ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД
справа № 2а-782/09/1370
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 травня 2009 року Львівський окружний адміністративний
суд у складі:
головуючого-судді Ланкевича А.З.
при секретарі Гіщинській С.Я.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом Державної інспекції з
контролю за цінами у Львівській області до Управління земельних ресурсів у
Золочівському районі Львівської області про стягнення економічних санкцій в
розмірі 1269 грн.,-
в с т а
н о в и в :
Державна інспекція з контролю за
цінами у Львівської області звернулася з позовом до Управління земельних
ресурсів у Золочівському районі Львівської області, в якому просить примусово
стягнути із Управління земельних ресурсів у Золочівському районі Львівської
області в дохід держбюджету Золочівського району Львівської області 1269 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що
Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області було проведено
перевірку правильності застосування тарифів на землевпорядні роботи та послуги.
Перевіркою встановлено, що відповідач надав документи органам місцевого
самоврядування на платній основі в порушення вимог пункту 3 постанови Кабінету
Міністрів України від 01.11.200 року № 1619 «Про затвердження порядку виконання
земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів», згідно якого
інформація стосовно земельних ресурсів органам державної влади та місцевого
самоврядування надається безоплатно. В порушення вимог чинного законодавства
Управління земельних ресурсів у Золочівському районі Львівської області всього
було надано документів на суму 423 грн. Від так, сума необґрунтовано одержаної
виручки становить 423 грн. Відповідно до статті 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення»,
пунктів 1.2, 1.3, 2.1, 3.1 Інструкції про порядок застосування економічних та
фінансових санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої
спільним наказом Міністерства економіки України та Міністерства фінансів
України від 03.12.01 року № 298/519, Державною інспекцією з контролю за цінами
у Львівській області було прийнято рішення № 260 від 23.09.2008 року про
застосування до Управління земельних ресурсів у Золочівському районі Львівської
області економічних санкцій на суму 1269 грн. (423 грн. + (423х2). Згідно
статті 222 Господарського кодексу України, відповідачу пред'явлена претензія
від 23.09.2008 року № 260 про перерахування на відповідні рахунки бюджету
економічних санкцій, проте вказана претензія не задоволена.
В судовому засіданні представник
позивача позовні вимоги підтримав повністю, посилається на підставі викладені у
позовній заяві. Просить суд задоволити позов в повному обсязі.
Відповідач в судове засіданні повното
не прибув, хоча належним чином убув повідомлений про час та місце його
проведення, а тому суд ухвалив справу розглядати без його участі.
Дослідивши подані позивачем
документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких
ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне
значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до
висновку, що позов слід задоволити
повністю з наступних підстав.
19 вересня 2008 року на підставі
проведеної перевірки відповідно до статті 13 Закону України «Про ціни та
ціноутворення», постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року № 1819
«Питання Державної інспекції з контролю за цінами» був складений акт за №
000743, відповідно до висновку якого перевіркою було встановлено, що
Управлінням земельних ресурсів у Золочівському районі Львівської області, при
наданні послуг органам державної влади та органам місцевого самоврядування з
надання інформації про грошову оцінку земельних ділянок стягувалась плата в
розмірі 47 грн. Проте в пункті 3 постанови Кабінету Міністрів України від
01.11.2000 року № 1619
визначено, що інформація стосовно земельних ресурсів органам державної влади та
органам місцевого самоврядування, а також юридичним особам у разі залучення їх
до виконання завдань органів державної влади надається безоплатно.
Відповідно до пункту 3 постанови
Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 року № 1619 «Про затвердження порядку
виконання земельно-кадастрових робіт та надання послугн на платній основі
державними органами земельних ресурсів»
земельно кадастрові роьоти виконуються, а послуги надаються відповідно до
законодавства та вимог нормативно-технічної документації із забезпеченням
достовірності та цілісності кадастрової інформації про землю, доступності та
відкритості зведених статистичних даних.
Інформація стосовно земельних
ресурсів органам державної влади та органам місцевого самоврядування, а також
юридичним і фізичним особам у разі залучення їх до виконання завдань органів
державної влади та органів місцевого самоврядування надається безоплатно.
Таким чином, в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від
01.11.2000 року № 1619 «Про затвердження порядку виконання земельно-кадастрових
робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних
ресурсів», сума необґрунтовано отриманої виручки внаслідок стягнення плати з
органів державної влади та органів місцевого самоврядування за надання
інформації про грошову оцінку земельних ділянок за період 01.02.2008 року
становить 423 грн.
23 вересня 2008 року начальником Державної інспекції з контролю за
цінами у Львівській області було прийнято рішення № 260 про застосування
економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого
в ході розгляду матеріалів планової перевірки Управління земельних ресурсів у
Золочівському районі Львівської області було встановлено справляння сплати за
безкоштовні послуги з органів місцевого самоврядування, чим порушено вимоги
постанови Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 року № 1619, а від так,
керуючись статтею 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» було вирішено
вилучити у Управління земельних ресурсів у Золочівському районі Львівської
області 1269 грн. (одну тисячу двісті шістдесят дев'ять грн. 00 коп.).
Згідно пункту 3.1 Інструкції «Про
порядок застосування еконормічнимх та фінансоих санкцій органами державного
контролю за цінами» Державна інспекція з контролю за цінами Мінекономіки
України, державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві та Севастополі на підставі проведених ними перевірок і
матеріалів перевірок, здійснених фінансовими та іншими контрольними органами,
приймають рішення про вилучення суми, необгрунтовано одержаної суб'єктами
господарювання внаслідок порушення державної дисципліни цін, і штрафу у
двократному розмірі цієї суми (економічні санкції) за належністю.
Вказані економічні санкції розраховані та застосовані у відповідності до
статті 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» від 03.12.1990 року №
507-XII з змінами внесеним згідно з Законом № 184/98-ВР від 05.03.1998 року та
пунктів 3.1, 3.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових
санкцій органами державного контролю за цінами від 03.12.2001 року № 298/519, а
саме: сума порушення 423 грн. + штраф у двохкратному розмірі від суми
порушення, тобто (423х2). Вказана сума підлягає перерахуванню в 10-ти денний
термін в доход бюджету на відповідний код, а також на рахунок, який зазначений
у винесеному рішенні.
Прийняте рішення про застосування
економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 23.09.2008 року
було направлено для виконання до
Управління земельних ресурсів у Золочівському районі Львівської області,
що підтверджується наявним у матеріалах справи поштовим повідомленням від
25.09.2008 року з відповідною відміткою про вручення уповноваженій особі
Управління земельних ресурсів у Золочівському районі Львівської області від
30.09.2008 року.
23.09.2008 року Державною інспекцією
контролю за цінами у Львівській області у відповідності до статті 222 Господарського
кодексу України було направлено претензію № 260 від 23.09.2008 року до
Управління відповідача - Управління земельних ресурсів у Золочівському районі
Львівської області з вимогою про перерахування на відповідні рахунки бюджету
економічних санкцій.
Відповідно до статті 13 Закону
України «Про ціни та ціноутворення» державний контроль за цінами здійснюється
при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і
тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання
вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Контроль за додержанням державної
дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом
України. Вказані органи здійснюють контроль у взаємодії з профспілками,
спілками споживачів та іншими громадськими організаціями.
Державні органи, що здійснюють
контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і
несуть відповідальність, передбачені Законом України “Про державну податкову
службу в Україні” (509-12), крім повноважень, передбачених пунктами 6-9 статті
11 вказаного Закону.
Господарські суб'єкти повинні в
установленому порядку подавати необхідну інформацію для здійснення контролю за
правильністю встановлення і застосування цін.
Згідно статті 14 Закону України «Про
ціни та ціноутворення» вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією
сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку
визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного
бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також
коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход
відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації.
Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному
розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з
рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Підприємства, організації та інші
юридичні і фізичні особи мають право оскаржити до суду порушення цін з боку
державних органів, підприємств, організацій, кооперативів та інших юридичних і
фізичних осіб і вимагати відшкодування завданих їм збитків у випадках
реалізації їм товарів та послуг з порушенням вимог чинного законодавства.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає,
що з відповідача - Управління земельних ресурсів у Золочівському районі
Львівської області слід стягнути на користь державного бюджету Золочівського
району Львівської області 1269 грн. економічних санкцій.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71,
158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Позов задоволити. Стягнути з
Управління земельних ресурсів у Золочівському районі Львівської області (р/р
35225005001254 у ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014, ЗКПО 20859919) 1269
грн. (одну тисячу двісті шістедсят дев?ять) грн. економічних санкціцій в дохід
державного бюджету Золочівського району Львівської області (р/р 31117106700191
в ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 23959969, - 1269 грн. (код
21081100).
Постанова набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не
було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна
скарга не була подана у строк, тоді постанова набирає законної сили після
закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо
його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду
справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що
постанова суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження
постанови може бути подана протягом десяти днів з дня її складення в повному
обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду може
бути подано протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для
подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2009 |
Оприлюднено | 31.08.2009 |
Номер документу | 4384810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні