Постанова
від 30.04.2015 по справі 815/2195/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2195/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2015 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стефанова С.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області до приватного сільськогосподарського підприємства «Нова-Вільшанка» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 2003,95 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області (далі - позивач, або УПФУ в Комінтернівському районі Одеської області) звернулось до суду з позовом до приватного сільськогосподарського підприємства «Нова-Вільшанка» (далі - відповідач, або ПСП «Нова-Вільшанка») про стягнення заборгованості по сплаті збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у вигляді фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у сумі 2003,95 грн., мотивуючи це тим, що відповідач не сплачує фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, чим порушує вимоги п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Управління в позові просило розглянути справу без участі представника УПФУ в Комінтернівському районі Одеської області.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вище зазначені підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Так, судом встановлено, що ПСП «Нова-Вільшанка» перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області з 22.05.2000 року, як платник збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до ст. 1 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР від 26.06.1997 року.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР від 26.06.1997 року, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників є платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», взяття на облік до Пенсійного фонду юридичних осіб, незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування відбувається на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР від 26.06.1997 року для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є фактичні витрати і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року № 1788-ХІІ (далі - Закон №1788) до досягнення працівниками пенсійного віку.

Відповідно до п. «в» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» №1788-ХІІ від 05.11.1991 року (далі - Закону №1788-ХІІ) право на пенсію за віком на пільгових умовах мають, трактористи-машиністи, безпосередньо зайнятті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства та п. «ж» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» право на пенсію за віком на пільгових умовах мають, жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, - незалежно від віку та наявності трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

При призначенні пенсії на пільгових умовах трактористам - машиністам та жінкам, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, дає право на пільгове пенсійне забезпечення.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до п.п. «б» - « 3» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року № 1788-ХІІ Управлінням на підставі довідки, що уточнює особливий характер роботи та умов праці, необхідної для призначення пенсій на пільгових умовах, ОСОБА_1 було призначено пенсію на пільгових умовах, що підтверджено відповідною довідкою, заявою про призначення пенсії, розпорядженням, протоколом та розрахунком стажу, яка своєчасно йому виплачується, що підтверджено відповідними довідками про виплату пенсій.

Також суд встановив, що позивач надсилав на адресу відповідача розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та повідомлення про необхідність сплатити борг за отриманими ними розрахунками по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, були належним чином отримані відповідачем.

Судом встановлено, що у строки передбачені чинним законодавством фактичні витрати на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах відповідач самостійно не сплатив та у нього станом на 25.03.2015 року утворилась заборгованість у розмірі 2 003,95 грн., що підтверджується розрахунком боргу та карткою особового рахунку.

Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, та досліджені докази, які є в матеріалах справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мало право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення цим особам пенсії призначаються за нормами ст.13 пунктів «а», «б»- «з» Закону України «Про пенсійне забезпечення». В разі досягнення пенсійного віку, та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», розміри пенсій визначаються відповідно до ст.27 та з урахуванням ст.28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Відповідно до п 6.1 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та

застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до пенсійного

фонду України», затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1 (із змінами та доповненнями) відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2

Прикінцевих положень Закону №1058.

Згідно з п.6.4 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування до пенсійного фонду України», розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Відповідно до п.6.8 вказаної Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

Згідно з п. 6.9. Інструкції, у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Таким чином, витрати на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» ст. 13 Закону № 1788 (у тому числі пунктів «в» - «е» та «ж»), підлягають відшкодуванню усіма суб'єктами господарювання, окрім платників фіксованого сільськогосподарського податку.

1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким внесено зміни до Податкового кодексу України, а саме з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок.

У зв'язку з вищезазначеним, чинним законодавством з 01.01.2015 року не передбачено виключень щодо сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у вигляді 100% фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Отже, на відповідача покладено обов'язок у повному обсязі відшкодовувати витрати на виплату і доставку пенсій, призначених особам відповідно до п.п. «б» - «з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Матеріалами справи підтверджено, що позивач надсилав на адресу відповідача розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б-з" ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за період, за який стягується борг.

Таким чином станом на 25.03.2015 року за відповідачем рахується загальна сума заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах у сумі 2003,95 грн., яка підлягає стягненню у судовому порядку.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

З урахуванням встановлених фактів, оцінюючи надані позивачем по справі докази у сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, такими, які підтверджені доказами та відповідають чинному законодавству України, а отже сума заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 2003,95 грн. повинна бути стягнута з відповідача.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст.2, 4, 11, 158-163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області до приватного сільськогосподарського підприємства «Нова-Вільшанка» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 2003,95 грн. - задовольнити .

Стягнути з приватного сільськогосподарського підприємства «Нова-Вільшанка» (код ЄДРПОУ 30820130) на користь Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області (р/р 2560330114010) суму заборгованості по сплаті збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у вигляді відшкодування 100 % фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 2003 грн. 95 коп.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя С.О. Cтефанов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2015
Оприлюднено08.05.2015
Номер документу43881384
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2195/15

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Постанова від 30.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 16.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні