підставою для нарахування земельного податку ТОВ «Нерум» за період 01.07.2013 р. по 31.12.2013 р. та з 01.01.2014 р. по 30.04.2014 р. слугувало наступне.

В оскаржуваному акті перевірки зазначено, що згідно Рішення господарського суду Запорізької області від 26.08.2011 р.( яке набрало законної сили з 11.09.2011р..) про визначення право власності на споруду сезонного глядацько - розважального атракціону-дельфінарію за ТОВ «Нерум» яка знаходиться на земельній ділянці за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова , 4-в (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»). На підставі вказаного рішення суду Бердянською міською радою було прийнято рішення № 36 від 27.07.2012 р. «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок», в якому надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «Нерум» площею 0,5900 га, розташованої за адресою вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»), для експлуатації та обслуговування споруди глядацько-розважального атракціону-дельфінарію.

Згідно даних управління Держемагенства у Бердянському районі Запорізької області, а саме, згідно листа від 27.06.2013 р. № 1737/02/09-13, вартість 1 метра квадратного земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»), за 2011-2013 роки з урахуванням коефіцієнта функціонального використання для підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг, складає 525,50 грн.

Згідно даних управління Держземагенства у Бердянському районі Запорізької області (лист від. 19.06.2014 р. № 2116/01/-23) вартість 1 метра квадратного земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»), за 2014 рік з урахуванням коефіцієнта функціонального використання для підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг, складає 539,52 грн.

Перевіркою було встановлено, що ТОВ «Нерум» податкові декларації з плати за землю за 2013-2014 роки до у Бердянської ОДПІ не надавались.

Сума земельного податку, яка повинна сплачуватись підприємством згідно вимог діючого законодавства, становить: на 2013 рік з 01.07.2013 р. по 31.12.2013р: 5900,00кв.м х 525,50 грн = 3100450,00 Х 1% = 31004,50 :12 Х 6 = 15502,25 грн., де 5900 м.кв. - площа земельної ділянки з урахуванням при будинкової території

525,5 грн, - нормативна грошова оцінка 1 метра квадратного земельної ділянки

3100450,00 грн. - грошова оцінка земельної ділянки

1% - ставка земельного податку згідно до пункту 274.1 ст.274 ПКУ

31004,50грн річна сума земельного податку

15502,25грн сума земельного податку за період з 01.07.2013 р по 31.12.2013 р

На 2014 рік з 01.01.2014р по 30.04.2014р: 5900,00кв.м х 539,52 грн=3183168,00 х 1% = 31831,68:12 x 4 = 10610,56грн., де

5900 м.кв. - площа земельної ділянки з урахуванням при будинкової території

525,5 грн, - нормативна грошова оцінка 1 метра квадратного земельної ділянки

3183168,00 грн. - грошова оцінка земельної ділянки

1% - ставка земельного податку згідно до пункту 274.1 ст.274 ПКУ

31831,68грн. річна сума земельного податку

10334,83грн. сума земельного податку за період з 01.01.2011 р по 30.04.2014р.

За даними перевірки, загальна сума відхилень між задекларованою платником податків сумою орендної плати та даними перевірки за перевіряємий період складає 26112,81 грн.

З урахуванням викладеного зроблено висновок про порушення позивачем вимог ст.286 та ст.287 Податкового кодексу України, внаслідок чого ТОВ «Нерум» занижено земельний податок на загальну суму 26112,81 грн. в т.ч. по періодам: з 01.07.2013 р. по 31.12.2013 р. - 15502,25 грн., з 01.01.2014 р. по 30.04.2014 р. - 10610,56 грн., та встановлено порушення в частині ненадання податкової декларації з плати за землю на 2013- 2014роки.

Судом встановлено, що рішенням господарського суду Запорізької області від 26.08.2011 р.( яке набрало законної сили з 11.09.2011р..) визнано право власності на споруду сезонного глядацько - розважального атракціону-дельфінарію за ТОВ «Нерум» яка знаходиться на земельній ділянці за адресою: м. Бердянськ, вул. Макарова , 4-в (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»).

Рішенням Бердянської міської ради № 36 від 27.07.2012 р. «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок» надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «Нерум» площею 0,5900 га, розташованої за адресою вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ «Червона гвоздика»), для експлуатації та обслуговування споруди глядацько-розважального атракціону-дельфінарію, підстава: лист від 27.04.2012 року б/н та рішення господарського суду Запорізької області про визнання права власності на споруди сезонного глядацько-розважального атракціону - дельфінарію від 26.08.2011 року по справі №9/5009/4354/11.

30 квітня 2012 року між КП БМР «Бердянське узбережжя» та ТОВ «Бердянський Дельфінарій Кобзов» укладено договір про спільну діяльність. Згідно умов вказаного договору Комунальне підприємство Бердянської міської ради «Бердянське узбережжя» з однієї сторони, та ТОВ «Бердянський дельфінарій „Кобзов" з іншої сторони, зобов'язались шляхом об'єднання зусиль, засобів, майна, спільно діяти без створення юридичної особи для досягнення наступної мети: облаштування і подальша експлуатація майданчику для проведення культурно-масових заходів на спеціально облаштованому майданчику. Спільна діяльність Сторін проводиться з метою встановлення конструкції будівлі дельфінарію відповідно вкладу кожної Сторони в спільну діяльність, а також його подальшої експлуатації. Згідно п. 2.1 вказаного договору, серед іншого, ТОВ «Бердянський Дельфінарій Кобзов» компенсує КП БМР «Бердянське узбережжя» усі витрати, пов'язанні з утриманням земельної ділянки, а також комунальні послуги.

03 січня 2013 року була підписана додаткова угода до договору про спільну діяльність від 30 квітня 2012 року, якою була замінена сторона ТОВ «Бердянський Дельфінарій Кобзов» на ТОВ «Нерум».

Додатковою угодою від 29.04.2013 року, укладеною між КП БМР «Бердянське узбережжя» ТОВ «Нерум», було продовжено дію договору від 30.12.2012 року до 30.04.2014 року.

В подальшому рішенням Бердянської міської ради Запорізької області від 20.11.2014 року №25 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передано в довгострокову оренду за рахунок земель міста товариству з обмеженою відповідальністю "Нерум" земельну ділянку площею 0,5900 га (кадастровий номер 2310400000:07:008:0060), розташовану за адресою: вул. Макарова, 4-в, для експлуатації та обслуговування споруди глядацько-розважального атракціону- дельфінарію, строком до 01.11.2063 р. Підстава: лист від 27.04.2012 б/н, рішення господарського суду Запорізької області від 26.08.2011 р. по справі № 9/5009/4354/11 про визнання права власності на споруду сезонного глядацько-розважального атракціону - дельфінарію, свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 18.12.2012 р. та п. 1.15 рішення двадцять шостої сесії Бердянської міської ради VI скликання.

На підставі вказаного рішення між Бердянською міською радою - орендодавець, та ТОВ «Нерум» (орендар) 04.12.2014 року було укладено договір оренди землі, згідно умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне володіння та користування земельну ділянку для експлуатації та обслуговування споруди глядаиько - розважального атракиіону-дельфінарію. яка знаходиться у місті Бердянську Запорізької області, по вул. Макарова. 4-е (чотири в). Земельна ділянка передається в оренду на підставі п. 25. рішення п'ятдесят першої сесії Бердянської міської ради від 20 листопада 2014 р. № 25 "Про передачу в оренду земельних ділянок". В оренду передається земельна ділянка площею 0,5900 га, кадастровий номер 2310400000:07:008:0060.

Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються в першу чергу Податковим кодексом України , Земельним кодексом України а також іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цих Кодексів в редакціях, чинних на момент виникнення спірних правовідносин.

Статтею 206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

З 1 січня 2011 року введено в дію Податковий кодекс України (далі - ПК України ), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XIII цього Кодексу ) (підпункт 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 ПК України ).

Справляння плати за землю здійснюється відповідно до положень ПК України з урахуванням критеріїв, які визначені у розділі XIII "Плата за землю".

Відповідно до статті 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, а також земельні частки (паї), які перебувають у власності (стаття 270 ПК України ).

Порядок обчислення плати за землю визначено статтею 286 ПК України .

Так, відповідно до пункту 286.1 статті 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПК України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями (пункт 286.2 статті 286 ПК України).

Отже, власники земельних ділянок та землекористувачі обчислюють суму плати за землю з урахуванням даних державного земельного кадастру, який відповідно до підпункту 14.1.42 пункту 14.1 статті 14 ПК України містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.

Судом встановлено, що право власності на об'єкт нерухомості ТОВ «Нерум» набуло 18.12.2012р. (а.с.121 зворот).

Державна реєстрація земельної ділянки площею 0,5900га, кадастровий номер 2310400000:07:008:0060, проведена 29.07.2013р. (а.с.123).

Право оренди земельної ділянки ТОВ «Нерум» зареєстроване 23.12.2014р. (а.с.94) на підставі договору оренди земельної ділянки від 04.12.2014р.

Таким чином, на час проведення перевірки та прийняття спірного податкового повідомлення-рішення позивач не мав статусу титульного землекористувача, та його обов'язок сплачувати плату за землю (земельний податок) не виник стосовно земельної ділянки площею 0,5900га, оскільки до 30.04.2014р. діяв договір з КП Бердянської міської ради «Бердянське узбережжя» та позивач мав зобов'язання з відшкодування саме КП «Бердянське узбережжя» усіх витрат, пов'язаних з утриманням земельної ділянки.

Висновки акту перевірки є помилковими, оскільки:

- до 29.07.2013р. земельна ділянка площею 0,5900га не була зареєстрована в Державному земельному кадастрі, відтак обчислення плати за землю згідно п.п.14.1.42 п.14.1 ст.14 ПК України за даними Державного земельного кадастру не було можливим;

- норми п.286.5 ст.286, п.286.7 ст.286 ПК України не можуть застосовуватись, оскільки не відбулось переходу права власності на земельну ділянку та переходу права власності на об'єкт нерухомості (об'єкт нерухомого майна є новозбудованим ТОВ «Нерум»);

- Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не видавався (не було підстав для обчислення бази оподаткування земельним податком);

- в Акті перевірки від 23.06.2014р. у розрахунку земельного податку не враховано надходження до місцевого бюджету м.Бердянськ податку на землю, сплаченого ТОВ «Нерум» (платіжні доручення на а.с.20-33).

Відповідно до п.269.1 ст.269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Статтею 270 Податкового кодексу України передбачено, що об'єктом плати за землю є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України), а орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України).

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». (ст. 126 Земельного кодексу України)

Відповідно до ч. 4 ст. 28-1 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», право власності та право постійного користування земельною ділянкою виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

Таким чином, у зв'язку з тим, що ТОВ «Нерум» титульним землекористувачем вказаної земельної ділянки стало 04.12.2014 року, та з урахуванням того, що усі витрати щодо утримання вказаної земельної ділянки позивач мав відшкодовувати КП «Бердянське узбережжя» у відповідності до умов договору про спільну діяльність від 30 квітня 2012 року, податковий орган дійшов помилкових висновків про донарахування земельного податку позивачу, не дослідивши також надходження до місцевого бюджету сум земельного податку, сплачених ТОВ «Нерум» як податок за землю самостійно.

Отже позовні вимоги в частині скасування податкового повідомлення-рішення підлягають задоволенню.

Щодо скасування акту перевірки суд вважає за необхідне зазначити, що оскільки наслідком розв'язання публічно-правового спору по суті має бути захист порушеного права позивача, то у разі незгоди з діями чи рішенням контролюючого органу, вимога про визнання протиправними дій відповідача, в тому числі і по проведенню перевірки та по складанню акту вже після його фактичного виконання і складення акту перевірки, не буде мати своїм правовим наслідком захист прав позивача, адже таке право підлягає захисту виключно шляхом пред'явлення позову про скасування рішення контролюючого органу, яким визначено суму податкових зобов'язань.

Відповідно до. п.86.7,86.6 ст.86 Податкового кодексу України у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п'яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях. У разі якщо платник податку виявив бажання взяти участь у розгляді його заперечень до акта перевірки, контролюючий орган зобов'язаний повідомити такого платника податків про місце і час проведення такого розгляду. Таке повідомлення надсилається платнику податків не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від нього заперечень, але не пізніше ніж за два робочих дні до дня їх розгляду. Участь керівника відповідного контролюючого органу (або уповноваженого ним представника) у розгляді заперечень платника податків до акта перевірки є обов'язковою. Такі заперечення є невід'ємною частиною акта (довідки) перевірки. Рішення про визначення грошових зобов'язань приймається керівником контролюючого органу (або його заступником) з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків (у разі їх наявності). Платник податків або його законний представник може бути присутнім під час прийняття такого рішення. Відмова платника податків або його законних представників чи особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта перевірки або отримання його примірника не звільняє платника податків від обов'язку сплатити визначені контролюючим органом за результатами перевірки грошові зобов'язання.

Юридичні наслідки для позивача виникають у зв'язку із прийнятими на підставі Акту перевірки від 23.06.2014р. податкового повідомлення-рішення, яким ТОВ «Нерум» донараховане податкове зобов'язання зі сплати земельного податку, що також оскаржується в межах даного адміністративного позову.

Отже позовні вимоги в частині визнання недійсним акту перевірки задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу .

Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України , в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В даній справі відповідачем не доведено обґрунтованості оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, натомість позивачем доведена безпідставність та протиправність донарахування податкових зобов'язань цим податковим повідомленням-рішенням.

В зв'язку з наведеним суд відзначає, що будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень має бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до п. 3 ст. 2 КАС України , у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0000462201 від 14 липня 2014 року прийнято відповідачем не на підставах, що передбачені Податковим кодексом України , а тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в частині скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Витрати по сплаті судового збору слід розподілити згідно ч.3 ст.94 КАС України.

Керуючись ст.94, ч.6 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Нерум" до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області про визнання недійсним акту та скасування податкового повідомлення-рішення.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000462201 від 14.07.2014 року щодо донарахування земельного податку в сумі тридцять дев'ять тисяч п'ятсот дев'ять гривень тридцять три копійки на земельну ділянку за адресою: Запорізька область, м.Бердянськ, вул. Макарова (між аквапарком та ДОЦ "Червона гвоздика").

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Нерум" 1753, 92 грн. судового збору.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2015
Оприлюднено24.04.2015
Номер документу43662602
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7115/14

Ухвала від 07.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 18.05.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Постанова від 17.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 01.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні