Постанова
від 28.04.2015 по справі 803/711/15-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2015 року Справа № 803/711/15-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Рожищенському районі Волинської області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Маяк» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Рожищенському районі Волинської області (далі - УПФУ в Рожищенському районі, позивач) звернулось з адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Маяк» (далі - СВК «Маяк», відповідач) про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, в сумі 51082,04 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог Закону України «Про пенсійне забезпечення», Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» СВК «Маяк» не відшкодував (не покрив) УПФУ в Рожищенському районі фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на підставі пунктів «а», «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», в сумі 51082,04 грн., з яких: за період з 01.01.2011 року по 30.06.2014 року по пенсіонеру-пільговику ОСОБА_1 в сумі 39126,12 грн.; за період з липня 2014 року по лютий 2015 року по всіх пенсіонерах-пільговиках в сумі 11955,92 грн. Просить стягнути з СВК «Маяк» на користь УПФУ в Рожищенському районі загальну заборгованість в сумі 51082,04 грн., яка виникла в результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

В судове засідання позивач свого представника не направив, подав клопотання про розгляд справи без участі представника УПФУ в Рожищенському районі.

Відповідач в судове засідання свого представника не направив, хоча належним чином був повідомлений судом про дату, час та місце розгляду справи.

Оскільки представники сторін в судове засідання не прибули, тому судовий розгляд справи здійснювався у відсутності представника позивача, представника відповідача на підставі наявних у ній доказів у порядку письмового провадження відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що СВК «Маяк» є юридичною особою, що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.78-79). Відповідач перебуває на обліку в УПФУ в Рожищенському районі як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Статтею 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Стаття 4 цього Закону визначає, що розмір збору по фактичних витратах на виплату та доставку пільгових пенсій становить 100% від об'єкта оподаткування.

Судом встановлено, що за відповідачем рахуються пенсіонери-пільговики ОСОБА_1 та ОСОБА_2, яким пенсія призначена і виплачується відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», що підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.6-56).

У відповідності до частини другої розділу XV Прикінцеві положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди:

1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».

У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, пільгові пенсії призначаються відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 затверджено Інструкцію про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України (Інструкція).

Вказана Інструкція розроблена відповідно до Законів України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування».

Ця Інструкція визначає процедуру стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, а також відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (пункт 2.1 Інструкції), а саме розділ 6 Інструкції визначає порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Так, відповідно до пункту 6.1 Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Відповідно до пункту 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин (пункт 6.8 Інструкції).

Таким чином, аналізуючи положення Інструкції, слід дійти висновку, що обов'язок відшкодовувати органам Пенсійного фонду України пільгові пенсії виникає у підприємства лише після надіслання та отримання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Відповідно до частини першої статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами першою, другою, четвертою статті 70 КАС України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу (частина перша статті 71 КАС України).

Як зазначає позивач у позовній заяві, в загальну заборгованість СВК «Маяк» по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій в сумі 51082,04 грн. включено:

- заборгованість СВК «Маяк» по пенсіонерці ОСОБА_1 за період з 01.01.2011 року по 30.06.2014 року в сумі 39126,12 грн.;

- заборгованість відповідача по всіх пільгових пенсіонерах за період з 01.07.2014 року по 01.03.2015 року в сумі 11955,92 грн.

При цьому ж позивач у розрахунку боргу по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій СВК «Маяк» зазначає про виявлені суми за попередні періоди (2011 - 01-06 міс. 2014 року) по ОСОБА_1 в розмірі 39126,12 грн.

На підтвердження обставин щодо надіслання СВК «Маяк» розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за 2011-2014 роки та січень-лютий 2015 року УПФУ в Рожищенському районі надало супровідні листи від 15.01.2015 року №211/03-21 (а.с.66), від 10.06.2014 року №2284/03-16 (а.с.67) та повідомлення про їх вручення відповідачу 29.01.2015 року (а.с.66 оборот), 14.06.2014 року (а.с. 67 оборот).

Судом встановлено, що із тексту вказаних супровідних листів вбачається надіслання СВК «Маяк» розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з січня по червень 2014 року та за 2015 рік.

Будь-яких інших доказів надіслання відповідачу розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період 2011-2013 роки позивачем суду не надано, а тому суд дійшов висновку, що позивач не дотримувався вимог Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України в частині надіслання відповідачу розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за вказаний період, у зв'язку з чим відповідач, який не отримував зазначені розрахунки, не зобов'язаний відшкодовувати УПФУ в Рожищенському районі понесені витрати на виплату пільгової пенсії.

В свою чергу ненадіслання позивачем розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, по пенсіонеру ОСОБА_1 за період 2011-2013 роки та січень-червень 2014 року підтверджується листом УПФУ в Рожищенському районі від 10.06.2014 року №2284/03-18 (а.с.67), яким надсилались розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за січень-червень 2014 року та в якому зазначено про наявну у відповідача заборгованість за 6 місяців 2014 року в сумі 6588,06 грн., що відповідає сумі заборгованості за вказаний період по пенсіонеру ОСОБА_2 (1098,01 х 6 = 6588,06), однак про те, що СВК «Маяк» боргує позивачу суму виплаченої пенсії пенсіонеру ОСОБА_1 за період 2011-2013 роки та січень-червень 2014 року в сумі 39126,12 грн., в даному листі не вказується.

Водночас на виконання вимог ухвали суду про витребування доказів надіслання та вручення відповідачу розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій позивач повідомив, що надати такі документи до липня 2014 року немає можливості із-за їх відсутності (а.с.84).

Більше того, як встановлено судом, постановами Волинського окружного адміністративного суду від 14.01.2014 року у справі №803/2831/13-а та від 08.09.2014 року у справі №803/1717/14, які набрали законної сили, були задоволені позовні вимоги УПФУ в Рожищенському районі про стягнення з СВК «Маяк» заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з січня 2011 року по грудень 2013 року в сумі 30264,16 грн. та за період з січня по червень 2014 року в сумі 6588,06 грн. відповідно (а.с.85-88), що в свою чергу свідчить про те, що суми наявної перед позивачем заборгованості по СВК «Маяк» за період 2011-2013 року та січень-червень 2014 року були охоплені позовами та вирішені судом по суті.

З огляду на зазначене, позовні вимоги УПФУ в Рожищенському районі про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, по пенсіонеру ОСОБА_1 за період 2011-2013 роки та січень-червень 2014 року включно в сумі 39126,12 грн. згідно наявних в матеріалах справи розрахунків (а.с.14-55) суд вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Водночас судом встановлено, що за відповідачем рахується заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» в сумі 11955,92 грн. за період з липня по грудень 2014 року та з січня по лютий 2015 року, про що свідчать розрахунок суми боргу (а.с.4), розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.6-13). Доказів добровільної сплати зазначеної заборгованості відповідачем суду не надано.

З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з СВК «Маяк» заборгованості в сумі 11955,92 грн. за період з липня по грудень 2014 року та з січня по лютий 2015 року підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення», Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Маяк» (45136, Волинська область, Рожищенський район, село Ворончин, код ЄДРПОУ 03735943) на користь Управління Пенсійного фонду України в Рожищенському районі Волинської області (45100, Волинська область, Рожищенський район, місто Рожище, вулиця Шевченка, будинок 89, ідентифікаційний код 20124922) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з липня по грудень 2014 року та з січня по лютий 2015 року в сумі 11955,92 (одинадцять тисяч дев'ятсот п'ятдесят п'ять грн. 92 коп.).

В задоволенні решти вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2015
Оприлюднено07.05.2015
Номер документу43842607
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/711/15-а

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Постанова від 28.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні