ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 квітня 2015 року № 813/1451/15
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Костецький Н.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства «ЛОМБАРД «ЛОМЕР», МАЗУР В.О. І КОМПАНІЯ» про стягнення штрафу у розмірі 17 000,00 грн.,-
в с т а н о в и в:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася до суду із позовом до Повного товариства «ЛОМБАРД «ЛОМЕР», МАЗУР В.О. І КОМПАНІЯ» про стягнення штрафу у розмірі 17 000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за порушення відповідачем вимог Закону України «Про фінансові послуг та державне регулювання ринків фінансових послуг» позивачем 08.10.2014 року на підставі перевірки прийнято постанову про застосування до відповідача заходу впливу у вигляді штрафу у розмірі 17 000,00 грн. за порушення законодавства у сфері надання фінансових послуг. Зазначена постанова була надіслана відповідачу, однак штраф сплачений не був, що стало підставою для звернення до суду з означеним позовом.
Згідно ухвали суду від 06 квітня 2015 року відкрито скорочене провадження у даній справі.
Відповідачу надіслано судом копію ухвали про відкриття скороченого провадження разом із копією позовної заяви з додатками до неї, та запропоновано протягом десяти днів з дня одержання вказаних вище документів подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову. Надіслана рекомендованою кореспонденцією відповідачу за адресою місця знаходження ухвала повернулася, тому з врахуванням частини 11 статті 35 КАС України, вважається, що така вручена йому належним чином.
У відповідності до положень ч. 4 ст. 183-2, Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення. У разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.
Оскільки судом належним чином виконано свій обов'язок щодо повідомлення відповідача, від такого отримано заперечення на позов, суд дійшов до висновку про наявність достатніх підстав для розгляду справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Перевіривши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративну судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності.
Згідно з вимогами п. 1 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Судом встановлено, що Повне товариство «ЛОМБАРД «ЛОМЕР», МАЗУР В.О. І КОМПАНІЯ» набула статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг та є об'єктом нагляду Національною комісією.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складено акт відносно відповідача про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 08.10.2014 року № 136/16/03-ЛК(а.с.11).
09.10.2014 року (вих. №8084/16-8) позивачем на адресу відповідача направлено рекомендованим листом зазначений акт, який згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення отриманий відповідачем 14.10.2014 року.
Згідно акту за не надання звітних даних за 2013 рік, за І квартал 2014 року та за перше півріччя 2014 року, позивач дійшов висновку про порушення відповідачем вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме:
- пункту 2.2 та пункту 2.3 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 року за № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 року за № 1482/10081 щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Нацкомфінпослуг, а саме: неподання звітних даних за 2013 рік, за І квартал року та за перше півріччя 2014 року, а також неподання корегуючих звітних даних в паперовій формі за 9 місяців 2013 рік;
- Товариством не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг за 2013 рік, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: статті 14 Закону щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг;
- пункту 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардам до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг 04.11.2004 року № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 року за № 1482/10081, в частині неподання Товариством до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2013 рік.
На підставі акту позивачем 22.10.2014 року за № 136/16/03/01-ЛК прийнято постанову про накладення штрафу за порушення вчиненні на ринках фінансових послуг, котрою до відповідача застосовано штраф у розмірі 17 000,00 грн.(а.с.12). Вказану постанову відповідачу скеровано за його юридичою адресою.
Доказів сплати вищезазначених штрафних санкцій, або оскарження постанови про їх накладення, відповідачем суду не надано.
Приймаючи рішення суд виходив з наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 22 Закону України «Про кредитні спілки» кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики.
Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.
Відповідно до п. 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є Нацкомфінпослуг.
Відповідно до п. 4 цього ж Положення Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань, крім іншого, встановлює правила підготовки, надання та обробки даних щодо діяльності фінансових установ за напрямами здійснення нагляду, проводить у межах своїх повноважень самостійно або разом з іншими уповноваженими органами виїзні та безвиїзні перевірки діяльності фінансових установ, встановлює згідно із законом порядок та умови застосування заходів впливу, у разі порушення законодавства про фінансові послуги накладає адміністративні стягнення за правопорушення та застосовує відповідно до закону заходи впливу.
Відповідно до п. 1.1. Розділу 1 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 року № 177, цей Порядок визначає порядок складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками (далі - кредитні спілки) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, установлює загальні вимоги до заповнення звітних форм та терміни їх подання.
Відповідно до п. п. 2.2.2. п. 2.2. Розділу 2 звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.
Відповідно до п. п. 2.2.3. п. 2.2. Розділу 2 звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені цим Порядком у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, у тому числі накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 41 цього ж Закону уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 1 ст. 42 цього ж Закону штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до п. 2.4. Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Розпорядженням Нацкомфінпослуг № 2319 від 20.11.2012 року, рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг. У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
Відповідно до п. 4.18. цього ж Положення рішення про застосування заходу впливу або закриття справи про правопорушення надсилається особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі під підпис протягом 5 днів з дати його прийняття.
Згідно з п. 4.24. цього ж Положення особа може оскаржити рішення про застосування заходу впливу у встановленому законодавством порядку.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивачем на виконання своїх повноважень встановлено порушення відповідачем вимог законодавства про фінансові послуги та застосовано до останнього заходи впливу у виді штрафу. Постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідачем у встановлені строки не оскаржена.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ст. ст. 49, 70 КАС України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.
Беручи до уваги те, що відповідачем суму штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн. не сплачено, доказів оскарження постанови про застосування штрафної санкції суду не надано, обов'язок сплати відповідачем суми штрафних санкцій підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, Суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову та стягнення з Повного товариства «ЛОМБАРД «ЛОМЕР», МАЗУР В.О. І КОМПАНІЯ» штрафу у розмірі 17 000,00 грн.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України понесені позивачем судові витрати у виді судового збору.
Керуючись ст. ст. 7-14, 17, 18, 49, 51, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2 .Стягнути з Повного товариства «ЛОМБАРД «ЛОМЕР», МАЗУР В.О. І КОМПАНІЯ» (81635, Львівська область, Миколаївський район, с.Верин, вул. Біласа і Данилишина, буд. 57, код ЄДРПОУ 37893650) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Постанову суду звернути до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2015 |
Оприлюднено | 30.04.2015 |
Номер документу | 43758995 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні