Ухвала
від 28.04.2015 по справі 820/19540/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2015 р.Справа № 820/19540/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Зеленського В.В.

Суддів: П'янової Я.В. , Чалого І.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Харківської митниці Міндоходів на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2015р. по справі № 820/19540/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УМК-РІТЕЙЛ"

до Головного управління Державної казначейської служби України по Харківській області , Харківської митниці Міндоходів

про визнання неправомірною бездіяльності та стягнення коштів,

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УМК-РІТЕЙЛ" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної казначейської служби України по Харківській області, Харківської митниці Міндоходів, в якому просило суд:

- визнати протиправною бездіяльність посадових осіб Харківської митниці Міндоходів, щодо відмови в поверненні 303 778,53 (триста три тисячі сімсот сімдесят вісім гривень) грн. 53 коп. в тому числі: 94 930,80 грн. - митних зборів, 208 847,73 грн. ПДВ, надміру сплачених платежів;

- стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної Казначейської Служби України у Харківській області на користь ТОВ "УМК-Рітейл" (61002, м. Харків, пров. Червонопрапорний 6.4, оф. 14-1. т. 093- 818-63-23 ЄДРПОУ 38876510) 303 778,53 (триста три тисячі сімсот сімдесят вісім гривень) грн. 53 коп. в тому числі : 94 930,80 грн. - митних зборів, 208 847,73 грн. ПДВ, надміру сплачених платежів шляхом перерахування на поточний рахунок ТОВ "УМК - Рітейл" - № 26004000138527 в ХФ АТ "Укрексімбанк" , МФО 351618.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2015 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправною бездіяльність Харківської митниці Міндоходів щодо відмови в поверненні Товариству з обмеженою відповідальністю "УМК-РІТЕЙЛ" 303778 (триста три тисячі сімсот сімдесят вісім) грн. 53 коп., в тому числі: 94 930,80 грн. - митних зборів, 208 847,73 грн. ПДВ, надміру сплачених платежів.

Стягнуто з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області на користь ТОВ "УМК-Рітейл" (61002, м. Харків, пров. Червонопрапорний б. 4, оф. 14-1, код ЄДРПОУ 38876510) 303778 (триста три тисячі сімсот сімдесят вісім гривень) грн. 53 коп., в тому числі: 94 930,80 грн. - митних зборів, 208 847,73 грн. ПДВ, надміру сплачених платежів шляхом перерахування на поточний рахунок ТОВ "УМК - Рітейл" - № 26004000138527 в ХФ АТ "Укрексімбанк", МФО 351618.

Харківська митниця Міндоходів, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, а також неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, що призвело до неправильного вирішення справи по суті, просила скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2015 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

Колегія суддів відповідно ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

У відповідності до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що позивач по справі для здійснення зовнішньоекономічних імпортних операцій в межах укладеного з компанією "SIG International s.r.o" контракту № 5ІО-1/2013 від 22.09.2013 року склав та подав до Харківської митниці Міндоходів митні декларації: -ВМД № 807100000/2014/007589 від 27.02.2014 року; ВМД №807100000/2014/007778 від 28.02.2014 року; ВМД № 807100000/2014/009644 від 13.03.2014 року в яких визначив митну вартість товару за основним (першим методом) визначення митної вартості товарів які ввозяться в Україну (ч.1,2 ст. 57 Митного Кодексу України)), вказавши в зазначених декларація ціну товар, що міститься в укладеному з компанією "SIG International s.r.o" контракті № SIG-1/2013 від 22.09.2013 року.

Харківською митницею було відмовлено позивачу у прийнятті вказаних вищевказаних митних декларацій та застосовано резервний метод визначення митної вартості товарів, в зв'язку з чим було складено Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №807100000/2014/00157 від 27.02.2014 року та прийнято рішення №807000003/2014/000251/2 від 27.02.2014 року, яким договірну ціну зазначено в специфікації №3 від 20.01.2014 року та інвойсів № 03/14 від 25.01.2014 року, № 04/14 від 25.01.2014 року, № 05/14 від 25.01.2014 року, №06/14 від 25.01.2014 року, збільшено з 2,10 доларів СІІІА до 2,65 доларів США за 1 кг, що призвело до збільшення митної вартості товару та в свою чергу до збільшення митних платежів на суму 55 126,77 грн., та збільшення ПДВ на суму 121 278,87 грн.; складено Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №807100000/2014/00163 від 28.02.2014 року та прийняте рішення № 807000003/2014/000256/2 від 28.02.2014 року, яким договірну ціну, зазначену в специфікації № 3 від 20.01.2014 року та інвойсу № 07/14 від 25.01.2014 року, збільшено з 2,10 доларів США до 2,65 доларів США за 1 кг, що призвело до збільшення митної вартості товару та в свою чергу до збільшення митних платежів на суму 14 289,88 грн., та збільшення ПДВ на суму 31 437,74 грн.; складено Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення N"9807100000/2014/00182 від 13.03.2014 року та прийняте рішення № 807000003/2014/000287/2 від 13.03.2014 року, яким договірну ціну, зазначену в специфікації № 3 від 20.01.2014 року та інвойсу № 08/14 від 04.02.2014 року та № 09/14 від 04.02.2014 року, збільшено з 2,10 доларів США до 2,65 доларів США за кг, що призвело до збільшення митної вартості товару та в свою чергу до збільшення митних платежів на суму 25 514,15 грн., та збільшення ПДВ на суму 56 131,12грн.;

Позивач, керуючись ч.7 ст. 55 Митного Кодексу України на виконання зазначених вище рішень відповідача здійснив корегування його митні вартості та подав нові митні декларації з наявними в нього документами, перелік яких зазначений у графі 44 ВМД., а саме: ВМД № 807100000/2014/007754 від 27.02.2014 року, ВМД №807100000/2014/007812 від 28.02.2014 року, ВМД №807100000/2014/007954 від 28.02.2014 року, ВМД №807100000/2014/009756 від 13.03.2014 року, та сплатив до Державного бюджету митні збори у розмірі 362 463 грн. та ПДВ на суму 797 418,61 грн., виходячи з визначеної ним ціни на імпортований товар, а також надав фінансову гарантію для забезпечення сплати митних платежів та перерахував на відкриті на ім'я митниці рахунки в територіальній установі Державної казначейської служби України митні збори на суму 94 930,80 грн., та ПДВ на суму 208 847,73 грн.

Позивач, звернувся до Харківського окружного адміністративний суду з позовною заявою.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 14.08.14 року адміністративний позов ТОВ «УМК - Рітейл» було задоволено у повному обсязі та: визнано неправомірними та скасовані Картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення: №807100000/2014/00157 від 27.02.2014 року; №807100000/2014/00163 від 28.02.2014 року; № 807100000/2014/00182 від 13.03.2014 року; Визнано неправомірними та скасовано рішення Харківської митниці Міндоходів України про коригування митної вартості: № 807000003/2014/000251/2 від 27.02.2014 року; 807000003/2014/000256/2 від 28.02.2014 року; № 807000003/2014/000287/2 від 13.03.2014 року.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 07.10.2014 року апеляційну скаргу митниці Міндоходів залишено без задоволення, а постанову Харківського окружного суду від 14.08.2014 року залишено без змін.

27.10.2014 року позивач звернувся до Харківської митниці Міндоходів про повернення надмірно сплачених коштів (ПДВ та мито) у сумі: 94 930,80 грн. - митних зборів, 208 847,73 грн. ПДВ що разом складає 303 778,53 триста три тисячі сімсот сімдесят вісім гривень 53 коп.) грн.

Листом від 14.11.2014 року за №06.1/01-12/8375 Харківська митниця Міндоходів відмовила позивачу у задоволенні його вимог щодо повернення надміру сплачених коштів, мотивуючи тим, що дія Порядку № 618 не поширюється на виконання судових рішень про повернення помилково та/або надмірно сплачених митних V та інших платежів, а також зазначила, що в даних правовідносинах потрібно застосовувати положення Постанови КМУ №845 від 03.08.2011 р. «Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників». Додатково Харківською митницею Міндоходів було вказано, що резолютивна частина Постанови Харківського окружного адміністративного суду від 14.08.2014 року та Ухвали Харківського апеляційного адміністративного суду від 07.10.2014 року по справі № 820/11807/14 не містять положень щодо повернення надміру сплачених коштів з державного Бюджету України.

Не погодившись з бездіяльністю Харківської митниці Міндоходів, позивач звернувся до суду.

Приймаючи рішення про задоволення позову суд першої інстанції виходив з того, що позивач діяв згідно вимог законодавства, а підстави для відмови у задоволенні його заяви про повернення коштів є вичерпними і в даному випадку відсутні, а тому це свідчить про протиправну бездіяльність Харківської митниці Міндоходів щодо не розгляду заяви позивача про повернення надмірно сплаченого митного збору та податку на додану вартість та вчинення дій щодо його повернення.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції на підставі такого.

Згідно з ч.1 ст. 301 Митного кодексу України (далі по тексту - МК України) встановлено, що повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

Частиною 3 та 6 вищевказаної статті МК України визначено, що помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів за заявою платника податків.

Відповідно до п.43.3 ст. 43 Податкового кодексу України обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Згідно ч.2 ст. 45 Бюджетного кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

Колегія суддів зазначає, що на виконання частини другої статті 45 Бюджетного кодексу України розроблено Порядок повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затверджений наказом Державної митної служби України від 20.07.2007 № 618 (далі по тексту - Порядок № 618).

Відповідно до приписів розділу ІІІ Порядку №618 для повернення з Державного бюджету України надмірно сплачених митних платежів, платником податку до загального відділу митного органу, яким здійснювалося оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України. У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів.

Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум. Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, форма якого наведена в додатку 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20.07.2007 № 611/147 (надалі - Порядок взаємодії), керівництвом Відділу, за потреби, ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.

Пунктом 7 розділу III Порядку №618 визначено, що висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.

Пунктом 11 розділу III Порядку №618 визначено, що за відсутності підстав для повернення коштів у встановленому порядку митним органом готується та надсилається заявнику письмова обґрунтована відповідь.

Отже, повернення надмірно сплачених платежів, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами при наявності наступних чинників: наявність факту надмірної сплати коштів, звернення до митного органу платника податків, відповідно до якого останній визначається щодо напряму зарахування коштів.

Згідно матеріалів справи встановлено, що позивач по справі звернувся до Харківської митниці Міндоходів з заявою від 27.10.2014 року про повернення надмірно сплачених коштів у розмірі 303 778,53 грн., до якої було додано повний пакет документів, який визначений Порядком №618.

Харківською митницею Міндоходів було надано відповідь на адресу позивача, відповідно до якої було вказано, що дія Порядку №618 не поширюється на виконання судових рішень про повернення помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів.

Разом з тим, колегія суддів зазначає, що жодного рішення щодо повернення надміру сплачених позивачем коштів або відмови у поверненні митним органом лист Харківської митниці Міндоходів 14.11.2014 року за №06.1/01-12/8375 не містить.

Згідно положень Порядку №618 передбачено, що підставою для відмови митним органом заявнику у поверненні надмірно сплаченого податку може бути або невідповідність поданих документів вимогам цього порядку, або відсутність переплати.

Таким чином, оскільки позивач діяв обґрунтовано та правомірно, а тому враховуючи, що підстави для відмови у задоволенні його заяви про повернення коштів є вичерпними, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, щодо визнання протиправної бездіяльності Харківської митниці Міндоходів щодо відмови в поверненні 303 778,53 (триста три тисячі сімсот сімдесят вісім гривень) грн. 53 коп. в тому числі: 94 930,80 грн. - митних зборів, 208 847,73 грн. ПДВ, надміру сплачених платежів та стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Харківській області на користь позивача зазначені суми надмірно сплачених платежів.

Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2015 року по справі №820/19540/14 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта, Харківської митниці Міндоходів.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Харківської митниці Міндоходів залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2015р. по справі №820/19540/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя Зеленський В.В. Судді П'янова Я.В. Чалий І.С.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2015
Оприлюднено07.05.2015
Номер документу43846039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/19540/14

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 23.08.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Самойлова В.В.

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Самойлова В.В.

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Самойлова В.В.

Ухвала від 06.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 10.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні