Рішення
від 21.04.2015 по справі 917/355/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.04.2015 р. Справа № 917/355/15

За позовом Комунального підприємства "Гребінківський комбінат комунальних підприємств" (вул. Жовтнева, буд.100, м. Гребінка, Гребінківський район, Полтавська область, 37400)

до Відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації (вул. Жовтнева, буд. 9, м. Гребінка, Гребінківський район, Полтавська область, 37400)

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору:

Державна фінансова інспекція в Полтавській області (вул.Шевченка,1, м.Полтава, 36011)

Управління Державної казначейської служби України у Гребінківському районі Полтавської області (вул.Жовтнева, буд.3, м.Гребінка, Полтавська облатсь, 37400)

про стягнення 48376,13 грн.

Суддя Безрук Т. М.

Представники :

від позивача: не з"явився

від відповідача: не з"явився

від третіх осіб: не з"явилися

Розглядається позовна заява про стягнення 48376,13 грн. вартості послуг з постачання теплової енергії для опалення приміщень Гребінківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1.

Відповідач у відзиві проти позову заперечує посилаючись на те, що при укладанні договорів спільне вимірювання опалювальної площі відповідача з позивачем не проводилося. Відповідно до ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, за таких обставин площа, яка знаходиться поза вузлом обліку теплової енергії та неврахована при підписанні договорів є нецільовим використання бюджетних коштів, що тягне за собою кримінальну відповідальність відповідно до ст.210 Кримінального кодексу України (а.с.49-51).

Третя особа - Державна фінансова інспекція в Полтавській області в письмових поясненнях позовні вимоги підтримала в повному обсязі, та повідомила, що неб було проведено планову зустрічну звірку у відділі освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації по питанню документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що відображені в обліку комунального підприємства "Гребінківський комбінат комунальних підприємств"; за результатом зустрічних звірок встановлено, що фактична опалювальна площа, яка знаходиться поза вузлом обліку теплової енергії Гребінківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 становить 425,05 м 2 , що на 137,92 м 2 більше за площу, за яку проводилася оплата комунальному підприємству; отже відповідач недоплатив 48376,13 грн. за надані послуги з постачання теплової енергії.

Третя особа - Управління Державної казначейської служби України у Гребінківському районі Полтавської області в письмових поясненнях повідомило про те, що не вступала у спірні правовідносини зі сторонами, відповідач самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями. Прохає розглянути справу без їх представника (а.с.69).

Сторони та треті особи належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, що підтверджується поштовими повідомленнями від 26.03.2015р. та розпискою відповідача від 24.03.2015р. (а.с.65-68).

В судовому засіданні 21.04.2015р. господарським судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення, згідно ст. 85 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив :

Згідно рішення Гребінківської міської ради від 31.01.2002р. було передано Відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації повноваження щодо управління майном середніх шкіл міста, зокрема середньої школи № 1 (а.с.56-57).

03 січня 2012 року між комунальним підприємством "Гребінківський комбінат комунальних підприємств" (позивачем) та Відділом освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області (відповідачем) було укладено договір №ТП 10/01-2012 про надання послуг з постачання теплової енергії для потреб опалення приміщень (далі - Договір № ТП 10/01-2012); (а.с.14)

24 квітня 2012 року між комунальним підприємством "Гребінківський комбінат комунальних підприємств" та Відділом освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області було укладено договір № 16 про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти (а.с.15-16).

22 січня 2013 року між комунальним підприємством "Гребінківський комбінат комунальних підприємств" та Відділом освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області було укладено договір № ТП 10/01-2013 про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти (а.с.17-18).

Відповідно до умов вказаних Договорів позивач надав послуги відповідачу з постачання теплової енергії для потреб опалення приміщень Гребінківської ЗОШ I-III ступенів № 1.

В п. 1.2 Договору № ТП 10/01-2012 сторонами встановлено, що поза вузлом обліку теплової енергії опалюється площа 858,24 кв.м.

На оплату наданих послуг позивачем виписані відповідачу відповідні рахунки за № 07/10-12 за жовтень 2012р., № 07/11-12 за листопад 2012р., № 07/12-12, №19/12-12 № 22/12-12, № 24/12-12 за грудень 2012р., № 13/01-13 за січень 2013р., №15/01-13 за січень 2013р., №12/02-2013 за березень 2013р., № 05/04-2013 за квітень 2013р. (а.с.35-45).

При цьому у даних рахунках нарахування за послуги теплопостачання було проведено за опалювальну площу 858,20 кв.м.

За вказані послуги позивачем проведено повністю розрахунок, що підтверджується Державною фінансовою інспекцією в Полтавській області в довідці від 26.05.2014р. № 06-22/209 (а.с.24-27).

Під час проведення Державною фінансовою інспекцією в Полтавській області планової зустрічної звірки у відділі освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації по питанню документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що відображені в обліку комунального підприємства "Гребінківський комбінат комунальних підприємств", було встановлено, що фактична опалювальна площа, яка знаходиться поза вузлом обліку теплової енергії Гребінківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, на 137,92 м 2 більше за площу, за яку проводилася оплата комунальному підприємству (а.с.24-27).

Тобто, за період 01.04.2012р. - 31.03.2014р. згідно рахунків позивача відповідачем проводилася оплата за послуги теплопостачання за опалювальну площу 858,20 кв.м., в той час як фактична опалювальна площа складає 996,12 кв.м. Послуги з опалення 137,92 м 2 відповідачем не оплачувалися.

Дані обставини підтверджені в довідці від 26.05.2014р. № 06-22/209 та в Розрахунку донарахування плати за надані КП „Гребінківський ККП" послуги з теплопостачання Відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації за період з 01.04.2012 року по 01.03.2014 року (а.с.24-27, 29).

Розрахунок донарахування плати за надані КП „Гребінківський ККП" послуги з теплопостачання Відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації за період з 01.04.2012 року по 01.03.2014 року підписані відповідачем без заперечень та зауважень (а.с.29)

10.07.2014р. за №241, 10.10.2014р. за № 317 позивач звернувся до відповідача з вимогою про сплату послуг теплопостачання в результаті зайняття більшої площі, ніж було визначено в договорах оренди (т.1, а.с.57). Відповідач кошти не сплатив.

Відповідно до ст.4-3, ст.33 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності; кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Доказів в спростування вищевикладеного відповідач суду не надав.

Відповідно до ст. 275 Господарського кодексу України за договором енергопостачання енергопостачальне підприємство (енергопостачальник) відпускає електричну енергію, пару, гарячу і перегріту воду (енергію) споживачеві (абоненту), який зобов'язаний оплатити прийняту енергію та дотримуватися передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного обладнання, що ним використовується.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема є: договори та інші правочини; створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності: завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; інші юридичні факти; цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Відповідно до п. 3 ст. 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", комунальні послуги надаються споживачу безперебійно, за винятком часу перерв, в т.ч. міжопалювалого періоду для систем опалення.

Згідно ч.ч. 5, 6 ст. 19 Закону України "Про теплопостачання", теплотранспортуюча організація не має права відмовити споживачу теплової енергії у забезпеченні його тепловою енергією за наявності технічних можливостей на приєднання споживача до теплової мережі, а споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачальній організації за фактично отриману теплову енергію.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про теплопостачання" у разі відмови споживача оплачувати споживання теплової енергії заборгованість стягується в судовому порядку.

Пунктом 3 Правил користування тепловою енергією, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007р. № 1198 (далі - Правила № 1198) передбачено, що споживач теплової енергії - це фізична особа, яка є власником будівлі або суб'єктом підприємницької діяльності, чи юридична особа, яка використовує теплову енергію відповідно до договору.

В п. 6 Правил № 1198 зазначено, що збільшення споживачем обсягу споживання теплової енергії допускається лише за погодженням з теплопостачальною організацією.

Згідно з п 26 Правил № 1198 споживач сплачує теплопостачальній організації вартість теплової енергії, спожитої понад обсяг, передбачений на відповідний (розрахунковий) період, згідно з умовами договору.

В п. 41 Правил № 1198 встановлено, що споживач несе відповідальність, зокрема за недотримання затверджених договірних значень обсягу споживання теплової енергії та режиму теплоспоживання, а також достовірність наданої інформації.

Рішенням Гребінківської міської ради Полтавської області за № 635 від 29.11.2011р. "Про встановлення тарифів на послуги централізованого опалення, що надаються Гребінківським комбінатом комунальних підприємств бюджетним організаціям" встановлені тарифи на теплову енергію для потреб бюджетним установам та інших споживачів в сумі 1081,88 грн. за 1Гкал., 33,35грн. за 1 кв.м. опалювальної площі (а.с.46).

Рішенням Гребінківської міської ради Полтавської області за № 5 від 14.01.2013р. "Про встановлення тарифів на послуги централізованого опалення, що надаються Гребінківським комбінатом комунальних підприємств бюджетним організаціям" встановлені тарифи на теплову енергію для потреб бюджетним установам та інших споживачів в сумі 1260,10 грн. за 1Гкал., 38,28грн. за 1 кв.м. опалювальної площі (а.с.47).

Таким чином відповідачем не було сплачено за надані послуги з постачання теплової енергії за період 01.04.2012р. - 01.03.2014р. для опалення приміщень загальною площею 137,92 кв.м. на загальну суму 48376,13 грн.

Заперечення відповідача щодо позову з підстав не включення спірної площі до умов договору, судом відхиляються, оскільки у відповідності до вимог ст. 24 Закону України "Про теплопостачання" та ст. 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", обов'язок укладання договору покладено на споживача. Таким чином, відсутність договору про постачання теплової енергії не звільняє відповідача від сплати заборгованості за спожиту теплову енергію. Крім того, саме відповідач є відповідальним за достовірність наданої інформації при укладенні договору (п. 41 Правил № 1198).

Аналогічної правової позиції дотримується Вищий господарський суд України в постановах від 24.01.2013 р. у справі № 1/5005/5776/2012, від 15.05.2013 р. у справі № 5017/2891/2012, від 24.04.2014р. у справі № 917/1709/13, які оприлюднені в Єдиному державному реєстрі судових рішень, та враховуються судом задля єдності судової практики.

Згідно із ч. 1 ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Таким чином, правовідношення, в якому замовник зобов'язаний оплатити надану послугу в грошах, а виконавець має право вимагати від замовника відповідної оплати, є грошовим зобов'язанням.

Відповідно до ст. 218 ЦК України недодержання сторонами письмової форми правочину, яка встановлена законом, не має наслідком його недійсність, крім випадків, встановлених законом.

Недійсність договору з теплопостачання у зв'язку з недодержанням юридичними особами письмової форми законом не встановлена, а тому виниклі між сторонами зобов'язання є дійсними і їх виконання повинне здійснюватися у відповідності до норм цивільного законодавства.

Згідно правової позиції Верховного Суду України, викладеної у постанові від 25.11.2014 р. № 3-184гс14 у справі № 916/3566/13, зобов'язання відповідача оплатити послуги з водопостачання та водовідведення виникає на підставі закону з узгоджених дій постачальника і споживача послуг. Відсутність письмового договору між сторонами не може бути підставою для звільнення від сплати вартості фактично отриманих відповідачем житлово-комунальних послуг.

Відповідно до ст.111-28 ГПК України рішення Верховного Суду України, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України.

Таким чином, позовні вимоги про стягнення 48376,13 грн. вартості спожитої теплової енергії підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

В разі добровільного виконання рішення суду до відкриття виконавчого провадження відповідач не позбавлений права звернутися до суду з заявою про визнання наказу таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, на підставі ст. 117 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації (вул. Жовтнева, буд. 9, м. Гребінка, Гребінківський район, Полтавська область, 37400, ідентифікаційний код 02145487) на користь Комунального підприємства "Гребінківський комбінат комунальних підприємств" (вул. Жовтнева, буд.100, м. Гребінка, Гребінківський район, Полтавська область, 37400 ідентифікаційний код 03351697) 48376грн. 13 коп. за надані послуги з постачання теплової енергії, 1827грн. 00 коп. відшкодування витрат з оплати судового збору.

Видати наказ після набрання цим рішенням законної сили.

Повне рішення складено та підписано: 22.04.2015р.

Суддя Безрук Т. М.

Дата ухвалення рішення21.04.2015
Оприлюднено29.04.2015
Номер документу43744837
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/355/15

Ухвала від 24.03.2015

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Рішення від 21.04.2015

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні