копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2015 р. Справа № 804/4104/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Олійника В.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Широківського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
18 березня 2015 року Широківський районний центр зайнятості звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1, в якому просить стягнути з ОСОБА_1, який проживає АДРЕСА_1 на користь Держави в особі Широківського районного центру зайнятості суму матеріального забезпечення у розмірі 19 128 грн. 23 коп., яка складається з допомоги по безробіттю у сумі 19 128 грн.23 коп. (дев'ятнадцять тисяч сто двадцять вісім гривень 23 коп.) на розрахунковий рахунок 37178001003031, Головне Управління ДКСУ в Дніпропетровській області, МФО 805012, код 23068124.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що ОСОБА_1 зареєструвався у Широківському районному центрі зайнятості 14.11.2013 року та набув статусу безробітного.
21 листопада 2013 року наказом № НТ 131121 Широківського районного центру зайнятості ОСОБА_2 була призначена матеріальна допомога на випадок безробіття та відкладена виплата матеріальної допомоги по безробіттю у зв'язку з наданням особі вихідної допомоги при звільненні з підприємства ПАТ «Дніпронафтопродукт» за скороченням чисельності працівників за ст. 40 п.1 КЗпП України по 11.12.2013 року. Наказом № НТ 131212 від 12.12.2013 року розпочато виплату допомоги по безробіттю.
Згодом позивачем було виявлено, що під час перебування на обліку в Широківському РЦЗ та одержання матеріального забезпечення ( з 12.12.2013 р. по 28.08.2014 р.) відповідач отримує пенсію за віком потерпілим внаслідок аварії на ЧАЕС при повному стажі відповідно до статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 14.04.2008 року, тобто отримував дохід, що відповідно до норм діючого законодавства є порушенням.
03 жовтня 2014 року позивачем складено акт № 2729 розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», яким встановлено, що до повернення відповідачем підлягає допомога по безробіттю в сумі 20 128 грн.23 коп. Відповідачем було добровільно сплачено кошти у сумі 1000 грн. Таким чином залишок боргу становить 19 128 грн. 23 коп.
Ухвалою суду від 19 березня 2015 року відкрито скорочене провадження у справі та надано строк відповідачу для надання заперечень.
На адресу суду 07 квітня 2015 року від відповідача надійшли письмові заперечення проти позову.
В письмових запереченнях відповідач зазначив, що 25 березня 2015 року ним було сплачено на користь позивача 1 000,00 грн., про що не зазначено в адміністративному позові, оскільки сплата була здійснена після отримання адміністративного позову.
Таким чином, стверджує відповідач, сума збитку спричиненого ним Широківському районному центру зайнятості становить 18 128 грн.23 коп.
Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше п'яти днів з дня подання відповідачем заперечення проти позову.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд приходить до висновку про часткове задоволення адміністративного позову.
Судом встановлено, що відповідач - ОСОБА_1 зареєструвався у Широківському районному центрі зайнятості 14.11.2013 року. Наказом № НТ 131114 від 14.11.2013 р. відповідачу було надано статус безробітного.
21 листопада 2013 року наказом № НТ 131121 Широківського районного центру зайнятості ОСОБА_2 була призначена матеріальна допомога на випадок безробіття та відкладена виплата матеріальної допомоги по безробіттю у зв'язку з наданням особі вихідної допомоги при звільненні з підприємства ПАТ «Дніпронафтопродукт» за скороченням чисельності працівників за ст. 40 п.1 КЗпП України по 11.12.2013 року. Наказом № НТ 131212 від 12.12.2013 року розпочато виплату допомоги по безробіттю.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000 р. загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Згідно ч. 1 ст. 22 Закону № 1533-III право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону № 1533-III допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону № 1533-III загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років, а для осіб, зазначених у частині другій статті 6 цього Закону, - 180 календарних днів.
Відповідно до ст. 20 Закону № 1533-III Фонд у своїй діяльності співпрацює з іншими страховими фондами, що здійснюють загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у проведенні заходів, пов'язаних з виплатою забезпечення та наданням соціальних послуг, і має право в кожному конкретному випадку приймати спільні рішення щодо фінансування цих заходів.
Відповідно до «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р., № 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 р. за №232/16248, ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» центри зайнятості взаємодіють з органами доходів і зборів, соціального захисту населення, Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом та під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими угодами, ведення особистого селянського господарства, проведення інших заходів по виконанню цього Закону.
Широківським районним центром зайнятості 29 серпня 2014 року направлено лист за № 930 начальнику управління Пенсійного Фонду України в Широківському районі Дніпропетровської області про надання інформації щодо отримання виплат з ПФУ громадянином ОСОБА_1
Згідно з відповіддю управління Пенсійного Фонду України в Широківському районі Дніпропетровської області було виявлено, що під час перебування на обліку в Широківському районному центрі зайнятості ( з 14.11.2013 р. по 28.08.2014 р.) та одержання матеріального забезпечення ( з 12.12.2013 р. по 28.08.2014 р.) відповідач отримує пенсію за віком потерпілим внаслідок аварії на ЧАЕС при повному стажі відповідно до статті 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 14.04.2008 року, тобто отримував дохід, що відповідно до норм діючого законодавства є порушенням.
03 жовтня 2014 року Широківським районним центром зайнятості складено акт № 2729 розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», яким встановлено, що до повернення відповідачем підлягає допомога по безробіттю в сумі 20 128 грн.23 коп.
В результаті звірки з даними ПФУ та згідно акту розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» громадянином ОСОБА_1 порушено умови реєстрації в центрі зайнятості, надання статусу безробітного, призначення, нарахування та виплати допомоги по безробіттю.
Згідно ст.43 Закону України «Про зайнятість населення» статусу безробітного може набути: особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
03 жовтня 2014 р. відповідачу було припинено реєстрацію в Широківському районному центрі зайнятості у зв'язку з встановленням факту подання особою недостовірних даних та документів на підставі яких прийнято рішення про надання статусу безробітного та призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття. Широківським районним центром зайнятості було запропоновано відповідачу добровільно повернути незаконно отримані кошти в сумі 20 128 грн. 23 коп., але відповідач добровільно кошти в повному обсязі не повернув. 03 березня 2015 року відповідачем було сплачено 1 000 грн.
Крім того, як вбачається з банківського чеку, відповідачем 25.03.2015 року було сплачено 1000,00 грн. з призначенням платежу «переплата допомоги по безробіттю за поточний рік»
При заповнені заяви про надання статусу безробітного громадяни ознайомлюються з правами та обов'язками та відповідальністю застрахованих осіб, а саме зі ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення». Застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг зареєстрованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи, відповідно до законодавства України.
У зв'язку з вищенаведеним, враховуючи, що відповідачем частково сплачено суму заборгованості, суд приходить до висновку про часткове задоволення адміністративного позову.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Держави в особі Широківського районного центру зайнятості суму матеріального забезпечення, яка складається з допомоги по безробіттю у сумі 18 128 грн.23 коп. (вісімнадцять тисяч сто двадцять вісім гривень двадцять три копійки) на розрахунковий рахунок 37178001003031, Головне Управління ДКСУ в Дніпропетровській області, МФО 805012, код 23068124.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд.
Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 15 квітня 2015 року. Суддя З оригіналом згідно. СуддяВ.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2015 |
Оприлюднено | 29.04.2015 |
Номер документу | 43732195 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні