Постанова
від 13.07.2006 по справі 12/103-ап-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

12/103-АП-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"13" липня 2006 р.                                                           Справа № 12/103-АП-06

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Пінтеліної Т.Г. при секретарі Чернявській О.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу              

за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м.Херсон

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Біном" вул.Леніна, 35, м.Нова Каховка Херсонської області  

про  стягнення 2346грн. 43 коп.

за участю представників сторін:  

від позивача : провідний спеціаліст  Осипова Л.І.

від відповідача : директор  Моцьо І.Д.

Позивач у позовній заяві просить стягнути з відповідача 2346грн.43коп. заборгованості зі сплати штрафних санкцій за недотримання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році, передбачених ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Представник позивача в ході судового засідання надав усні пояснення, відповідно до яких підтримав вимоги, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача в ході судового засідання надав супровідний лист з додатково витребуваними документами, а також  відгук на позовну заяву в якому з позовними вимогами згоден.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі (їхніх представників), що прибули в судове засідання, дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд -                                             

в с т а н о в и в :

Відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.91 р. № 875-ХІІ, в редакції Закону України від 15 червня 2004 р. №1771-ІV (далі Закону), для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Згідно з наданою державною статистичною звітністю, затвердженою Наказом Мінпраці України від 29.12.2004 №338, (форма №10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік"), встановлений Законом норматив в ТОВ НВЦ "Біном" в 2005 році не виконано - при нормативі працевлаштування "1 особи", фактично інвалід не працював.

Пунктом 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. № 314 визначено, що підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів. Таким чином, обов'язок зазначених органів щодо працевлаштування інвалідів виникає лише після надання підприємствами відповідної інформації про наявні робочі місця для інвалідів.

Згідно з інформацією Новокаховського міського центру зайнятості підприємство надавало Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках (форма № 3-ПН), але не зазначивши потребу в інвалідах в графі 4.

Також до управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради Відповідач протягом 2005 року жодного разу не звертався з питанням про направлення інвалідів для працевлаштування.

Оскільки результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідом, та власником або уповноваженим ним органом (стаття 21 Кодексу законів про працю України), то безпосереднє працевлаштування здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.

У зв'язку з невиконанням встановленого ст. 19 Закону нормативу, в силу дії ст. 20 зазначеного Закону, п.3, 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого Постановою КМУ від 28 грудня 2001 року № 1767, Відповідач був зобов'язаний не пізніше 15 квітня 2006 року самостійно сплатити в дохід Державного бюджету на рахунок Державного казначейства штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом і складає 2346,43 грн.

Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" не пов'язує застосування штрафних санкцій з будь-якими іншими обставинами, що перешкоджали працевлаштуванню інвалідів, оскільки вказана відповідальність є за своєю природою альтернативним зобов'язанням.

З урахуванням викладених вище обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі зазначених вище норм матеріального права, керуючись  ст.ст. 94, 161-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в:

1.Позов задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробничого центру "Біном",  код –24950963, адреса : вул. Леніна, 35, м.Нова Каховка Херсонської області, розрахунковий рахунок –2600500104604 в філії ВАТ КБ "Надра", МФО - 352695, на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, адреса м.Херсон провулок 40 років Жовтня, 5-а.; Одержувач :  ВДК по м.Херсону, код –24104230, Банк: УДК по Херсонській області, МФО 852010, р/р 31212230600002, код ЗКПО підприємства; 50070000; 01;- платежі до фонду соціального захисту інвалідів - 2346,43 грн. заборгованості по сплаті штрафних санкцій.

Виконавчий лист видати після набрання  судовим рішенням законної сили та звернення заінтересованої особи з відповідною заявою.

3. Постанова господарського суду набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано  заяву  про  апеляційне  оскарження,  але апеляційна  скарга  не  була  подана  у  строк,  встановлений  цим Кодексом,  постанова  суду  першої  інстанції  набирає законної сили після закінчення цього строку.

4. Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються  в  апеляційній скарзі. Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява  про апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження. Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

                    Суддя                                                                  Т.Г. Пінтеліна

4прим.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення13.07.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу43670
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/103-ап-06

Постанова від 13.07.2006

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні