Рішення
від 20.04.2015 по справі 916/491/15-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"20" квітня 2015 р.Справа № 916/491/15-г

За позовом Прокурора м.Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради

до відповідача Фірми "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Департаменту комунальної власності Одеської міської ради

про внесення змін до договору оренди землі

Суддя Гут С.Ф.

В судовому засіданні приймали участь:

Від прокурора: Шарандак О.І., довіреність №05/3-390вн-15 від 16.01.2015р.;

Від ОМР: Моджук І.О., довіреність №352/вих-гс від 19.12.2014р.;

Від відповідача: Ковальчук А.Ю., директор, паспорт серії КМ№222222 від 03.03.2004р.;

Від третьої особи: Польщіна Т.Л., довіреність №01-36/12 від 20.01.2015р.

СУТЬ СПОРУ: Прокурор м.Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради, звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до відповідача Фірми "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю, згідно якої просить суд внести зміни до договору оренди землі від 10.10.2002р. зареєстрованому в книзі записів Державної реєстрації договорів оренди землі за №694/48 від 18.10.2002р., яким Одеською міською радою передано Фірмі "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 20948333) земельну ділянку площею 2600кв.м, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Василя Стуса, 1-В терміном на 25 років; викласти п.1.4. Договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2600кв.м становить 4559906 (чотири мільйони п'ятсот п'ятдесят дев'ять тисяч дев'ятсот шість) гривень 00 коп., згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м.Одеси від 29.04.2014р. №35/М, складеного управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області»; викласти п. 2.2. Договору у наступній редакції: «Орендна плата за земельну ділянку площею 2600кв.м, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Василя Стуса, 1В розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 227995,30грн. на рік.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 09.02.2015р. порушено провадження у справі №916/491/15-г, та залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Департамент комунальної власності Одеської міської ради.

26.02.2015р. від Одеської міської ради надійшов супровідний лист (вх.№5282/15 від 26.02.2015р.), згідно якого просить суд залучити до матеріалів справи докази по справі.

Судом залучено до матеріалів справи надані докази по справі.

19.03.2015р. від Одеської міської ради надійшло клопотання (вх.№7200/15 від 19.03.2015р.), згідно якого просить суд залучити до матеріалів справи копію рішення ОМР від 19.02.2013р. №3042-УІ.

Судом клопотання розглянуто та задоволено, та залучено до матеріалів справи копію рішення ОМР від 19.02.2013р. №3042-УІ.

06.04.2015р. від відповідача надійшло клопотання (вх.№8833/15 від 06.04.2015р.), згідно якого просить суд залучити до матеріалів справи копію протокола №5 від 26.03.2007р.

Судом клопотання розглянуто та задоволено, та залучено до матеріалів справи копію протокола №5 від 26.03.2007р.

За клопотанням відповідача, ухвалою господарського суду Одеської області від 06.04.15р. строк вирішення спору по справі №916/491/15-г було продовжено до 20.04.15р., в порядку ст. 69 ГПК України.

17.04.2015р. від Департаменту комунальної власності Одеської міської ради надійшло клопотання (вх.№9996/15 від 17.04.2015р.), згідно якого просить суд залучити до матеріалів справи копію фіскального чеку.

Судом клопотання розглянуто та задоволено, та залучено до матеріалів справи копію фіскального чеку.

14.04.2015р. від відповідача надійшло клопотання (вх.№2-1929/15 від 14.04.2015р.), згідно якого просить суд залучити до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Одеське міське управління земельних ресурсів Департаменту комунальної власності Одеської міської ради

Судом клопотання розглянуто та не задоволено, оскільки воно є безпідставним та необґрунтованим .

Одеська міська рада підтримує позовні вимоги прокурора, та наполягає на їх задоволенні.

Відповідач позов визнає частково, в частині внесення змін в п.1.4. договору, а в частині внесення змін в п.2.2. договору не визнає, з підстав викладених у відзиві на позов(вх.№9452/15 від 14.04.15р.).

Третя особа Департамент комунальної власності Одеської міської ради підтримує позовні вимоги прокурора, та наполягає на їх задоволенні.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та прокуратури, суд встановив.

10.10.2002р. між Одеською міською радою(Орендодавець) та Фірмою "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю (Орендар) було укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого Орендодавець на підставі Закону України "Про оренду землі" та рішення Одеської міської ради №189-ХХІУ від 29.04.2002р. надає, а Орендар приймає у строкове, платне володіння і користування земельну ділянку, площею 2600кв.м, що знаходиться у м. Одеса, вул.В.Стуса, 1-В, із земель житлової та громадської забудови міста, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною договору, терміном на 25 років, для експлуатації та обслуговування тимчасового ринку, про що у Державному реєстрі земель 18.10.2002р. вчинено запис №694/48.

Відповідно до п.1.4. Договору, грошова оцінка земельної ділянки на момент нотаріального посвідчення цього договору складає 2126254грн.

Згідно п. 2.1. договору, за користування земельною ділянкою Орендар сплачує Орендареві орендну плату.Розрахунок орендної плати здійснюється відповідно до «Положення про порядок розрахунку плати за користування земельними ділянками і за часткову участь у землекористуванні в м. Одесі», затвердженого рішенням Одеської міської ради № 702-ХХШ від 29.02.2000р. та рішення Одеської міської ради №1709-ХХШ від 31.10.2000р."Про затвердження ставки орендної плати за користування земельними ділянками в м.Одесі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. №783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель».

У відповідності з п.2.2. договору, орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, слідуючи за останнім календарним днем звітного місяця у розмірі : за земельну ділянку площею 2600кв.м : 12,27 х 2600=31902,00грн. на рік.

Пунктом 2.5. договору передбачено, що Орендар не звільнений від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності. Умови цього договору що розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємними частинами цього договору. Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати у випадку збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку.

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м.Одеси від 29.04.2013р. за №35/П, який розроблено Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що розташована за адресою: м.Одеса, вул. Василя Стуса, 1В та землекористувач якої Фірма "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю, площею 2600кв.м - становить -4559906грн.

28.12.2010р. Одеською міською радою прийнято рішення №41- VI „Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Одеси (п.1), введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Одеси з 01.01.2011р. крім випадків визначних у п.3 цього рішення (п. 2); введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні з 01.01.2012р. (п.3).

20.09.2011р. Одеською міською радою прийнято рішення №1268-VI „Про внесення змін до рішення міської ради від 28.12.2010р. №41-VI „Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Одеси", яким п.3 рішення викладено в такій редакції: "Ввести в дію затверджену пунктом 1 цього рішення нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати з 20.09.2011р.".

20.09.2011 Одеською міською радою прийнято рішення №1267- VI «Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі».

Департамент комунальної власності Одеської міської ради звернувся до Фірми "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю з пропозицією від 19.11.2014р. №01-13/9345 про внесення змін до вищезазначеного договору оренди земельної ділянки в частині розміру орендної плати.

Також відповідачу запропоновано терміном до 20.12.2014р. підписати проект додаткового договору та повернути до Департаменту комунальної власності Одеської міської ради для вжиття заходів з підготовки нотаріального посвідчення договору про внесення змін відповідно до ст. 654 ЦК України.

Департаментом комунальної власності Одеської міської ради відповідно до форми, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України, здійснено розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку площею 2600кв.м за адресою: м. Одеса, вул. В Стуса, 1ВА, за яким вона становить 227995,30грн. на рік.

Рішенням Одеської міської ради №2747-VI від 19.02.2013р. Одеське міське управління земельних ресурсів Одеської міської ради реорганізовано шляхом приєднання до Департаменту комунальної власності Одеської міської ради.

Відповідно до положення по Департамент комунальної власності Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 28.02.2011р. №384-VI передбачено, що Департамент комунальної власності здійснює повноваження орендодавця комунального майна територіальної громади, що знаходиться в управлінні Департаменту, а також контроль за повнотою та своєчасністю внесення орендарями орендної плати за договорами оренди цілісних майнових комплексів, укладеними Одеською міською радою. Відповідно до чинного законодавства укладає договори оренди. Здійснює облік договорів оренди, укладених безпосередньо Департаментом, та облік договорів оренди, погоджених з Департаментом у встановленому порядку (п.2.2.4. Положення), а також погоджує передачу в оренду майна, орендодавцями якого виступають виконавчі органи Одеської міської ради, а також комунальні та інші підприємства, організації, установи, яким майно комунальної форми власності передане у повне господарське відання або оперативне управління, а також здійснює організацію й проводить конкурси з передачі такого комунального майна в оренду, та майна, що знаходиться в управлінні Департаменту, виконавчих органів Одеської міської ради та комунальних підприємств (п.2.2.4. Положення).

Так в обґрунтування позову прокурор зазначає, що відповідно до п.2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (із змінами та доповненнями) у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Однак відповідачем розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку не підписано, а також не надано відповідь про результати розгляду пропозиції щодо внесення змін у договір оренди.

Вищевикладене зумовило звернення Прокурора м.Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради з даною позовною заявою до відповідача Фірми "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про внесення змін до договору оренди землі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з п.2 ст. 121 Конституції України на Прокуратуру України покладається представництво інтересів громадян або держави в суді у випадках, визначених законом. Зазначене конституційне положення знайшло своє відображення в ст. 5 Закону України "Про прокуратуру", де зазначено, що прокуратура виконує функцію представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво інтересів громадянина або держави здійснюється прокурором також на підставі заподіяння громадянину або державі шкоди внаслідок вчинення кримінального правопорушення чи іншого суспільно небезпечного діяння, передбаченого законом про кримінальну відповідальність.

Ч.1 ст.2 Господарського процесуального кодексу України, в якій визначено підстави порушення справ у господарському суді, відносить до таких підстав позовні заяви прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень ч. 3 цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Як зазначено в п.5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999р. N3-рп/99 (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді), поняття "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", що міститься в частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, означає орган, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави. Відповідно до п. 2 резолютивної частини зазначеного Рішення Конституційного Суду України під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині другій ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Виходячи з матеріалів справи, на думку суду, прокурор м.Одеси правомірно звернувся до суду з даним позовом в інтересах держави в особі Одеської міської ради.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до частини першої статті 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого це право здійснюють органи державної влади і органи місцевого самоврядування в межах, визначених чинним законодавством України.

Відповідно до вимог ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Як вбачається з матеріалів справи, 10.10.2002р. між Одеською міською радою(Орендодавець) та Фірмою "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю (Орендар) було укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого Орендодавець на підставі Закону України "Про оренду землі" та рішення Одеської міської ради №189-ХХІУ від 29.04.2002р. надає, а Орендар приймає у строкове, платне володіння і користування земельну ділянку, площею 2600кв.м, що знаходиться у м. Одеса, вул.В.Стуса, 1-В, із земель житлової та громадської забудови міста, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною договору, терміном на 25 років, для експлуатації та обслуговування тимчасового ринку, про що у Державному реєстрі земель 18.10.2002р. вчинено запис №694/48.

Згідно п. 2.1. договору, за користування земельною ділянкою Орендар сплачує Орендареві орендну плату. Розрахунок орендної плати здійснюється відповідно до «Положення про порядок розрахунку плати за користування земельними ділянками і за часткову участь у землекористуванні в м. Одесі», затвердженого рішенням Одеської міської ради № 702-ХХШ від 29.02.2000р. та рішення Одеської міської ради №1709-ХХШ від 31.10.2000р."Про затвердження ставки орендної плати за користування земельними ділянками в м.Одесі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. №783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель».

У відповідності з п.2.2. договору, орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, слідуючи за останнім календарним днем звітного місяця у розмірі : за земельну ділянку площею 2600кв.м : 12,27 х 2600=31902,00грн. на рік.

Пунктом 2.5. договору передбачено, що Орендар не звільнений від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності. Умови цього договору що розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємними частинами цього договору. Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати у випадку збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку.

Статтею 23 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін. Орендар має право вимагати відповідного зменшення орендної плати в разі, якщо стан орендованої земельної ділянки погіршився не з його вини.

Згідно ст.181 Господарського кодексу України, господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся).

Відповідно до ст.15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу (ст.16 ЦК України).

Відповідно до ст.19 Конституції України ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст.628 ЦК України). Отже, уклавши договір сторони за цим договором домовилися щодо його умов.

Відповідно до ст.651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Згідно ст.626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Тобто договір - це домовленість, що свідчить про волевиявлення сторін та узгодження їхніх дій. Він є інститутом добровільного виконання зобов'язань для отримання результату, задля якого його укладено, і якого намагаються досягти сторони шляхом вчинення певних дій.

За таких обставин, між сторонами за Договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у Договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами Договору, нормами земельного законодавства, а також загальними нормами матеріального права.

За приписами ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Згідно ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

28.12.2010р. Одеською міською радою прийнято рішення №41- VI „Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси" яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Одеси (п.1), введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Одеси з 01.01.2011р. крім випадків визначних у п.3 цього рішення (п. 2); введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні з 01.01.2012р. (п.3).

20.09.2011р. Одеською міською радою прийнято рішення №1268-VI „Про внесення змін до рішення міської ради від 28.12.2010р. №41-VI „Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Одеси", яким п.3 рішення викладено в такій редакції: "Ввести в дію затверджену пунктом 1 цього рішення нормативну грошову оцінку земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати з 20.09.2011р.".

20.09.2011 Одеською міською радою прийнято рішення № 1267- VI «Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. Одесі».

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м.Одеси від 29.04.2013р. за №35/П, який розроблено Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що розташована за адресою: м.Одеса, вул. Василя Стуса, 1В та землекористувач якої Фірма "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю, площею 2600кв.м - становить -4559906грн.

Департаментом комунальної власності Одеської міської ради відповідно до форми, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України, здійснено розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку площею 2600кв.м за адресою: м. Одеса, вул. В Стуса, 1ВА, за яким вона становить 227995,30грн. на рік.

Згідно із ст. 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Отже, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати , а орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Таким чином, суд доходить до висновку про наявність правових підстав для внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині встановлення орендної плати у розмірі 5% відсотків від нової нормативної грошової оцінки.

Слід також зауважити, що Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002р. № 15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що положення ч. 2 ст. 124 Конституції України (254к/96-ВР) стосовно поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.

Обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.

Отже, надсилання орендарю пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком орендодавця, тому недотримання вимог ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє заінтересовану особу права звернутися до суду з позовом про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору (аналогічну правову позицію висловлено Верховним судом України у постанові від 20.11.2012р. у справі №28/5005/640/2012).

Згідно ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом (ст. 43 ГПК України).

Враховуючи вищезазначені обставини справи та зазначені приписи норм матеріального права, позовні вимоги прокурора м.Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради, є обґрунтованими, підтверджені наявними у справі матеріалами та підлягають задоволенню.

Згідно ст.ст.44, 49 Господарського процесуального кодексу України слід стягнути з відповідача на користь державного бюджету України витрати по сплаті судового збору на суму 1218грн.

Керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Внести зміни до договору оренди землі від 10.10.2002р., укладеного між Одеською міською радою та Фірмою "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю зареєстрованому в книзі записів Державної реєстрації договорів оренди землі за №694/48 від 18.10.2002р., яким Одеською міською радою передано Фірмі "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 20948333) земельну ділянку площею 2600кв.м, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Василя Стуса, 1-В терміном на 25 років.

3.Викласти п. 1.4. Договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2600кв.м становить 4559906 (чотири мільйони п'ятсот п'ятдесят дев'ять тисяч дев'ятсот шість) гривень 00 коп., згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м.Одеси від 29.04.2014р. №35/М, складеного управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області».".

4.Викласти п. 2.2. Договору у наступній редакції: «Орендна плата за земельну ділянку площею 2600кв.м, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Василя Стуса, 1В розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 227995,30грн. на рік.".

5.Стягнути з Фірми "ОЗОН" Товариство з обмеженою відповідальністю (65033, м.Одеса, вул. В.Стуса, 1В, код ЄДРПОУ 20948333) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008, отримувач УК у м. Одесі/Приморський район, код отримувача ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997)

витрати по сплаті судового збору на суму 1218(одну тисячу двісті вісімнадцять)грн.

Рішення господарського суду Одеської області набирає чинності у порядку ст.85 ГПК України.

Накази видати у порядку ст.116 ГПК України.

Повний текст рішення складено 27.04.2015р.

Суддя С.Ф. Гут

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення20.04.2015
Оприлюднено06.05.2015
Номер документу43832531
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/491/15-г

Постанова від 25.06.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Ухвала від 19.05.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Рішення від 20.04.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 14.04.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 06.04.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 19.03.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 26.02.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 09.02.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні