Постанова
від 24.04.2015 по справі 826/5534/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

24 квітня 2015 року 10:34 справа №826/5534/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кузьменка В.А., суддів Арсірія Р.О., Катющенка В.П.., за участю секретаря Калужського Д.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Гера Люкс" доДержавної пробірної служби України проскасування постанови ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Гера Люкс" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Гера Люкс") звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної пробірної служби України (далі по тексту - відповідач), в якому просить скасувати постанову відповідача про накладення штрафу від 24 березня 2014 року №18.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2014 року скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 червня 2014 року в адміністративній справі №826/5534/14 та прийнято рішення про задоволення позову.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 25 лютого 2015 року №К/800/54566/14 постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 червня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2014 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Автоматизованою системою документообігу Окружного адміністративного суду міста Києва адміністративну справу передано на розгляд судді Кузьменку В.А.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 березня 2015 року справу прийнято до провадження.

В судовому засіданні 15 квітня 2015 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив; сторонами заявлено спільне клопотання про розгляд справи у письмову провадженні.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи викладене, суд ухвалив здійснити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до постанови Державної пробірної служби України про накладення штрафу на суб'єкта господарювання за торгівлю на території України ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, які не мають відбитка державного пробірного клейма або мають відбиток підробленого державного пробірного клейма від 24 березня 2014 року №18 (далі по тексту - постанова про накладання штрафу) на підставі статті 22 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" за торгівлю на території України ювелірними виробами, які не мають відбитка державного пробірного клейма, зобов'язано ТОВ "Гера Люкс" сплатити в установленому порядку штраф у розмірі 625 555,38 грн., що становить 100 відсотків вартості ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, які не мають відбитка державного пробірного клейма, до Державного бюджету України за відповідним кодом бюджетної класифікації.

Постанова про накладення штрафу прийнята за результатами перевірки стану дотримання законодавства щодо торгівлі на території України ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів ТОВ "Гера Люкс" та на підставі акта перевірки від 12 грудня 2013 року №415/13.

В акті перевірки встановлено, що в порушення пункту 2 статті 13 та пункту 5 статті 14 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" позивачем не подавались на випробування та клеймування в органи, які здійснюють державний пробірний контроль, та реалізовувались наступні ручки зі вмістом дорогоцінних металів:

ручка пір'яна з золотим пером 585 проби 0,573 г/шт., корпус - карбон з Тисненням, ковпачок та вставки сталь, у поліетиленовій упаковці, арт. 109341, колекція: WI StarWalker - 5 шт. вартістю 5 068,00 грн. за шт., на загальну суму 25 340,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером 585 проби 0,573 г/шт., корпус з тисненням, ковпачок та вставки сталь, у поліетиленовій упаковці, арт. 109365, колекція: WI StarWalker - 5 шт. вартістю 6 217,00 грн. за шт., на загальну суму 31 085,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером 750 проби 0,886 г/шт., корпус - каучук з лаковим покриттям, ковпачок каучук, вставки сталь, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 109292, колекція: WI Editions - 4 шт. вартістю 5 127,00 грн. за шт., на загальну суму 25 635,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером 750 проби 0,886 г/шт., корпус - каучук з лаковим покриттям, ковпачок каучук, вставки сталь, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 109293, колекція: WI Editions торговельна марка Mont Blanc виробник - Mont Blanc Simplo Gmbh - 7 шт. вартістю 5 228,00 грн. за шт., на загальну суму 36 596,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером 750 проби 0,886 г/шт., ручка капілярна, олівець механічний - корпус каучук з лаковим покриттям, ковпачок каучук, вставки сталь, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 109299, колекція: WI Editions торговельна марка Mont Blanc виробник - Mont Blanc Simplo Gmbh - 2 шт. вартістю 13 435,00 грн. за шт., на загальну суму 26 870,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером 585 проби вага золота - 0,465 г/шт. корпус та ковпачок з пластика, вставки - сталь та скла (синтетичний сапфір), кількість каменів в виробі - 1 шт., вага каменю в виробі - 0,35 карат, у поліетиленовій упаковці, вага нетто виробу - 24,57 г, вага нетто виробів - 49,14 г, вага нетто виробів в упаковці - 69,66 г, арт. 5778, торговельна марка - "Вoheme", виробник - "Boheme" - 2 шт. вартістю 3 280,00 грн. за шт., на загальну суму 6 560,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером 585 проби вага золота - 0,465 г/шт., корпус та шпачок з пластика, вставки - сталь та голубий сапфір, кількість каменів в виробі - 1 шт., вага каменю в виробі - 0,01 карат. 1 фірмовій картонній упаковці, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, гарантійний сертифікат, інструкція з використання, вага нетто виробу - 21,35 г., вага нетто виробів - 128,1 г., вага нетто виробів в упаковці - 3 067,74 г., арт. 109353, виробник "Мeisterstruck"; ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, 0,430 г/шт., корпус покриття лак, ковпачок каучук, вставки: сталь, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт.109049, колекція WI Heritage - 2 шт. вартістю 5 817,53 за шт., на загальну суму 11 635,06 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером 585 проби, вага металу - 0,573 г/шт., корпус і ковпачок каучук, вставки: сталь, у поліетиленовій упаковці, ар.105651, колекція WI StarWalker - 4 шт. вартістю 2 728,00 грн. за шт., на загальну суму 10 912,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,886 г/шт., корпус каучук, лакове покриття, ковпачок каучук, вставки: сталь, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 108479, колекція: WI Editions - 4 шт., вартістю 4 252,00 грн. за шт., на загальну суму 17 008,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,886 г/шт., корпус каучук, з лаковим покриттям, ковпачок - каучук, вставки сталь, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 107480, колекція: WI Editions - 6 шт., вартістю 4 252,00 грн. за шт., на загальну суму 25 512,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 585 проби, вага металу - 0,452 г/шт., корпус, ковпачок каучук, вставки: сталь, у поліетиленовій упаковці, арт. 107701, колекція WI Мeisterstruck- 2 шт., вартістю 2 431,00 грн. за шт., на загальну суму 4 862,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,420 г/шт., корпус покриття лак, ковпачок каучук, вставки: сталь, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 109048, колекція WI Heritage - 4 шт. вартістю 5 553,00 грн. за шт., на загальну суму 22 212,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,430 г/шт., корпус покриття лак, ковпачок каучук, вставки: сталь, упаковка - фірмова коробка, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 109049, торговельна марка Mont Blanc Виробник - Mont Blanc Simplo Gmbh, колекція WI Heritage - 6 шт. вартістю 5 553,00 грн. за шт., на загальну суму 33 318,00 грн.;

набір ручки пір'яної з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 1,307 г/шт., корпус і ковпачок каучук, вставки: сталь, чорнильниця, скло, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 10574, колекція WI Мeisterstruck- 1 шт., вартістю 4 811,00 грн. за шт., на загальну суму 4 811,25 грн.;

набір ручки пір'яної з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 1,307 г/шт., корпус і ковпачок каучук, вставки: сталь, чорнильниця, скло, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 10574, колекція WI Мeisterstruck- 12 шт., вартістю 4 811,00 грн. за шт., на загальну суму 53 016,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 1,307 г/шт., корпус і ковпачок каучук, вставки: сталь, чорнильниця, скло, упаковка - фірмова коробка, картон, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 10575, колекція: мастерштук, торговельна марка Mont Blanc Виробник - Mont Blanc Simplo Gmbh - 18 шт. вартістю 4 636,30 грн. за шт.. на загальну суму 83 453,40 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,886 г/шт., корпус та ковпачок - каучук, покриття - лак, вставки золото 750 проби, перламутр, у фірмовій упаковці, картон, дерево, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 109047 вага дорогоцінного металу, грн./шт. 20,766 г, інші вставки у виробі: 1 шт., вага інших вставок, карат у виробі: 0,45 карат, колекція Le PoA Duke de Milan - 3 шт. вартістю 41 853,00 грн. за шт., на загальну суму 125 559,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 585 проби, вага металу - 0,465 г/шт., корпус та ковпачок каучук, вставки: сталь, синтетичний онікс, у поліетиленовій упаковці, арт. 5049, інші вставки у виробі: 1шт., вага інших вставок, карат у виробі: 0,35 карат, колекція WI Вoheme - 2 шт., вартістю 3 499,00 грн. за шт., на загальну суму 6 988,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,527 г/шт., корпус - каучук,вставки: сталь, ковпачок сталь, вставки, синтетичний онікс, у поліетиленовій упаковці, арт. 8584 інші вставки, у виробі: 1 шт., вага інших вставок, карат у виробі: 0,35 карат, колекція WI Вoheme - 1 шт., вартістю 4 865,91 грн. за шт., на загальну суму 4 865,91 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 585 проби, вага металу - 0,465 г/шт., корпус та ковпачок каучук, вставки: сталь, синтетичний онікс, у поліетиленовій упаковці, арт. 5049, інші вставки у виробі: 1шт., вага інших вставок, карат у виробі: 0,35 карат, колекція WI Вoheme - 1 шт., вартістю 3 665,23 грн. за шт., на загальну суму 3 665,23 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 585 проби, вага металу - 0,465 г/шт., корпус та ковпачок каучук, вставки: сталь, у фірмовій упаковці, картон, дерево, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, сертифікат на діаманти, арт. 105977, вставки діаманти у виробі, 1 шт., вага діамантів, карат у виробі: 0,055 карат, колекція Мeisterstruck - 3 шт. вартістю 5 519,00 грн. за шт., на загальну суму 16 557,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 585 проби, вага металу - 0,465 г/шт., корпус та ковпачок каучук, вставки: сталь, у фірмовій упаковці, картон, дерево, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, сертифікат на діаманти, арт. 105978, вставки діаманти у виробі, 1 шт., вага діамантів, карат у виробі: 0,055 карат, колекція Мeisterstruck - 3 шт. вартістю 5 519,00 грн. за шт., на загальну суму 16 557,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,527 г/шт., корпус та ковпачок - каучук, покриття - лак, вставки - сталь, кварц, у фірмовій упаковці, картон, дерево, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, арт. 106844, інші вставки у виробі 1 шт. вага інших вставок карат у виробі: 0,45 карат, колекція Meisterstruck Tribute - 2 шт., вартістю 5 761,00 шт., на загальну суму 11 522,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 585 проби, вага металу - 0,78 г/шт., корпус та ковпачок каучук, вставки: сталь, у фірмовій упаковці, картон, дерево, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, сертифікат на діаманти, арт. 109347, інші вставки у виробі, 1 шт., вага інших вставок карат у виробі: 0,92 карат, колекція Meisterstruck Unicef 2013 торговельна марка Mont Blanc виробник - Mont Blanc Simplo Gmbh - 3 шт. вартістю 4 162,00 грн. за шт., на загальну суму 12 486,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,886 г/шт., корпус каучук, покриття лак, ковпачок каучук, вставки - сталь, у фірмовій упаковці, картон, дерево, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, сертифікат на діаманти, арт. 109297 колекція Honore de Balzac - 2 шт. вартістю 12 473,00 грн. за шт., на загальну суму 24 946,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 750 проби, вага металу - 0,886 г/шт., корпус каучук, покриття лак, ковпачок каучук, вставки - сталь, у фірмовій упаковці, картон, дерево, внутрішнє покриття - тканина, декоративна подушка, інструкція з використання, сертифікат на діаманти, арт. 109298 колекція Honore de Balzac - 1 шт. вартістю 12 473,00 грн. за шт., на загальну суму 12 473,00 грн.;

ручка пір'яна з золотим пером, перо 585 проби, вага металу - 0,78 г., корпус та ковпачок каучук, вставки - сталь, вставка - сапфір, у фірмовій упаковці, брошура, інструкція з використання, арт. 109348,3 інші вставки в виробі: сапфір, вага інших вставок, карат у виробі 0,Ж092 карат/1 шт., колекція WI Мeisterstruck Торговельна марка Mont Blanc Виробник - Mont Blanc Simplo Gmbh - 6 шт. вартістю 4 041,00 грн. за шт., на загальну суму 24 246,00 грн.

Позивач вважає протиправною постанову про накладення штрафу, виходячи з того, що вказані ручки не повинні були передаватись для проставлення клейма, оскільки: ручки пір'яні містять лише одну частину, виготовлену з дорогоцінного металу - золоте перо, тому у цих виробах відсутня основна частина в розумінні Інструкції про здійснення державного експертно-пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 року №244 на яку можливо нанести клеймо, а вага виробів з дорогоцінного металу менша 1,0 г.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначив про відповідність оскаржуваної постанови вимогам законодавства.

Окружний адміністративний суд міста Києва, вирішуючи спір по суті позовних вимог, звертає увагу на наступне.

Згідно з частиною другою статті 13 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" ввезення в Україну ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів суб'єктами господарювання провадиться за умови їх наступного обов'язкового клеймування в органах, які здійснюють державний пробірний контроль.

Частина п'ята статті 14 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" встановлює, що торгівля ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів здійснюється суб'єктами господарювання на території України тільки за наявності державного пробірного клейма.

Відповідно до частини першої статті 22 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" особи, винні в порушенні порядку видобутку, виробництва, використання і реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність відповідно до законодавчих актів України.

Так, частина четверта статті 22 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" визначає, що за торгівлю на території України ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, які не мають відбитка державного пробірного клейма або мають відбиток підробленого державного пробірного клейма, суб'єкти господарювання сплачують штраф у розмірі ста відсотків вартості зазначених виробів, що знаходяться у продажу.

З наведених норм Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" слідує, що ввезені на територію України ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів підлягають обов'язковому клеймуванню в органах, які здійснюють державний пробірний контроль, а реалізація таких виробів без відбитка державного пробірного клейма є підставою для накладення штрафу на відповідного суб'єкта господарювання.

У свою чергу за визначенням статті 1 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" дорогоцінні метали - золото, срібло, платина і метали платинової групи (паладій, іридій, родій, осмій, рутеній) у будь-якому вигляді та стані (сировина, сплави, напівфабрикати, промислові продукти, хімічні сполуки, вироби, відходи, брухт тощо); державне пробірне клеймо - знак установленого єдиного зразка, що засвідчує цінність виробів із дорогоцінних металів. Опис державного пробірного клейма та його форма затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Виготовлення державних пробірних клейм здійснюється за замовленням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного пробірного контролю; клеймування - пробірно-технологічна операція нанесення відбитку державного пробірного клейма на ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів.

Матеріали справи підтверджують, що 01 квітня 2013 року між позивачем (покупець) та Montblanc-Simplo GmbH (продавець) укладено договір поставки, відповідно до якого продавець продав, а покупець купив на умовах СІР Київ будь-яку продукцію відповідно до рахунків-фактур на кожну поставку згідно цього договору поставки.

На виконання умов договору позивачем ввезено на митну територію України ювелірні вироби, зокрема ручки, пера яких виготовлено з дорогоцінних металів, а деякі корпуси мають вставки із дорогоцінного каміння.

Ввезення виробів від Montblanc-Simplo GmbH підтверджується відповідними копіями вантажних митних декларації: №125120105/2013/263302, №125120105/2013/272193, №125120105/2013/225086, №125120105/2013/280734, №125120105/2013/275048, копії яких містяться в матеріалах справи.

Факт не подання зазначених вище ручок із золотим пером на клеймування в органах, які здійснюють державний пробірний контроль та торгівлі такими виробами без відбитка державного пробірного клейма позивачем визнається.

Порядок та способи клеймування регулюються Інструкцією про здійснення державного експертно-пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 року №244 (далі по тексту - Інструкція).

Відповідно до визначення пункту 1.5 Інструкції виріб з дорогоцінного металу - це будь-який ювелірний (побутовий) виріб, виготовлений із сплавів дорогоцінних металів - золота, срібла, платини, паладію, який використовується як прикраси або предмети побуту; комбінований виріб з дорогоцінного металу - будь-який ювелірний чи побутовий виріб, що складається з частин, які виготовлено із сплаву дорогоцінного металу, та частин, виготовлених із недорогоцінного металу або іншого матеріалу; основна частина виробу - частина, яка містить найбільшу за вагою масу дорогоцінного металу та параметри якої дають змогу поставити на ній клеймо літери Б.

Пункт 7.1 Інструкції передбачає, що клеймування виробів з дорогоцінних металів здійснюється на підставі експертного випробування.

Відповідно до пункту 7.2 Інструкції клеймування виробів залежно від їх дизайну, художньої цінності, конструктивного виконання або за бажанням заявника здійснюється:

безпосередньо на виробі механічним, електроіскровим або лазерним способом;

на підвішеній до виробу пломбі з етикеткою запровадженого зразка із зазначенням на ній проби дорогоцінного металу, ваги виробу, дати його випробування, засвідчених спеціальною печаткою органу, який здійснив державний пробірний контроль.

Згідно з пунктом 7.3 Інструкції відбиток державного пробірного клейма на виробі повинен мати чітке зображення та наноситись у зручних (визначених) для клеймування місцях (для виготовлювачів - праворуч від іменника виготовлювача). Перелік ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів із зазначенням типових місць нанесення відбитка державного пробірного клейма наведено в додатку 9.

За правилами пункту7.6 Інструкції клеймом літери Б клеймують:

усі нові вироби, які виготовлені з одного виду дорогоцінного металу і відповідають одній з установлених чинних проб;

реставровані вироби, які мають відбитки іноземних, колишніх російських (до 1926 р.), радянських пробірних клейм, а також вироби з деформованими, нечіткими та зашліфованими відбитками державних пробірних клейм;

вироби, що складаються з двох тотожних частин (портсигари), - на обох частинах, парні вироби (запонки, сережки) - кожен окремо;

вироби з дорогоцінних металів з покриттям - за встановленою чинною пробою дорогоцінного металу.

Відповідно до пункту 7.7 Інструкції клеймами літери Б на основній частині та літери Д на додаткових (другорядних) частинах клеймують:

вироби з дорогоцінних металів, що мають рознімні додаткові частини і виготовлені з різних сплавів одного або кількох дорогоцінних металів;

комбіновані вироби, виготовлені з різних дорогоцінних металів або одного дорогоцінного металу різних проб з нерознімними другорядними (додатковими) частинами.

Допускається наносити клеймо літери Д на основну частину виробу поруч з клеймом літери Б, якщо на додаткових (другорядних) частинах його нанести неможливо. У разі невідповідності дорогоцінного металу заявленій пробі клеймування здійснюють згідно з п. 7.10 або п. 7.14.

Пункт 7.8 Інструкції допускає не наносити клеймо літери Д у разі, якщо:

цифрове позначення проби на частинах виробу (наприклад 585) збігається з фактично встановленою пробою дорогоцінного металу цих частин;

вага виробів менша 1,0 г незалежно від наявності другорядних і додаткових частин;

розміри та (або) розташування додаткових (другорядних) частин, розміри (дизайн) основних частин виробу не дають змоги нанести клеймо.

Відповідно до пункту 7.9 Інструкції клеймом літери А на основній частині виробу клеймують:

реставровані вироби з дорогоцінних металів з чіткими відбитками державного пробірного клейма або вироби з чіткими відбитками справжніх пробірних клейм колишніх органів пробірного нагляду УРСР (пробірні клейма з емблемою зірки та шифрами К, Д, О, Х);

вироби з відбитками пробірних клейм колишніх органів пробірного нагляду УРСР (пробірні клейма з емблемою зірки та шифрами К, Д, О, Х) - для проб, виключених з переліку встановлених в Україні проб у зв'язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" від 05 червня 2003 року №909-IV;

у поєднанні з клеймом літери Д відповідної проби - вироби з дорогоцінних металів, розміри яких не дають змоги нанести на основній частині відбиток клейма літери Б;

у поєднанні з клеймом літери Е (НП) - невідповідність проби.

Відповідно до пункту 7.10 Інструкції клеймом літери Е (НП) (невідповідність проби) клеймують вироби, за результатами випробувань яких установлено невідповідність проби.

Пункт 7.11 Інструкції встановлює, що клеймом літери В на пломбі, що разом з етикеткою прикріплюється до виробу із зазначенням на етикетці відповідної встановленої проби дорогоцінного металу, клеймують ті вироби, на які неможливо нанести відбиток механічним, електроіскровим або лазерним способом, або за бажанням заявника.

Таким чином, законодавство передбачає різні способи нанесення клейма на вироби з дорогоцінних металів та різні позначення клейм за результатами експертного випробування; при цьому допускається не наносити клеймо лише літери Д, тобто клеймо на додаткових частинах виробу, та у разі, якщо цифрове позначення проби на частинах виробу (наприклад 585) збігається з фактично встановленою пробою дорогоцінного металу цих частин; вага виробів менша 1,0 г незалежно від наявності другорядних і додаткових частин; розміри та (або) розташування додаткових (другорядних) частин, розміри (дизайн) основних частин виробу не дають змоги нанести клеймо.

З урахуванням викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що ввезені на митну територію України ручки пір'яні підлягають обов'язковому клеймуванню в органах, які здійснюють державний пробірний контроль, та можуть знаходиться у продажу лише за наявності державного пробірного клейма; при цьому визначення виду позначення клейма відноситься до повноважень органу, який здійснює державний пробірний контроль.

Суд не приймає до уваги доводи позивача про відсутність обов'язку клеймування заданих вище ручок із золотим пером, у зв'язку із тим, що вага пера менша за 1,0 г, оскільки допускається не наносити клеймо лише літери Д (клеймо на додаткових частинах виробу), у свою чергу позивачем не доведено, що перо золоте є додатковою частиною виробу із дорогоцінного каміння.

Необґрунтованим є також твердження позивача про неможливість клеймування ручок із золотим пером через можливу втрату ними споживчих якостей, так як пункт 7.11 Інструкції передбачає такий спосіб нанесення клейма, як прикріплення пломби на етикетці відповідної встановленої проби дорогоцінного металу, що, на думку суду, не може пошкодити вироби.

З таких підстав суд вважає, що висновки акта перевірки про порушення ТОВ "Гера Люкс" вимог пункту 2 статті 13 та пункту 5 статті 14 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" є правомірними.

Скасовуючи попередні рішення у даній справі, Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 25 лютого 2015 року №К/800/54566/14 зазначив наступне: "Як установлено судами попередніх інстанцій, придбання і транспортування позивачем в Україну ручок пір'яних з золотим пером підтверджується відповідними даними вантажно-митних декларацій. Проте, якими саме доказами підтверджується здійснення TOB "Гера Люкс" протягом перевіреного періоду торгівлі та реалізації ввезених ручок з золотим пером на загальну суму 625 555,38 грн. судами попередніх інстанцій під час розгляду справи не установлено, відповідні докази ними не досліджувалися та в матеріалах справи відсутні.

Крім того, суд касаційної інстанції звертає увагу на те, що відповідно до частини першої статті 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Передбачені положеннями пункту 4 статті 22 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" штрафні санкції за своєю суттю є адміністративно-господарськими санкціями.

Оспорювана у справі постанова від 24.03.2014 №18, якою до позивача застосовано адміністративно-господарські санкції, прийнята за результатами перевірки діяльності ТОВ "Герра Люкс" в період з 23.04.2012 по 10.12.2013.

Проте, судами попередніх інстанцій не було встановлено час та обсяги реалізації позивачем ручок з золотим пером. Водночас, ці обставини впливають на вирішення питання щодо правомірності та обґрунтованості розміру адміністративно-господарських санкцій, застосованих за реалізацію (торгівлю) ручками з золотим пером, виходячи з вимог статті 22 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" та частини першої статті 250 Господарського кодексу України".

На виконання вказівок Вищого адміністративного суду України, суд встановив, що реалізацію ТОВ "Гера Люкс" виробів із дорогоцінних металів на суму 625 555,38 грн., підтверджується копіями відповідних видаткових накладних, виписаних у період з 04 жовтня 2013 року по 25 листопада 2013 року, які підтверджують поставку позивачем пір'яних ручок на користь третіх осіб.

Наведене свідчить, що штрафні санкції на підставі оскаржуваної постанови накладено відповідачем у розмірі, передбаченому частиною четвертою статті 22 Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" та у межах строку, передбаченого частиною першою статті 250 Господарського кодексу України.

Враховуючи викладене, позовні вимоги ТОВ "Гера Люкс" нормативно та документально не підтверджуються.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, Державною пробірною службою України доведено правомірність та обґрунтованість прийняття оскаржуваної постанови рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у свою чергу позивачем не доведено обставин, на яких ґрунтуються його вимоги, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Гера Люкс" задоволенню не підлягає.

Частина третя статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлює, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

Матеріали справи підтверджують, що позивач сплатив судовий збір у розмірі 487,20 грн., тобто 10 відсотків розміру ставки судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру.

Відповідно до частин першої-третьої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Таким чином, решта суми судового збору у розмірі 90 відсотків розміру ставки судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру, а саме 4 384,80 грн. (4 872,00 грн. - 487,20 грн.) має бути стягнута на користь Державного бюджету України з позивача.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю "Гера Люкс" відмовити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Гера Люкс" (ідентифікаційний код 38204320; 04655, м. Київ, вул. Глибочицька,72 оф.320,) на користь Державного бюджету України (отримувач УДСКУ у Печерському районі, код 38004897, банк отримувача ГУ ДКСУ у м. Києві, код банку 820019, рахунок 31218206784007) 90 відсотків суми судового збору за подання адміністративного позову у розмірі 4 384,80 грн. (чотири тисячі триста вісімдесят чотири гривні вісімдесят копійок).

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя В.А. Кузьменко

Судді Р.О. Арсірій

В.П. Катющенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.04.2015
Оприлюднено05.05.2015
Номер документу43790527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5534/14

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 25.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 24.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 25.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні