ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 квітня 2015 р. м. Чернівці Справа № 824/465/15-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Прокурора Вижницького району Чернівецької області в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства "Вижницьке ремонтно-транспортне підприємство" про стягнення фінансових санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Вижницьке ремонтно-транспортне підприємство" фінансові санкції в сумі 5100 грн. до Державного бюджету України.
У відповідності до вимог ч. 3 ст. 183-2 КАС України відповідачу було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження та запропоновано подати заперечення на позов, або заяву про визнання позову. Поштове повідомлення адресоване відповідачу 10.04.2015 року повернулось з відміткою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться". Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає, що наявні достатні підстави для прийняття судового рішення і приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
Відкрите акціонерне товариство "Вижницьке ремонтно-транспортне підприємство" зареєстроване як юридична особа ідентифікаційний код 03767096, місцезнаходження: 59222, Чернівецька обл., Вижницький район, с. Іспас та є учасником фондового ринку.
Судом встановлено, що відповідачем не опубліковано інформацію про результати фінансово-господарської діяльності емітента за 2013 р. у офіційному друкованому видані, дана інформація не розміщена в загальнодоступній базі даних Комісії, а також її не надано сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів в Чернівецькій області Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, про що 02.07.2014 р. було прийнято постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. (а.с. 8-10). По факту зазначених порушень позивачем складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 23.12.2014 р. №537-ПР-4-Е, №538-ПР-4-Е, №539-ПР-4-Е, яким встановлено порушення ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пп. 4 п. 4 «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів». (а.с. 12-14). Крім того, 23 грудня 2014 р. було прийнято Постанову про розгляд справи про порушення на ринку цінних паперів, яка направлялась на адресу відповідача. (а.с. 11). Позивач 30 грудня 2014 р. прийняв постанови №519-ПР-4-Е, №520-ПР-4-Е та №521-ПР-4-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів всього на загальну суму 5100 грн., які були направлені відповідачу, що підтверджується копіями поштових відправлень. (а.с. 24, 25).
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону.
У відповідності до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Статтею 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Згідно п. 15 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.
Положення статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» визначають, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно ч. 1 ст. 39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з пп. 4 п. 4 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; розміщення на сторінці в мережі Інтернет - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 01 червня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до моменту подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на сторінці в мережі Інтернет.
Відповідачем станом на 23.12.2014 р. регулярну річну інформацію - звіт за 2013 р. у загальнодоступній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у встановлені законодавством строки, не розміщено та у офіційному друкованому видані не опубліковано. Крім того, станом на 01.06.2014 р. дану інформацію не надано сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів в Чернівецькій області - Прикарпатському територіальному управлінню Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У відповідності до п. 5, п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 5 Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій» повноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Суд дійшов висновку, що оскільки Відкрите акціонерне товариство "Вижницьке ремонтно-транспортне підприємство" не розкрило річну інформацію на фондовому ринку позивачем правомірно складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 23.12.2014 р. №537-ПР-4-Е, №538-ПР-4-Е, №539-ПР-4-Е та винесено постанови про накладення санкцій за кожне правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: №519-ПР-4-Е за неподання регулярної річної інформації за 2013 р. до Комісії у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн., №520-ПР-4-Е за не опублікування регулярної річної інформації за 2013 р. у офіційному друкованому видані у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн. та №521-ПР-4-Е за нерозміщення регулярної річної інформації за 2013 р. у загальнодоступній інформаційній базі Комісії у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн.
Таким чином, сума штрафних санкцій відповідно до постанов від 30 грудня 2014 р. №519-ПР-4-Е, №520-ПР-4-Е та №521-ПР-4-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів всього на загальну суму 5100 грн. підлягає стягненню з Відкритого акціонерного товариства "Вижницьке ремонтно-транспортне підприємство".
Згідно ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Позивач довів суду правомірність заявлених вимог. Враховуючи вищезазначене, повно, всебічно дослідивши докази по справі, об'єктивно оцінивши їх, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 70, 79, 86, 94, 158, 159, 163, 183-2 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Вижницьке ремонтно-транспортне підприємство" (ідентифікаційний код 03767096, місцезнаходження: 59222, Чернівецька обл., Вижницький район, с. Іспас) фінансові санкції в сумі 5100 грн.
Порядок і строки оскарження визначаються ст.ст. 183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Згідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2015 |
Оприлюднено | 30.04.2015 |
Номер документу | 43759547 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні