ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 квітня 2015 року № 813/1539/15
Львівський окружний адміністративний суд,
у складі:
головуючого-судді Кухар Н.А.
секретар судового засідання Єдинак Г.Б.
за участі представника позивача Черевика Є.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м.Львова до Колективного підприємства «Інститут проектування комп'ютерних систем» про стягнення заборгованості, -
встановив :
Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова звернулося до суду з позовом до КП «Інститут проектування комп'ютерних систем» про стягнення заборгованості в розмірі 4965,43 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог покликається на те, що відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13.12.01991 року № 1977-ХІІ, право на отримання наукової пенсію виникає у випадку наявності необхідного стажу наукової, науково-технічної, науково-педагогічної, науково-організаційної роботи на державних підприємствах, в установах, організаціях. На КП «Інститут проектування комп'ютерних систем» працює особи, що отримали право на наукову пенсію згідно ст. 24 вказаного Закону. Постановою КМУ № 372 від 24.03.2004 року "Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи", виплачується різниця між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюджетних установ і організацій, науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств і організацій та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи". На виконання зазначених нормативних актів відповідачу було направлено повідомлення про відшкодування управлінню різниці в цих пенсіях. Однак, добровільно така різниця сплачена не була. За таких обставин просить позов задовольнити.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з мотивів, вказаних в позовній заяві.
Відповідач заперечень на позов, витребувані судом докази не надав, явки повноважного представника в судове засідання не забезпечив. Суд вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, а тому вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача відповідно до положень ст.128 КАС України.
Суд, заслухав пояснення представника позивача, дослідив матеріали справи та подані документи, всебічно і повно з'ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, виходив з наступного.
Згідно ч. 1 ст. 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової, науково-технічної, науково-педагогічної, науково-організаційної роботи на державних підприємствах, в установах, організаціях пенсії на рівні, який забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.
Частиною 1 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", науково-технічна діяльність - інтелектуальна творча діяльність, спрямована на одержання і використання нових знань у всіх галузях техніки і технологій. Її основними формами (видами) є науково-дослідні, дослідно-конструкторські, проектно-конструкторські, технологічні, пошукові та проектно-пошукові роботи, виготовлення дослідних зразків або партій науково-технічної продукції, а також інші роботи, пов'язані з доведенням наукових і науково-технічних знань до стадії практичного їх використання.
Відповідно до ст. 24 цього ж Закону, різниця між сумою призначеної пенсії за цим законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право дана особа, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ПІ - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Такий Порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 року № 372, який визначає механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи (далі - різниця у розмірі пенсії).
Пунктом 2 Порядку визначено, що За рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Згідно п.3 Порядку, фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.
При цьому, пунктом 5 цього ж Порядку встановлено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів Ш-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення, які щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулих та поточному роках.
Судом встановлено, що за період роботи в КП «Інститут проектування комп'ютерних систем» право на призначення пенсії отримали наукові працівники ОСОБА_2 та ОСОБА_3. Пенсії вищевказаними пенсіонерам призначені на підставі довідки про підтвердження наукового стажу, виданої Інститутом «Укоопінформпроект» та довідки про підтвердження наукового стажу, виданої КП «Інститут проектування комп'ютерних систем».
Вказані особи працювали на посаді, які, відповідно до Переліку посад наукових (науково-педагогічних) працівників державних підприємств, установ, організацій, дають право на призначення пенсій та виплати грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", затв. постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2001 року № 1571.
На виконання ст. 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та зазначеного вище Порядку, відповідачу були направлені повідомлення про суми витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії.
Згідно з розрахунком сум відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної як науковому працівнику і сумою пенсій, обчисленою на загальних підставах за період з грудня 2014 року по березень 2015 року заборгованість відповідача становить 4965,43 грн. Виплата зазначених пенсій підтверджена долученими позивачем до матеріалів справи довідками.
Таким чином, позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 4965,43 грн. підлягають задоволенню, оскільки судом встановлено, що на відповідача законодавцем покладений обов'язок відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а отже підлягають задоволенню.
Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, зокрема, частин 2 та 3, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Колективного підприємства «Інститут проектування комп'ютерних систем» (ЄДРПОУ 04605728, адреса: пл.Ринок, 36, м.Львів) на користь Управління Пенсійного фонду України у Галицькому районі м.Львова 4965 (чотири тисячі дев'ятсот шістдесят п'ять) грн. 43 коп.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.
Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий Кухар Н.А.
Повний текст постави виготовлено 24.04.2015 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2015 |
Оприлюднено | 30.04.2015 |
Номер документу | 43775845 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні