Рішення
від 14.04.2015 по справі 924/180/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"14" квітня 2015 р.Справа № 924/180/15

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Муха М.Є., розглянувши матеріали справи

за позовом Прокурора Полонського району м. Полонне, Хмельницької області

до Бражинецької сільської ради, с. Бражинці, Полонського району, Хмельницької області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

- Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Колос" с. Бражинці, Полонського району, Хмельницької області

про визнання недійсними рішень Бражинецької сільської ради Полонського району від 14.04.14р. №3 та 04.11.14р. №3.

Представники сторін:

позивача: Грамчук Т.А. прокурор відділу прокуратури Хмельницької області

відповідача : не з'явився

третьої особи: не з'явився

В судовому засіданні відповідно до ч.2 ст.85 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: прокурор звернувся з позовом до суду про визнання недійсними рішення Бражинецької сільської ради №3 від 14.04.14р. "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)" та визнати недійсним рішення Бражинецької сільської ради №3 від 04.11.14р. "Про затвердження технічної документації та передачу у власність земельної ділянки", обґрунтовуючи позовні вимоги наявними в матеріалах справи доказами.

Прокурор в судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог. Також подав додаткове обґрунтування підстав звернення із даним позовом до суду, які долучено до матеріалів справи.

27.02.15р. на адресу суду від Бражинецької сільської ради надійшло клопотання в якому відповідач просить суд розглянути справу без участі представника. З приводу вирішення спору покладається на думку суду.

Третя особа в судове засідання явку повноважного представника не забезпечила, письмової позиції з приводу поданого позову не надала. Клопотань про проведення розгляду справи за відсутності їх представника до суду не надходило.

Розглядом матеріалів справи встановлено.

14.04.2014р. тридцятою сесією шостого скликання Бражинецькою сільською радою Полонського району Хмельницької області прийнято рішення № 3 яким надано дозвіл СТОВ "Колос" на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,17 га для обслуговування житлового будинку та господарських споруд, що належить СТОВ "Колос" та знаходиться за адресою с. Бражинці, вул. Шевченка 4, Полонського р-ну.

Рішенням тридцять третьої (позачергової) сесії Бражинецької сільської ради від 04.11.14р. №3 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) СТОВ "Колос" с. Бражинці, площею 0,1571 (кад.№6823680500:01:001:0060) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, що знаходяться за адресою: с. Бражинці, вул. Шевченка 4, Полонського р-ну. Цим же рішенням передано СТОВ "Колос" с. Бражинці земельну ділянку площею 0,1571га (кад.№6823680500:01:001:0060) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, що знаходяться за адресою: с. Бражинці, вул. Шевченка 4, Полонського р-ну.

Прокурор вважаючи, що дані рішення прийняті відповідачем із порушенням чинного законодавства звернувся із позовом до суду про визнання їх недійсними.

Судом враховується, що відповідно до ст. 36-1 Закону України „Про прокуратуру" підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Приписами ст. 2 ГПК України визначено, що господарський суд порушує справи, зокрема, за позовними заявами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.

Відповідно до рішення Конституційного суду України від 08.04.1999р. у справі №3-рп/99, інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарюючих товариств з частиною державної власності у статутному фонді. Разом з тим, держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й у діяльності приватних підприємств, товариств. В кожному конкретному випадку прокурор чи його заступник самостійно визначає, з посиланням на законодавство в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту та зазначає орган уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає обґрунтованим посилання прокурора на порушення інтересів держави у разі незаконного виділення (надання в користування, передачі у власність) спірних земельних ділянок.

Згідно зі статтею 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону (ст. 14 Конституції України).

Принципами земельного законодавства Земельний кодекс України визначає: а) поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; б) забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; в) невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; г) забезпечення раціонального використання та охорони земель; ґ) забезпечення гарантій прав на землю; д) пріоритету вимог екологічної безпеки. (ст. 5 Земельного кодексу ).

Як передбачено ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. В п. 2 Роз'яснення президії Вищого господарського суду України №02-5/35 від 26.01.2000р. "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" зазначено, що підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.

Прокурор просить визнати недійсними рішення тридцятої сесії Бражинецької сільської ради №3 від 14.04.14р. "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та рішення №3 від 04.11.14р. "Про затвердження технічної документації та передачу у власність земельної ділянки".

Як вбачається із даних рішень ними надано дозвіл СТОВ "Колос" на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,17 га для обслуговування житлового будинку та господарських споруд, що належить СТОВ "Колос" та знаходиться за адресою с. Бражинці, вул. Шевченка 4, Полонського р-ну, затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) СТОВ "Колос" с. Бражинці, площею 0,1571 (кад.№6823680500:01:001:0060) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, що знаходяться за адресою: с. Бражинці вул. Шевченка 4, Полонського р-ну та передано СТОВ "Колос" с. Бражинці земельну ділянку площею 0,1571га (кад.№6823680500:01:001:0060) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, що знаходяться за адресою: с. Бражинці, вул. Шевченка 4, Полонського р-ну.

Судом береться до уваги, що відповідно до ст.40 Земельного кодексу України громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.

Поряд із цим, ч.1 ст.82 ЗК України передбачено, що юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; в) прийняття спадщини; г) виникнення інших підстав, передбачених законом.

Отже, оскільки законодавством не передбачено безоплатну передачу у власність юридичним особам земельних ділянок, зокрема для обслуговування житлового будинку та господарських споруд, суд прийшов до висновку, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем із порушеннями вимог чинного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Згідно абз.1 п. 2 Роз`яснення Вищого арбітражного суду України „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов`язаних із визнанням недійсними актів державних та інших органів" від 26.01.2000р. №02-5/35 - підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.

Згідно зі ст.32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до приписів ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Зважаючи на викладене, позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.

У зв'язку із задоволенням позову судові витрати відповідно до ст.49 ГПК України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 1, 2, 4 5 , 12, 15, 33, 43, 44, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Прокурора Полонського району м. Полонне, Хмельницької області до Бражинецької сільської ради, с. Бражинці, Полонського району, Хмельницької області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Колос" с. Бражинці, Полонського району, Хмельницької області про визнання недійсними рішень Бражинецької сільської ради Полонського району від 14.04.14р. №3 та від 04.11.14р. №3 задовольнити.

Визнати недійсним рішення тридцятої сесії Бражинецької сільської ради №3 від 14.04.14р. "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Визнати недійсним рішення тридцять третьої (позачергової) сесії Бражинецької сільської ради №3 від 04.11.14р. "Про затвердження технічної документації та передачу у власність земельної ділянки".

Стягнути з Бражинецької сільської ради (Хмельницька область, Полонський район, с. Бражинці вул. Шкільна 3, код ЄДРПОУ 04404817) в доход Державного бюджету України (код класифікації доходів 22030001, отримувач коштів - УДКСУ у м. Хмельницькому, рахунок отримувача № 31218206783002, код ЄДРПОУ отримувача 38045529, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013) 2 436 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість гривень) судового збору.

Видати наказ.

Повний текст рішення складено 17.04.2015р.

Суддя М.Є. Муха

Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2- відповідачу (30536, Хмельницька область, Полонський район, с. Бражинці, вул. Шкільна буд. 3), 3 - третій особі (30536, Хмельницька область, Полонський район, с. Бражинці).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення14.04.2015
Оприлюднено24.04.2015
Номер документу43666543
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/180/15

Рішення від 14.04.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 30.03.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 12.03.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 09.02.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні