cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 квітня 2015 р.м.ОдесаСправа № 814/165/15
Категорія: 8.4.3 Головуючий в 1 інстанції: Єнтіна А. П.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Градовського Ю.М., судді -Лук'янчук О.В.
(у зв'язку з неприбуттям у судове засідання сторін, справа
розглядається в порядку п.2 ч.1 ст.197 КАС України )
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Баштанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2015 року по справі за позовом Баштанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області до Громадської організації «Об'єднання по будівництву гаражів в гаражному комплексі №24» про припинення юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
У січні 2015 року Баштанська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Миколаївській області (надалі - позивач, ОДПІ) звернулась до суду з позовом до Громадської організації «Об'єднання по будівництву гаражів в гаражному комплексі №24» (надалі - відповідач) про припинення юридичної особи.
Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 18.02.2015 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, ОДПІ подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить постанову суду першої інстанції скасувати та винести нову постанову про задоволення позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що Законом України «Про громадські об'єднання» визначений особливий порядок припинення юридичної особи громадської організації, який полягає у тому, що припинення діяльності громадського об'єднання може бути здійснено або за самостійним рішенням громадського об'єднання, або за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання і лише за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. З цих підстав суд першої інстанції дійшов висновку, що органи державної податкової служби не уповноважені на звернення до суду з відповідними позовними вимогами щодо заборони громадського об'єднання, а не подання громадською організацією податкової звітності протягом року не може бути підставою для припинення такого об'єднання на підставі ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Колегія суддів з такими висновками погодитись не може, зважаючи на наступне.
Відповідно до частин 1, 2, 3 ст.3 Закону України від 15.05.2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (надалі - Закон №755-IV) дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.
Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
Як вбачається з матеріалів справи, громадська організація «Об'єднання по будівництву гаражів в гаражному комплексі №24» зареєстрована як юридична особа 28.09.2009 року, що підтверджується витягом з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5).
На час проведення такої держаної реєстрації був чинний Закон України «Про об'єднання громадян» №2460-XII, частиною 2 статті 14 якого було передбачено, що у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи.
Закон України «Про об'єднання громадян» №2460-XII втратив чинність з 01.01.2013 року в зв'язку із набуттям чинності Законом України «Про громадські об'єднання».
Частинами 1 та 2 ст.5 Закону України «Про громадські об'єднання» передбачено, що припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється:1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Відповідно до ч.5 ст.29 Закону України «Про громадські об'єднання» у разі прийняття судом рішення про припинення юридичної особи громадського об'єднання з підстав, зазначених у Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному пунктом 3 частини другої статті 16 цього Закону.
Системний аналіз вказаних законодавчих норм дає підстави для висновку про те, що норми Закону №755-IV є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», що діяв до 01.01.2013 року, та Закону України «Про громадські об'єднання», який набув чинності з 01.01.2013 року, які регулюють питання реєстрації та припинення об'єднань громадян, і не суперечать загальним нормам.
Таким чином, загальні підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону №755-IV, є незалежними від способів припинення діяльності громадського об'єднання, що передбачені ст.25 та ст.28 Закону України «Про громадські об'єднання», а частина 5 ст.29 цього закону чітко передбачає можливість припинення юридичної особи громадського об'єднання на підставі судового рішення з підстав, зазначених у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Відповідно до частини 2 статті 38 Закону №755-IV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Згідно акту податкової інспекції від 03.12.2014 року №3415-104 відповідачем остання податкова звітність подавалась 11.02.2013 року, що свідчить про наявність підстав для припинення відповідача згідно з ч.2 ст.38 Закону №755-IV.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що при вирішені даного спору судом першої інстанції були порушені норми матеріального права, які призвели до прийняття помилкового рішення, в зв'язку з чим постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.195, ст.197, п.3 ч.1 ст.198, ч.1 ст.202, ст.207, ч.5 ст.254 КАС України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Баштанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області - задовольнити.
Постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2015 року - скасувати.
Прийняти по справі нову постанову, якою позовні вимоги Баштанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області до Громадської організації «Об'єднання по будівництву гаражів в гаражному комплексі №24» про припинення юридичної особи - задовольнити.
Припинити юридичну особу - Громадська організація «Об'єднання по будівництву гаражів в гаражному комплексі №24» (код ЄДРПОУ 36021837).
Постанова апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя:К.В. Кравченко Суддя: Суддя: Ю.М. Градовський О.В. Лук'янчук
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2015 |
Оприлюднено | 08.05.2015 |
Номер документу | 43884260 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Кравченко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні