ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 квітня 2015 р. Справа № 141756/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Заверухи О.Б.,
суддів Гінди О.М., Качмара В.Я.,
за участю секретаря судового засідання Андрушківа І.Я.,
представника позивача Кожан О.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Комунального підприємства Львівської обласної ради «Міжлікарняна аптека № 283» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2011 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Франківському районі м. Львова до Комунального підприємства Львівської обласної ради «Міжлікарняна аптека № 283» про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И В:
10.08.2011 року Державна податкова інспекція у Франківському районі м. Львова звернулася до суду з позовом до Комунального підприємства Львівської обласної ради «Міжлікарняна аптека № 283», в якому просила стягнути з відповідача кошти в розмірі 6042, 26 грн. до бюджету.
На обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач допустив заборгованість перед Державним бюджетом України на загальну суму 6042, 26 грн., яка є несплаченою у встановлені законом терміни .
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2011 року адміністративний позов задоволено повністю. Стягнено з Комунального підприємства Львівської обласної ради «Міжлікарняна аптека № 283» до бюджету кошти в розмірі 6042, 26 грн.
Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що наявність податкового зобов'язання відповідач не спростував, доказів сплати заборгованості суду не представив.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, Комунальне підприємство Львівської обласної ради «Міжлікарняна аптека № 283» подало апеляційну скаргу, в якій просило оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою об'єктивно, повно та всебічно вирішити справу по суті.
Доводи апеляційної скарги відповідач обґрунтовує тим, що оскаржувана постанова є незаконною та необґрунтованою, прийнята з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, і суд неповно з'ясував обставини, що мають значення для справи.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції, Комунальне підприємство Львівської обласної ради «Міжлікарняна аптека № 283» має заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами у розмірі 6042, 26 грн., а саме: - внаслідок самостійно задекларованих сум податку на доходи фізичних осіб в розмірі 5937, 26 грн., що підтверджується податковими деклараціями з податку на доходи фізичних осіб № 8180 від 10.03.2011 року, № 8178 від 10.03.2011 року та № 44583 від 18.04.2011 року(а.с.7-9); - по сплаті податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 105 грн., визначеного податковим повідомленням-рішенням № 0002431530 від 25.03.2011 року(а.с.10).
Враховуючи переплату згідно картки особового рахунку платника, станом на 01.03.2011 року в розмірі 1345, 00 грн., сплату податкового зобов'язання у розмірі 2421, 02 грн., пеню у розмірі 20, 02 грн., податковий борг КП ЛМР «Міжлікарняна аптека № 283» по вказаному платежу склав 5937, 26 грн. Також, враховуючи переплату згідно картки особового рахунку платника, станом на 02.06.2011 року в розмірі 65, 00 грн., податковий борг відповідача по сплаті податкового зобов'язання з податку на додану вартість склав 105, 00 грн.
Матеріалами справи підтверджується, що Державна податкова інспекція у Франківському районі м. Львова направила відповідачу податкову вимогу форми «Ю» від 31.03.2011 року № 1048, факт отримання якої підтверджується розпискою на корінці податкової вимоги(а.с.15)
Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (надалі - Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами») в редакції, що була чинною на момент формування податкових вимог, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п. 4.2 та 4.3 ст. 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту (пп. 5.2.1 вказаного Закону).
Пунктом 2.12 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом ДПА України від 03.07.2001 року № 266 (надалі - Порядок), який діяв на час виникнення спірних правовідносин, встановлено, що узгоджене податкове зобов'язання:
а) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації;
б) податкове зобов'язання платника податків, нараховане податковим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податку податкового повідомлення (за винятком випадків, коли платник податків у встановлені Законом терміни розпочинає процедуру апеляційного узгодження);
в) податкове зобов'язання платника податків, нараховане податковим органом (якщо такий платник податків у встановлені Законом терміни розпочинає процедуру апеляційного узгодження), вважається узгодженим у день закінчення процедури адміністративного оскарження або у день прийняття судом рішення по суті, а в разі оскарження платником податків рішення суду в апеляційному порядку (за умови прийняття апеляційної скарги апеляційним господарським судом до провадження) у день прийняття відповідної постанови апеляційним господарським судом;
г) податкове зобов'язання платника податків, нараховане податковим органом, вважається узгодженим з дня звернення платника податків до податкового органу із заявою про розстрочення (відстрочення) такого податкового зобов'язання.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Відповідно до п. 4.3 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків перша податкова вимога формується структурним підрозділом стягнення податкового боргу податкового органу не пізніше п'ятого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання (отримання відповідного подання від іншого контролюючого органу) за формою згідно з додатком 1 (для платників податків - юридичних осіб) або за формою згідно з додатком 2 (для платників податків - фізичних осіб).
01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України.
Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового Кодексу України (далі-ПКУ) платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та в розмірах передбачених податковим законодавством.
Пунктом 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно із п. 59.5 ст. 59 цього ж Кодексу у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів апеляційного суду прийшла до висновку, що позивач вжив усі, визначені податковим законодавством, заходи спрямовані на погашення відповідачем податкової заборгованості. Зокрема, на адресу відповідача надсилалися податкова вимога форми «Ю» від 31.03.2011 року № 1048, яка останнім була отримана. Однак, приписи вказаної вимоги, відповідачем виконано не було.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржувану постанову слід залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Комунального підприємства Львівської обласної ради «Міжлікарняна аптека № 283» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2011 року у справі № 2а-8980/11/1370 - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий О.Б. Заверуха
Судді О.М. Гінда
В.Я. Качмар
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2015 |
Оприлюднено | 05.05.2015 |
Номер документу | 43793457 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лейко-Журомська Майя Вікторівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Заверуха О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні