ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2015 р. Справа № 804/20655/14 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Борисенко П.О., одноособово розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального
страхування з тимчасової втрати працездатності
до Комунального підприємства "Житлово - експлуатаційне
підприємство №3" Дніпропетровської міської ради
про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
12.12.2014 року Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №3» Дніпропетровської міської ради, в якому просить суд: стягнути з Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №3» Дніпропетровської міської ради на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість зі сплати фінансових санкцій у розмірі 17827,42грн.
Свої позовні вимоги Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності обґрунтовує тим, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати фінансових санкцій у загальному розмірі - 17827,42грн. У добровільному порядку сума боргу відповідачем залишається не сплаченою, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.
Ухвалою суду від 15.12.2014 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
У судове засідання сторони не з'явились, належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду справи. Від представника позивача надійшла письмова заява про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.
У відповідності до положень ч.6 ст.128 КАС України суд ухвалив рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити даний адміністративний позов повністю з наступних підстав.
Відповідно до положень ст.ст.1, 2, 27, 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» від 18.01.2001 року №2240-ІІІ (у відповідній чинній редакції), загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків роботодавцем, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Застрахована особа - найманий працівник, а у випадках, передбачених цим Законом, також інші особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України), на користь яких здійснюється загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Найманий працівник - фізична особа, яка працює за трудовим договором (контрактом) на підприємстві, в установі, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання або у фізичної особи.
Страхові внески - кошти відрахувань на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, сплачені згідно із законодавством, що діяло до набрання чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», кошти, що надходять від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, які спрямовуються на страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Страхувальник зобов'язаний, зокрема, надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону; вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів; надавати виконавчій дирекції відділення Фонду відомості про матеріальне забезпечення та соціальні послуги відповідно до цього Закону в порядку, встановленому правлінням Фонду.
З матеріалів справи вбачається, що Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне підприємство №3» Дніпропетровської міської ради обліковується як страхувальник в Жовтневій районній виконавчій дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду (далі - Жовтнева МрВД).
Відповідно до п.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» страховик має право в тому числі проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Згідно п.3.2 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду від 22.12.2010 року №29, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 25.03.2011 року за №393/19/31 (далі - Інструкція №29), органи Фонду здійснюють планові та позапланові перевірки.
У відповідності до ст.ст.47, 48 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» для забезпечення відновлення здоров'я застрахована особа та члени її сім'ї (а також особа, яка навчається у вищому навчальному закладі) мають право на отримання санаторно-курортного лікування, оздоровлення в спеціалізованих оздоровчих закладах (у тому числі дитячих) у межах асигнувань, установлених бюджетом Фонду на зазначені цілі, та в порядку і на умовах, визначених правлінням Фонду.
Надання послуг застрахованим особам, пов'язаних із санаторно-курортним лікуванням, здійснюється за наявності медичних показань.
Обсяг коштів для забезпечення оздоровчих заходів визначається бюджетом Фонду.
За рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків в порядку, визначеному правлінням Фонду.
Так, позивачем було проведено планову перевірку правильності та цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.01.2012 року по 13.06.2014 року, за результатами якої складено акт від 13.06.2014 року №500.
За результатами перевірки встановлені наступні порушення вимог чинного законодавства, а саме: порушення ч.2 ст.53 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», п.4 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 року №1266 (далі - Порядок №1266). Це в свою чергу стало результатом того, що по двох листках непрацездатності серії АВО №854153 від 23.03.2012 року, виданому на ім'я ОСОБА_1., серія АВТ №714373 від 29.01.2013 року, виданого на ім'я ОСОБА_2 - не вірно встановлено розрахунковий період для обчислення середньоденної заробітної плати для нарахування матеріального забезпечення. Також позивачем було встановлено порушення ч.2 ст.53 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», п.20 Порядку №1266 при призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності по листку непрацездатності АГЕ №636799 від 07.09.2012 року, виданого на ім'я ОСОБА_3 Так, при нарахуванні допомоги при тимчасовій непрацездатності з порушенням законодавства відповідачем використано кошти Фонду в сумі - 531,56грн. Крім того, в результаті порушення ч.2ст.47 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», п.4.9 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 25.02.2009 року №12, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.04.2009 року №339/16355, при видачі двох путівок до санаторію «Утьос» (№005336 датою виїзду з 01.11.2013 року вартістю 6300,00грн. та №005311 датою виїзду з 28.11.2013 року вартістю 6300,00грн.) без довідки для одержання путівки встановленої форми №070/о. Сума коштів Фонду, використаних з порушенням, з урахуванням сплати часткової вартості за путівки, складає - 10080,00грн. (повна вартість путівок - 12600,00грн. - часткова вартість (20%) 2520,00грн.).
Отже, загалом за результатами проведеної перевірки позивач прийшов до висновку, що відповідачем було протиправно використано суму у 10611,50грн., що становлять кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.
Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
За порушення порядку використання страхових коштів, несвоєчасне або не в повному обсязі повернення страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону, несвоєчасне подання або неподання звітності про використання коштів Фонду, інших відомостей, передбачених цим Законом, страхувальник, інший отримувач страхових коштів несе відповідальність відповідно до закону.
Згідно п.4.1, п.4.2, п.4.3 розділу 4 Інструкції №29, за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до статей 21, 22, 28, 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акта перевірки. Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності складається за формою, наведеною у додатку 3 до цієї Інструкції.
У разі несвоєчасного виконання страхувальником рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій щодо повернення коштів Фонду та сплати фінансових санкцій або виконання його не в повному обсязі на страхувальників накладається штраф та нараховується пеня відповідно до статті 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням". Суми цих санкцій сплачуються страхувальниками за рахунок власних коштів.
Розрахунок фінансових санкцій здійснюється після закінчення строку виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій на підставі копій платіжних документів про перерахування зазначених коштів, виписок банку про надходження коштів на рахунки органів Фонду, які є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, за формою, наведеною у додатку 4 до цієї Інструкції.
Рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду приймається та надсилається страхувальнику протягом 20 календарних днів з дня закінчення строку, встановленого для виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій.
У рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення.
Отже, на підставі акту перевірки та у відповідності до вищевикладених норм чинного законодавства України позивач з метою відшкодування протиправно витрачених коштів Фонду, захисту прав держави, прийняв рішення №108/02 від 01.07.2014 року про повернення коштів Фонду на застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності, яким не прийнято до заліку неправомірно витрачені кошти у розмірі - 10611,56грн. На підставі ст.30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» на відповідача було накладено штраф у розмірі - 5305,78грн. (10611,56грн. х 50%), тобто загальна сума заборгованості Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №3» Дніпропетровської міської ради становить загальну суму у розмірі - 15917,34грн. Дане рішення про нарахування штрафу було отримано відповідачем - 02.07.2014 року, про що свідчить особистий підпис директора ОСОБА_4 Однак, у встановлений 10-денний термін з дня отримання рішення - до 12.07.2014 року таке виконано не було. Тому, оскільки станом на 01.08.2014 року кошти у загальній сумі - 15917,34грн. не були сплачені відповідачем, позивач виніс рішення від 01.08.2014 року за №108/02/1 «Про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не у повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності», за даним рішенням до відповідача була нарахована пеня у розмірі - 318,35грн., накладено штраф у розмірі - 1591,73грн., на загальну суму - 1910,08грн. Тому, загальна сума заборгованості відповідача перед Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з урахуванням суми штрафу за рішенням від 01.07.2014 року №108/02, за рішенням від 01.08.2014 року №108/02/1 становить - 17827,42грн.
Слід зазначити, у разі непогодження із нарахованими сумами штрафу за вищевказаними рішеннями, у відповідача було право на їх оскарження в адміністративному порядку до Жовтневої районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності чи в судовому порядку. Проте, дані рішення відповідачем оскаржені не були. Та сума у загальному розмірі - 17827,42грн. є узгодженою, однак не сплаченою у встановленому законом порядку.
Суд, приймаючи до уваги вищевикладене та, враховуючи, що на час розгляду справи сума заборгованості відповідачем не сплачена в добровільному порядку, відповідних доказів сплати фінансових санкцій під час судового розгляду справи не надано, дійшов висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.128, 158 - 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства "Житлово - експлуатаційне підприємство №3" Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 32616300, адреса: 49044, м. Дніпропетровськ, вул. Рогальова, буд. 9) на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності суму боргу по сплаті фінансових санкцій в розмірі 17827,42 грн.(сімнадцять тисяч вісімсот двадцять сім гривень сорок дві копійки.)
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 КАС України.
Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 04.02.2015р. Суддя З оригіналом згідно Помічник судді П.О.Борисенко П.О.Борисенко І.В.Калита
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2015 |
Оприлюднено | 29.04.2015 |
Номер документу | 43739963 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Борисенко Павло Олександрович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Борисенко Павло Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні