Постанова
від 16.02.2015 по справі 804/403/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2015 р. Справа № 804/403/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Захарчук-Борисенко Н. В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного підприємства "АГРОСТАЛЬПРОМ" про накладання арешту на кошти, -

ВСТАНОВИВ :

13 січня 2015 року Західно - Донбаська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - позивач, Західно - Донбаська ОДПІ) звернула з позовною заявою до Дніпропетровського окружного адміністративного суду, в якій просить накласти арешт на кошти та інші цінності Приватного підприємства «АГРОСТАЛЬПРОМ» (далі - відповідач, ПП «АГРОСТАЛЬПРОМ»), що знаходяться на рахунках в банківських установах.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що підприємство має податковий борг, активи підприємства знаходяться в податковій заставі, проте, відсутнє майно для погашення податкового боргу у повному розмірі, оскільки іншого майна у відповідача немає, просив позов задовольнити.

Позивач у судове засідання не з'явився, надавши заяву про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим конвертом. який міститься в матеріалах справи.

З огляду на приписи ст.41, ст.122, ч.6 ст.128 КАС України суд вважає за можливе здійснити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами, які повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, Приватне підприємство «АГРОСТАЛЬПРОМ» зареєстроване виконавчим комітетом Павлоградської міської ради Дніпропетровської області як суб'єкт підприємницької діяльності та знаходиться на обліку в Західно - Донбаській ОДПІ як платник податків з 15.01.2009 р. за №4992/10.

З матеріалів справи вбачається, що 17.09.2014 року листом від 17.09.2014 року №11456/7/04-36-20-03-26 «Про забезпечення контрол.» ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області на виконання листа Державної фіскальної служби від 11.09.2014 №4241/7/99-99-20-02-01-17 та з метою збільшення надходжень платежів до бюджету, у тому числі за рахунок руйнування схем мінімізації податкових зобов'язань,, відпрацювання ланцюгів формування «схемного» податкового кредиту при проведенні кампанії з декларування ПДВ за серпень 2014 року було направлено переліки ризикових СГД, які відповідають критеріям ймовірних «податкових ям» за деклараціями з ПДВ за травень, червень та за липень п.р. та зобов'язано вжити заходів для забезпечення відпрацювання вигодовормуючих СГ та припинення їх незаконної діяльності.

23.10.2014 року листом №12823/7/04-36-20-03-26 «Про забезпечення контролю» ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області з метою виконання вимог наказу ДФС від 05.09.2014 №110/ДСК «Про організацію комплексного відпрацювання податкових ризиків з ПДВ» та збільшення надходжень платежів до бюджету, у тому числі за рахунок руйнування схем кредиту та на виконання листа Державної фіскальної служби України від 23.10.2014 №8212/7/99-99-20-02-01-17 було направлено переліки вигодо формуючих суб'єктів господарювання та вигодонабудачів, відібраних за деклараціями з ПДВ за серпень п.р. та зобов'язано вжити заходів для забезпечення відпрацювання вигодо формуючих СГ та припинення їх незаконної діяльності.

24.10.2014 р. контролюючим органом було видано листа №25610/10/04-10-15-01 «Про надання документів та їх письмових пояснень» стосовно надання інформації по факту придбання товарів (робіт, послуг) ПП «АГРОСТАЛЬПРОМ» у ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ РЕСУРСИ УКРАЇНИ», ТОВ «ДК «ТОРГ - СЕРВІС» за період з 01.08.2014 р. по 31.08.2014 р. та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг). Даний лист був отриманий керівником відповідача Кулябякіним А.М. особисто під підпис 31.10.2014 року. Однак, листом від 13.11.2014 року №3/11 відповідачем було відмовлено в наданні документів.

Крім того, суд зазначає, що Західно - Донбаською ОДПІ було отримано акт від ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська від 27.10.2014 року №2949/04-65-22-03/30228888 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «ВОСТОК» щодо дотримання вимог податного законодавства по податковій декларації з ПДВ за липень 2014 року, за результатами якого не підтверджено реальність операцій у т.ч по ПП «АГРОСТАЛЬПРОМ».

Таким чином у зв'язку з наведеними вище обставинами та ненадання відповідно до законних вимог контролюючого органу документів та письмових пояснень, відповідно до наказу Західно - Донбаської ОДПІ від 19.12.204 року №955 «Про документальну позапланову виїзну перевірку ПП «АГРОСТАЛЬПРОМ» старшим державним ревізором відділу податкового аудиту окремих платників податків управління податкового аудиту Пець Г.Є 19.12.2014 р було здійснено вихід на фактичну адресу ПП «АГРОСТАЛЬПРОМ» з метою вручення керівнику підприємства Кулебякіну А.М. копії наказу від 19.12.2014 р. №955, однак директором відповідача було відмовлено у допущенні до проведення позапланової виїзної перевірки ПП «АГРОСТАЛЬПРОМ» про що складено акт про не допуск до перевірки.

Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України (надалі - ПК України), органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим кодексом України.

Згідно до п. 73.3 ст. 73 ПК України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Відповідно до п. 78.1.1 п. 78.1. ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до п. 78.4. ст. 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

З метою виявлення наявності активів надіслані запити УДА ГУМВС України в Дніпропетровській області, Державній інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, Державному реєстру речових прав на нерухоме майно. На підставі відповідей з фондів, майно за ТОВ «Альфа-Профіль» не зареєстровано.

Задовольняючи заявлений адміністративний позов суд виходить із того, що позовні вимоги заявлені в порядку підпункту 20.1.33пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, відповідно до якого органи податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Необхідною умовою для реалізації наведеного права є наявність наступних умов:

- наявність у платника податків податкового боргу;

- відсутність у платника податків майна та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Вищевказані умови у розглянутій справі є додержаними.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що процедура арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, що застосовується на підставі підпункту 20.1.33 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України є самостійною процедурою, направленою на забезпечення погашення податкового боргу платника податків, та не є різновидом адміністративного арешту коштів, передбаченого статтею 94 вказаного Кодексу, оскільки не співпадають умови (підстави) застосування кожного з видів арешту.

Так, відповідно до пункту 94.1 статті 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків, якій в подальшому у тексті кодексу скорочено йменується «арешт майна» є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом, і застосовується керівником органу державної податкової служби шляхом прийняття рішення про застосування арешту майна тільки у випадках, коли з'ясовується одна з таких обставин:

94.2.1. платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;

94.2.2. фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;

94.2.3. платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби;

94.2.4. відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, торгові патенти, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;

94.2.5. відсутня реєстрація особи як платника податків в органі державної податкової служби, якщо така реєстрація є обов'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;

94.2.6. платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;

94.2.7. платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.

Як вбачається, жодний з цих підпунктів пунктів не передбачає простого факту наявності податкового боргу для застосування адміністративного арешту майна, крім того, жодна із визначених підстав не передбачає відсутність у платника податків майна та/або випадку коли його балансова вартість менша суми податкового боргу та/або коли таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

При реалізації позивачем заявлених у цьому спорі повноважень в порядку підпункту 20.1.17 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України належить враховувати, що платнику податків може належати на праві власності й інше майно, що не потребує державної реєстрації, яке виникає з моменту передання такого майна згідно статті 334 Цивільного кодексу України.

В такому випадку обов'язок доведення підстав застосування заявленої процедури, а саме, відсутності у платника податків майна та/або факту того, що його балансова вартість менша суми податкового боргу та/або що таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу, покладається на податковий орган.

На думку суду, реалізація такого обов'язку позивачем вбачається можливою тільки у ході реалізації процедури податкової застави.

Зміст податкової застави полягає у тому, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу, при цьому, право податкової застави виникає згідно з Податковим кодексом України та не потребує письмового оформлення.

Згідно із пунктами 89.3, 89.5 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

У разі якщо на момент складення акта опису майно відсутнє або його балансова вартість менша від суми податкового боргу, право податкової застави поширюється на інше майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі.

Платник податків зобов'язаний не пізніше робочого дня, наступного за днем набуття права власності на будь-яке майно, повідомити орган державної податкової служби про наявність такого майна.

Орган державної податкової служби зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дня отримання зазначеного повідомлення прийняти рішення щодо включення такого майна до акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави та балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, або відмовити платнику податків у включенні такого майна до акта опису.

Таким чином, саме процедура податкової застави надає можливість податковому органу виявити усе майно платника податків, у тому числі те, право власності на яке виникає без відповідної державної реєстрації.

Позивачем підтверджено наявність у ПП «АГРОСТАЛЬПРОМ» відкритих рахунків у банківських установах, що підтверджується довідкою , яка мітиться в матеріалах справи.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, оскільки позивачем доведено наявність податкового боргу та відсутності у платника податків майна для погашення податкового боргу.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Західно - Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного підприємства «АГРОСТАЛЬПРОМ» про накладення арешту на кошти та інші цінності - задовольнити.

Накласти арешт на кошти та інші цінності Приватного підприємства «АГРОСТАЛЬПРОМ» (код ЄДРПОУ 36150985), адрес:51400, Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Південна, 46, що знаходяться на рахунках банківських установ відповідача.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2015
Оприлюднено08.05.2015
Номер документу43880423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/403/15

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Постанова від 16.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні