Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 квітня 2015 р. Справа № 805/714/15-а
приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Хохленкова О. В.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Донецькій області до приватного підприємства «Марпромсервіс» про стягнення податкового боргу зі сплати орендної плати з юридичних осіб в розмірі 16860,83 грн. з рахунків платника податків в банках,
В С Т А Н О В И В:
Маріупольська об'єднана державна податкова інспекція ГУ Міндоходів у Донецькій області звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до приватного підприємства «Марпромсервіс» про стягнення податкового боргу зі сплати орендної плати з юридичних осіб в розмірі 16860,83 грн. з рахунків платника податків в банках.
В обґрунтування позову позивач посилається на те, що відповідач в порушення п.286.2 ст.286 ПК України не надав податкову декларацію за 2013 рік граничний строк подання якої становить 20.02.2013 року.
Таким чином, починаючи з березня 2012 року відповідачу до нараховується основного зобов'язання відповідно до податкової декларації за 2012 рік № 1180 від 20.02.2012 року щомісячно 1517,35 грн. та штрафні санкції в розмірі 170 грн. відповідно до податкового повідомлення - рішення від 17.04.2013 року № 0000211500. Загальна сума заборгованості становить на 11.02.2015 року 16860,83 грн.
Просить суд стягнути з відповідача вказану суму.
В судове засідання представник позивача не з'явився. Був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи. Надав суду заяву про розгляд справи в його відсутність.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце слухання справи був повідомлений належним чином. Про причини неявки суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи суду не надав, письмових заперечень проти позову також не надав.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши матеріали справи суд встановив наступне.
Позивач у справі - Маріупольська об'єднана державна податкова інспекція ГУ Міндоходів у Донецькій області, яка є юридичною особою та суб'єктом владних повноважень.
Відповідач - приватне підприємство «Марпромсервіс» є юридичною особою код ЄДРОПУ 30549306 згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.5-7).
Відповідач є платником орендної плати за земельні ділянки.
20.02.2012 року відповідачем було подано податкову декларацію з плати за землю в який щомісячний платіж визначений в розмірі 1517,35 грн. за грудень 2012 року 1715,33 грн. тобто самостійно визначений платником податків (а.с.13-15).
Згідно з актом камеральної перевірки податкової звітності № 112/23/15-1/30549306 від 06.03.2013 року відповідачем не подано податкову декларацію за 2013 рік, граничний строк подачі якої становить 20.02.2013 року (а.с.16).
Згідно з вказаним актом позивачем 17.04.2013 року було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000211500 та спрямовано відповідачеві рекомендованим листом, який він отримав (а.с.17).
Відповідно до розрахунку загальна сума боргу відповідача на 09.05.2013 року складає 16860,83 грн. (а.с.10).
Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.16.1.3 та пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п.57.3 ст.57 кодексу, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно п.58.2 ст.58 цього кодексу, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктом 58.3 сти.58 кодексу передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення.
При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Із матеріалів справи вбачається, що податкове повідомлення - рішення за яким стягуються суми податкових зобов'язань відповідачем не оскаржувалось, тому є узгодженим.
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Тобто, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником в строки, визнається сумою податкового боргу платника податків, відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 вказаного кодексу.
Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України, у випадку, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання у встановлені строки, податковий орган направляє такому платнику податків податкові вимоги.
Таким чином, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкового боргу, не призвели до їх повного погашення, строки їх добровільної сплати вийшли у відповідності до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, про що свідчать матеріали справи.
Відповідно до ст.50 Бюджетного кодексу України податки, збори (обов'язкові платежі) та інші доходи до державного бюджету визнаються зарахованими в доход державного бюджету з моменту зарахування на єдиний казначейський рахунок державного бюджету.
Згідно п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків, зокрема, шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашені такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Донецькій області до приватного підприємства «Марпромсервіс» про стягнення податкового боргу зі сплати орендної плати з юридичних осіб в розмірі 16860,83 грн. з рахунків платника податків в банках, задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства «Марпромсервіс» (код ЄДРПОУ 30549306) з розрахункових рахунків в банківських установах які його обслуговують податковий борг зі сплати орендної плати з юридичних осіб у розмірі 16860 (шістнадцять тисяч вісімсот шістдесят) гривень 83 копійки на користь місцевого бюджету за реквізитами р/р 332158127000053, код платежу 18010600, отримувач Маріуп.УК/Іллічів.р-н/18010600, код отримувача 37989721, банк отримувача ГУДКСУ у Донецькій області, МФО 834016.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Хохленков О.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2015 |
Оприлюднено | 30.04.2015 |
Номер документу | 43771386 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Хохленков О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні