Справа № 815/1405/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2015 року
09год.30хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Одесазооветпромпостач про стягнення штрафних санкцій , -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якій заступник прокурора просить суд стягнути з ПАТ «Одесазооветаромпостач» в Державний бюджет України 5 100 грн. штрафних санкцій на р/р 31116106700360, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 37929461 ГУДКСУ в Одеській області.
В обґрунтування позовних вимог заступник прокурора посилається на несплату відповідачем штрафних санкцій за порушення ПАТ Одесазооветпромпостач законодавства про цінні папери, визначених постановами від 11.09.2014р.
Від представника Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку через канцелярію суду надійшло письмове клопотання від 17.04.2015 року за вх. №9631/15 про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач заперечення на позов не надав, у судові засідання не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, наявним у матеріалах справи (на 06.04.2015р.) та роздруківкою з сайту ДП Укрпошта Відстеження пересилання поштових відправлень від 22.04.2015р. про вручення адресату 12.04.2015р. поштового відправлення 6500903864545, реєстром поштових відправлень Одеського окружного адміністративного суду (реєстр №29).
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши положення законодавства, суд дійшов наступного.
Згідно постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів Південно-Українського територіального управління НКЦПФР від 06.08.2014 р. №716-ПУ-1-Е ПАТ Одесазооветпромпостач не розкрило річну інформацію про емітента за 2013 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826. Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПАТ Одесазооветпромпостач за 2013 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР.
Згідно постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів Південно - Українською територіального управління НКЦПФР від 06.08.2014 №717-ПУ-1-Е ПАТ Одесазооветпромпостач не розкрило річну інформацію про емітента за 2013 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України або Комісії, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826.
Відповідно до постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів Південно - Українського територіального управління НКЦПФР від 06.08.2014 №718-ПУ-1-Е ПАТ Одесазооветпромпостач не подало до Південно-Українського територіального управління НКЦПФР річну інформацію про емітента за 2013 рік не пізніше 01 червня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826.
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується журналом реєстрації звітів акціонерних товариств та емітентів облігацій (індекс справи 03-13).
Враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушень, постановами від 06.08.2014 за №716-ПУ-1-Е, №717-ПУ-1-Е. №718-ГІУ-1-Е у відношенні ПАТ Одесазооветпромпостач порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими зобов'язано керівника або повноважного представника товариства з'явитись до відділу контрольно-правової роботи Південно-Українського територіального управління НКЦПФР 19.08.2014 для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання відповідних пояснень з приводу скоєних правопорушень.
19 серпня 2014 року у відношенні до Публічного акціонерного товариства Одесазооветпромпостач складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №589-ПУ-1-Е, №590-ПУ-1-Е. №591-ПУ-1-Е, для ознайомлення та підписання яких керівник або повноважений представник ПАТ Одесазооветпромпостач до Південно-Українського територіального управління НКЦПФР, не з'явився.
Постановами від 22.08.2014 за №519-ПУ-1-Е, №520-ГІУ-1-Е. №521-ПУ-1-Е, у відношенні ПАТ Одесазооветпромпостач розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 11.09.2014.
Для участі у розгляді справ про правопорушення на ринку цінних паперів до Південно-Українського територіального управління НКЦПФУ керівник або повноважений представник ПАТ Одесазооветпромпостач не з'явився.
За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів Південно-Українським територіальним управлінням НКЦПФР були винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.09.2014 № 527-ПУ-1-Е за порушення вимог підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення Про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 до ПАТ Одесазооветпромпостач застосовано штрафну санкцію у вигляді 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 1 700 гривень; постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.09.2014 №528-ПУ-1-Е за порушенням вимог підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення Про розкриті інформації емітентами цінних паперів затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, за що передбачена відповідальність відповідно до вимог пункту 5 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , до ПАТ Одесазооветпромпостач застосовано штрафну санкцію у вигляді 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 1 700 гривень, та постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.09.2014 №529-ПУ-1-Е за порушенням вимог підпункту 4 пункту 4 розділу II Положення Про розкритої інформації емітентами цінних паперів , затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 до ПАТ Одесазооветпромпостач застосовано штрафну санкцію у вигляді 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 1 700 гривень.
У визначений Законом строк відповідач штрафні санкції не сплатив, постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржив.
Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Статтею 5 вказаного Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» ).
Статтею 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначені повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Так, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно ст.11 вказаного Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції. Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст. 12 Закону «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф. Посадова особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
З огляду на вищевикладене, враховуючи, що відповідачем, станом на день розгляду даної адміністративної справи, не сплачено штрафи за правопорушення на ринку цінних паперів, накладені постановами № 527-ПУ-1-Е, № 528-ПУ-1-Е, № 529-ПУ-1-Е від 11.09.2014 року, а самі постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не оскаржені, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ч.6 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Одесазооветпромпостач про стягнення штрафних санкцій задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства Одесазооветпромпостач (вул. Авангардська, 6-А, смт Авангард, Овідіопольський район, Одеська область, 67806, код ЄДРПОУ 00727202) на користь Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 5100(п'ять тисяч сто)грн. штрафних санкцій та перерахувати на р/р 31116106700360, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 37929461 ГУДКСУ в Одеській області.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2015 |
Оприлюднено | 05.05.2015 |
Номер документу | 43789755 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні