ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 квітня 2015 року м. Ужгород№ 807/469/15 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Рейті С.І., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаттагросоюз" про стягнення податкового боргу у сумі 69842,64 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Ужгородська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області (далі - позивач, Ужгородська ОДПІ) звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаттагросоюз" (далі - відповідач, ТзОВ "Закарпаттагросоюз"), яким просить стягнути податковий борг у розмірі 69842,64 грн. податку на додану вартість (в т.ч., нараховану пеню - у сумі 10510,14 грн.) за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банку.
Ухвалою суду від 19 березня 2015 року, у відповідності до ст.183-2 КАС України, судом прийнято рішення про проведення розгляду справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України та статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.
Ужгородською ОДПІ проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТзОВ "Закарпаттагросоюз" з питань достовірності нарахування та сплати податку на додану вартість за лютий 2010 року, в ході якої встановлено порушення відповідачем п.9.8 ст.9 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року № 169/97-ВР із змінами та доповненнями, а саме: встановлено зниження податку на додану вартість в загальній сумі 47466,00 грн., про що складено акт перевірки від 27.04.2011 року № 372/23-1/36030155 та винесено податкове повідомлення-рішення від 13.05.2011 року № 119/23-1/36030155 про збільшення грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 59332,50 грн (в тому числі, за основним платежем - 47466,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 11866,50 грн.
ТзОВ "Закарпаттагросоюз" оскаржено податкове повідомлення - рішення Ужгородської ОДПІ від 13.05.2011 року за № 119/23-1/36030155 в судовому порядку до Закарпатського окружного адміністративного суду, постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року (справа № 2а-0770/2024/11, головуюча - суддя Плеханова З.Б.) у задоволенні позовних вимог ТзОВ "Закарпаттагросоюз " відмовлено повністю.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 5 червня 2013 року апеляційну скаргу ТзОВ "Закарпаттагросоюз" залишено без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року залишено без змін.
Згідно ч. 5 ст. 254 КАС України, постанова або ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрала законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відтак, судовим рішення (постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2011 року) встановлено обставини щодо зниження ТзОВ "Закарпаттагросоюз" ПДВ в загальній сумі 47466,00 грн. та правомірності збільшення Ужгородською ОДПІ грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 59332,50 грн., тобто, правомірність винесення оскаржуваного податкового повідомлення - рішення та правильність визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання з ПДВ (рішення суду набрало законної сили, згідно ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 5 червня 2013 року).
Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 п.54.3 ст.54 ПК України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності.
Згідно п.129.1.1. ст.129 ПК України пеня нараховується після закінчення встановлених цимКодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. Погашення сум нарахованої та несплаченої пені здійснюється у загальному порядку установленому для погашення податкового боргу. Відповідно до пп. 129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України, відповідачу було нараховано пеню по ПДВ в сумі 10510,14 грн., яка також є несплаченою.
Відповідно до пп.14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п.59.1 ст.59 Податкового кодексу, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв'язку з несплатою узгоджених сум, відповідачу, на підставі п.59.1 ст. 59 ПК України, було виставлено податкову вимогу від 08.01.2014 року № 3-11 (про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями), дана вимога була направлена відповідачу засобами поштового зв'язку, однак поштовий конверт повернувся на адресу інспекції з відміткою "за зазначеною адресою не проживає". Відповідно до п.58.3 ст. 58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Податковий борг відповідача у сумі 69842,64 грн. підтверджений матеріалами справи, зокрема, актом перевірки від 27.04.2011 року № 372/23-1/36030155, податковим повідомленням-рішенням від 13 травня 2011 року №119/23-1/36030155, податковою вимогою від 08.01.2014 року № 3-11, обліковими картками платника податків та розрахунками суми податкового боргу.
Відповідно до пп. 20.1.28 п. 20.1 ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Ужгородською ОДПІ доведено наявність податкового боргу відповідача, правомірність звернення до суду та наявність підстав для стягнення коштів з розрахункових рахунків у сумі 69842,64 грн., відповідачем дані обставини не спростовано (заперечення проти позову відповідач суду не надав, направлена судова кореспонденція повернута з відміткою пошти "за зазначеною адресою не проживає", втім, згідно наявного в матеріалах справи витягу з ЄДРПОУ, ТзОВ "Закарпаттагросоюз" зареєстроване за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, с. Ратівці, вул. Ф.Ракоці, буд.43, тобто, за адресою, що вказана в позовній заяві та на яку направлялась кореспонденція суду), в зв'язку з чим позов підлягає до задоволення та у відповідності до положення ст. 95 ПК України - слід стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих ТзОВ "Закарпаттагросоюз", кошти у сумі 69842,64 грн. на погашення наявного податкового боргу по платежу 30 14010100 "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" у сумі 69842,64 грн. (в тому числі, пеня - 10510,14 грн.).
Відповідно до абзацу 2 ч.1 ст.256 КАС України, постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються. Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 129, 160, 163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаттагросоюз" про стягнення податкового боргу у сумі 69842,64 грн. - задовольнити повністю.
2. Стягнути з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпаттагросоюз" (Закарпатська область, Ужгородський район, с. Ратівці, вул. Ф.Ракоці, буд.43 код 36030155) кошти у сумі 69842,64 грн. (шістдесят дев'ять тисяч вісімсот сорок дві гривні шістдесят чотири копійки) на погашення податкового боргу у сумі 69842,64 грн. по податку на додану вартість.
3. Допустити негайне виконання постанови.
4. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст.186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2015 |
Оприлюднено | 28.04.2015 |
Номер документу | 43709665 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні