ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня
2009 року
Справа № 2а-3342/08-1370
Львівський окружний адміністративний суд в
складі
Головуючого
- судді
Кухар Н.А.
При
секретарі судового засідання
Кунинець А.С.
Розглянувши справу у відкритому
судовому засіданні в м. Львові
за позовом Підприємство „Джерело життя”
Всеукраїнської організації інвалідів „Союз організації інвалідів України” до
Державної податкової інспекції у Стрийському районі
про зобов”язання вчинити дії,
та визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
з участю представника
позивача- ОСОБА_1
в
с т а н о в и в :
Підприємство
„Джерело життя” Всеукраїнської організації інвалідів „Союз організації
інвалідів України” звернулось до суду з
адміністративним позовом до Державної
податкової інспекції у Стрийському
районі про визнання протиправним повідомлення-рішення №0000012600/0 від
15.08.2007 року, уточнило позовні вимоги, якими просить зобов”язати відповідача виконати рішення
Стрийстького міськрайонного суду від
07.05.2008 року по справі №2-1309/2008, а саме збільшити ОСОБА_2 заробітну
плату за січень 2007 року на 76,20 грн., за
лютий 2007 року на 80,00 грн., що разом складає 156,20 грн., згідно
уточненого податкового розрахунку сум
доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум
утриманого з них податку за і-ий квартал
2007 року (форма №1 Д), поданого до ДПІ у Стрийському районі 25.07.2007
року, зобов”язати відповідача внести
відповідні зміни до акту ДПІ у Стрийському районі №1/26-3/32703686 від
10.08.2007 року „Про результати виїздної документальної перевірки Підприємства „Джерело життя” своєчасності,
достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів за реріод з
01.10.2006 року ао 31.03.2007 року” в
тому числі до таблиці структури чисельності та фонду оплати праці за 1 квартал
2007 року, яка знаходиться на аркуші 12 цього акту, визнати протиправним та скасувати
податкового повідомлення-рішення №0000012600/0 від 15.08.2007 року.
Позовні
вимоги обґрунтовані тим, з 27.07.2007р. по 07.08.2007р. державний
податковий ревізор-інсriектор ДПІ у
Стрийському районі провів позапланову
виїзну документальну перевірку Підприємства "Джерело життя" ВОІ
"СОІУ" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства
за період з 01.10.2006р. по 31.03.2007р. та склав акт №1/26-3/32703686 від
10.08.2007р. "Про результати виїзної документальної перевірки підприємства
"Джерело життя" (код ЄДРПОУ 32703686) своєчасності, достовірності,
повноти нарахування і сплати податків та зборів за період з 01.10.2006р. по
31.03.2007р." Оскільки, перевіркою неправильно визначено фонд оплати праці
інвалідів підприємства "Джерело життя" за перший квартал 2007 року, який фактично
складав 25 % (2924 грн.), а за даними перевірки - 24,6 % (2924 грн.) та
безпідставно завищено об'єкт оподаткування на суму 431679,00 грн. та податок на прибуток на 107919,75
грн. тому колишній керівник
Підприємства "Джерело життя"
ОСОБА_3, який ІНФОРМАЦІЯ_1р. був звільнений з посади керівника
підприємства, відмовився підписати даний акт. 07.05.2008р. Стрийський міськрайонний суд
Львівської області розглянув позов ОСОБА_2до Підприємства "Джерело
життя" ВОІ "СОІУ" про збільшення (донарахування) заробітної
плати та позов задоволив.. Зобов'язав
Підприємство "Джерело Життя" Всеукраїнської організації інвалідів
"Союз організації інвалідів України"
збільшити (донарахувати) ОСОБА_2
заробітну плату за січень 2007 року на 76,20 грн. (сімдесят шість
гривень 20 копійок), за лютий 2007 року на 80.00 грн. (вісімдесят гривень), що
разом складає 156,20 грн. (сто п'ятдесят шість гривень 20 копійок). 25.07.2008р. позивачем було подало до ДПІ у Стрийському
районі уточнений податковий розрахунок сум доходу, нарахованого ( сплаченого)
на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за l-ий квартал
2007 року, однак відповідач не вносить зміни ні в акт перевірки та не
скасовує рішення-повідомлення.
В судовому
засіданні представник позивача підтримав
позовні вимоги і просив позов задовольнити з мотивів, викладених в позовній
заяві, в доповненні до позовної заяви та в поясненнях, які надавались під час
розгляду справи.
Відповідач подав заперечення на позов, у якому зазначив, що перевіркою встановлено, що фонд оплати
праці інвалідів, які мають основне місце
роботи на підприємстві „Джерело життя”
протягом І кварталу 2007 року становить
24,6 %, тобто менше 25% суми загальних витрат на оплату праці, що відносяться
до складу валових витрат виробництва,тому позивач не амв підстав для
застосування пільги, наданої дозволом
№10 регіональної комісії з питань діяльності підприємств та організацій
громадських організацій інвалідів. Тому
зобов”язано позивача сплатити
суму податку за відповідний період, проіндексований з урахуванням рівня
інфляції, а також штраф. Просить у позові відмовити.
Відповідач
участь представника в неодноразових судових засіданнях не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дні розгляду справи. Вимоги ухвали суду про надання письмових доказів не виконав.
Свідок ОСОБА_3
пояснив, що працював заступником
директора Підприємство „Джерело життя” Всеукраїнської організації
інвалідів „Союз організації інвалідів України”, та виконував обов”язки
директора, податковим інспектором
проводилась перевірка під час якої я був звільнений, про що повідомляв інспектору, однак інспектор цього не прийняв до уваги та запропонував
мені підписати акт, та він відмовився.
Суд вважає, що справу слід розглядати у відсутності представника відповідача.
?????
Розглянувши подані представником позивача документи і матеріали справи,
заслухавши пояснення свідка, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні
обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають
значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні
вимоги обґрунтованими частково та такими, що підлягають задоволенню виходячи з
наступних підстав.
Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини,
на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про
протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень
обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності
покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та
матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання
цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали. Якщо особа, яка
бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду
для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на
основі наявних доказів.
ДПІ у
Стрийському районі було проведено виїзну
позапланову документальну перевірку
Підприємства „Джерело життя” Всеукраїнської організації інвалідів „Союз
організації інвалідів України” з питань дотримання вимог податкового та іншого
законодавства за період з 01.10.2006 р. по 31.03.2007 р.
За
результатами перевірки складено акт від 10.08.2007 р. №1/26-3/32703686 в якому
зазначено, що порушення ведення податкового обліку, неопадаткування податком на прибуток об”єкта оподаткування за
1-й квартал 2007 року в розмірі
431679,00 грн., що привело до заниження податку на прибуток в сумі 107919,75
грн. , чим порушено п.п. 7.12.1 п.7.12 ст.7, п.10.1 ст.10 Закону України № Про
оподаткування прибутку підприємств”.
На підставі
акта перевірки ДПІ у Стрийському районі було винесено податкове
повідомлення-рішення від 15.08.2007 р. №0000012600/0 яким, визначено суму податкового зобов'язання по
податку з прибутку приватних підприємств
в розмірі 118 711,75 грн., в т.ч. основний платіж в розмірі 107
919,75 грн. і штрафні (фінансові)
санкції в розмірі 10 792,00 грн.
07.05.2008 року Стрийським
міськрайонним судом було винесено рішення по справі за позовом ОСОБА_2, який працює ІНФОРМАЦІЯ_2 до позивача,
яким позов задоволено та зобов”язано Підприємство „Джерело життя”
Всеукраїнської організації інвалідів „Союз організації інвалідів України” збільшити (донарахувати) ОСОБА_2 заробітну плату за січень 2007 року на суму 76.20 грн., за лютий 2007
року на 80,00 грн., що разом складає
156,20 грн.
Позивач виконав рішення суду та подав в ДПІ у
Стрийському районі розрахунок заробітної
плати ОСОБА_2
Відповідно
до 4.3. Наказу Державна податкова адміністрація, від
29.09.2003, № 451 "Про затвердження форми податкового розрахунку сум
доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум
утриманого з них податку (ф. N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання
податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого
(сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку”
уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення
коригувань після закінчення терміну приймання. Уточнюючий податковий розрахунок
може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди відповідно до
підпункту 5.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Відповідно до п. 5.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”
податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в
адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з
урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник
податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової
декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.
Відповідно до ст.9 КАС України у
разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує
закон, що регулює подібні
правовідносини, а за відсутності такого
закону суд виходить із контитуційних
принципів і засад права.
Відповідно до ст.14 ЦПК України
судові рішення, що набрали законної сили, обов”язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб
та громадян і підлягають виконанню на території України.
П. 7.12
Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” передбачно особливості оподаткування
підприємств та організацій громадських організацій інвалідів. Зокрема, що
звільняється від оподаткування прибуток підприємств та організацій, які
засновані громадськими організаціями інвалідів і є їх повною власністю, отриманий
від продажу товарів (робіт, послуг), крім підакцизних товарів, послуг з
поставки підакцизних товарів, отриманих у межах договорів комісії
(консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових
договорів, що уповноважують такого платника податку здійснювати поставку
товарів від імені та за дорученням іншої особи без передання права власності на
такі товари, та прибутку, одержаного від грального бізнесу, де протягом
попереднього звітного (податкового) періоду кількість інвалідів, які мають там
основне місце роботи, становить не менше 50 відсотків середньооблікової
чисельності штатних працівників облікового складу за рік за умови, що фонд
оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менше 25
відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що відносяться до складу
валових витрат виробництва (обігу). Зазначені підприємства та організації
громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за
наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається
міжвідомчою Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських
організацій інвалідів відповідно до Закону України "Про основи соціальної
захищеності інвалідів в Україні".
Як вбачається після набрання законності рішенням Стрийського міськрайсуду та подачі
уточненого розрахунку позивачем за І квартал 2007 року його фонд оплати праці інвалідів становив протягом звітного періоду
не менше 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, тобто позивач
набув права на пільгу, якою звільняється від оподаткування прибутку, тобто податкове повідомлення - рішення №0000012600/0 від 15.08.2007року в сумі
118 711,75 грн. слід скасувати.
Разом з тим, суд вважає, що позовні вимоги
можуть бути задоволені частково, так як вимога позивача в частині зобов”язання відповідача виконати рішення
суду, до задоволення не підлягає, оскільки
вищевказаним рішенням суду зобов”язано вчинити дії не ДПІ у Стрийському районі, а саме
позивача.
Однак, відповідно до ст. 11 КАС України суд
може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для
повного захисту прав,свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких
вони просять. Тому суд вважає, що для повного захисту інтесерів позивача слід
прийняти постанову, якою зобов”язати Державну податкову
інспекцію у Стрийському районі
прийняти до виконання
уточнений розрахунок заробітної плати
від 25.07.2008 року Підприємства
„Джерело життя” Всеукраїнської організації інвалідів „Союз організації
інвалідів України” щодо донарахування
ОСОБА_2 за І квартал 2007 року
156,20 грн. згідно рішення
Стрийського міськрайонного суду від
07.05.2008 року.
Вимога
позивача в частині зобов”язання відповідача внести відповідні зміни до акту
ДПІ у Стрийському районі №1/26-3/32703686 від 10.08.2007 року „Про результати
виїздної документальної перевірки
Підприємства „Джерело життя” своєчасності, достовірності, повноти
нарахування і сплати податків та зборів за реріод з 01.10.2006 року ао
31.03.2007 року” в тому числі до таблиці
структури чисельності та фонду оплати праці за 1 квартал 2007 року, яка
знаходиться на аркуші 12 цього акту до задоволення не підлягає, оскільки
відповідно до п. 1.3. Порядку оформлення результатів невиїзних документальних,
виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового,
валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової
адміністраціїУкраїни від 10 серпня 2005 року №327 за результатами проведення
невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок
фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання оформляється акт, а
в разі відсутності порушень податкового, валютного та іншого законодавства -
довідка. Акт - службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної
або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської
діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені
порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами
господарювання. Акт перевірки без відповідного рішення не тягне за собою
порушення прав, свобод і інтересів позивача, є лише документом, у якому
фіксуються порушення. Обставини, які викладені в оскаржуваному акті перевірки,
повинні досліджуватись в процесі стягнення сум застосованих адміністративно-господарських санкцій.
Керуючись
статтями 21, 23, 69, 70, 71, 86, 94, 99, 100, 128, 158 - 163 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд -
п
о с т а н о в и в :
Позов задовольнити частково.
Зобов”язати Державну
податкову інспекцію у Стрийському
районі прийняти до виконання уточнений розрахунок заробітної плати від 25.07.2008
року Підприємства „Джерело життя”
Всеукраїнської організації інвалідів „Союз організації інвалідів України” щодо
донарахування ОСОБА_2 за І квартал 2007
року 156,20 грн. згідно рішення Стрийського міськрайонного суду від 07.05.2008 року.
Визнати протиправним та скасувати
податкове повідомлення - рішення
№0000012600/0 від 15.08.2007року
в сумі 118 711,75 грн.
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили в строк та
в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було
подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга
не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної
сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове
рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде
поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова
може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу
адміністративного судочинства України. Заява про апеляційне оскарження та
апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції
через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія
апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду
апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої
інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі
складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу - з дня
складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої
інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для
подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Кухар
Н.А
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2009 |
Оприлюднено | 21.08.2009 |
Номер документу | 4384691 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні